جاستین سان (Justin Sun)، بنیان‌گذار ارز چینی ترون در توییتر خود اعلام کرد که تریدرها از حالا می‌توانند با سپرده‌گذاری هر USDD که به تازگی راه‌اندازی شده یک سکه الگوریتمی پایدار مبتنی بر ترون کسب کنند. در نتیجه، آن‌ها با سپرده‌گذاری USDD،هم سکه پایدار الگوریتمی و هم USDD کسب می‌کنند. جاست لِند (JustLend) یک پروتکل وام‌دهی روی ترون است که شبیه به پلتفرم کامپاند (Compound) در اتریوم است. در حالی که نرخ‌های بازده درصدی سالانه یا APY در کامپاند به صورت تک‌رقمی ارائه می‌شود.

تفاوت جاست‌لند با کامپاند در این است که نرخ‌های تبلیغاتی آن 30٪ است و درآمد نیز در این پلتفرم به 70٪ می‌رسد. نرخ درآمد در جاست لند به صورت روزانه تنظیم می‌شود. البته هنوز نمایندگان ترون درباره نحوه کارکرد بازدهی «جاست لِند» پاسخی نداده‌اند. این مقدار حدود 10 الی 20 درصد بیش از پروتکل وام‌دهی ترا (terra) است. ترا، این روزها با چالش‌های بسیاری مواجه شده و همین مسئله روی ارزهای دیگر نیز تاثیر منفی گذاشته است. توکن لونا که آن‌ را خواهرخوانده توکن ترا می‌دانند، پس از کاهش قیمت ترا، ۹۹ درصد ریزش داشت و تقریبا به صفر رسید.

تبلیغ استیبل کوین جدید، در خزان استیبل‌کوین‌ها!

با اینکه استیبل کوین‌ها بیشترین ضربه را در روزهای اخیر بازار ارزهای دیجیتال خورده‌اند،جاستین سان به دنبال تبلیغات یک استیبل کوین دیگر بر پایه ترون است. به گزارش سایت خبری گلس‌نود (glassnode)، در هفت روز گذشته تعداد نقل و انقالات در استیبل کوین‌ها افزایش قابل توجهی داشته است. همچنین، تعداد ۱۲۰۱۱۹ ارز BUSD در یک هفته اخیر منتقل شده است.


با تمام این تفاسیر، جاستین سان به دنبال دیده شدن در بازار رمزارزهاست و قصد دارد از آشفتگی‌های موجود به نفع خود استفاده کند. با وجود اینکه ارزهای دیجیتال ماه سختی را پشت سر می‌گذارد، ارز ترون مقاومت خوبی داشته است. ترون بیش از ۷ میلیارد دلار را از دست داده ولی همچنان در جایگاه چهاردهم برترین ارزهای دیجیتال است.