معرفی بهترین کتاب‌ها برای تریدر شدن

دنیای امروز دنیایی است که هر روز در حال تغییر و تحول است. همراه با این تغییرات، اقتصاد و دنیای آن هم تغییرات زیادی داشته است. بسیاری معتقدند که دنیای آینده را ارزهای دیجیتال تغییر خواهند داد. در سال‌های اخیر هم تب فعالیت در بازارهای دیجیتال داغ شده و افراد در سنین مختلف سعی می‌کنند تا با فعالیت در این بازارها به درآمدی ارزی دست پیدا کنند. اما بازار این ارزها بازاری متفاوت و ناشناخته است. ورود به این بازارها باید با آگاهی و دانش باشد. چون همان‌طور که با فعالیت درست می‌توان به درآمد خوبی دست پیدا کرد،‌ به همان میزان، شکست در این بازارها هم زیان زیادی را به همراه خواهد داشت. برای یک تریدر اولین قدم کسب اطلاعات مربوط به این حوزه است و چه چیزی مطمئن‌تر از کتاب برای کسب آگاهی؟


در این مطلب چند کتاب‌ برای ترید کردن را که در بازار ایران به صورت ترجمه وجود دارد به شما معرفی خواهیم کرد.


کتاب مبانی بلاک‌چین Blockchain Basics

نوشته دنیل درشر

مبانی بلاکچین.png

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و ترید کردن با آن مواجه می‌شوید، داستان بلاک‌چین است. این کتاب با جزییات و به زبانی ساده، اصول بلاک‌چین را برای مخاطب توضیح می‌دهد. بلاک‌چین یک مبحث کاملا تخصصی است. اما این کتاب از آن‌جایی که با زبانی ساده مفاهیم مربوط به این حوزه را توضیح می‌دهد، برای مخاطبان نیمه‌حرفه‌ای یا حتی تازه کار هم مناسب است. در این کتاب در مورد بلاک‌چین، اصول و اجزای آن و نحوه عملکرد هر کدام از اجزا توضیح داده می‌شود. در ادامه، در این کتاب در مورد محدودیت‌های موجود بر سر راه بلاک‌چین و اقداماتی که برای رفع آن می‌توان انجام داد هم توضیحاتی داده شده است. در مجموع این کتاب به تمامی سوال‌های شما در مورد بلاک چین توضیح می‌دهد. اگر به دنبال یک کتاب برای ترید هستید، کتاب مبانی بلاک‌چین را باید بخوانید. برای خرید این کتاب به سایت‌های فروش کتاب می‌توانید مراجعه کنید. دی‌جی کالا، سایت گیسوم و سایت کتاب‌راه نسخه فیزیکی این کتاب را در اختیار شما خواهند گذاشت. اگر مایل به خرید نسخه پی دی اف این کتاب باشید می‌توانید آن را از سایت طاقچه یا فیدیبو خریداری کنید. قیمت این کتاب با توجه به ناشر از ۹۴ تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر است.


کتاب سرمایه‌گذاری در کریپتو کارنسی Cryptocurrency Investing

نوشته کیانا دنیل

ترجمه در ایران با عنوان سرمایه‌گذاری در رمزارزها


سرمایه گذاری در رمزارز های دیجیتال.png

این کتاب برای ترید می‌تواند یکی از بهترین‌ها باشد. در واقع با خواندن این کتاب شما یک راهنمای خوب برای ترید روی ارزهای دیجیتال مختلف دارید. در این کتاب شما می‌آموزید که نحوه عملکرد بازار کریپتوکارنسی به چه صورت است. در این کتاب شما همچنین یاد می‌گیرید که چگونه یک ارز دیجیتال مناسب را انتخاب کنید. در عین حال شما فرصت‌های مالی جدید و بسترهای مختلف سرمایه‌گذاری را خواهید شناخت. در حقیقت با خواندن این کتاب شما به خوبی با عملکرد بازار ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد. این کتاب را می‌توانید از دی جی کالا،‌ یا سایت‌های گیسوم، بورس کتاب، یا سایت‌های دیگر فروش کتاب خریداری کنید. برای دانلود نسخه دیجیتال این کتاب هم می‌توانید به سایت فیدیبو مراجعه کنید. قیمت این کتاب با توجه به ناشرهای مختلف بین ۲۰۰ تا ۲۷۰ هزار تومان است.

کتاب حباب یا انقلاب؟ BUBBLE OR REVOLUTION

نوشته نیل مهتا،‌ آدی آگاشی و پارث دتروجا

حباب یا انقلاب.png

در کنار طرفداران ارزهای دیجیتال، بسیاری از افراد هم هستند که اعتقاد دارند رمز ارزها و بازار کریپتوکارنسی کلاهبرداری است و سرمایه‌گذاری در این بازار را منطقی نمی‌دانند. در این کتاب نویسندگان تلاش کرده‌اند تا با ارائه مستندات اقتصادی، اطلاعات کافی و قانع‌کننده‌ای را به مخاطب ارائه کنند تا خود تصمیم به انتخاب بگیرد. در این کتاب شما به صورت کامل با دنیای بیت کوین و دیگر رمزارزها آشنا شده و در کنار آن کاملا با مفاهیم مربوط به بلاک چین هم آشنا می‌شوید. در واقع در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه رمزارزها در سال‌های اخیر توانسته‌اند هم دنیای اینترنت و هم دنیای اقتصاد را به چالش بکشند. به عنوان یک کتاب برای ترید، می‌توان کتاب حباب یا انقلاب را پیشنهاد داد. برای خرید این کتاب می‌توانید به سایت‌های دی جی کالا، گیسوم، ایران کتاب، ۳۰ بوک و بسیاری از سایت‌های خرید کتاب مراجعه کنید. در عین حال از سایت‌های طاقچه و فیدیبو هم می‌توانید نسخه دیجیتال کتاب حباب یا انقلاب را خریداری کنید. قیمت این کتاب با توجه به ناشر از ۳۰۰ تا ۳۸۰ هزار تومان متغیر است.

کتاب تسلط بر بیت کوین Mastering Bitcoin‌

نوشته آندریاس آنتونوپولوس

سلطه بر بیتکوین.png

این کتاب در واقع آغازی برای کدنویسی شبکه بلاک چین است. نویسنده کتاب، خود یک کارآفرین مشهور در زمینه بیت کوین است که تا کنون پروژه‌های بزرگی در این زمینه را راه‌اندازی کرده است. با کمک این کتاب، به زبان ساده می توانید اصطلاحات و مفاهیم مختلف در دنیای بیت کوین را بیاموزید. به همین دلیل این کتاب برای تریدهای تازه‌کار و افراد مبتدی هم انتخاب بسیار خوبی است. در عین حال، کتاب در عین سادگی، دانشی که برای ورود به دنیای این رمز ارز محبوب نیاز است را به مخاطب می‌دهد. با خواندن این کتاب در مورد تراکنش‌ها و جزییات مربوط به کیف پول‌های ارز دیجیتال و نکات فنی مربوط به بلاک چین بیشتر خواهید آموخت. این کتاب را می‌توانید از سایت کتاب سیتی با قیمت ۷۰ هزار تومان خریداری کنید و یا از سایت‌های کتاب کو ، به زون و میهن ارز نسخه دیجیتال آن را خریداری کنید.


کتاب استاندارد بیت کوین The Bitcoin Standard

نوشته سیف الدین آموس

استاندارد بیتکوین.png

کتاب استاندارد بیت کوین: جانشینی غیرمتمرکز برای بانکداری مرکزی، یک کتاب برای ترید است که آن را به تازه‌کارها پیشنهاد می‌دهیم. در این کتاب نویسنده ابتدا تاریخچه پول را بررسی می‌کند. در ادامه در مورد نقش رمزارزها و به خصوص بیت کوین در آینده اقتصاد جهان توضیحاتی می‌دهد. آموس معتقد است که بیت کوین یک سرمایه ارزشمند است که در آینده نقشی کلیدی را در سیستم اقتصادی دنیا ایفا خواهد کرد. آموس بیت کوین را در حکم طلا در دنیای آینده می‌بیند. با اینکه بسیاری از کارشناسان اقتصادی این نظریه‌ها را قبول ندارند اما واقعیت این است که دنیای آینده با رمز ارزها تغییر خواهد کرد. این کتاب را می‌توانید از سایت‌های گیسوم و ایران کتاب با قیمت ۱۲۰ هزار تومان خریداری کنید. در عین حال امکان تهیه نسخه دیجیتال این کتاب از سایت‌های طاقچه و فیدیبو هم وجود دارد.

کتاب تسلط بر تجارت (ترید) Mastering The TRADE

نوشته جان.اف کارتر

کتاب تسلط بر تجارت (ترید).png

این کتاب با آموزش تحلیل تکنیکال، به عنوان نمونه‌ای خوب از کتاب برای ترید است. در این کتاب ابتدا از نقطه نظر روانشناسی، ترید و تحلیل تکنیکال را بررسی می‌کنند. در فصل‌هایی از این کتاب در مورد بازارهای آتی یا فیوچر و چگونگی معامله انواع سهام با تحلیل تکنیکال توضیح می‌دهد. با مطالعه این کتاب در واقع با استراتژی‌های مختلف معامله در بازار سهام و کریپتوکارنسی آشنا خواهید شد. در این کتاب در مورد ترید و معامله در بازار رمز ارزها یکی از بهترین کتاب‌هایی است که باید آن را بخوانید. این کتاب را می‌توانید از سایت های دی جی کالا و ای بوک تو بوک با قیمت‌هایی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنید. همچین امکان دانلود این کتاب از سایت ebookrally.ir‌ نیز وجود دارد.

کتاب تجزیه و تحلیل تکنیکال بازارهای مالی Technical Analysis Of The Financial Market

نوشته جان. جی مورفی

در ایران تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه


کتاب  تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی.png

اگر کسی بخواهید یک کتاب برای ترید معرفی کند، کتاب تجزیه و تحلیل تکنیکال بازارهای مالی می تواند یکی از پیشنهادهای خوب باشد. در این کتاب هر آنچه برای یادگیری پرایس اکشن نیاز دارید وجود دارد. در این کتاب تمامی اصول تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال به تفصیل توضیح داده شده است. لذا می‌توان این کتاب را به تازه‌کارهای بازار ترید معرفی کرد. نویسنده با استفاده از الگوریتم‌ها و نمودارهای مختلف تمامی روند تجزیه و تحلیل بازارهای مختلف را آموزش خواهد داد. در عین حال در این کتاب در مورد مدیریت پول و چگونگی بررسی بازار توضیحات خوبی داده شده است. این کتاب را می‌توانید از سایت‌های دی جی کالا، ایران کتاب و سایت ترب خریداری کنید. در عین حال امکان دانلود نسخه دیجیتال این کتاب از سایت‌های binancefa.com, nikkhooy.ir‌, khanesarmaye.com , binancesignals.fileon.ir , وجود دارد.

کتاب تجارت واقعی بلاک چین The Real BUSSINES OF BLOCKCHAIN

نوشته دیوید فرلانگر و کریستف اوزورو

در ایران بلاک‌چین برای کسب و کارها


بلاکچین برای کسب و کارها.png

کتاب تجارت واقعی بلاک چین: چگونه رهبران می‌توانند در عصر جدید دیجیتال ارزش ایجاد کنند، یکی از کتاب‌های خوب در زمینه بازارهای ارز دیجیتال است. بنابراین اگر به دنبال یک کتاب برای ترید هستید، این کتاب می‌تواند جواب بسیاری از سوال‌های شما را بدهد. این کتاب برای کسانی که تازه وارد این بازار شده‌اند هم می‌تواند گزینه خوبی باشد. در این کتاب در مورد بازارهای آینده، نحوه تبادل و تجارت رمز ارزها و چگونگی پیش‌بینی وضعیت بازار توضیحات بسیار خوبی داده شده است. با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه استراتژی بلاک چین خود را طرح ریزی کنید و سرمایه خود را چطور در این بازار وارد کنید. در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان صاحبان کسب و کارهای بزرگ را برای پذیرش استراتژی‌های بلاک چین قانع کرد. در واقع این کتاب یک نقشه راه خوب برای برنامه‌ریزی استفاده از بلاک چین در کسب و کارهای مختلف است. این کتاب را می‌توانید با قیمت ۱۷۰ هزار تومان از سایت ایران کتاب خریداری کنید. همچین نسخه دیجیتال این کتاب هم در سایت‌های طاقچه و فیدیبو وجود دارد.

کتاب انقلاب بلاک‌چین Blockchain Revolution

نوشته الکس تاپ اسکات و دان تاپ اسکات

انقلاب بلاکچین.png

اگر می‌خواهید یک کتاب برای ترید کردن و آشنایی با بازارهای رمزارزها داشته باشید، کتاب انقلاب بلاک‌چین یکی از بهترین‌هاست. این کتاب یکی از معروف‌ترین کتاب‌ها در حوزه بلاک‌چین است. این کتاب را یک پدر و پسر نوشته‌اند و به عنوان یک نقشه راه و راهنمای بسیار خوب برای طرفداران بازارهای دیجیتالی است. در این کتاب نویسنده نشان می‌دهد که چگونه در عصر حاضر، دنیای اینترنت جای خود را در تمامی بخش‌های زندگی انسان‌ها تثبیت کرده و تکنولوژی بلاک چین چگونه توانسته بازارهای مالی را زیر سایه خود قرار دهد. در این کتاب قدرت تکنولوژی بلاک‌چین توضیح داده شده و به صورت مفصل در مورد استراتژی‌های این حوزه در بازارهای دیجیتالی توضیحات بسیار خوبی داده شده است. از این روست که این کتاب به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در حوزه ترید کردن به شمار می‌آید. کتاب انقلاب بلاک‌چین را می توانید از سایت‌های گیسوم، ایران کتاب، کتاب راه و دی‌ جی کالا با قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان خریداری کنید. امکان دانلود نسخه پی دی اف این کتاب از سایت‌های طاقچه و فیدیبو هم وجود دارد.


کتاب معامله‌گر منضبط The Disciplined Trader

نوشته مارک داگلاس


معامله‌گر منضبط.png

این کتاب به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در حوزه بازارهای دیجیتال و یک کتاب برای ترید شهرت دارد. یکی از مهمترین مراحل در بررسی بازارهای مالی و ورود به آن‌ها، روانشناسی بازار است. موضوعی که بسیاری از مردم به آن توجه نمی‌کنند. داشتن یک ذهن آگاه می‌تواند در تمامی مراحل ترید، به فرد کمک کند تا با نگاهی متفاوت تجارت کند. در این کتاب، مارک داگلاس در مورد چالش‌های موجود بر سر راه یک فرد برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق، صحبت می‌کند و راه‌کارهای بسیار خوبی را در زمینه برای تازه‌کاران ارائه می‌کند. در واقع نویسنده می‌خواهد به یک معامله‌گر بگوید که اگر با اصول سرمایه‌گذاری آشنا نیست و اصلا نمی‌داند که باید از کجا و چگونه وارد این بازار شود، از چه راهی بهتر است که کار خود را شروع کند. در عین حال در طول کتاب به نکات روانشناسی لازم برای ترید کردن اشاره می‌کند. این کتاب را بسیاری از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال توصیه می‌کنند. کتاب معامله‌گر منضبط را می توانید از سایت‌های دی جی کالا، کتاب راه و ترب به قیمت ۱۲۰ هزار تومان خریداری کنید. همچنین امکان دانلود این کتاب از سایت‌های طاقچه، فیدیبو و سایت پرشین بورس نیز وجود دارد.


سخن پایانی


بازار ارزهای دیجیتال بازاری جدید است. در این بازار بسیاری از افراد وجود دارند که با تبلیغ‌های زیاد، وعده سودهای هنگفت را به افراد می‌دهند. همین باعث می‌شود که بسیاری صرفا با تکیه بر شانس یا با توجه به حرف‌های دیگران، به صورت غیرحرفه‌ای وارد این بازار شوند. اما توصیه کارشناسان و افراد حرفه‌ای در این زمینه این است که اگر شما با آگاهی کامل نسبت به بازارهای مالی وارد آن‌ها شوید، می‌توانید با یک دید باز سرمایه‌گذاری کنید و ترید انجام دهید. به همین دلیل خواندن این کتاب‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.