سرمایه گذاری روی شت کوین‌ها یکی از راه‌های کسب درآمد بالا در بازار پرنوسان کریپتو بوده که رسیدن به این هدف نیازمند درک درست از این نوع رمز ارز‌ها و اجرای استراتژی مناسب برای شناسایی، ارزیابی، خرید و در نهایت فروش و کسب سود از آن‌ها است.


ما در این مقاله در مورد اینکه شت کوین چیست با شما صحبت خواهیم کرد و در ادامه هم به معرفی بهترین استراتژی برای کسب سود از این نوع ارز دیجیتال پرنوسان خواهیم پرداخت.


شت کوین (shitcoin) چیست؟

شت کوین (shitcoin) چیست؟

بازار کریپتوکارنسی شامل تعداد زیادی رمز‌ ارز است که روزبه‌روز هم بر تعداد آن‌ها افزوده شده و کوین‌های جدیدی به بازار عرضه می‌شوند؛ شت کوین در واقع نوعی از این ارزهای دیجیتال است که به تازگی معرفی شده‌اند و به همین دلیل هنوز ارزش واقعی خود را پیدا نکرده‌اند.


این نوع کوین‌ها تازه به بازار عرضه شده‌اند در نتیجه اعتبار چندانی نداشته و به دلیل فقدان هدفی مشخص، چشم‌انداز واضحی ندارند و احتمال تحمیل ضررهای سنگین و یا کسب سودهای کلان با خرید آن‌ها وجود دارد. بااین‌حال، با داشتن یک استراتژی مناسب می‌توان به سودهای بسیار خوبی از طریق آن‌ها دست یافت.


به‌عنوان مثال، ارز دیجیتال شیبا، یکی از شت کوین‌هایی بود که به‌یکباره جهش بسیار بزرگی را تجربه کرد و سود بالایی را به تریدرها رساند؛ در مقابل هم رمز‌ ارزی مثل لونا در عرض بازه زمانی بسیار کوتاهی 99 درصد از ارزش خود را از دست داد.


بهترین استراتژی خرید شت کوین چیست؟

شت کوین‌ها به‌دلیل نوسانات شدیدی که دارند، بسیار غیرقابل پیش‌بینی هستند و با خرید ناآگاهانه آن‌ها احتمال زیان سنگین بسیار زیاد بوده و بنابراین، اجرای یک استراتژی خوب برای کسب سود از این نوع کوین‌ها بسیار ضروری است.


ما در ادامه این بخش به معرفی استراتژی کاربردی ترید شت کوین‌ها می‌پردازیم. این استراتژی شامل شناسایی و ارزیابی این نوع کوین، خرید آن و در نهایت فروش این نوع ارز دیجیتال است که در ادامه در مورد هر یک از این بخش‌ها به صورت جداگانه صحبت خواهیم کرد.


نحوه شناسایی شت کوین جدید

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چطور می‌توان shitcoin جدید را شناسایی کرد که در این بخش قصد داریم یک سایت معتبر را برای این منظور به شما معرفی کنیم. یکی از مراجع مطرح برای شناسایی شت کوین سایت poocion.app است. برای این منظور می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و در کادر جستجو، مطابق شکل زیر نام shitcoin مورد نظر خود را سرچ کنید تا با کلیک روی آن ارز دیجیتال، اطلاعات مربوط به آن برای شما نمایش داده شود.


به‌عنوان مثال، در تصویر زیر ما نام ارز دیجیتال metahero را تایپ کرده‌ایم، همانطور که مشاهده می‌کنید در صدر لیست نتایج جستجو این شت‌ کوین نمایش داده شده‌ است.


نحوه شناسایی شت کوین جدید

ارزیابی شت کوین

بعد از شناسایی شت کوین جدید، ارزیابی عملکرد آن، برای پیش‌بینی روند احتمالی که در آینده خواهد داشت، بسیار مهم است تا بتوان بر اساس همین ارزیابی‌ها، در مورد خرید ارز دیجیتال مورد نظر تصمیم گرفت.


برای ارزیابی این رمز‌ارزها می‌توان از اطلاعات مفیدی که دو سایت poocion.app و coinmarketcap ارائه می‌دهند استفاده کرد؛ در ادامه در مورد دیتای مفیدی که بخش‌های مختلف این دو سایت در اختیار ما قرار می‌دهند توضیحاتی خواهیم داد.


ارزیابی شت‌کوین با سایت poocion.app

در صفحه مربوط به هر shitcoin در این سایت دیتای بسیار مفیدی برای ارزیابی عملکرد ارز دیجیتال مورد نظر وجود دارد، دو مورد از کاربردی‌ترین اطلاعاتی که می‌توان از طریق این سایت به دست آورد، شامل موارد زیر هستند:


  • در این سایت نمودار تغییرات قیمتی شت کوین مورد نظر در بازه‌های زمانی مختلف نمایش داده شده که همین نمودار یک منبع بسیار مفید برای تحلیل عملکرد و پیش‌بینی روند آینده آن است.

ارزیابی شت کوین

  • در بخش پایین نمودار، لیست آخرین مبادلات شت کوین را نمایش می‌دهد که در این لیست مبادلات مربوط به خرید با رنگ سبز و فروش با رنگ قرمز نمایش داده شده است، در این بخش می‌توان ساعت انجام معامله، قیمت فروش هر توکن shitcoin و مبلغ کل را مشاهده کرد که این اطلاعات تا حدود زیادی میزان استقبال از شت کوین مورد نظر را در بازه زمانی مشخص نشان می‌دهند.

ارزیابی شت کوین

ارزیابی با سایت coinmarketcap

این سایت یکی از معتبرترین منابع اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال مختلف از جمله شت کوین‌ها است که با استفاده از آن می‌توانید داده‌های مفیدی برای ارزیابی رمز‌ ارز مورد نظر خود مشاهده کنید. ازجمله مهم‌ترین اطلاعاتی که این سایت در اختیار تریدرها قرار می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • قیمت لحظه‌ای رمز‌ ارز

  • نمودار و تغییرات قیمتی در بازه‌های زمانی مختلف

  • پلتفرم‌هایی که امکان مبادله ارز دیجیتال را دارند.

  • ولت‌هایی که از رمز‌ ارز پشتیبانی می‌کنند.

با بررسی داده‌های این دو سایت معتبر می‌توان یک ارزیابی اولیه در مورد شت کوین مورد نظر داشت و بر اساس تحلیل‌های بنیادین درباره‌ی خرید آن تصمیم‌گرفت.


نحوه خرید شت کوین

شت کوین‌ها از جمله رمز‌ ارزهایی هستند که به تازگی در بازار کریپتو کارنسی عرضه شده‌اند بنابراین فقط در برخی از صرافی‌ها و ولت‌ها قابل خریداری هستند؛ برای تشخیص بستر خرید shitcoin مورد نظر خود می‌توانید به سایت coinmarketcap مراجعه کنید.


در این سایت، در کادر جستجو رمز‌ ارز مورد نظر خود را سرچ کرده و به صفحه مربوط به آن بروید؛ در صفحه شت کوین و در بخش market می‌توانید لیست همه بسترهایی که امکان خرید از آن‌ها وجود دارند را مشاهده کرده و از طریق هر یک از این بسترها می‌توانید اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید.


به‌عنوان مثال در تصویر زیر لیست بسترهایی که امکان خرید شت کوین Metahero را دارند نمایش داده شده است، همان‌طور که مشاهده می‌کنید، امکان خرید این رمز‌ ارز با استفاده از بسترهایی مثل kucoin و pancakeswap وجود دارد.


نحوه خرید شت کوین

مقدار خرید شت کوین

شت کوین‌ها به‌دلیل ویژگی‌هایی که دارند از جمله رمز‌ ارزهایی پرنوسان در بازار کریپتو کارنسی هستند که احتمال تغییرات ناگهانی در آن‌ها وجود دارند؛ به همین دلیل، اگر به خرید این نوع ارز دیجیتال علاقه‌مند هستید، بهتر است تنها بخشی از دارایی خود را به این کار اختصاص دهید تا در صورت افت ناگهانی قیمت آن، دچار زیان سنگین نشوید.


به‌طور کلی نمی‌توان مقدار مشخصی را برای خرید این نوع رمز‌ ارز پیشنهاد داد، مقدار سرمایه‌گذاری هر فرد بر روی این نوع ارزهای دیجیتال پرنوسان بستگی به هدف سرمایه‌گذاری و میزان ریسک‌پذیری او دارد؛ ولی توصیه ما این است که در صورت خرید، حداکثر 5 تا 10 درصد از دارایی خود را به shitcoin اختصاص دهید.


زمان مناسب فروش و سیو سود در شت کوین‌ها

شت کوین‌ها از جمله رمز‌ ارزهایی هستند که به‌دلیل نوسانات شدید، سرمایه‌گذاری روی آن‌ها ریسک بسیار زیادی دارد. به‌خاطر همین، در این بخش، 5 استراتژی بسیار موثر برای کسب سود از این نوع ارزهای دیجیتال را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.


انتخاب نقاط ورود و خروج مناسب

مهم‌ترین موضوع برای کسب سود از این نوع رمز‌ ارزها تعیین نقطه ورود و خروج مناسب است؛ برای این منظور، باید نقطه ورود در قیمت‌های نسبتا پایین انتخاب شود و سپس با صعودی شدن قیمت، اقدام به فروش شت کوین و کسب سود از آن کرد.


تعیین حد سود و حد ضرر

یکی از کاربردی‌ترین استراتژی‌ها، تعیین یک حد سود و ضرر منطقی در هنگام خرید shitcoin است. برای این منظور، وقتی ارزش رمز‌ ارز به میزان حد سود یا ضرر رسید، باید اقدام به خروج از معامله کنید.


میزان حد سود و ضرر تعیین شده برای هر پوزیشن معاملاتی بستگی به شرایط بازار، تحلیل تریدر و میزان ریسک‌پذیری او دارد و نمی‌توان مقدار مشخصی را برای آن مشخص کرد.


ترید کوتاه مدت.

ترید کوتاه مدت

در این استراتژی، تریدر با خرید شت کوین مورد نظر بلافاصله پس از کسب حداقل سود از معامله خارج می‌شود که در بسیاری از موارد کل فرایند خرید و فروش، یک روز زمان می‌برد؛ اگرچه سود به‌دست‌آمده از این روش چندان زیاد نیست، ولی ریسک آن نسبت به استراتژی‌های بلندمدت بسیار کمتر است.


شناسایی شت کوین‌ها با قابلیت رشد بالا

در بین خیل عظیم شیت کوین‌ها، رمز‌ارزهایی وجود دارند که قابلیت رشد بسیار بالا در بازه زمانی نسبتا کوتاهی دارند که سرمایه‌گذاری روی آن‌ها می‌تواند سود شگفت‌انگیزی به افراد بدهد؛ شناسایی این ارزهای دیجیتال بر اساس تحلیل‌های بنیادین، یکی از کاربردی‌ترین استراتژی‌ها برای کسب سود از شت کوین‌ها است.


مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری

خرید شت کوین‌ها، به‌دلیل نوسانات شدیدشان، ریسک بالایی دارد. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای به حداقل رساندن احتمال زیان، مدیریت ریسک است. برای این منظور، حتما فقط بخش کوچکی از دارایی‌های خود را صرف خرید این نوع رمز‌ ارزها کرده و همان مقدار را هم روی چند shitcoin مختلف سرمایه‌گذاری کنید تا در صورت افت قیمتی یکی از آن‌ها، زیان سنگینی متحمل نشوید.


سخن آخر


شت کوین‌ها از جمله رمز‌ ارزهای نوظهور در بازار جذاب کریپتوکارنسی محسوب می‌شوند که به‌دلیل نداشتن اعتبار و بنیاد قوی مستعد نوسانات شدید هستند و به همین دلیل، برخی از افراد خرید و فروش آن‌ها را توصیه نمی‌کنند. با وجود ریسک بالای سرمایه‌گذاری روی این نوع ارزهای دیجیتال، احتمال کسب سودهای بالا از آن‌ها هم وجود دارد و به‌خاطر همین، برخی از تریدرها ریسک آن را قبول می‌کنند.