تصور کنید زمان تولید بیت کوین، تکنولوژی بیت کوین توانست چنان تغییر شگفتی در بازار مالی و حتی جهان دیجیتال ایجاد کند که جهان ارزها به قبل و بعد از آن تقسیم شد. اما پس از مدتی ارزهای دیجیتال دیگری وارد بازار شدند، تمام سرمایه‌گذاران بر این باور بودند که هیچ یک از ارزهای دیگر آینده‌ای نخواهند داشت، چون تغییر شگفت انگیزی در فضای تکنولوژی ایجاد نمی‌کنند. به همین دلیل است که در ابتدای شکوفایی کوین‌ها، هر ارز دیجیتالی جز بیت کوین، شت کوین خطاب می‌شد.


اما بعد از فراهم شدن بسترهای فوق‌العاده و بلاک چین‌های مناسب خیلی از کوین‌هایی که قبل از این شت کوین به حساب می‌آمدند، نظر سرمایه گذاران را به خودشان جلب کردند و با پشتوانه تکنولوژی و نوآوری خودشان و سرمایه‌ی جاری در سیستم‌شان، دیگر در دسته بندی شت کوین قرار نمی‌گرفتند. اما اگر فکر می‌کنید شت کوین مفهومی در گذشته جهان رمز ارز است، سخت در اشتباهید. هنوز هم بسیاری از ارزهای دیجیتال یا به عبارتی کوین‌ها، پشتوانه‌ی خوبی ندارند و در جهان کریپتو ارزشی تولید نمی‌کنند. اگر علاقه دارید درک بهتری از شت کوین‌ها پیدا کنید با ما در این مقاله همراه باشید.


ارزش شت کوین چگونه مشخص می‌شود؟ | شت کوین چیست

شت کوین چیست؟

با در نظر گرفتن مطالبی که تا اینجا یاد گرفتید، به درک نسبی از کوین‌ها رسیدید. اگر بخواهیم دسته‌بندی دقیقی از کوین‌ها داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم هر ارز دیجیتالی جز بیت کوین در دسته آلت کوین‌ها قرار می‌گیرد. آلت کوین‌ها خودشان انواع مختلفی دارند و در دسته بندی های مختلفی قرار می‌گیرند و شت کوین ها هم یکی از این دسته بندی ها هستند. شت کوین هر کوینی است که فناوری جدیدی را به جهان رمز ارزها هدیه نمی‌دهند و برای صاحبان خود ارزش افزونی ندارند. این باعث شده که بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان ارز دیجیتال بر این باور باشند که سرمایه گذاری روی شت کوین ها انتخاب بدی باشد.


به صورت خلاصه می‌توان گفت شت کوین ها فایده ای برای هولدر خود ندارند و حتی وجودشان غیر ضروری و حتی بی اهمیت است. علاوه بر این موارد زیاد کلاهبرداری از طریق شت کوین ها هم به این باور جمعی کمک کرده. حالا که متوجه شدید شت کوین چیست، سوال بعدی این است که اصطلاح شت کوین از کجا آمده و چگونه می‌توانیم شت کوین‌ها را شناسایی کنیم. برای یاد گرفتن این مطالب با ما همراه باشید.


تولد شت کوین

همانطور که خیلی از اصطلاحات اینترنتی از یک شخص، جک یا کامنت شروع شده، شت کوین هم ریشه‌ی دقیق و مشخصی ندارد یا اگر هم دارد کسی نمی‌داند، اما اولین باری که این اصطلاح در یک رسانه اجرا شد در سال 2010 بود. فروم بیت کوین تاک این اصطلاح استفاده شد. در سال 2017 این اصطلاح تقریبا وایرال شد یا به عبارتی در جهان آنلاین به صورت گروهی به کار برده شد.


به صورت خلاصه می‌توان گفت شت کوین ها فایده ای برای هولدر خود ندارند و حتی وجودشان غیر ضروری و حتی بی اهمیت است. علاوه بر این موارد زیاد کلاهبرداری از طریق شت کوین ها هم به این باور جمعی کمک کرده. حالا که متوجه شدید شت کوین چیست، سوال بعدی این است که اصطلاح شت کوین از کجا آمده و چگونه می‌توانیم شت کوین‌ها را شناسایی کنیم. برای یاد گرفتن این مطالب با ما همراه باشید. می‌شوند. پروژه‌های بدون ارزش به صورت کوتاه مدت رشد چشمگیری می‌کنند و عده‌ای را ثروتمند می‌کند و بعد به قیمت اصلی خودش برمی‌گردد. اگر علاقه دارید قیمت بیت کوین یا قیمت شت کوین‌های مختلف را دنبال کنید با اکسبیتو همراه باشید.


شت کوین چیست؟

بیشتر بخوانید: شت کوین انفجاری

ویژگی های شت کوین

شت کوین ها ویژگی‌های به خصوصی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که شت کوین را متمایز می‌کند و بستری را فراهم می‌کند تا عملکرد ویژه ای در بازار داشته باشند. مهمترین ویژگی های شت کوین ها موارد زیر هستند.


  • شت کوین‌ها معمولا با قیمت‌های پایین به بازار عرضه می‌شوند.
  • این ارزهای دیجیتال در ابتدای ورودشان به بازارشان وایت پیپر ندارند.
  • سرمایه گذاران، حامیان و بودجه کمی دارند.
  • شت کوین‌ ها چارچوب عملکرد خاصی ندارند و معمولا وعده‌ های خود را عملی نمی‌کنند.

به عنوان سرمایه‌گذار، شما با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها شما می‌توانید به راحتی شت کوین‌ها را تشخیص دهید و از خرید آن‌ها اجتناب کنید.

شت کوین چیست؟

تمایل به خرید شت کوین

شاید برایتان سوال شده باشد که اگر شت کوین‌ها ارزش واقعی ندارند، چرا سرمایه گذاران به آن علاقه نشان می‌دهند؟ در پاسخ باید به چند نکته اشاره کرد:


  • شت کوین‌ها در بعضی موارد وایت پیپر دارند و شفاف هستند، اما همچنان شت کوینند!
  • شت کوین‌ها می‌توانند جزو پروژه‌های دیفای باشند و ارزشی تولید نکنند.
  • بسیاری از شت کوین ها رشد سریع و فریبنده‌ای دارند و سرمایه گذاران گول سود زیاد را می‌خورند.

با در نظر گرفتن تمام مواردی که گفته شد، اگر خودتان را معامله‌گر یا تریدر خوبی می‌دانید، می‌توانید شت کوین‌ها را معامله کنید تا درآمد خوبی داشته باشید، اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌کنید، شت کوین نخرید!

شت کوین چیست؟

سرمایه گذاری روی شت کوین‌ها

برای یک معامله‌گر ارز دیجیتال یا سرمایه گذاری که به بازار می‌تواند با خیال راحت زمان درست را برای خرید و فروش انتخاب کند و سود بسیار زیادی از آن ببرد. البته که اگر فردی که به بازار مسلط نیست این کار را انجام دهد، خسارت آن می‌تواند جبران ناپذیر باشد. مسلط نبودن به بازار می‌تواند باعث شود شما ضرر مالی زیادی را تجربه کنید.

توصیه‌هایی هنگام انتخاب ارزهای دیجیتال

قبل از انتخاب یا سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال باید ویژگی‌ها و مزایایی که آن ارز ارائه می‌دهد را در نظر گرفت. به همین ترتیب، باید در نظر بگیرید که آیا ارز دیجیتال یا توکن مورد نظر شما در آینده سود می‌دهد یا خیر. همچنین بررسی اینکه آیا ارز دیجیتال یا توکن تأییدیه قانونی و واقعی شرکت‌های شناخته‌شده را دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.


خب، پروژه‌های زیادی وجود دارند که پشت پروژه‌های محبوب و کاربردی خود را پنهان می‌کنند. سطح توسعه پروژه همچنین یک جنبه مهم برای بررسی رمزارزهاست. اگر پروژه‌ای پیشرفته نباشد، اما تبلیغات زیادی انجام دهد و فقط به دنبال سرمایه‌گذار باشد احتمالاً یک شت کوین است.