با ظهور بیت کوین (Bitcoin)، کم‌کم ارزهای دیجیتال دیگری پدید آمدند. اولین رمز ارزها به‌دنبال رقابت با بیت کوین بودند و به همین دلیل، به آن‌ها آلت کوین (Altcoin) گفته می‌شد. برخی از آلت کوین‌ها مستقیماً با ایجاد هاردفورک یا انشعاب در زنجیره بلوکی بیت کوین فعالیت خود را آغاز کردند که بیت کوین کش (Bitcoin Cash) با نماد اختصاری BCH یکی از آن‌ها است. از طرفی، بیت کوین کش با تغییر در کدهای منبع بیت کوین، به‌دنبال حل محدودیت‌های این شبکه بوده و همین مسئله، بر جذابیت آن می‌افزاید.


ویژگی‌های BitCash باعث شده تا در طول سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاران زیادی به خرید بیت کوین کش اقدام کنند. بااین‌حال، سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین کش و سایر دارایی‌ها به تحقیق و تفحص نیاز دارد. به همین منظور، ما در این مقاله، به‌سراغ وایت پیپر بیت کوین کش (Bitcoin Cash Whitepaper) رفته‌ایم تا شما را با جنبه‌های فنی این رمز ارز آشنا کنیم و نوعی تحلیل بنیادین را در اختیارتان قرار دهیم.


معرفی رمز ارز بیت کوین کش BCH

معرفی رمز ارز بیت کوین کش BCH

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) با نماد اختصاری BCH یک ارز رمزنگاری‌شده است که در سال 2017، در اثر ایجاد یک هاردفورک در زنجیره بلوکی بیت کوین پدیدار شد. ازآنجایی‌که در بین سال‌های 2009 تا 2016، با افزایش تعداد تراکنش‌های بیت کوین (BTC)، سرعت این شبکه پایین آمد و کارمزد تراکنش‌هایش بالا رفت، بسیاری از توسعه‌دهندگان به فکر راه‌حلی برای رفع این موانع افتادند. در این میان، بنیان‌گذاران BCH می‌خواستند اندازه بلوک‌های BTC را افزایش دهند تا محدودیت‌های آن را برطرف کنند؛ اما این مسئله با مخالفت اکثریت جامعه بیت کوین مواجه شد. ازاین‌رو، آن‌ها به‌سراغ ایجاد یک هاردفورک رفته و تفکرات خود را در زنجیره جدید یا همان بیت کوین کش پیاده‌سازی کردند.


مقدمه وایت پیپر بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

مقدمه وایت پیپر بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) یا بیت کش (BitCash) یک ارز دیجیتال است که به مصرف‌کنندگان و کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا تجارت الکترونیکی کارآمدتری داشته باشند. بیت کش قصد دارد تا با ادغام ویژگی‌های امور مالی غیرمتمرکز و مزایای سیستم‌های بانکداری، پذیرش رمز ارزها را افزایش داده و آن‌ها را به دارایی‌های پرمخاطبی مشابه دلار و یورو تبدیل کند. به‌این‌ترتیب، بیت کوین کش (BCH) به‌دنبال تبدیل شدن به کاربردی‌ترین ارز دیجیتال دنیا است که تراکنش‌هایی سریع، ارزان و ایمن را به همگان ارائه می‌دهد.


ماموریت بیت کوین کش (BCH) چیست؟

ماموریت بیت کوین کش (BCH) چیست؟

به‌گفته وایت پیپر بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، این رمز ارز پدید آمده تا بتواند به گسترش عمومی دست یابد و ازاین‌طریق، مزایای تمرکززدایی را در اختیار همه مردم جهان بگذارد. همان‌طور که می‌دانید، درحال‌حاضر، خدمات بانکداری به‌صورت یکسان و دموکراتیک در بین ساکنان کشورهای گوناگون توزیع نشده‌اند و بسیاری از افراد از چنین خدماتی محروم هستند. به همین دلیل، فراگیر شدن یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز می‌تواند نویدبخش آینده مالی دموکراتیک و برابری برای همگان باشد.


 بیت کوین کش (BCH) چگونه ماموریت خود را انجام خواهد داد؟

بیت کوین کش (BCH) چگونه ماموریت خود را انجام خواهد داد؟

بیت کش (BitCash) قصد دارد موانع حضور کسب‌وکارها و عموم مردم در دنیای کریپتو را از میان بردارد تا رمز ارزها به‌راحتی در دسترس افراد قرار بگیرند و در زمینه‌های گوناگونی به کار روند. به همین منظور، بیت کوین کش بر روی حوزه‌های زیر تمرکز می‌کند:


  • قابلیت استفاده

  • ثبات

  • سادگی

  • پذیرش عمومی

  • پذیرش توسط دولت‌های جهان

چه چیزی بیت کوین کش (BCH) را نسبت به سایر رمز ارزها متمایز می‌کند؟

چه چیزی بیت کوین کش (BCH) را نسبت به سایر رمز ارزها متمایز می‌کند؟

به‌عقیده وایت پیپر بیت کش، اصولاً مزایای اصلی رمز ارزها شامل موارد زیر هستند:


  • سرعت

  • حفظ حریم خصوصی

  • امنیت

  • کارایی

  • کارمزد کمتر

بااین‌حال، بیشتر این مزایا در حد تئوری بوده و تاکنون کسی به‌طور کامل از این ویژگی‌ها در هنگام کار با رمز ارزها بهره‌مند نشده است. با اینکه در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال با رشد قابل توجهی مواجه بوده و توجه رسانه‌های جمعی را به خود جلب کرده، اما هنوز رمز ارزها نتوانسته‌اند به‌خوبی در زمینه انتقال ارزش به کار روند. یکی از دلایل اصلی چنین وضعیتی این است که مردم استفاده از کارت‌های اعتباری و ارزهای سنتی را به‌خاطر مزایایی مانند بیمه، تخفیف و... ترجیح می‌دهند. از طرفی، فروشگاه‌ها و مکان‌هایی برای خرج کردن رمز ارزها هم به‌اندازه کافی در دسترس عموم قرار نگرفته‌اند.


کسب‌وکارها نیز با چالش‌های فنی و کمبود ابزارهایی برای ارائه خدمات رمز ارزی مواجه هستند. اگرچه ارزهای دیجیتال مزایایی مانند تسویه سریع‌تر، کارمزد کمتر و... را ارائه می‌دهند، اما هنوز به ابزارهای مورد نیاز کسب‌وکارها، مانند چاپ صورت‌حساب تراکنش‌ها، تکرار تراکنش، وارد کردن دفترکل به نرم‌افزار حسابداری و... مجهز نشده‌اند.


در همین راستا، بیت کش به کمک مصرف‌کنندگان می‌آید تا ابزار مناسبی را برای پرداخت‌های الکترونیکی در اختیار داشته باشند. همچنین، BCH نیازهای کسب‌وکارها را برای بهره بردن از رمز ارزها در ارائه خدمات گوناگون رفع می‌کند. به‌این‌ترتیب، بیت کوین کش می‌تواند ویژگی‌های نظام بانکداری را وام بگیرد و آن‌ها را با مزایای امور مالی غیرمتمرکز ترکیب سازد. این مسئله به بهبود استفاده از رمز ارزها و پذیرش عمومی آن‌ها توسط مردم کمک خواهد کرد.


 ارزهای دیجیتال با چه چالش‌هایی برای پذیرش عمومی روبه‌رو هستند؟

ارزهای دیجیتال با چه چالش‌هایی برای پذیرش عمومی روبه‌رو هستند؟

در این بخش از وایت پیپر بیت کش، به عواملی پرداخته می‌شود که مانعی برای پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال به حساب می‌آیند.


پذیرش جهانی

درحال‌حاضر (زمان نگارش وایت پیپر بیت کوین کش)، فقط تعداد محدودی از کسب‌وکارها ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روشی برای پرداخت می‌پذیرند. برای مثال، طبق آمار ارائه‌شده در سال 2018، حدود 13000 فروشگاه در جهان بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت قبول کرده‌اند. این رقم در مقابل کل فروشگاه‌های جهان، مانند قطره‌ای در برابر اقیانوس است. همچنین، این رقم سالانه رشدی 38 درصدی را تجربه می‌کند که رشد بسیار ناچیزی بوده و با این روند، دهه‌ها طول خواهد کشید تا مردم بتوانند از ارزهای دیجیتال مانند کارت‌های اعتباری استفاده کنند.


سهولت استفاده

به‌عقیده وایت پیپر بیت کوین کش، خرید ارزهای دیجیتال فرایند دشواری است؛ زیرا شما باید به یک کیف پول رمز ارزی دسترسی داشته باشید. سپس، در صرافی ثبت‌نام کرده و کیف پولتان را به آن متصل کنید. برای مثال، خرید یک مبل 1000 دلاری بسیار دشوارتر از خرید 1000 دلار BTC است.


بااین‌حال، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو سعی کرده تا فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای شما ساده‌سازی کند. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید در عرض چند دقیقه در این صرافی ثبت‌نام کرده و ارز دیجیتال مورد نظر خود را به‌راحتی خریداری نمایید. ازاین‌طریق، خرید رمز ارزها از اکسبیتو بسیار ساده‌تر از خرید سایر اقلام از فروشگاه‌های آنلاین خواهد بود.


مسائل مربوط به گزارش مالیاتی

مسائل مربوط به گزارش مالیاتی

بسیاری از دولت‌های غربی، ارزهای دیجیتال را «دارایی‌های نامشهود» در نظر می‌گیرند و آن‌ها را برابر با قوانین، مشمول مالیات محاسبه می‌کنند. در نتیجه، اگر شما با خرید و فروش یک رمز ارز سود به دست آورید، احتمالاً مشمول مالیات خواهید شد. بااین‌حال، حتی اگر ضرر کنید هم ممکن است که به شما مالیات تعلق بگیرد.


از طرفی، خرید و فروش کالاها با رمز ارزها نیز معمولاً مشمول مالیات می‌شوند. ازآنجایی‌که درحال‌حاضر چاپ کردن صورت‌حساب‌های رمز ارزی و محاسبه مالیات تراکنش‌ها فرایند دشواری است، تعیین دقیق میزان مالیات ارزهای دیجیتال نیز برای افراد به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.


فعالیت مجرمانه

وایت پیپر بیت کوین کش معتقد است که ارزهای دیجیتال بیت کوین و مونرو به‌خاطر استفاده گسترده از آن‌ها در فعالیت‌های مجرمانه، خصوصاً در دارک‌وب، شهرت دارند. بسیاری از مردم می‌دانند که ارزهای دیجیتال برای پول‌شویی و خرید کالاهای غیرقانونی نیز استفاده می‌شوند و این مسئله شهرت منفی‌ای را برای رمز ارزها به‌همراه دارد.


با اینکه حفظ حریم خصوصی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های رمز ارزها به حساب می‌آید؛ اما این مسئله آن‌ها مستعد استفاده برای فعالیت‌های غیرقانونی می‌کند. از طرفی، اغلب تلاش‌ها برای حفظ محرمانگی در حین جلوگیری از رفتارهای مخرب، با شکست مواجه شده‌اند.


دیدگاه منفی دولت‌ها و قانون‌گذاران

دیدگاه منفی دولت‌ها و قانون‌گذاران

ازآنجایی‌که رمز ارزها پول را مخفی کرده و فعالیت‌های مجرمانه را ممکن می‌سازند، دولت‌ها تمایلی به پذیرش آن‌ها ندارند. به همین منظور، برخی از کشورها به‌طور کامل استفاده از رمز ارزها را ممنوع اعلام کرده‌اند. بااین‌حال، ارزهای دیجیتال مسئول رخ دادن رفتارهای مجرمانه نیستند و حتی با ثبت سابقه تراکنش‌ها بر بستر بلاک چین، تا حدی به ردیابی تراکنش‌ها کمک می‌کنند.


مشکل یکپارچه‌سازی با مشاغل

زمانی که مردم ارزهای دیجیتال را بپذیرند و کیف پول‌های دیجیتالی خود را از رمز ارزها پُر کنند، به‌دنبال فروشگاه‌هایی خواهند گشت که از پرداخت‌ با کریپتو پشتیبانی کرده باشند. در این موقع، فروشگاه‌هایی که هنوز رمز ارزها را نپذیرفته‌اند، ضرر خواهند کرد. بنابراین، باید روشی اتخاذ شود تا رمز ارزها بتوانند مشابه شیوه‌های پرداخت بانکی در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار گیرند.


 بیت کوین کش (BCH) چگونه با چالش پذیرش مقابله خواهد کرد؟

بیت کوین کش (BCH) چگونه با چالش پذیرش مقابله خواهد کرد؟

به‌گفته‌ی وایت پیپر بیت کش، این رمز ارز با 3 روش به مقابله با چالش پذیرش می‌پردازد. این 3 روش عبارت‌اند از:


  • ساده‌سازی خرید، نگهداری و استفاده از ارزهای دیجیتال

  • ارائه ابزارهای بانکی به کسب‌وکارها برای پشتیبانی از پرداخت‌های رمز ارزی

  • اطمینان از حفظ حریم خصوصی کاربران در حین جلوگیری از ارتکاب رفتارهای مجرمانه

بنیان‌گذاران بیت کش معتقد هستند که رمز ارزها می‌توانند به‌اندازه ارزهای فیات مشهور شوند. البته فضای کافی برای هر دو نوع این دارایی‌ها فراهم خواهد بود، زیرا هرکدام مزایای منحصربه‌فرد خود را ارائه می‌دهند. به همین منظور، بیت کوین کش (BCH) طوری طراحی شده است تا در کنار ارزهای فیات کار کند و ویژگی‌هایی مانند سرعت، سهولت و ایمنی را به کاربران ارائه دهد.


وایت پیپر بیت کوین کش اعتقاد دارد که حفظ حریم خصوصی نیاز همه انسان‌ها است. به همین خاطر، بیت کوین کش حفظ محرمانگی را به کاربران ارائه می‌دهد و در سوی مقابل، جلوی رفتارهای مجرمانه را می‌گیرد. بیت کوین کش این کار را با باز گذاشتن سیستم برای دولت‌ها و مجریان قانون انجام می‌دهد.


در نتیجه، ارز دیجیتال بیت کوین کش برای ایجاد یک اقتصاد فراگیر غیرمتمرکز پایه‌گذاری شده و به‌دنبال این است که همپای ارزهای فیات به فعالیت خود ادامه دهد.


تمرکززدایی در مقیاس جهانی چطور فراهم می‌شود؟

تمرکززدایی در مقیاس جهانی چطور فراهم می‌شود؟

برای استفاده از برخی رمز ارزهای امروزی، به دانش فنی در این زمینه نیاز دارید. این مسئله یکی از دلایل اصلی جلوگیری از پذیرش عمومی رمز ارزها است؛ چراکه بسیاری از مردم علاقه و زمان کافی را برای یادگیری دانش کریپتو ندارند. اگرچه برخی از صرافی‌های بین‌المللی کار را برای انجام معاملات کریپتو ساده کرده‌اند، اما هنوز هم این رمز ارزها به‌طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در عوض، بیت کش (BitCash) برای پذیرش عمومی ایجاد شده است. به همین خاطر، دسترسی به بیت کوین کش با پرداخت ارزهای فیات بسیار ساده بوده و شما به‌راحتی می‌توانید BCH را با پول‌های سنتی مورد مبادله قرار دهید. این ویژگی‌ها نشان داده‌اند که بیت کوین کش تنها رمز ارزی است که تمرکززدایی در سطح جهان را فراهم می‌سازد (البته این صرفاً ادعای وایت پیپر بیت کوین کش است).


بیت کوین کش (BCH) چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد؟

بیت کوین کش (BCH) چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد؟

در این بخش از وایت پیپر بیت کوین کش، در مورد ویژگی‌هایی صحبت می‌کنیم که این رمز ارز برای کاربران فراهم کرده است. ارز BCH راحتی استفاده از سیستم‌های بانکداری را با امنیت، سرعت و کارایی امور مالی غیرمتمرکز ترکیب می‌کند. به‌این‌ترتیب، بیت کش اولین بانک غیرمتمرکز جهان خواهد بود که ویژگی‌های زیر را ارائه می‌دهد:


  • حساب‌های نامگذاری‌شده

  • ویژگی‌های یک ارز پایدار

  • تعیین مرجع تراکنش‌ها

  • ارسال کوین از طریق توییتر و اینستاگرام

  • ثبت سوابق

  • قابلیت پرداخت‌های مکرر

  • رمز ارزی مجهز به کلیدهای خصوصی

  • چندین حساب در یک کیف پول

  • فاکتورهای ‌الکترونیکی قابل چاپ

  • پرداخت با بیت کش

  • امکان تأیید پیش از ارسال

  • حفظ حریم خصوصی

  • امنیت

  • پشتیبانی از نرم‌افزار حسابداری

آیا بیت کوین کش (BCH) یک کوین حریم خصوصی است؟

آیا بیت کوین کش (BCH) یک کوین حریم خصوصی است؟

به‌عقیده وایت پیپر بیت کوین کش (Bitcoin Cash) پاسخ به این سؤال می‌تواند به‌طور هم‌زمان مثبت یا منفی باشد. در این شبکه، تراکنش‌های روزمره و موجودی کیف پولتان خصوصی و ناشناس می‌مانند. بااین‌حال، سازمان‌های نظارتی می‌توانند برای مشاهده تراکنش‌های انجام‌شده توسط یک کیف پول خاص، یک کلیدی خصوصی را درخواست کنند. این روش مشابه بانکداری سنتی بوده که تراکنش‌های افراد خصوصی هستند، اما در صورت نیاز، سازمان‌های نظارتی برای جلوگیری از رفتارهای مجرمانه، می‌توانند به سابقه تراکنش‌ها دسترسی داشته باشند.


چگونه بیت کوین کش (BCH) محرمانگی را با شفافیت ادغام می‌کند؟

چگونه بیت کوین کش (BCH) محرمانگی را با شفافیت ادغام می‌کند؟

ارزهای دیجیتال امروزی بیش از اینکه به‌درد افرادِ تابع قانون بخورند، به کار خلافکاران می‌آیند. به همین خاطر، مجرمان به طیف وسیعی از بازارهای سیاه رمز ارزی دسترسی دارند که این مسئله سابقه ارزهای دیجیتال را نیز خدشه‌دار می‌کند. اگرچه همگان معتقدند که حریم خصوصی مردم جهان باید حفظ شود، اما استفاده از این ویژگی‌ برای انجام فعالیت‌های مجرمانه، می‌تواند برای همه خطرآفرین باشد. به همین خاطر، برخی از دولت‌ها و صرافی‌ها مجبور شده‌اند که کوین‌های مبتنی بر حریم خصوصی را ممنوع اعلام کنند.


ازاین‌رو، وایت پیپر بیت کش ارز دیجیتال BCH را به‌عنوان اولین کوین حریم خصوصی در جهان معرفی کرده که با پذیرش قوانین به فعالیت می‌پردازد. به همین منظور، بیت کوین کش با استفاده از فناوری‌های روز دنیا، محرمانگی را به کاربران اعطا کرده و اطلاعات مورد نیاز را نیز برای مجریان قانون افشا می‌کند. البته نحوه همکاری مجریان قانون با بیت کوین کش هنوز مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که این همکاری به چه شکل پیش خواهد رفت.


ویژگی‌های حریم خصوصی بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

ویژگی‌های حریم خصوصی بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

در این بخش از وایت پیپر بیت کش (BitCash)، در مورد ویژگی‌های حریم خصوصی این رمز ارز صحبت می‌شود. بیت کوین کش (BCH) نوع جدیدی از «آدرس‌های مخفی» (Stealth addresses) را معرفی می‌کند. هربار که شما کوین‌ها را به یک کیف پول بیت کوین کش انتقال می‌دهید، یک آدرس مخفی جدید برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. همچنین، هربار که نام مستعار جدیدی را اتخاذ می‌کنید، مجدداً آدرس مخفی جدیدی دریافت خواهید کرد.


برای این منظور، بیت کوین کش از روشی مشابه ارز دیجیتال مونرو سود می‌برد. در این روش، آدرس‌های مخفی توسط «کلید خصوصی اصلی» (Private Master Key) شما ایجاد می‌شوند؛ درصورتی‌که کلید خصوصی اصلی همیشه پنهان می‌ماند.


از طرفی، بیت کوین کش برای جلوگیری از رفتارهای مجرمانه، به نهادهای نظارتی، یک مرورگر کلید خصوصی اصلی را ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند سابقه تراکنش‌ها را مشاهده کنند.


 استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چگونه است؟

استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چگونه است؟

استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash) بسیار ساده است و با CPU انجام می‌شود. بنابراین، هرکسی می‌تواند با یک کامپیوتر شخصی به استخراج بیت کش بپیوندد. وایت پیپر بیت کوین کش برای شروع به استخراج BCH چهار مرحله را در نظر می‌گیرد:


1- کیف پول بیت کوین کش را دانلود کنید.


2- کیف پول خود را نصب نمایید.


3- وارد کیف پولتان شوید.


4- گزینه «شروع به استخراج» را انتخاب کنید.


البته با رشد پروژه، امکان استخراج با GPU نیز برای کاربران فراهم شده است و هم‌اکنون ماینرها می‌توانند از طریق CPU و GPU به استخراج بیت کش اقدام کنند.


بودجه توسعه بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چگونه فراهم می‌شود؟

بودجه توسعه بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چگونه فراهم می‌شود؟

به‌گفته وایت پیپر بیت کوین کش، این رمز ارز هیچ دفتر کار یا کارمندی ندارد و صرفاً توسط داوطلبانی از سراسر جهان کدگذاری، طراحی و اجرا می‌شود. در ضمن، هیچ‌گاه برای بیت کوین کش بودجه اولیه جمع‌آوری نشده است. همچنین، همه کدهای این پروژه به‌صورت متن‌باز در اختیار عموم قرار گرفته‌اند.


بااین‌حال، بیت کوین کش با یک «پیش‌استخراج» (Premine) حدود 9.7 درصدی آغاز به کار کرد و بابت استخراج هر بلوک نیز 10 درصد کارمزد دریافت می‌کند. مجموع این هزینه‌ها به صندوق توسعه بیت کش اختصاص می‌یابند و احتمال دارد که برای موارد زیر به کار روند:


  • استخدام توسعه‌‌دهندگان جدید

  • فهرست کردن بیت کوین کش در صرافی‌ها

  • سرمایه‌گذاری

  • مشارکت

 تیم توسعه بیت کوین کش (BCH) را چه افرادی تشکیل می‌دهند؟

تیم توسعه بیت کوین کش (BCH) را چه افرادی تشکیل می‌دهند؟

تیم توسعه بیت کش (BitCash) شامل متخصصان حوزه‌های ارزهای دیجیتال، بلاک چین و سایر فناوری‌های روز دنیا است. این افراد بیش از 50 سال تجربه در زمینه توسعه نرم‌افزار، ساخت اکوسیستم، توسعه وب و بازاریابی را در کارنامه خود دارند.


وایت پیپر بیت کوین کش معتقد است که تیم توسعه این رمز ارز می‌‌دانند که چگونه باید یک نرم‌افزار را بسازند و آن را به پذیرش انبوه برسانند. همچنین، آن‌ها می‌توانند یک برند جهانی را ایجاد کرده و از آن به‌خوبی محافظت کنند. تجارب گسترده این افراد باعث می‌شوند تا بیت کوین کش به محبوب‌ترین ارز دیجیتال دنیا تبدیل شده و به پذیرش گسترده دست یابد.


چگونه شما می‌توانید به بیت کوین کش (BCH) بپیوندید؟

چگونه شما می‌توانید به بیت کوین کش (BCH) بپیوندید؟

وایت پیپر بیت کوین کش فعالیت‌هایی را برای کاربران در نظر گرفته که این فرایندها نحوه تعامل افراد با این رمز ارز را مرزبندی می‌کنند:


  • استخراج بیت کوین کش توسط رایانه شخصی

  • معامله با اعضای جامعه BCH

  • پیوستن به شبکه‌های اجتماعی بیت کوین کش

  • تماس با تیم توسعه برای یافتن راه‌های مختلف کمک به رشد بیت کوین کش

  • بازنشر اخبار در صفحات شخصی

  • اشتراک‌گذاری ایده‌ها با تیم توسعه

سخن پایانی وایت پیپر بیت کوین کش

سخن پایانی


بیت کوین کش (Bitcoin Cash) یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال دنیا است که می‌خواهد به ابزاری عمومی برای پرداخت‌های دیجیتالی تبدیل شود. این رمز ارز قصد دارد تا ویژگی‌های نظام بانکداری سنتی را اتخاذ کرده و آن‌ها را با سرعت، امنیت و سایر مزایای امور مالی غیرمتمرکز ترکیب کند. این ویژگی‌ها نویدبخش آینده‌ای موفق برای رمز ارز بیت کوین کش هستند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز به خرید بیت کوین کش علاقه‌مند شوند. به همین خاطر، در این مقاله از اکسبیتو، سعی کردیم که وایت پیپر بیت کوین کش را با زبانی ساده برایتان توضیح دهیم تا با BCH به‌خوبی آشنا شوید و بتوانید با آگاهی کامل به خرید این رمز ارز اقدام کنید. درصورتی‌که پس از مطالعه وایت پیپر بیت کش به خرید BCH تمایل پیدا کرده‌اید، به‌سادگی می‌توانید این کار را از طریق صرافی اکسبیتو انجام دهید. صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو امکان خرید بیت کوین کش را با کمترین قیمت و پایین‌ترین کارمزد برای شما فراهم کرده است.