به گفته Coinshares، از ابتدای سال، بیش از نیم میلیارد دلار در صندوق‌های بیت‌کوین سرمایه گذاری شده که 126 میلیون دلار آن در هفته گذشته معامله شده است. به‌طورکلی، در هفته گذشته ورودی خالص دارایی‌های دیجیتال 100 میلیون دلار بود که دلیل رشد آن، افزایش سرمایه‌گذاری در بیت کوین و چند دارایی دیجیتال دیگر است. همچنین سرمایه‌گذاران ۴/۳ میلیون دلار از سرمایه خود را به ارزهایی تبدیل کرده‌اند که بر پایه‌ی اتریوم است.


جیمز باترفیل (James Butterfill)، مدیر تحقیقات Coinshares می‌نویسد:«اتریوم همچنان روزهای سختی را دارد، اگر یک هفته دیگر خروج از مجموعه 32 میلیون دلاری آمریکا طول بکشد، اتریوم 9 هفته متوالی جریان خروجی را تحمل کرده است که حاکی از پایداری احساسات منفی سرمایه گذاران است.» طبق گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری Coinshares در هفته گذشته، سرمایه گذاران در ۷ روز اخیر بیت‌کوین خریداری کرده‌اند و بر همین اساس 126 میلیون دلار ورودی خالص معامله شده است.


در دو هفته متوالی به‌خاطر جریان خالص ورودی در تمام محصولات کریپتو، سرمایه گذاران کاهش ارزش سرمایه خود را تجربه کرده‌اند. این نشان می‌دهد که در مورد دو رمزارز محبوب یعنی اتریوم و بیت کوین، بین سرمایه‌گذاران تضاد شدیدی وجود دارد.


روز دوشنبه، قیمت بیت کوین و اتریوم نسبت به روز یکشنبه کمی افزایش داشت. براساس گزارش کوین مارکت کپ، بیت‌کوین با 5 درصد افزایش 31314.94 دلار معامله شد. در همین حال، اتریوم با 2 درصد افزایش به 1862.94 دلار رسید و ارزش بازار آن 225 میلیارد دلار بود. در آخرین خروجی اتریوم، تا الان 357 میلیون دلار از دست داده است.

خرید هفتگی بیت کوین به 126 میلیون دلار رسید!

اگرچه هفته گذشته صندوق‌های سرمایه‌گذاری بلاک‌چین به‌عنوان یک دسته، مجموعاً 26.3 میلیون دلار خروجی داشته‌اند، اتریوم‌های جدید (همان ارز Fidelity که در آوریل راه‌اندازی شد) این روند را کاهش دادند.


پورتفولیوی صندوق ارز دیجیتال Fidelity شامل سهام شرکت‌های عام است که در صنعت کریپتو فعال هستند، مانند Block Inc. (BLOCK)، Coinbase (COIN) و Marathon Digital (MARA) و صندوق متاورس آن دارای سهام شرکت‌هایی مانند Meta Platforms (سابق فیسبوک) و Adobe (ADBE) است که اخیراً با تغییر نام تجاری مواجه بوده است.


بسیاری از شرکت‌های رمزنگاری در تلاش برای آماده‌سازی، توقف استخدام، اخراج یا لغو پیشنهادهای شغلی هستند. با این وجود نقدهای سناتور الیزابت وارن از ماساچوست و تینا اسمیت از مینه‌سوتا دریافت می‌شود. اکنون Fidelity مجموعاً ۲۲ میلیون دلار را از دو صندوق ارز دیجیتال مدیریت می‌کند.


شرکت‌های Fidelity Crypto Industry and Digital Payments ETF حدود 2.4 میلیون دلار و Fidelity Metaverse ETF حدود 1.1 میلیون دلار اضافه کردند. بر اساس گزارش Coinshares، هر یک از صندوق‌ها در مجموع دارایی‌های 11 میلیون دلاری تحت مدیریت دارند.

خرید هفتگی بیت‌کوین به 126 میلیون دلار رسید!

بزرگترین جریان خروجی هفته گذشته از صندوق سرمایه‌گذاری جهانی بلاک‌چین UCITS Invesco Coinshares بود که شاهد سرمایه‌گذاری 21.6 میلیون دلار یعنی 82 درصد از خروجی خالص 26.3 میلیون دلاری بودیم. گزارش روز دوشنبه برای صندوق‌های سهام بلاک چین اینطور گفته است.


به‌نظر می‌رسد که موسسات سرمایه‌گذاری تصمیم گرفته‌اند بیت‌کوین را در کف قیمتی‌اش بخرند، چرا که پس از هر کاهش قیمت، بهار ارزهای دیجیتال از راه می‌رسد.