استیبل کوین تتر (Tether) شکل دیجیتال شده دلار است و با هدف جایگزینی برای دلارِ فیات در بازار کریپتوکارنسی به وجود آمده است. قیمت هر تتر معادل یک دلار امریکا است و توسط ذخیره دلاری در خزانه پشتیبانی می‌شود.


تتر به سرمایه گذاران کمک می‌کند وجوه خود را بین بازار ارزهای دیجیتال و سیستم مالی سنتی جابجا کنند و نوسانات قیمتی را به دلیل قیمت یکسان با دلار به حداقل برسانند.


با این حال کارمزد تراکنش‌های تتر مساله‌ای است که کاربران تتر را با چالش رو به رو می‌کند و اگر راه به صرفه‌ای برای انتقال تتر پیش رو نداشته باشند متضرر خواهند شد.


به بیان دیگر یکی از بزرگترین مشکلات رمز ارزها، انتقال آنها از یک کیف پول به کیف دیگر بدون پرداخت هزینه تراکنش سنگین است. در این مقاله، روش‌های خرید و نحوه کاهش کارمزد انتقال تتر را توضیح خواهیم داد و با ارزانترین راه انتقال تتر آشنا خواهیم شد.


مختصری درباره ارز تتر (Tether)

مختصری درباره ارز تتر (Tether)

تتر (USDT) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است و به گفته وبسایت اصلی خود، «100٪ توسط ذخایر دلاری» پشتیبانی می‌شود. به عبارتی ارزش یک تتر USDT معادل 1 دلار آمریکا است و سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در برابر نوسانات ذاتی بازار ارزهای دیجیتال از دارایی خود محافظت کنند و در عین حال همیشه آماده سرمایه‌گذاری و شکار فرصت‌های مناسب باشند از آن استفاده می‌کنند. از این رو استیبل کوین تتر برای پایدار نگه داشتن ارزش خود به طور فعال در حال فعالیت در بازار است.


تتر سال 2014 راه‌اندازی شد و تا قبل از تغییر نامش به Tether یا USDT در سال 2015، با اسم Real Coin شناخته می‌شد. USDT در اصل مبتنی بر بلاک چین بیت‌‌کوین بود اما در حال حاضر از پروتکل‌های Omni و نقدینگیِ بیت کوین، اتریوم، ترون، ایاس، الگوراند، سولانا و… پشتیبانی می‌کند. این توکن سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا و در عین حال بزرگ‌ترین استیبل کوین با ارزشی معادل 83 میلیارد دلار در بازار محسوب می‌شود.


شرکت iFinex مالک رمز ارز تتر در هنگ کنگ است و ارز دیجیتال BitFinex نیز تحت مالکیت این شرکت قرار دارد.


بخش قابل توجهی از رمز ارز تتر USDT معادل دو سوم ارزش خالص آن بر اساس دلار آمریکا ارزش‌گذاری شده است. ثبات تتر از ذخایر ارزی آن ناشی می‌شود، زیرا این شرکت ادعا می‌کند به ازای هر توکن تتر در گردش، یک دلار در ذخایر خود دارد؛ چه به صورت نقد یا معادل نقدی مانند اوراق قرضه کوتاه‌مدت یا سپرده‌های مدت دار.


این مسئله تضمین می‌کند که در صورت ایجاد نوسانات در بازار سایر ارزهای دیجیتال، برای دارندگان این توکن مشکلی ایجاد نخواهد شد. ثبات و داشتن ارزش اساسی باعث می‌شود تتر به عنوان یک ارز دیجیتال برای مبادله، از پشتیبانی بیشتری برخوردار شود.


چه عواملی بر انتقال ارزان تتر (Tether) اثر گذارند؟

چه عواملی بر انتقال ارزان تتر (Tether) اثر گذارند؟

همانطور که گفته شد تتر علاوه بر قابلیت انتقال دارایی بین بازار سنتی و دیجیتال، سرمایه‌گذاران را از نوسانات بازار کریپتوکارنسی ایمن نگه می‌دارد. بنابراین بسیاری از کاربران بازار ارز دیجیتال ارز تتر را به دفعات و در حجم‌های بالا معامله می‌کنند. تتر باید از طریق شبکه ERC20 که بسیار شلوغ است، منتقل شود. به همین دلیل استخراج‌کنندگان باید در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال پول بیشتری پرداخت کنند تا تراکنش مورد نیاز برای انتقال را پردازش کنند.


انتقال ارز تتر برای بسیاری از سرمایه‌گذاران رمز ارز با کارمزدهای تراکنش 35 تا 20 درصد به یک معضل تبدیل شده است. بنابراین سرمایه‌گذاران پیوسته به دنبال ارزانترین شبکه انتقال تتر هستند تا هزینه‌های خود را مقرون به صرفه کنند. اما باید پرسید: آیا راهی وجود دارد؟


برای پاسخ به این سوال به بررسی عوامل موثر بر کارمزد انتقال تتر می‌پردازیم:


کارمزد شبکه تتر

کارمزد یا هزینه شبکه همان هزینه‌ای است که بلاک چین برای پردازش و تایید تراکنش‌ها به استخراج کنندگان پرداخت می‌کند. کارمزد شبکه به عواملی از جمله اندازه تراکنش و تراکم شبکه در لحظه‌ی انجام بستگی دارد. به طور دقیق تر اگر شبکه شلوغ باشد و تراکنش های زیادی در صف تایید باشند، تراکنش‌ها به ترتیب اندازه و مقدار تراکنش اولویت بندی می‌شوند. در این حالت برای انجام شدن تراکنش‌های کوچک‌تر باید کارمزد بیشتری پرداخت کرد تا اعتبار سنج‌ها آن را تایید کنند.


علاوه بر این بلاک چین‌های مختلف کارمزد شبکه متفاوتی دارند و مهم است قبل از اقدام به انتخاب بلاک چین بطور کامل در مورد هزینه‌های خرید، فروش و انتقال رمز ارزها در آن پلتفرم اطلاعات کسب کنید.


کارمزد صرافی در معاملات تتری

تمامی صرافی‌ها از جمله بایننس، کوین بیس و… برای ارائه خدماتِ خرید، فروش و تبادل رمز ارزها از کاربران خود هزینه دریافت می‌کنند. موضوع قابل توجه این است که کارمزد صرافی‌ها با هم یکسان نیست و هر‌کدام از آنها قوانین و هزینه‌های مختص به خود را دارند.


بنابراین با در نظر گرفتن کارمزد شبکه و صرافی می‌توانید با حداقل کردن هزینه‌های خود، سود خود را به حداکثر برسانید.


چگونه می‌توان کارمزد انتقال تتر (Tether) را به حداقل رساند؟

چگونه می‌توان کارمزد انتقال تتر (Tether) را به حداقل رساند؟

تتر Tether جزء پرکاربردترین ارزهای دیجیتال است اما اگر راه مناسبی برا بهینه کردن هزینه‌ها انجام نشود استفاده از تتر توجیه اقتصادی پیدا نمی‌کند. از این رو کمتر کردن کارمزد انتقال تتر از دغدغه‌های جدی معامله‌گران محسوب می‌شود.


روش‌هایی از جمله انتخاب شبکه BEP-20 یا TRC-20 که نرخ تراکنش کمتری دارند یا استفاده از صرافی‌هایی که هزینه برداشت اضافی دریافت نمی‌کنند می‌تواند در کاهش کارمزد انتقال تتر موثر باشد. در مجموع برای کاهش کارمزد انتقال تتر می‌توان استراتژی‌هایی به کار گرفت که به شرح زیر است:


انتخاب یک شبکه جایگزین با هزینه‌های کمتر

بسیاری از سرمایه‌گذاران برای کاهش و صرفه جویی در هزینه‌ها شبکه معاملاتی خود را تغییر می‌دهند. این کار را می‌توان از طریق تغییر شبکه در کیف پول ارز دیجیتال انجام داد. در بین شبکه‌های موجود، اتریوم بالاترین کارمزد را دریافت می‌کند در حالیکه کیف پول‌های مبتنی بر بایننس (BSC)، ترون (TRC-20) و سولانا هزینه انتقال بسیار کمتری دارند.


استفاده از یک صرافی کریپتو با هزینه‌های برداشت کم

سرمایه‌گذارانی که به دنبال راه‌هایی برای کاهش کارمزد معاملات USDT خود هستند، می‌توانند به طور کلی صرافی ارزهای دیجیتال یا بستر معاملاتی خود را تغییر دهند. در حالی که برخی از صرافی ها ممکن است کارمزدهای بالاتری دریافت کنند، برخی از برنامه های معاملاتی کمیسیون ندارند و می‌توانند به کاهش هزینه کل معاملات برای ارسال USDT کمک کنند.


استفاده کامل از تبلیغات و جوایز صرافی‌های ارز دیجیتال

برخی صرافی‌ها برای جذب و افزایش تعداد کاربران پیشنهادات ویژه‌ای از جمله پاداش سپرده، کارمزد معاملاتی کمتر و حتی انتقال تتر بدون کارمزد ارائه می‌دهند. سرمایه‌گذارانی که به دنبال انتقال مقرون به صرفه تتر هستند باید صرافی‌های گوناگون را دنبال کرده و در زمان مناسب، بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنند.


استفاده از صرافی‌های معتبر داخلی

به دلیل محاسبات دلاری، کارمزد انتقال تتر برای کاربران ایرانی سنگین‌تر است. علاوه بر آن تحریم‌های اعمال شده باعث شده تا کاربران و سرمایه‌گذاران ایرانی شانس استفاده از پلتفرم‌های جهانی را از دست بدهند. در این شرایط شناسایی و استفاده از یک پلتفرم داخلی معتبر و امن برای معامله‌گران ایرانی ضروری است. صرافی اکسبیتو انتقال تتر را با کمترین کارمزد انجام داده و همچنین در فواصل مختلف پیشنهادات ویژه‌ای از جمله کم یا حذف کردن کارمزد انتقال تتر به کاربران خود ارائه می‌دهد.


گفتنی است که در این صرافی انتقال تتر بین کیف پول‌های اکسبیتو رایگان بوده و در صورت انتقال تتر به کیف پول‌های دیگر فقط هزینه شبکه کسر می‌شود.


ارزان‌ترین شیوه‌های انتقال تتر (Tether) کدامند؟

ارزان‌ترین شیوه‌های انتقال تتر (Tether) کدامند؟

احتمالا پس از خواندن دلیل هزینه بالای تراکنش برای ارسال رمز ارز تتر ناامید شده باشید و فکر کنید راهی برای ارسال ارزان آن وجود ندارد؛ اما این طور نیست. در ادامه به بررسی شیوه‌های مقرون به صرفه و حتی رایگان انتقال تتر می‌پردازیم. شما می‌توانید از روش‌های زیر برای خرید تتر و انتقال آن با کارمزد تراکنش کم استفاده کنید:


ارزان‌ترین راه برای ارسال تتر، استفاده از برنامه FTX است که در حال حاضر برای برداشت این کوین، هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.


به عنوان راه دوم شما باید به دنبال مکانیزم انتقالی باشید که از شبکه ERC20 استفاده نمی‌کند. برخی از پلتفرم‌های کارآمد در این زمینه عبارتند از: Binance Smart Chain (BEP20)، Solana و Tron.


هزینه برداشت از این طریق بسیار ارزان و کمتر از 1 دلار خواهد بود. اما باید توجه شود که هنگام انتقال ارز، حسابی که تتر را به آن منتقل می‌کنید، پشتیبانی می‌شود، نه روند انتقال.


یک راه هوشمند دیگر برای ارسال تتر این است که این ارز دیجیتال صرفا به پلتفرم‌های ‌پشتیبانی شده از ERC20، منتقل شود و پس از ارسال آن به برنامه FTX، به صورت رایگان عملیات برداشت انجام گیرد.


این‌ها برخی از روش‌های موثر در این زمینه محسوب می‌شود که از طریق آن‌ها می‌توان اطمینان حاصل کرد USDT را به روشی ارزان منتقل می‌کنید.


بهترین راه برای انتقال تتر (Tether) چیست؟

بهترین راه برای انتقال تتر (Tether) چیست؟

خرید تتر از صرافی ارزهای دیجیتال به مقداری پول نیاز دارد و انتقال آن با کارت نقدی همیشه گران‌تر از استفاده از حواله بانکی است. برای یافتن ارزان‌ترین صرافی یک برنامه Tether USDT را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد این کریپتو را با کارمزد کم خریداری کنید. همچنین می‌توانید برای یافتن انتقال تتر قیمت فعلی سکه را بررسی کنید و به دنبال روش‌های پرداختی باشید که هنگام خرید یا فروش نیازی به کارمزد ندارند.


خرید رمز ارز مزبور از طریق صرافی P2P یکی از موارد مناسب برای انتقال تتر به حساب می‌آید، اما همیشه امن‌ترین نیست. در چنین مواردی، توصیه می‌شود بهترین برنامه‌های معاملاتی رمزنگاری را خریداری کنید که ایمن و منظم هستند و قیمت عالی دارند. برخی از صرافی‌های همتا به همتا بهترین خدمات معاملاتی را اغلب از طریق برنامه‌های Tether USDT در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. هنگام خرید از طریق این نوع صرافی‌ها باید مراقب باشید که فریب نخورید و هزینه بیش از حد نیاز برای توکن خود پرداخت نکنید.


خرید ارزان‌ترین تتر USDT با فروش آن یکسان نیست و امکان دارد در این شرایط دچار ضرر شوید. ارزان بودن از طریق این روش‌ها همیشه نسبی خواهد بود. به طور معمول، صرافی‌ها حداقل مقدار خرید را برای تهیه یک سکه تتر دارند. اگر از یک صرافی متفاوت استفاده می‌کنید، ممکن است بتوانید همان مقدار را با قیمت کمتر دریافت کنید. علاوه بر تضمین امنیت مالی فعلی، سرمایه‌گذاری برای این کوین به شما امکان می‌دهد از مزایای ترکیب و بازده احتمالی تورم بهره ببرید.


سخن پایانی


به حداقل رساندن کارمزد تراکنش‌ها برای تمام افرادی که بطور مداوم با ارز تتر معامله می‍کنند و آن را در صرافی‌ها انتقال می‌دهند ضروری است. خوشبختانه، بسته به پلتفرم مورد استفاده، می‌توان استراتژی های مختلفی را برای کاهش کارمزد تراکنش‌ها به کار گرفت.


اکسبیتو به عنوان یک استارت‌آپ فعال در حوزه ارزهای دیجیتال شرایط مناسبی را برای مبادله رمز ارزها را در محیطی امن فراهم کرده‌ و همزمان با توسعه فناوری‌ و استفاده از سیستم استارت‌آپی در کشور، تلاش خود را در زمینه بهبود فرآیند خرید و فروش و یافتن ارزان‌ترین راه انتقال تتر و دیگر رمز ارزها آغاز کرده است.