اگر اهل بازی باشید، حتما درباره‌ی بازی‌هایی شنیده‌اید که می‌توان از آن‌ها ارز دیجیتال دریافت کرد. برخی از این بازی‌ها، ارزهای دیجیتال اختصاصی خود را به کاربران خود می‌دهند. ارز انجین کوین، یکی از ارزهای دیجیتال وابسته به یک پلتفرم بازی بلاک‌چینی به نام انجین Enjin است. جالب است بدانید که انجین، جزو نخستین و بزرگ‌ترین پلتفرم‌های‌ بازی‌ ویدیویی است. شرکت انجین،‌ سال 2009 میلادی در سنگاپور راه‌اندازی شد. پلتفرم انجین به شکلی طراحی شده‌است که این امکان را برای کاربران خود به‌وجود می‌آورد تا هر آن‌چه که در بازی وجود دارد، به شکلی واقعی معامله کنند. البته این سیستم تنها مختص بازی نیست و پروتکل‌های متفاوتی دارد.


کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، یکی از پرتب‌وتاب‌ترین بحث‌های سال‌های اخیر تا به امروز است و کاربران برای کسب درآمد و فعالیت در این بازار جنجالی، ارزهای مختلفی را خرید و فروش می‌کنند که البته یکی از همین ارزها، ارز انجین کوین است. اگر شما نیز قصد خرید ارزدیجیتال انجین کوین را دارید در ابتدا باید از قیمت ارز انجین کوین و تمامی زوایای آن اطلاعات کافی به‌دست بیاوید، پس تا انتها با اکسبیتو همراه باشید.


ارز انجین کوین چیست؟

انجین، یک پروژه مبتنی بر بلاک‌چین است و امکان آن را فراهم می‌کند تا گیمرها، بازی‌های مختلف بلاک‌چینی را با یکدیگر ارتباط دهند. انجین با این کار باعث شده‌است تا ارزها دیجیتال و بلاک‌چین وارد صنعت بازی شوند و به گیمرهای زیادی فرصت برقراری ارتباط از طریق بازی را می‌دهد. ارز انجین کوین که از دست‌آوردهای پروژه انجین به شمار می‌رود، یک ارز بومی برای پلتفرم گیمینگ انجین است که در بازی‌های آنلاین و وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرارمی‌گیرد. نکته قابل‌توجه این است که گیمرها می‌توانند ارز انجین کوین را به آیتم‌ها و طلاهای مخصوص در بازی تبدیل کنند.

ارز دیجیتال انجین کوین چیست

ارز انجین کوین با نماد اختصاری ENJ مبتنی بر شبکه اتریوم، وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. البته انجین کوین یک توکن ERC-20 روی شبکه بلاک‌چین اتریوم است از قراردادهای هوشمند ERC-1155 پشتیبانی می‌کند که برای آسان کردن قراردادها در صنعت بازی‌ به‌کار می‌رود. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده‌است که هدف انجین از این کار چه‌بوده است؟ بهتر است بدانید که تیم انجین، هدف از طراحی ارز انجین کوین را ایجاد یک بازی بر سیستم بلاک‌چین و به‌صورت غیرمتمرکز اعلام کرده‌اند. این هدف تا به امروز بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌است که از مشارکت بالای آن در بازی‌های ویدیویی مشخص می‌شود.


تاریخچه ارز انجین کوین

پروژه انجین کوین در ابتدا به عنوان یک پلتفرم بازی در سال 2009 میلادی کار خود را شروع کرد. ماکسیم بلاگوف (Maxim Blagov) به عنوان مدیرعامل این پروژه در زمینه‌‌های بازاریابی، مدیریت و طراحی نرم‌افزار تبحر داشت و ویتک رادومسکی (Witek Radomski) به عنوان مدیر ارشد فناوری و مسئول توسعه فنی محصولات، دو بنیان‌گذار اصلی این پروژه بودند. داستان ارز انجین کوین از آن‌جایی شروع شد که در سال 2012، قمیت ارز دیجیتال بیت‌ کوین، نظر رادومسکی را به خود جلب کرد و از همان زمان، جرقه ادغام شبکه انجین با بلاک‌چین در ذهن او زده‌ شد.


با این کار گیمرها و به‌طور کلی کاربران انجین کوین می‌توانند این رمزارز را در قالب یک ارز استفاده‌ کنند و خرید و فروش NFT را با کمک کیف پول مخصوص آن انجام دهند. پس تمامی مسائل لازم درباره اتریوم و قراردادهای هوشمند را آموخت و بعد از آن به سراغ طراحی نرم‌افزار بلاکچینی خود رفت. او این نرم‌افزار را روی شبکه بلاک‌چین به راه انداخت و توکن‌ ERC-1155 را طراحی کرد که این استاندارد در ساخت توکن‌های غیرقابل تعویض NFT و قابل تعویض FT کاربرد دارد.

تاریخچه ارز انجین کوین

استخراج ارز انجین کوین

اگر با خواندن این مطالب به این فکر افتاده‌اید که ارز انجین کوین استخراج کنید، بهتر است بدانید که این کار غیرممکن است. انجین روی بلاک‌چین اتریوم قراردارد و بلاک‌چین مستقل ندارد، برای همین نمی‌توان آن را استخراج کرد. اگر در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، باید بدانید که ارزهای فاقد بلاک‌چین اختصاصی، قابلیت استخراج مستقیم را ندارند.


کاربردهای ارز انجین کوین

مهم‌ترین کاربردی که برای ارز انجین کوین تعریف می‌شود، قابلیت پرداخت درون شبکه‌ای و پشتوانه بودن برای توکن‌های غیرقابل تعویض NFT است. این پلتفرم، سیستم پولی مخصوص به خود یعنی ارز انجین کوین را با نماد ENJ دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند دارایی‌های خود را به هر پلتفرمی که بخواهند انتقال دهند. گیمرهایی که در این پلتفرم بازی می‌کنند، می‌توانند مالک دارایی‌های به‌دست‌آورده خود در بازی شوند و در هر زمانی که صلاح ببینند، آن را نقد کنند. هم‌چنین این شبکه، امنیت بالایی را برای سیستم خود درنظر گرفته‌است و تمامی اموال و دارایی کاربران خود را حفظ می‌کند. بدون‌شک، امنیت بالا یکی از کاربردهای طلایی و امتیاز مثبت برای این شبکه است تا گیمرهای زیادی به آن جذب شوند.


مزایا و معایب ارز انجین کوین

این ارز مزایا و معایبی دارد که در همه ارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. برای آگاهی از این موارد و انتخاب بهتر برای خرید انجین کوین می توانید موارد ذیل را مطالعه نمایید.


مزایا ارز دیجیتال ENJ

مزایا ارز دیجیتال ENJ

  • امکان ساخت اقلامی از بازی را دارد که گیمرها می‌توانند در بازی‌های بلاک‌چینی دیگر هم از آن استفاده کنند و این به دلیل خاصیت بلاک‌چینی بودن بازی است.
  • ارز انجین کوین، نوعی ذخیره ارزش هم به‌شمار می‌رود.
  • اگر از تلفن‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنید، ممکن است با Keystore آشنا باشید. این بخش که برای حفظ و ذخیره‌ کلیدهای خصوصی به‌کار می‌رود، به‌طور مستقیم با ارز انجین کوین ارتباط دارد. به‌طور کلی، همکاری کمپانی بزرگ و معروف سامسونگ با این رمزارز یکی از مزایای بزرگ آن محسوب می‌شود.
  • یکی دیگر از مزایای ارز انجین کوین، پشتیبانی تیم قوی و حرفه‌ای از آن است و باعث شده‌است تا فناوری روز دنیا در آن پیاده‌سازی شود.
  • در پلتفرم انجین یک‌سری از موارد باعث شده‌است تا انجام فعالیت‌ها به‌راحتی صورت بگیرد بدون آن‌که به منابع خارجی دیگر نیاز باشد.
  • امنیت بالای توکن‌های انجین یکی دیگر از مزایایی است که برای آن تعریف می‌شود.
  • قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد.

معایب ارز دیجیتال ENJ

تنها موردی که به عنوان عیب برای ارز انجین کوین درنظر گرفته شده‌است، غیر واقعی بودن مالکیت مجازی است. بعضی از افراد عقیده دارند از آن‌جایی که انجین کوین، دارایی و مالکیت مجازی می‌دهد پس ارزشی ندارد. البته بعضی دیگر هم با این روند موافقند و آن را یک عیب نمی‌دانند.


قیمت انجین کوین از ابتدا تا به امروز

اولین عرضه ارز انجین کوین در سال 2017 بود که حدود 80% توکن‌های آن برای فروش عرضه شد و 20% باقی‌مانده آن به‌طور مساوی به تیم توسعه‌دهنده انجین و سرمایه‌گذاران تعلق‌گرفت. در اولین ورود ارز انجین کوین به بازار ارزهای دیجیتال، این رمزارز با قیمت 0.17 دلار معامله می‌شد، البته این بازار دچار نوساناتی هم بود اما بعد از گذشتن از این مسیر پرپیچ و خم، اواخر سال 2017 میلادی یک سیر صعودی داشت و اوایل سال 2018 قیمت ارز enjin coin به 0.44 دلار رسید. از آن‌جایی که این بازار پرنوسان، قابل پیش‌بینی نیست، دوباره ارز انجین کوین با افت قیمت مواجه‌شد و به رقم 0.10 دلار رسید. بعد از این افت، به مرور و آهسته در سراشیبی قرارگرفت و کاهش قیمت آن تا سال 2019 ادامه پیدا کرد.


اما درست بعد از این نزول، تغییر و تحولاتی در نمودار قیمت ارز دیجیتال انجین کوین به‌وجود آمد و ارز انجین کوین محدوده قیمتی 0.16 دلار را تجربه کرد. این نوسانات قیمتی تا سال 2020 ادامه داشت اما در اواخر سال 2020 بود که ارز دیجیتال enj دوباره صعود کرد و قیمت آن در اوایل سال 2021 به 3.9 دلار رسید که تا آن زمان، بالاترین رقمی بود که تجربه می‌کرد.


اما قیمت ارز انجین کوین دوباره نوساناتی را تجربه کرد، به‌طوری‌که در مارچ سال جاری یعنی سال 2022 با بالاترین قیمت 1.42 دلار و پایین‌ترین قیمت 1.30 دلار معامله شد. اگر قصد دارید در این بازار خرید و فروش انجام دهید باید اطلاعات دقیقی از قیمت و نوسانات قیمتی آن به‌دست بیاورید، صرافی اکسبیتو این امکان را برای کاربران به‌وجود آورده‌است. برای مشاهده دقیق قیمت‌ لحظه‌ای انجین کوین و نوسانات این بازار با یک جست‌جوی ساده، به صفحه ارزهای دیجیتال اکسبیتو مراجعه کنید و به‌راحتی از جزییات این رمزارز اطلاعات کافی به‌دست آورید.


خرید ارز انجین کوین

خرید ارز انجین کوین

برای خرید ارز دیجیتال enjin کافی است در صرافی موردنظر خود یک حساب کاربر ایجاد کنید. این صرافی می‌تواند بنا به خواست شما داخلی یا خارجی باشد. البته صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌های ایران، در دسترس افراد ساکن ایران نیستند. با این حساب باید برای خرید ارز ENJ یک صرافی ایرانی انتخاب کنید. صرافی اکسبیتو یکی از صرافی‌های معتبر داخلی خرید ارز دیجیتال انجین کوین است. با مراجعه به این صرافی و ساخت اکانت، سفارش خود را برای خرید ارز انجین کوین ثبت کنید و پس از خرید آن را در کیف پول‌ دیجیتال خود نگه‌داری کنید.


برای خرید و فروش رمزارز با اکسبیتو، به‌راحتی و بدون آن‌که مشکلات صرافی‌های خارجی را تجربه کنید، می‌توانید نمودار ارز enj را بررسی کنید و از قیمت لحظه‌ای ارزدیجیتال انجین کوین باخبر شوید. البته اگر بتوانید با روش‌هایی به صرافی‌های خارجی دسترسی پیدا کنید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و با ارزهای دیجیتال مانند تتر USDT، بیت‌کوین و اتریوم و حتی ارز فیات مانند یورو و دلار آمریکا USD ارز ENJ بخرید.


کیف پول ارز انجین کوین

اگر قصد خرید ارز ENJ و سرمایه‌گذاری در آن را دارید، باید از یک کیف پول دیجیتال امن و مطمئن نیز استفاده کنید. البته تمامی کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند نیز برای ارز انجین کوین مناسب‌اند؛ چون این رمزارز روی شبکه بلاک‌چین اتریوم قراردارد.


  • کیف پول نرم افزاری اکسبیتو (Exbito Wallet)
  • کیف پول اختصاصی انجین والت (Enjin Wallet)
  • کیف پول ترزور (Trezor)
  • کیف پول کیپ‌کی (KeepKey)
  • کیف پول لجر (Ledger)
  • کیف پول Archos
  • کیف پول کوینومی (Coinomi)
  • کیف پول مای اتر والت (MyEtherWallet)
  • کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)
  • کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

به جز کیف پول‌های نام‌برده‌شده که نسخه دسکتاپی و موبایلی دارند بعضی از کیف پول‌ها آنلاین هستند. تریدرها می‌توانند برای آن‌که به دارایی خود به سرعت دسترسی پیدا کنند، از کیف پول‌های آنلاین استفاده کنند؛ یعنی دارایی خود را در کیف پول صرافی‌هایی نگه‌داری کنند که از آن خرید می‌کنند. اما این کیف پول‌ها امنیت کم‌تری نسبت به کیف پول‌های دیگر دارند و اگر دارایی در درازمدت در آن نگه‌داری شود ممکن است سرمایه را در معرض خطر قراردهد.


البته بعضی از صرافی‌های دیجیتال مثل بایننس و کوکوین امنیت بسیار بالایی دارند و دارایی سرمایه‌گذاران را حفظ می‌کنند. در شرایطی که اطلاعات این صرافی‌ها مورد حمله قراربگیرند، دارایی‌ها را به کاربران خود برمی‌گرداند اما هم‌چنان بهتر است سرمایه‌ها در کیف پول‌های شخصی دیجیتالی نگه‌داری شوند.


صرافی‌هایی که از انجین‌کوین پشتیبانی می‌کنند


همان‌طور که گفته‌شد، به دلیل آن‌که ارز انجین کوین روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند، بسیاری از صرافی‌های معتبر خارجی و داخلی از آن پشتیبانی می‌کنند و کاربران به‌راحتی می‌توانند معاملات خود را انجام دهند. اگر قصد استفاده از صرافی‌های خارجی را داریدهمان‌طور که گفته‌شد به دلیل تحریم‌های موجود علیه ایران، کار شما کمی سخت خواهدبود و نمی‌توانید با آی‌پی ایران به این صرافی‌ها وارد شوید.

صرافی‌هایی که از انجین‌کوین پشتیبانی می‌کنند

در این شرایط بهترین کار ممکن برای خرید انجین کوین آن است که از یک صرافی معتبر داخلی استفاده کنید. صرافی اکسبیتو، یکی از معتبرترین صرافی‌های دیجیتال است که می‌توانید خدمات مربوط به ارز انجین کوین را انجام دهید.


علت موفقیت پروژه انجین چه بود؟

  1. یکی از دلایل مهم موفقیت پروژه انجین، ادغام آن با ارزدیجیتال است. در این صورت گیمرها علاوه بر بازی، درآمد هم کسب می‌کنند و همین امر آن‌ها را به انجام این بازی بلاک‌چینی ترغیب می‌کند.

  1. همان‌طور که توضیح داده‌شد، توکن ENJ، توکن ERC-20 مبتنی بر شبکه اتریوم است. به همین دلیل با بسیاری از صرافی‌ها، کیف‌ پول‌ها و قراردادهای هوشمند ERC-1155 همکاری می‌کند.

  1. جالب است بدانید که شرکت Samsung، این کمپانی بزرگ لوازم الکترونیکی، یونیتی، گیمرهای رایانه شخصیتی و چند eSportbrands با پروژه انجین همکاری می‌کنند و این دلایل باعث شده‌است تا بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی به همکاری با پروژه انجین جذب شوند.

آینده ارز دیجیتال enjin coin

ارز انجین کوین، پلتفرمی برای بازی است و همین صنعت پرطرفدار باعث جذابیت ماهیت آن می‌شود. با توجه به نمودار ارزدیجیتال انجین کوین، نخستین عرضه اولیه آن، نوسانات زیادی را تجربه کرد. اما همان‌طور که گفته‌شد در سال 2021 میلادی، سیر صعودی چشمگیری داشت. بعد از این رشد، بازار انجین کوین دوباره نوسان داشت اما قیمت آن از زمان‌های نخستین ورودش به بازار ارزهای دیجیتال هم‌چنان بیشتر بود.

آینده ارز دیجیتال enjin coin

انجین کوین، یک پروژه رو به‌ رشد است و طرح‌های خوبی نیز برای ارائه دارد. اگر با بسیاری از شرکت‌ها و وب‌سایت‌های گیمینگ همکاری کند، آینده بهتری نیز برایش رقم خواهدخورد. تیم انجین اعلام کرده‌است ارز انجین کوین قصد دارد عنوان بهترین ارزدیجیتال در صنعت گیمینگ را به خود اختصاص دهد. اگر تمامی طرح‌های این پروژه به همین منوال ادامه پیدا کند، آینده بسیار خوبی در انتظار آن است.