با ظهور دوج کوین (DOGE) در سال 2013، مفهوم میم کوین‌ (Memecoin) پدید آمد. میم کوین‌ها رمز ارزهایی هستند که بر اساس شوخی و خنده ایجاد می‌شوند و نام خود را از یک شخصیت سرشناس یا کاراکترهای کارتونی الهام می‌گیرند. رشد ناگهانی دوج کوین باعث شد که میم کوین‌های دیگری نیز به بازار بیایند. برخی از این میم کوین‌ها، مانند دوج کوین و شیبا اینو، با الهام گرفتن از نام و یا نژاد سگ‌ها راه‌اندازی شده‌اند. در این میان، یکی از جدیدترین میم کوین‌هایی که نام سگ «ایلان ماسک» را وام گرفته، ارز فلوکی اینو (Floki Inu) با نماد اختصاری FLOKI است.

در ابتدا، ارز فلوکی اینو با هدف ارائه یک میم کوین پا به عرصه گذاشت؛ اما پس از آن، تلاش کرد تا با ارائه کاربردهایی برای توکن FLOKI، این ارز دیجیتال را نسبت به سایر میم کوین‌ها متمایز کند. همین مسئله باعث شد که سرمایه‌گذاران زیادی به خرید فلوکی اینو علاقه‌مند شوند. ازاین‌رو، در این مقاله از اکسبیتو، به‌سراغ وایت پیپر فلوکی اینو رفته‌ایم. وایت پیپر فلوکی اینو متنی است که توسط بنیان‌گذاران این پروژه ارائه شده و جنبه‌های مختلف فنی آن را توضیح می‌دهد. مطالعه این متن به شما کمک خواهد کرد تا با عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال فلوکی اینو آشنا شوید.


معرفی ارز فلوکی اینو (FLOKI)

معرفی ارز فلوکی اینو (FLOKI)

ارز فلوکی اینو (FLOKI) میم کوینی است که نام خود را از سگ «ایلان ماسک» (Elon Musk) الهام گرفت؛ اما کم‌کم به یک پروژه «وب 3» (Web 3.0) تمام‌عیار تبدیل شد. درحال‌حاضر، Floki Inu امور مالی غیرمتمرکز (Defi)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) و متاورس (Metaverse) را در بر می‌گیرد.


تیم ارائه‌دهنده توکن FLOKI ناشناس بوده و با عنوان "The People's Crypto" شناخته می‌شود. این تیم تصمیم گرفته است تا یک ارز دیجیتال بی‌ارزش را به یک پروژه ارزشمند دیفای تبدیل کند. همین مسئله می‌تواند ارز فلوکی اینو را نسبت به سایر میم کوین‌ها متمایز کرده و بر روی قیمت Floki Inu نیز تأثیر بگذارد.


بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در وایت پیپر فلوکی اینو، اکوسیستم FLOKI مبتنی بر جامعه‌ی خود بنا شده و با هدف ارائه امور مالی غیرمتمرکز به همه‌ی مردم، 4 محصول زیر را در اختیار کاربران می‌گذارد:


  • والهالا (Valhalla): یک بازی متاورس مبتنی بر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) است.

  • فلوکی فای (FlokiFi): اکوسیستمی برای امور مالی غیرمتمرکز (Defi) به حساب می‌آید.

  • دانشگاه فلوکی (Floki University): پلتفرمی آموزشی است که دانش کاربران را در زمینه کریپتو گسترش می‌دهد.

  • فلوکی پلیسیز (FlokiPlaces): بازاری برای مبادله سریع توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs)، ارز فلوکی اینو (FLOKI) و انواع دارایی‌های دیجیتالی محسوب می‌شود.

بازی متاورسی والهالا (Valhalla Metaverse Game)

بازی متاورسی والهالا (Valhalla Metaverse Game)

در این بخش از وایت پیپر فلوکی اینو (Floki Inu) به جنبه‌های مختلف بازی والهالا (Valhalla) پرداخته می‌شود.


آشنایی با بازی والهالا (Valhalla)

والهالا (Valhalla) یک بازی متاورس مبتنی بر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) است که توسط پروژه ارز فلوکی اینو (Floki Inu) ارائه می‌شود. این بازی قصد دارد تا به پتانسیل نهفته‌ی 1 تریلیون دلاری صنعت متاورس دست یابد. توکن FLOKI ابزاری برای توسعه اقتصاد درون این بازی خواهد بود.


صنعت متاورس فرصت کسب درآمدی 1 تریلیون دلاری را در سال، برای پلتفرم‌های این حوزه فراهم کرده است و پیش‌بینی می‌شود که بازی‌های متاورسی، سهمی 400 میلیارد دلاری را از این پتانسیل بالقوه، به خود اختصاص دهند. والهالا نیز به‌عنوان یک بازی متاورسی سطح A، با استفاده از تعاملات بازی میان‌زنجیره‌ای (Cross chain) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) قابل ارتقا، سعی دارد تا سهم خود را از این بازار به دست آورد.


والهالا از یک مکانیزم «بازی برای کسب درآمد» (PlayToEarn) قدرتمند برخوردار است که ویژگی‌های زیر را در بر می‌گیرد:


  • سیستم باغبانی (Gardening)

  • شخصیت‌های درون بازی معروف به «وِرا» (Vera)

  • سیستم جنگی قدرتمند (Robust Battle)

  • سیستم کشتی درون بازی (In-game Ship)

  • سیستم آیتم‌ها (Items)

این مکانیزم‌های «بازی برای کسب درآمد» به کاربران اجازه می‌دهند تا با بازی کردن در والهالا، توکن FLOKI را به دست آورند. به‌این‌ترتیب، والهالا به روش مناسبی تبدیل می‌شود تا کاربران با بازی کردن، درآمد داشته باشند و ارز فلوکی اینو را کسب کنند.


در محیط والهالا، بازیکنان می‌توانند با یکدیگر رقابت کرده، پیشرفت سایرین را زیر نظر بگیرند و با دیگران رودررو شوند. اولین نسخه والهالا، در سال 2022، با نام "Open World" منتشر شد و در اختیار کاربران قرار گرفت.


نقش ارز فلوکی (FLOKI) در بازی والهالا (Valhalla)

نقش ارز فلوکی (FLOKI) در بازی والهالا (Valhalla)

با توجه به توضیحات وایت پیپر فلوکی اینو (Floki Inu)، بازی والهالا (Valhalla) به‌گونه‌ای طراحی شده که با گسترش پذیرش، واحدهای توکن FLOKI را از گردش بازار خارج کرده و آن‌ها را به محیط بازی بیاورد؛ چراکه ارز فلوکی ابزار اصلی اقتصادی در این بازی محسوب می‌شود. بنابراین، تنها راه خرید آیتم‌های درون بازی والهالا، استفاده از ارز فلوکی است.


علاوه‌بر آن، وایت پیپر فلوکی اینو کاربران را تشویق کرده که برای پیشرفت ساده‌تر در محیط والهالا، از توکن FLOKI استفاده کنند. این مسئله نقش مهمی بر آینده قیمت فلوکی اینو خواهد داشت.


درصورتی‌که شما نیز به بازی برای کسب درآمد علاقه دارید، به‌راحتی می‌توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو، به خرید فلوکی اینو (FLOKI) اقدام کنید. خرید فلوکی در اکسبیتو با کمترین قیمت و پایین‌ترین کارمزد انجام می‌شود و این فرایند سرعت بسیار بالایی دارد.


تیم والهالا (Valhalla Team)

وایت پیپر فلوکی اینو (Floki Inu) اعضای تیم بازی والهالا را 11 نفر توسعه‌دهنده باتجربه معرفی می‌کند. این افراد نزدیک به 50 سال سابقه در توسعه فناوری‌های گوناگون دارند و به‌زودی تعدادشان به 20 نفر افزایش خواهد یافت.


رهبران تیم والهالا عبارت‌اند از:


  • آقای براون وال (MrBrownWhale): او یکی از افراد کهنه‌کار در حوزه رمزنگاری و توکن‌های غیرقابل تعویض است که در شورای «اتر کاردز» (Ether Cards) نیز عضویت دارد.

  • جکی زو (Jackie Xu): او تجربه فراوانی در صنعت بلاک چین داشته و با نام‌های بزرگی در این زمینه همکاری کرده است. زو از سال 2012، به حوزه بلاک چین روی آورد و سپس، از سال 2017، به فناوری قراردادهای هوشمند پرداخت. پیش از آن، او به‌عنوان مهندس نرم‌افزار و رهبر فنی در پروژه‌های بزرگ شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های پردازش تراکنش‌های ضدکلاهبرداری صنعت مالی سنتی کار می کرد.

فلوکی فای (FlokiFi)

فلوکی فای (FlokiFi)

وایت پیپر فلوکی اینو، فلوکی فای (FlokiFi) را به‌عنوان چتری برای مجموعه‌ای از محصولات امور مالی غیرمتمرکز (Defi) معرفی می‌کند. همه این محصولات با نام تجاری Floki به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه، به ماهیت فلوکی فای خواهیم پرداخت.


فلوکی فایننس (Floki Finance)

به‌گفته‌ی وایت پیپر فلوکی اینو، فلوکی فای خلاصه‌شده‌ی عبارت "Floki Finance" است که به امور مالی غیرمتمرکز ارائه‌شده توسط این پروژه اشاره دارد. در واقع، Floki Inu با استفاده از این خدمات، قصد دارد تا یک اکوسیستم مالی جامع را بنا گذارد و با تعریف کردن کاربردهایی گوناگون برای ارز فلوکی اینو، ارزش و قیمت FLOKI را افزایش دهد.


فلوکی فای لاکر (FlokiFi Locker).

فلوکی فای لاکر (FlokiFi Locker)

فلوکی فای لاکر (FlokiFi Locker) اولین محصولی بود که زیر چتر رهبری فلوکی فای ارائه شد. این محصول یک راه‌حل نوآورانه است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با قفل کردن توکن‌های قابل تعویض، مانند ارزهایی با استانداردهای BEP-20 و ERC-20، توکن‌های نقدینگی (LP) را به دست آورند.


به‌عقیده‌ی وایت پیپر فلوکی اینو، درحال‌حاضر فلوکی فای لاکر بهترین و خلاقانه‌ترین راه‌حل قفل کردن توکن‌ها در حوزه دیفای محسوب می‌شود. این پروتکل علاوه‌بر امکان قفل کردن توکن‌های قابل تعویض، خدمات زیر را نیز به کاربران ارائه داده است:


  • قفل کردن توکن غیرقابل تعویض: بر اساس این ویژگی، کاربران می‌توانند چندین NFT را در یک تراکنش گنجانده و آن‌ها را به‌صورت دسته‌ای قفل کنند.

  • قفل کردن برای مدت نامحدود: اغلب پروتکل‌های دیفای، برای سپرده‌گذاری توکن‌ها، محدودیت زمانی در نظر می‌گیرند. بااین‌حال، Floki Inu به کاربران اجازه می‌دهد که توکن‌های خود را برای زمان نامحدودی قفل کنند. برای مثال، اگر شما مدت‌زمان این فرایند را هزاران سال در نظر بگیرید، تا زمانی که انسان‌ها روی کره زمین هستند، هیچ‌کس نمی‌تواند به رمز ارزهای شما دست بزند.

  • استاندارد چندتوکنی: فلوکی فای لاکر اولین پروتکل بازار است که از استاندارد چندتوکنی ERC-1155 پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید توکن‌های قابل تعویض و NFTها را به‌طور هم‌زمان در یک قرارداد هوشمند قرار دهید. این مسئله برای گیمرها اهمیت فراوانی خواهد داشت.

  • سازگاری با ماشین مجازی اتریوم: فلوکی فای لاکر از انواع پلتفرم‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، مانند اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، پالیگان، آربیتروم و... ، پشتیبانی کرده است که شما نمی‌توانید این ویژگی را در سایر رقبا بیابید.

نقش ارز فلوکی اینو در فلوکی فای لاکر (FlokiFi Locker)

نقش ارز فلوکی اینو در فلوکی فای لاکر (FlokiFi Locker)

اگرچه در ابتدا امکان پرداخت کارمزدهای فلوکی فای با تتر (USDT) وجود دارد، اما عنصر اصلی اقتصادی این اکوسیستم، ارز فلوکی اینو (FLOKI) است. بنابراین، کاربران برای پرداخت کارمزدهای این پروتکل دیفای، باید از توکن FLOKI استفاده کنند.


از طرفی، قفل کردن ارز فلوکی اینو نیز برای افراد درآمد غیرفعال ایجاد کرده و به ارزش و قیمت FLOKI نیز می‌افزاید. درصورتی‌که شما به سپرده‌گذاری در فلوکی فای لاکر علاقه داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو به خرید فلوکی اینو اقدام کنید.


علاوه‌بر این موارد، فلوکی فای لاکر بر روی توکن FLOKI نیز تأثیرات مثبت زیر را خواهد گذاشت:


  • به‌مرور، عرضه ارز فلوکی اینو به فرایند قفل کردن و ارائه پاداش وابسته می‌شود. این مسئله تقاضا و عرضه برای این رمز ارز را مدیریت کرده و می‌تواند بر روی قیمت فلوکی اینو تأثیر مثبتی داشته باشد.

  • درحال‌حاضر، پروژه Floki Inu بابت هر تراکنش، مالیاتی را از کاربران دریافت می‌کند. با افزایش تراکنش‌های توکن FLOKI، شکاف لازم برای پر کردن خزانه از بین می‌رود و به‌صورت خودکار، مالیات این رمز ارز نیز حذف خواهد شد.

دانشگاه فلوکی (Floki University)

دانشگاه فلوکی (Floki University)

بخش بعدی وایت پیپر فلوکی اینو (Floki Inu) به معرفی دانشگاه فلوکی اختصاص دارد. پروژه ارز فلوکی یک پلتفرم آموزشی را تأسیس کرده تا افرادی که در آینده به صنعت کریپتو روی می‌آورند، با فناوری ارز دیجیتال بهتر آشنا شوند. این دانشگاه علاوه‌بر آموزش کریپتو، اطلاعات جامعی را نیز درباره پروژه و توکن فلوکی اینو ارائه می‌دهد.


بر اساس آمارها، امروزه 5.1 میلیارد کاربر اینترنت وجود دارند؛ اما ازاین‌بین، تنها 300 میلیون نفر با دنیای ارز دیجیتال آشنا هستند؛ بنابراین، به‌زودی افراد بسیار زیادی به حوزه کریپتو روی می‌آورند. این مسئله لزوم ارائه آموزش‌هایی جامع را در این زمینه آشکار می‌کند.


ازآنجایی‌که دانشگاه فلوکی، در کنار ارائه آموزش‌های کریپتو، به معرفی توکن فلوکی اینو نیز می‌پردازد، انتظار می‌رود که با افزایش تقاضا برای این رمز ارز، قیمت Floki Inu با رشد قابل توجهی مواجه شود.


فلوکی پلیسیز (FlokiPlaces)

فلوکی پلیسیز (FlokiPlaces)

فلوکی پلیسیز نشان‌دهنده تلاش پروژه ارز فلوکی اینو برای داشتن نقشی موثر در بازار کریپتو است. فلوکی پلیسز یک محیط تجاری غیرمتمرکز به حساب می‌آید که در آن، کاربران می‌توانند رمز ارزها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) را مورد معامله قرار دهند. در این بازار نیز توکن FLOKI به‌عنوان ابزار اصلی انتقال ارزش به کار می‌رود.


فناوری فلوکی اینو (Floki Inu Technology)

فناوری فلوکی اینو (Floki Inu Technology)

در ادامه وایت پیپر فلوکی اینو (Floki Inu)، با جنبه‌های فنی این پروژه آشنا می‌شویم تا ارز فلوکی اینو را بهتر درک کنیم.


ارز فلوکی اینو (FLOKI)

ارز فلوکی اینو (FLOKI) توکن قابل تعویض و رمزنگاری‌شده این پروتکل محسوب می‌شود که به‌صورت یک توکن ابزاری با قابلیت همکاری ایجاد شده است. FLOKI یک توکن چندکاربردی به حساب می‌آید که می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای انتقال ارزش نیز بین افراد مبادله شود. علاوه‌بر آن، کاربران با خرید فلوکی اینو می‌توانند به انواع خدمات این اکوسیستم دسترسی داشته باشند.


ارز فلوکی که بر اساس دو استاندارد ERC-20 و BEP-20 صادر می‌شود، نماینده هیچ سهام، دارایی، حق مالکیت و... نیست. بنابراین، توکن FLOKI صرفاً در اکوسیستم Floki Inu کاربرد دارد. همچنین، کاربران می‌توانند با خرید فلوکی از صرافی اکسبیتو، بر روی این رمز ارز سرمایه‌گذاری کنند.


بنیان‌گذاران فلوکی برای هر تراکنش این رمز ارز، مالیاتی 0.3 درصدی را در نظر گرفته‌اند. این مالیات‌ها به خزانه پروژه افزوده می‌شوند تا سرمایه‌ای را برای توسعه اکوسیستم فراهم کنند. از طرفی، ارز فلوکی از قابلیت میان‌زنجیره‌ای (Cross Chain) بهره می‌برد و کاربران اجازه دارند که این توکن را بین شبکه‌های اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس به حرکت درآورند.


مجموعه جنسیس (Genesis collection)

مجموعه جنسیس (Genesis collection)

جنسیس یک مجموعه از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) است که با عنوان «دست‌های الماس» (Diamond Hands) نیز شناخته می‌شود. این NFTها با استاندارد ERC-721 سازگاری دارند و به‌عنوان پاداش، به خریداران ایردراپ و سرمایه‌گذاران اولیه اهدا شده‌اند.


مجموعه جنسیس شامل 4 سطح مختلف است:


  • برنز

  • نقره

  • یاقوت سرخ

  • الماس

هرکدام از این دسته‌ها دارای شفافیت خاصی هستند که این شفافیت هنوز برای کاربران آشکار نشده است.


مجموعه سنگ‌های قیمتی فلوکی (Floki Gemstone Collection)

سنگ‌های قیمتی نیز یکی دیگر از مجموعه‌های NFT پروژه ارز فلوکی اینو است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در وایت پیپر فلوکی اینو، این NFTها به کاربران دسترسی به سطح VIP را اهدا می‌کنند و مزایای ویژه‌ای را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورند.


ویژگی‌های توکن‌های غیرقابل تعویض این مجموعه عبارت‌اند از:


  • سنگ Aurum of Truth: دارندگان این نوع از سنگ‌ها می‌توانند به‌صورت رایگان از تمام خدمات دانشگاه فلوکی استفاده کنند. همچنین، آن‌ها از مزایایی در بازی والهالا نیز برخوردار خواهند شد.

  • سنگ Diamond Mind: مالکان این سنگ، علاوه‌بر مزایای توکن Aurum of Truth، اولین نفراتی خواهند بود که از کارت اعتباری توکن FLOKI بهره‌مند می‌شوند.

  • سنگ Ruby Heart: صاحبان این توکن‌ها از تمام ویژگی‌های قبلی نامبرده برخوردارند. همچنین، آن‌ها بخشی از توکن‌های آتی پروژه را نیز در اختیار خواهند گرفت.

سخن پایانی

سخن پایانی


ارز فلوکی اینو (FLOKI) یکی از میم کوین‌های جدید بازار است که طرفداران زیادی دارد. بااین‌حال، بنیان‌گذاران این پروژه سعی کرده‌اند تا با ارائه یک اکوسیستم مالی جامع، کاربردهایی را برای این رمز ارز در نظر بگیرند. این مسئله می‌تواند بر روی قیمت Floki Inu تأثیر مثبتی بگذارد. به همین خاطر، در این مقاله، وایت پیپر فلوکی اینو را با زبانی ساده برای شما توضیح دادیم تا با شناخت کافی، به خرید فلوکی اقدام کنید.