بازار ارزهای دیجیتال ویژگی‌های زیادی دارد که دانستن آن‌ها برای هر سرمایه‌گذار رمزارزی لازم است. کیف پول یا والت مشهور تراست ولت یکی از راه‌هایی است که شما می‌توانید برای نگهداری یا هولد کوین‌های خریداری‌شده خود مثل بیت کوین و اتریوم از آن استفاده کنید. یکی از لذت‌های داشتن ارز دیجیتال این است که می‌توانید ارزهای خود را با دیگران مبادله کنید.


این ویژگی احتمالاً شما را به یاد دوران کودکی و تعویض کارت‌های بازی با دوستانتان می‌اندازد. در این مقاله می‌خواهیم نحوه تبدیل یا به‌اصطلاح Swap ارزهای دیجیتال را در یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال یعنی تراست ولت به شما آموزش دهیم.


تراست ولت (Trust Wallet) چیست؟

تراست ولت یک کیف پول آنلاین ارز دیجیتال است. این کیف پول ارز دیجیتال همچنین ولت رسمی صرافی بایننس است. شما با اپلیکیشن موبایل Trust Wallet می‌توانید بیت کوین، اتریوم و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال را با خیال راحت و ایمن ارسال، دریافت و ذخیره کنید.


ویژگی کلیدی تراست ولت تطبیق‌پذیری آن در سراسر بلاکچین است. کاربران می‌توانند با دانلود یک برنامه در گوشی هوشمند خود، بیت کوین، ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در زنجیره هوشمند بایننس ارسال و دریافت کنند. این کیف پول از بیش از یک‌میلیون ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. تراست ولت به کاربران امکان می‌دهد بسیاری از ارزهای دیجیتال مختلف را از طریق ارائه‌دهندگان شخص ثالث Mercuryo ،MoonPay ،Ramp Network ،Simplex ،Transak و Wyre خریداری کنند.

تراست ولت چیست؟


مزایای تبدیل ارز دیجیتال در تراست ولت

تبدیل ارزهای دیجیتال در تراست ولت مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آن­ها راحتی‌ تبدیل ارز دیجیتال نسبت به فروش است. از دیگر مزایای تبدیل ارز دیجیتال در تراست ولت می‌توان به کاهش موانع ورود به بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد. در ادامه این مزایا را برایتان شرح می‌دهیم.


سادگی تبدیل ارز دیجیتال نسبت به فروش

شما برای فروش هر ارز دیجیتال باید فردی را پیدا کنید که قصد خرید ارز دیجیتال دارد. بسیاری از افراد با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اغلب مردم نمی‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به قیمتی که دوست دارند بفروشند و ارزهای‌شان همچنان معلق می‌مانند. تبدیل ارز ساده است، زیرا هر دو طرف مبادله‌ای برابر انجام می‌دهند.


کاهش موانع ورود به بازار ارز دیجیتال

بسیاری از رمز ارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال تعداد و نقدینگی محدودی دارند. بنابراین تبدیل ارزهای دیجیتال خرید و مالکیت یک ارز کمیاب را بسیار آسان‌تر می‌کند.


چگونه ارز دیجیتال را در تراست ولت تبدیل کنیم؟

بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال از تبدیل یا سواپ (Swap) رمزارز پشتیبانی می‌کنند. برای تبدیل ارز دیجیتال ابتدا باید در یکی از کیف پول‌هایی که از این تبدیل پشتیبانی می‌کنند، ثبت‌ نام کنید. در اینجا به کیف پول تراست ولت اشاره می‌کنیم. بعد از اینکه نرم‌افزار کیف پول را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کردید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا برنامه تراست ولت خود را باز کنید.

تبدیل ارز دیجیتال در تراست ولت

2- حالا روی گزینه DEX در پایین سمت راست ضربه بزنید. به صفحه بعدی می‌روید. در این صفحه روی تب Swap کلیک کنید. صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که می‌توانید در آن ارزهایی را انتخاب کنید که قصد تبدیل‌شان را دارید.

تبدیل ارز اتریوم به بایننس کوین


3- در این قسمت دو جدول قرار دارند. در جدول بالا که You pay نام دارد، ارزی که قصد تبدیل آن را دارید، انتخاب کنید.


4- سپس در قسمت You get، ارز موردنظرتان برای دریافت را انتخاب کنید.

تبدیل رمزارزها به یکدیگر

5- مقدار ارز دلخواهتان را وارد کنید.

چطور در تراست ولت ارزها را به هم تبدیل کنیم؟


6- روی Swap و سپس Confirm یا تایید کلیک کنید.


چگونه اتریوم (ETH) را به ارز بایننس کوین (BNB) در تراست ولت تبدیل کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را در تراست ولت با یکدیگر مبادله کنید؛ یعنی یک ارز دیجیتال بدهید و یک ارز دیگر بگیرید. برای روشن شدن مفهوم تبدیل ارزها به یکدیگر در تراست ولت، مراحل تبدیل اتریوم به BNB ‌را مثال می‌زنیم. با انجام چند گام مهم که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم، می‌توانید اتریوم را به بایننس کوین تبدیل کنید:


1- برنامه را باز کنید و روی گزینه Swap کلیک کنید.


2- در صفحه جدیدی که برایتان باز می‌شود، ابتدا اتریوم را انتخاب کنید.


3- سپس بایننس کوین (BNB) را از قسمت You get انتخاب کنید.

تبدیل BNB به ETH


4- مقدار ارز مورد نظر خود را برای تبدیل وارد کنید.


5- روی گزینه Swap و سپس Confirm کلیک کنید.


نکته مهم: فراموش نکنید برای تبدیل یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگری در تراست ولت حتماً به شبکه‌ی آن رمزارز توجه کنید. شما نمی‌توانید از طریق کیف پول رمز ارزی تراست ولت ارزهای دیجیتالی که روی شبکه‌های یکسانی پیاده‌سازی نشده‌اند را به یکدیگر تبدیل کنید. تبدیل ارزهای دیجیتال که شبکه‌های پیاده‌سازی آن‌ها با یکدیگر فرق دارد، در صرافی‌ آنلاین رمز ارز به‌سادگی امکان‌پذیر است، اما در تراست ولت این‌طور نیست.


یادتان نرود که مقداری هزینه گس از شما دریافت می‌شود، بنابراین انتقال را در زمان مناسب انجام دهید.

آموزش ویدئویی کیف پول تراست‌ولت 👇🏻

چگونه خطای Trust Wallet Swap not working (تراست ولت مبادله انجام نمی‌دهد) را حل کنیم؟

برای رفع این مشکل می‌توانید صبر کنید یا با نمایندگان تراست ولت ارتباط برقرار کنید. آن‌ها از شما جزئیات اولیه را می‌پرسند و وضعیت شما را بررسی می‌کنند.


جزئیات اولیه شامل:


  • نسخه برنامه کیف پول تراست ولت
  • آدرس کیف پول ارز دیجیتال
  • هش یا پیوند تراکنش
  • جزئیات بیشتر درباره مشکل شما
  • تصاویری از کیف پول سعی کنید اطلاعات کامل و صحیحی را برای کارشناسان ارسال کنید تا بتوانند به‌راحتی به شما کمک کرده و مشکلتان را حل کنند.

swap رمزارز

ویژگی‌های تراست ولت

تراست ولت به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استیک کردن مستقیم ارزهای دیجیتال از کیف پول خود سود کسب کنند. در حال حاضر، ۱۲ توکن ازجمله ارز بایننس کوین (BNB)، کازموس (Cosmos) و تزوس (Tezos) برای استکینگ (staking) در دسترس هستند. کاربران جدید همچنین می‌توانند کیف پول فعلی خود را به تراست ولت انتقال دهند.


کسانی که حساب‌های MetaMask یا MyEtherWallet دارند، می‌توانند با استفاده از عبارت بازیابی مخفی، فایل ذخیره‌سازی کلید یا کلید خصوصی کیف پول‌ها را پشتیبانی کرده و یا آن‌ها را به تراست ولت انتقال دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند کلید عمومی کیف پول خود را وارد کنند تا موجودی کیف پول را ببینند. در ادامه به سایر ویژگی‌های این کیف پول نرم‌افزاری اشاره می‌کنیم:


دسترسی ایمن


هر کیف پول یک کلید دسترسی خصوصی در اختیار شما قرار می‌دهد و ادعا می‌کند که شما تنها فردی هستید که می‌توانید به دارایی‌های حساس خود دسترسی پیدا کنید.


پشتیبانی از مالتی کوین


امروزه ارزهای دیجیتال زیادی در دسترس هستند و Trust Wallet از تعداد زیادی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این موضوع شما را قادر می‌سازد تا رمز ارزهای مختلف، بلاکچین و سایر دارایی‌های دیجیتال را بخرید، بفروشید و مبادله کنید و ارزهای دیجیتال خود را به‌طور کامل مدیریت کنید.


کسب سود


این کیف پول به شما کمک می‌کند تا با استیک کردن ارزهای دیجیتال خود و قرار دادن آن‌ها در کیف پول سود کسب کنید.


برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)


تراست ولت با یک مرورگر مفید DApps ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکارها و فروشندگان دیگری را پیدا کنید که ارزهای دیجیتال را برای کالاها و خدمات خود می‌پذیرند.


مبادله ارز دیجیتال


شاید بتوان گفت که مهم‌ترین ویژگی تراست ولت همین مبادله یا Swap ارزهای دیجیتال است. با این روش که در بالا توضیح دادیم می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را با ارزهای دیگر عوض کنید.


تراست ولت از کدام رمزارزها پشتیبانی می‌کند؟

هر کیف پول ارز دیجیتال از ارزهای خاصی پشتیبانی می‌کند. یعنی در هر کیف پولی نمی‌توانید به خرید و فروش تمام ارزهای دیجیتال بپردازید. تراست ولت هم از این قاعده مستثنا نیست و از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. برخی از این ارزها، بیت کوین، اتریوم، ارز بایننس کوین، لایت کوین، سولانا، پولکادات، دَش، کازموس، اتریوم کلاسیک، زی کش، ریپل، ترون، تزوس، بیت کوین کش و فانتوم هستند.


امنیت تراست ولت چگونه است؟

اگرچه بزرگ‌ترین مزیت تراست ولت انعطاف‌پذیری آن است، اما امنیت پاشنه آشیل این کیف پول است. هر کیف پول با یک عبارت مخفی ۱۲ کلمه‌ای ایمن می‌شود و در دستگاه‌های تلفن همراه و کامپیوترهای مجهز به Apple M1 با استفاده از پین یا بیومتریک (مانند اسکن صورت یا اثرانگشت) قابل‌دسترسی است. بااین‌حال، در حال حاضر تراست ولت از احراز هویت چندمرحله‌ای پشتیبانی نمی‌کند، به این معنی که کاربران نمی‌توانند یک کد تایید در ایمیل، پیامک یا برنامه احراز هویت برای محافظت از ورودهای ناخواسته به کیف پول خود دریافت کنند.


درحالی‌که محدود کردن دسترسی به گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های Mac دسترسی به کیف پول را دشوارتر می‌کند، هرکسی که بتواند دستگاه و پین را بدزدد یا عبارت بازیابی مخفی ۱۲ کلمه‌ای را از طریق فیشینگ یا سایر حملات دریافت کند، درنهایت می‌تواند ارزهای شما را سرقت کند.


امنیت تراست ولت

حریم خصوصی و ناشناس بودن

یکی از حوزه‌هایی که تراست ولت در آن به‌خوبی عمل کرده حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن کاربران است. ازآنجایی‌که این برنامه غیرمتمرکز یا decentralized بوده و توسط کاربر کنترل می‌شود، کاربران مجبور نیستند هنگام شروع به کار هیچ‌گونه اطلاعات شناسایی شخصی را به اشتراک بگذارند. کاربران تنها زمانی باید اطلاعاتی مانند نام، آدرس و شناسه صادر شده توسط دولت را ارائه دهند که بخواهند از یکی از شرکای خود ارز دیجیتال خریداری کنند.


درحالی‌که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ناشناس‌تر از تراکنش‌های بانکی سنتی هستند، مهم است که توجه داشته باشید که ارسال و دریافت ارز دیجیتال با استفاده از کیف پول تراست ولت با نام مستعار انجام می‌شود. درحالی‌که هویت فاش نمی‌شود، همه تراکنش‌ها در بلاکچین مربوطه ثبت عمومی می‌شوند.


راه‌اندازی تراست ولت

راه‌اندازی تراست ولت یک فرآیند بسیار آسان است و با دانلود و اجرای برنامه شروع می‌شود. پس از نصب و باز کردن برنامه، از کاربران خواسته می‌شود که کیف پول قبلی خود را به تراست ولت منتقل کنند و یا یک کیف پول جدید بسازند.


کاربرانی که می‌خواهند کیف پول خود را از متامسک یا مای اتر ولت (MyEtherWallet) به تراست ولت منتقل کنند می‌توانند داده‌های خود را به یکی از روش‌های که بیان می‌کنیم انتقال دهند. کاربران متامسک می‌توانند از عبارت seed خود برای انتقال به تراست ولت استفاده کنند، درحالی‌که کاربران مای اتر ولت می‌توانند با استفاده از کلید خصوصی خود به تراست ولت بروند. در هر دو مورد به دارندگان کیف پول توصیه می‌شود قبل از اقدام به انتقال یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنند.


از کسانی که در حال راه‌اندازی یک کیف پول جدید هستند خواسته می‌شود تا شرایط استفاده را بپذیرند و عبارت بازیابی مخفی ۱۲ کلمه‌ای خود را دریافت کنند. پس از ذخیره آن، از کاربران جدید کیف پول خواسته می‌شود تا کد ۱۲ کلمه‌ای بازیابی را دوباره وارد و تایید کنند تا از صحت آن مطمئن شوند. پس از تکمیل این مراحل کیف پول آماده استفاده خواهد بود.


هزینه و کارمزد در تراست ولت

دانلود و راه‌اندازی تراست ولت هیچ هزینه‌ای ندارد و فرآیند راه‌اندازی تنها چند مرحله طول می‌کشد. بااین‌حال، این موضوع به این معنا نیست که تراست ولت کاملاً رایگان است. هنگام ارسال ارزهای دیجیتال و NFT از تراست ولت به کیف پول یا قرارداد هوشمند دیگر، کاربران مسئول پرداخت هزینه گس مرتبط با تراکنش خواهند بود.


کاربران همچنین ملزم به پرداخت هزینه در هنگام خرید ارز دیجیتال از یکی از شش ارائه‌دهنده شخص ثالث خواهند بود. تراست ولت همچنین یک درصد کارمزد اضافی برای خریدهای ارز دیجیتال از طریق برنامه دریافت می‌کند، اما این هزینه از کسانی که توکن TWT اختصاصی برنامه (توکن تراست ولت) را در کیف پول خود دارند دریافت نمی‌شود.


کلام پایانی

تراست ولت از بیش از یک‌میلیون ارز دیجیتال با بلاکچین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. این کیف پول با محدود کردن دسترسی به دستگاه‌های تلفن همراه و کامپیوتر قصد دارد احتمال حملات را کاهش دهد و به کاربران اجازه دهد ارزهای دیجیتال را در زندگی روزمره خود بگنجانند. تراست ولت برای کسانی که در مکانی زندگی می‌کنند که پرداخت با ارز دیجیتال توسط فروشگاه‌های بیشتری پذیرفته می‌شود یا می‌خواهند تعداد زیادی ارز را در یک مکان نگه‌دارند، مزایای زیادی دارد.