با توسعه‌ی فناوری‌های جدید، روش‌های گوناگونی برای سرمایه‌گذاری به وجود آمده‌اند. یکی از همین روش‌ها که سرگرمی و کسب درآمد را ترکیب می‌کند، متاورس (Metaverse) است. متاورس دنیایی مجازی محسوب می‌شود که با ترکیب واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، عناصر دنیای واقعی را به‌صورت مجازی به کاربران ارائه می‌کند. در واقع، متاورس دنیایی بدون محدودیت است که امکانات گسترده‌ای، مانند بازی، تبلیغات، سرمایه‌گذاری، تجارت و... را در اختیار کاربران می‌گذارد.


در همین راستا، اخیراً متاورس ملی نیز با عنوان متاورس رنگ یا متارنگ معرفی شده است. متاورس ملی با هدف بومی‌سازی فناوری جهان مجازی پایه‌گذاری شده و امکانات مختلفی را به کاربران ارائه می‌کند. یکی از جذاب‌ترین امکانات متاورس رنگ، امکان خرید و فروش املاک و مستغلات مجازی است. به‌خاطر همین، در این مقاله، به‌سراغ متاورس رنگ رفته‌ایم تا ببینم که روش ورود به متاورس ملی چگونه است و چطور می‌توانید به خرید زمین در این دنیای مجازی اقدام کنید.


متاورس ملی (متاورس رنگ) چیست؟

متاورس ملی (متاورس رنگ) چیست؟

متاورس ملی، متاورس رنگ یا متارنگ دنیایی مجازی محسوب می‌شود که توسط «شرکت تعاونی زنجیره تأمین بهشت» راه‌اندازی شده است. این شرکت با تمرکز بر کارآفرینی، به‌دنبال ساختاری منسجم بر اساس فناوری روز دنیا بوده و کسب درآمد، آموزش و فرهنگ‌سازی، اشتغال‌زایی و... را از طریق واقعیت مجازی، برای ایرانیان فراهم کرده است.


در واقع، متارنگ می‌خواهد که با بومی‌سازی فناوری متاورس، جلوی خروج ارز از کشور را بگیرد و امکانات گسترده‌ای را به کاربران ارائه کند. این پروژه در چندین فاز طراحی شده است و می‌تواند جایگزین خوبی برای متاورس خارجی باشد. ازاین‌طریق، کاربران ایرانی برای فعالیت در جهان مجازی، به پلتفرم‌های خارجی نیازی ندارند و به‌راحتی می‌توانند در متاورس رنگ به بازی، تجارت، سرمایه‌گذاری و... مشغول شوند.


آموزش روش ورود به متاورس ملی (متاورس رنگ)

آموزش روش ورود به متاورس ملی (متاورس رنگ)

برای بازی، سرمایه‌گذاری، خرید زمین، کسب درآمد و... باید ابتدا نحوه ورود به متاورس رنگ را یاد بگیرید. ورود به متاورس ملی بسیار ساده است، فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید:


1_ ابتدا باید به سامانه متاورس رنگ مراجعه کنید.


2_ روی چرخ‌دنده‌ی نارنجی گوشه‌ی سمت راست کلیک کرده و گزینه‌ی ثبت‌نام را انتخاب کنید.


3_ در این مرحله باید نام کاربری، ایمیل و رمز عبوری را برای حساب کاربری‌تان در نظر بگیرید.


4_ سپس، روی گزینه‌ی ثبت‌نام کلیک کنید.


5_ در این مرحله، ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد.


6_ ایمیل را باز کرده و مشخصات را به‌دقت بخوانید و در صورت صحت اطلاعات، آن‌ها را تأیید کنید.


7_ دوباره به وب‌سایت برگردید و اطلاعات شخصی‌تان را برای احراز هویت ارائه دهید.


8_ پس از تأیید اطلاعات شما توسط سامانه، حساب کاربری‌تان فعال شده و می‌توانید به دنیای مجازی متارنگ وارد شوید.


آموزش خرید زمین در متاورس ملی (متاورس رنگ)

آموزش خرید زمین در متاورس ملی (متاورس رنگ)

یکی از خدمات جالب متاورس رنگ، خرید املاک و مستغلات مجازی است. با خرید زمین، شما می‌توانید ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کنید، تا قیمت زمینتان افزایش یابد. همچنین، هر زمانی که بخواهید، دوباره می‌توانید به فروش زمین خود اقدام کنید. املاک و مستغلات متاورس رنگ دارای کاربری‌های مختلفی، مانند مسکونی، تجاری و آموزشی هستند.


برای خرید زمین در متاورس ملی باید اقدامات زیر را انجام دهید:


1_ در دنیای متاورس رنگ گردش کنید.


2_ زمین‌های سبزرنگ را پیدا کرده و روی آن‌ها کلیک کنید. (زمین‌های طوسی از قبل خریداری شده‌اند.)


3_ با کلیک روی این زمین‌ها، مشخصات آن‌ها نمایش داده می‌شود.


4_ زمینی را با قیمت مورد نظر خود پیدا کنید. (قیمت‌ها می‌توانند به ریال، دلار و یا ارزهای دیجیتال باشند.)


5_ پس از یافتن زمین مد نظرتان، می‌توانید به خرید آن اقدام کنید.


6_ حالا با ساختن ساختمان و افزودن ویژگی‌های دیگر به زمین خود، می‌توانید ارزش آن را افزایش دهید.


سخن پایانی


شکی نیست که در آینده، فناوری‌های روز می‌توانند زندگی انسان‌ها را متحول کنند. متاورس نیز یکی از همین فناوری‌ها بوده که دنیای شگفت‌انگیزی را به کاربران ارائه کرده است. حالا متاورس ملی نیز پایه‌گذاری شده تا با بومی‌سازی جهان مجازی، امکانات گسترده‌ای را به کاربران ایرانی ارائه کند. با عضویت در این سامانه، می‌توانید از خروج ارز از کشور جلوگیری کنید و باعث اشتغال‌زایی برای هم‌وطنان خود شوید. در ضمن، متاورس رنگ به شما امکان درآمدزایی، بازی‌کردن و... را نیز ارائه کرده است.