استیک کردن یا سهام‌گذاری یکی از روش‌های جذاب و کم‌ریسک برای کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال است. شما می‌توانید ارزهایی را که از قابلیت استیک پشتیبانی می‌کنند، خریداری کرده و با سهام‌گذاری آن‌ها کسب درآمد کنید. تتر (USDT) از جمله ارزهایی است که برای استیک کردن پیشنهاد می‌شود. تتر یک دارایی ارزشمند و بدون نوسان بوده و شما می‌توانید فرایند استیک تتر را به‌وسیله پلتفرم‌های مختلف انجام دهید. در واقع، شما بدون نیاز به تجهیزات خاص و به‌راحتی می‌توانید ارز دیجیتال USDT را استیک کرده و سود قابل توجهی از طریق آن به دست آورید. در این مقاله از صرافی اکسبیتو، نحوه استیک تتر USDT، مزایا، معایب و نکاتی را که لازم است درباره استیک کردن تتر بدانید، مورد بررسی قرار خواهیم داد.


آشنایی با مفهوم تتر USDT

آشنایی با مفهوم تتر USDT

تتر یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا است که با نماد اختصاری USDT نمایش داده می‌شود. ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین قدرتمند به شمار می‌رود و تحت حمایت 100 درصدی ذخایر دلار قرار دارد. این استیبل کوین به دلار آمریکا متصل شده است و قیمت آن همیشه برابر با 1 دلار خواهد بود. تتر متعلق به شرکت قدرتمند iFinex بوده و جزء ارزشمندترین دارایی‌های دنیا به شمار می‌رود.


ارز دیجیتال تتر در جولای 2014 با نام RealCoin راه‌اندازی شد؛ ولی در نوامبر همان سال، نام آن به Tether تغییر پیدا کرد. این ارز در ابتدای پیدایش خود تنها روی بلاک چین بیت کوین قرار داشت؛ اما امروزه توسط بلاک چین‌هایی همچون ایاس، ترون، اتریوم، سولانا، بیت کوین کش، الگوراند و... پشتیبانی می‌شود. ارز دیجیتال تتر با مارکت کپ 88.7 میلیارد دلار در رتبه سوم کریپتو قرار دارد و با پشتیبانی از قابلیت استیکینگ جزء بهترین ارزهای کریپتو به شمار می‌رود.


استیکینگ در بازار کریپتوکارنسی چگونه کار می‌کند؟

استیکینگ در بازار کریپتوکارنسی چگونه کار می‌کند؟

استیکینگ در بازار کریپتوکارنسی به فرایند قفل کردن دارایی‌ها برای یک مدت معین در استخرهای استیک و کسب سود از این طریق گفته می‌شود. این فرایند، برخلاف استخراج، هیچگونه آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند و همه افراد می‌توانند به‌وسیله آن درآمدزایی کنند. استیکینگ نیاز به هیچ‌گونه تجهیزات ندارد و شما می‌توانید با استفاده از گوشی موبایل و یک کیف پول کریپتو استیک را شروع کنید. برای استیک کردن ارزهای دیجیتال پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند؛ بنابراین، شما انتخاب‌های زیادی برای این کار دارید و می‌توانید این فرایند را داخل پلتفرم دلخواه خود انجام دهید. تنها کاری که نیاز است، انتخاب ارز دیجیتال قابل استیک و سهام‌گذاری آن در یک پلتفرم معتبر خواهد بود. سپس باید به‌اندازه مدت‌زمان تعیین‌شده دارایی‌های خود را قفل کرده تا سود حاصل از آن را دریافت کنید.


آیا تتر USDT قابل استیک کردن است؟

تتر از جمله ارزهای دیجیتال محبوب کریپتو است که از قابلیت استیک کردن پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید در استخرهای استیکینگ شرکت کرده و با سهام‌گذاری دارایی‌های خود کسب درآمد کنید. در واقع، تترهای شما داخل استخر قفل می‌شوند و شما این فرصت را دارید که سود ثابت و بدون دردسری از این فرایند به دست آورید.


مزایا و معایب استیک تتر USDT چیست؟

مزایا و معایب استیک تتر USDT چیست؟

فرایند استیکینگ تتر مزایا و معایب مختلفی دارد. اگر به استیک کردن تتر علاقه‌مند هستید، باید تمام مزایا و معایب این فرایند را به‌طور کامل بدانید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که دید بهتری نسبت به استیک تتر USDT داشته باشید و به‌صورت هوشمندانه از آن استفاده کنید.


مزایای استیک تتر

استیک تتر مزایای بسیار زیادی دارد؛ به همین جهت، مورد توجه سرمایه‌گذاران و دارندگان این استیبل کوین قرار گرفته است. به‌طور کلی، مهم‌ترین مزایای استیک کردن تتر عبارت اند از:


  • ارز دیجیتال تتر یک دارایی ارزشمند با ثبات قیمتی است که به‌طور مستقیم توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با تحمل کمترین ریسک ممکن، از طریق USDT کسب درآمد کنید.

  • استیک تتر هیچگونه محدودیتی ندارد و شما می‌توانید با مقدار دارایی دلخواه وارد استخرهای استیکینگ شده و با قفل کردن توکن‌های خود پاداش دریافت کنید.

  • استیک کردن تتر نیاز به سرمایه اضافی یا تجهیزات خاص ندارد؛ به همین جهت، یک روش جذاب و ایدئال برای کسب درآمد از ارز دیجیتال تتر به شمار می‌رود.

  • فرایند استیکینگ تتر در کنار ایجاد فرصت درآمدزایی، به اعتبارسنجی تراکنش‌ها نیز کمک کرده و در نهایت باعث بهبود عملکرد و رشد شبکه بلاک چین می‌شود.

  • استیک تتر برای همه افراد، حتی کاربران تازه‌کار کریپتو، مناسب است؛ چون همه می‌توانند، بدون نیاز به تخصص خاصی، به‌راحتی دارایی‌های خود را استیک کرده و کسب درآمد کنند.

  • تتر محبوبیت بالایی دارد و توسط شرکت‌های بزرگ پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین، یک گزینه مناسب و ایمن برای استیک به شمار می‌رود و شما می‌توانید، بدون هیچگونه نگرانی، از طریق آن درآمد غیرفعال داشته باشید.

معایب استیک تتر

استیک کردن تتر در کنار مزایای بسیار زیاد خود، دارای یک‌سری معایب نیز هست. شناخت این معایب به شما کمک می‌کند که با دید بهتری فرایند استیکینگ تتر را آغاز کنید. به‌طور کلی، معایب استیک USDT عبارت‌‌اند از:


  • در طول فرایند استیکینگ، دارایی‌های شما قفل می‌شوند و نمی‌توانید به تترهای خود دسترسی داشته باشید.

  • برخی از پلتفرم‌ها از استیک روزانه تتر پشتیبانی نمی‌کنند؛ بنابراین، باید دارایی خود را برای مدت‌زمانی طولانی قفل کنید تا سود قابل توجهی داشته باشید.

  • نوسانات بالای قیمت دلار در ایران ممکن است ریسک ناشی از استیکینگ تتر را افزایش دهند.

چگونه تتر USDT را استیک کنیم؟.

چگونه تتر USDT را استیک کنیم؟

استیک تتر یک راه عالی و بی‌دردسر برای کسب درآمد غیرفعال از طریق ارز دیجیتال USDT است. در واقع شما می‌توانید تترهای بیکار خود را استیک کرده و از طریق آن درآمد کسب کنید. برای این کار لازم است که 4 مرحله مهم را پشت‌سر بگذارید. به‌طور کلی، مراحل استیک تتر USDT شامل موارد زیر هستند:


1- خرید ارز دیجیتال تتر: برای اینکه از استیک تتر درآمد کسب کنید، لازم است که مقداری تتر داشته باشید. تتر به‌عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا توسط صرافی‌های معتبر پشتیبانی می‌شود و شما می‌توانید به‌راحتی آن را خریداری کنید. برای این کار می توانید از صرافی اکسبیتو کمک بگیرید. اکسبیتو امنیت بالایی دارد و شرایط لازم برای خرید امن و آسان تتر را فراهم کرده است.


2- انتخاب بستر مناسب: پس از خرید ارز دیجیتال تتر باید یک بستر مناسب برای استیک کردن تتر انتخاب کنید. شما می‌توانید از کیف پول‌های معتبر یا صرافی‌های ارز دیجیتال برای این کار استفاده نمایید. در ضمن، لازم است که تحقیقات لازم را در این زمینه انجام داده و مواردی همچون شرایط استیک، نرخ پاداش و... را مد نظر قرار دهید.


3- شروع استیک تتر: استیک کردن تتر و شرکت در استخرهای استیکینگ به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید سود قابل توجهی به دست آورید. شما باید دارایی‌های خود را برای یک مدت مشخص داخل یک استخر استیکینگ قفل کنید تا بتوانید از این طریق درآمد غیرفعال داشته باشید.


4- کسب سود: اکنون باید منتظر بمانید که سهام‌گذاری شما توسط کیف پولتان تایید شود. سپس، سود شما بر اساس میزان دارایی‌های استیک‌شده محاسبه شده و به شما پرداخت می‌شود.


در استیک تتر به چه مواردی توجه کنیم؟

در استیک تتر به چه مواردی توجه کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم استیک تتر یک روش بدون دردسر برای کسب درآمد غیرفعال است. بااین‌حال، برای اینکه استیکینگ موفقی داشته باشید باید به یکسری نکات مهم توجه کنید. شناخت این نکات به شما کمک می‌کند که فرایند استیک تتر را با موفقیت انجام داده و سود خوبی از طریق آن به دست آورید. به‌طور کلی، مهم‌ترین نکات مربوط به استیک USDT عبارت‌اند از:


  • نقدینگی و میزان اعتبار استخر: شما باید مطمئن شوید که استخر استیکینگ شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری مطمئن را داشته باشد. در واقع، شما دارایی‌های خود را به این استخر می‌سپارید تا از طریق آن کسب درآمد کنید؛ بنابراین، باید میزان نقدینگی، اعتبار و امنیت استخر را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهید.

  • مدت زمان قفل شدن دارایی: نحوه استیکینگ تتر بدین صورت است که شما باید دارایی‌های خود را برای مدت‌زمانی مشخص در یک پلتفرم خاص قفل کنید. برخی از افراد می‌خواهند برای یک دوره کوتاه‌مدت سهام‌گذاری کنند؛ ولی بعضی دیگر دوره‌های بلندمدت را دوست دارند، چون سوددهی خوبی برای سرمایه‌گذاران به‌همراه خواهند داشت. با توجه به این قضیه شما باید به مدت‌زمان قفل شدن دارایی نیز اهمیت بدهید.

  • سود استیکینگ: استیک کردن تتر توسط صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلفی پشتیبانی می‌شود. هر یک از این پلتفرم‌ها میزان سود و مدت‌زمان قفل متفاوتی برای استیک تتر در نظر گرفته‌اند. بنابراین شما در کنار بررسی امنیت و قابل اعتماد بودن پلتفرم، باید میزان سود حاصل از استیکینگ را نیز بررسی کنید تا بتوانید درآمد قابل توجهی از طریق استیک تتر USDT به دست آورید.

سخن پایانی


استیک تتر USDT یک فرصت جذاب برای علاقه‌مندان به کریپتو است تا بتوانند درآمد غیرفعال بدون دردسر از ارز دیجیتال تتر داشته باشند. همچنین کاربران با استیک کردن تتر می‌توانند از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در امان بوده و ارزش دارایی‌هایشان را حفظ کنند. تتر یک دارایی ارزشمند به شمار می‌رود و از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ به همین جهت، توسط کیف پول‌ها و صرافی‌های معتبر پشتیبانی می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید به‌راحتی فرایند استیکینگ تتر را آغاز کرده و از طریق آن کسب درآمد کنید. در این مقاله بررسی کردیم که استیک تتر USDT چه مزایا و معایبی دارد و چگونه می‌توان با استیک تتر درآمد کسب کرد. اگر شما هم جزء علاقه‌مندان به دنیای کریپتو هستید و می‌خواهید درآمد بدون ریسکی از طریق آن داشته باشید، استیک کردن تتر گزینه خوبی برای شما خواهد بود.