تتر (USDT) محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا است و به‌طور گسترده در زمینه‌های مختلفی، مانند سرمایه‌گذاری، معامله‌گری، استیکینگ و وام‌دهی استفاده می‌شود. کاربردهای تتر باعث شده‌اند که کاربران به این رمز ارز نیاز داشته باشند و دائماً آن را خرید و فروش کنند. احتمالاً اگر شما هم در بازار کریپتو فعالیت می‌کنید، بارها به معامله تتر اقدام کرده‌اید. بااین‌حال، آیا می‌دانستید که امکان معامله تتر بدون کارمزد هم وجود دارد؟


بااینکه کارمزد‌های معاملات دارایی‌های رمزنگاری‌شده، نسبت به ارزهای سنتی، بسیار پایین‌تر هستند، اما وقتی فعالیت شما در دنیای کریپتو زیاد باشد، احتمال دارد که این کارمزدها برایتان دردسرساز شوند. ازاین‌رو، هر روشی که هزینه‌های شما را کاهش دهد، باعث افزایش میزان سودآوری‌تان خواهد شد. به همین خاطر، در این مقاله از اکسبیتو، به این موضوع می‌پردازیم که چگونه بدون کارمزد تتر معامله کنیم.


آشنایی با تتر

آشنایی با تتر USDT

در ابتدای پیدایش ارزهای دیجیتال، معامله‌گران از نوسانات زیاد قیمت این ارزها ناراضی بودند و سرمایه‌های این افراد، به‌طور مداوم، در معرض کاهش قیمت قرار می‌گرفتند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه تتر (USDT) به‌عنوان اولین استیبل کوین پایه‌گذاری شد. قیمت تتر که برابر با 1 دلار آمریکا است دارد، به‌شکل ابزاری برای ذخیره ارزش در بازار کریپتو عمل می‌کند و جلوی افت ناگهانی قیمت سرمایه‌های کاربران را می‌گیرد.


تتر که در سال 2014 به بازار معرفی شد، به دسته‌ای از استیبل کوین‌ها تعلق دارد که از پشتوانه ارزهای فیات بهره می‌برند؛ به این معنا که به‌ازای هر واحد USDT، یک واحد دلار آمریکا در خزانه شرکت تتر نگهداری می‌شود. البته پس از ممیزی‌های اخیر، معلوم شده است که تتر توسط مجموعه‌ای از ارزهای فیات، اوراق قرضه دولتی و دارایی‌های دیگر پشتیبانی می‌شود. اگرچه همیشه نسبت به وثیقه‌ی تتر بدبینی‌هایی وجود داشته، اما همیشه این استیبل کوین توانسته به یکه‌تازی خود در بین ارزهای باثبات ادامه دهد.


امروزه USDT در زمینه‌های مختلفی به کار می‌رود و نسبت به هر ارز دیجیتال دیگری حجم معاملات بالاتری دارد. ازاین‌رو، بنیان‌گذاران تتر این ارز را بر روی شبکه‌های بلاک چین مختلف راه‌اندازی کرده‌اند تا به‌طور گسترده در دسترس کاربران قرار بگیرد. درصورتی‌که شما هم در دنیای کریپتو فعالیت می‌کنید، به‌راحتی و با کمترین قیمت، می‌توانید USDT را از صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو خریداری کرده و از مزایای این استیبل کوین محبوب بهره‌مند شوید.


چگونه بدون کارمزد تتر معامله کنیم؟

در حالت کلی، کاربران کریپتو برای دریافت خدمات از پلتفرم‌های مختلف، باید کارمزدهایی را بپردازند. این کارمزدها می‌توانند شامل هزینه‌های پردازش تراکنش‌ها و یا برداشت ارزها باشند. استفاده از خود شبکه‌های بلاک چین نیز مشمول پرداخت کارمزد می‌شود. بااین‌حال، روش‌هایی برای کاهش و یا حذف کردن این کارمزدها وجود دارند. به همین خاطر، در این بخش، روش‌هایی مفید را به شما معرفی می‌کنیم تا به‌وسیله آن‌ها، کارمزد معاملات تتر را به حداقل برسانید.


استفاده از صرافی‌های همتابه‌همتا (P2P)

استفاده از صرافی‌های همتابه‌همتا (P2P)

یکی از روش‌های از میان برداشتن کارمزد معاملات تتر (USDT) استفاده از صرافی‌های همتابه‌همتا (P2P) است. منظور از صرافی‌های همتابه‌همتا، پلتفرم‌هایی هستند که امکان معامله مستقیم کاربران با یکدیگر را فراهم می‌کنند. در واقع، در چنین معاملاتی، معامله‌گران می‌توانند بدون نظارت شخص ثالث، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال، از جمله USDT، بپردازند. البته معاملات همتابه‌همتا توسط بسیاری از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ارائه می‌شوند و مختص صرافی به‌خصوصی نیستند. در همین راستا، برخی از پلتفرم‌های معاملاتی، امکان معامله تتر را بدون کارمزد برای شما فراهم کرده‌اند. ازاین‌رو، در ادامه، چند صرافی معتبر را که بابت معاملات همتابه‌همتا کارمزد دریافت نمی‌کنند، معرفی خواهیم کرد.


او کی ایکس (OKX)

این پلتفرم معاملاتی P2P توسط یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا پشتیبانی می‌شود. بازار همتابه‌همتای او کی ایکس امکان معامله مستقیم 6 ارز دیجیتال تتر (USDT)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، یو اس دی کوین (USDC) و ترو یو اس دی (TUSD) را فراهم کرده است. ازاین‌طریق، شما می‌توانید همه این ارزها را بدون نیاز به پرداخت کارمزد معامله کنید. در این صرافی لیستی از خریداران و فروشندگان قرار دارند که بر اساس قیمت‌های رقابتی رتبه‌بندی شده‌اند؛ بنابراین، با مراجعه به بالای لیست، شما بهترین نرخ موجود در پلتفرم را مشاهده خواهید کرد. پس از یافتن خریدار یا فروشنده مورد نظرتان، باید درخواست معامله را ارسال کنید. صرافی نیز، با سرعت، طرف مقابل را مطلع خواهد کرد. سپس، فروشنده باید ‌USDTهای خود را به صرافی واریز کند تا معامله به‌طور مستقیم و بدون کارمزد انجام شود.


کوکوین (KuCoin)

کوکوین (KuCoin)

کوکوین یکی دیگر صرافی‌های همتابه‌همتای سرشناس بازار کریپتو است. این صرافی بر روی ارائه خدمات به کشورهایی که با تحریم‌ها مواجه هستند، تمرکز دارد تا اقتصادی دموکراتیک را فراهم کند. کوکوین انجام معاملات P2P را با استفاده از ارزهای دیجیتال تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC)، بیت کوین (BTC) و کوکوین توکن (KCS) امکان‌پذیر کرده است. در ضمن، این پلتفرم از ارزهای فیات دلار (USD)، یورو (EUR) و پوند انگلیس (GBP) نیز پشتیبانی می‌کند.


برای انجام معاملات همتابه‌همتا در این صرافی، باید قیمت مورد نظر خود را از لیست پیدا کنید. پس از اینکه طرف مقابل را تعیین کردید، فروشنده باید شرایط معامله را به خریدار ارائه دهد. سپس، با تأیید طرفین، معامله بدون هیچ‌گونه کارمزدی انجام خواهد شد.


هیوبی (Huobi)

هیوبی یکی از صرافی‌های همتابه‌همتا است که در بین ساکنان کشورهای آسیایی، خصوصاً ویتنام، مالزی، تایوان، اندونزی و فیلیپین، محبوبیت فراوانی دارد. این پلتفرم از رمز ارزهای تتر (USDT)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، یو اس دی کوین (USDC)، یو اس دی دی (USDD)، ترون (TRX) و هیوبی توکن (HT) پشتیبانی می‌کند. معاملات این صرافی شامل هیچ کارمزدی نمی‌شوند. همچنین، هیوبی از مکانیزمی، به نام «متخصص ضد کلاهبرداری» (Anti-fraud Practitioner) بهره می‌برد تا جلوی هرگونه کلاهبرداری احتمالی را بگیرد. علاوه‌بر آن، کاربران نیز بابت لو دادن افراد مشکوک، از هیوبی جایزه دریافت خواهند کرد.


پکس فول (Paxful)

پکس فول (Paxful)

برخلاف اغلب صرافی‌ها، پکس فول به‌صورت تخصصی بر روی معاملات همتابه‌همتا تمرکز دارد. این پلتفرم که در سال 2015 راه‌اندازی شد، تنها از 3 رمز ارز تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC) و بیت کوین (BTC) پشتیبانی می‌کند. پکس فول روش‌های مختلف پرداخت را برای کاربران در نظر گرفته تا در هنگام انجام معاملات با محدودیتی مواجه نباشند؛ برای مثال، این پلتفرم حتی کارت‌های هدیه صادرشده توسط تاجران سرشناس را نیز می‌پذیرد. وب‌سایت این صرافی کاربری بسیار ساده‌ای دارد و برای کاربران مبتدی گزینه خوبی به حساب می‌آید.


در پکس فول، خریداران می‌توانند بدون نیاز به پرداخت کارمزد، تتر را معامله کنند؛ اما فروشندگان باید 1 درصد کارمزد بپردازند. در نتیجه، این پلتفرم بیشتر برای خریداران تتر مناسب است.


لوکال کوین سواپ (LocalCoinSwap)

لوکال کوین سواپ یکی دیگر از صرافی‌های P2P محسوب می‌شود که از حدود 20 رمز ارز، مانند تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC)، ترون (TRX) و اتریوم (ETH) پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم حدود 300 روش پرداخت را ارائه می‌دهد و با انواع کیف پول کریپتو سازگار است. همچنین، لوکال کوین سواپ یک داشبورد کاربری دارد که به افراد مبتدی کمک می‌کند تا معاملات خود را با دقت انجام دهند. معاملات همتا‌به‌همتا در لوکال کوین سواپ، بدون کارمزد انجام می‌شوند.


بای بیت (Bybit)

بای بیت (Bybit)

صرافی بای بیت بیشتر به‌خاطر معاملات پیشرفته‌ی اهرم‌دار خود شناخته می‌شود و در بین معامله‌گران حرفه‌ای بسیار محبوب است؛ چراکه امکان انجام معاملات را با اهرم‌های 100 برابری فراهم می‌کند. بااین‌حال، این پلتفرم امکان انجام معاملات همتابه‌همتای تتر (USDT)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و یو اس دی کوین (USDC) را نیز فراهم کرده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که سایر معاملات این پلتفرم شامل کارمزد می‌شوند.


معامله تتر داخل کیف پول

روش دیگر معامله تتر (USDT) بدون کارمزد، استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال است. برخی از ولت‌های کریپتویی بابت سواپ رمز ارزها هزینه‌ای را دریافت نمی‌کنند و تتر نیز جزء همین ارزها محسوب می‌شود. بااین‌حال، همه کیف پول‌ها چنین قابلیتی را ندارند. به‌خاطر همین، در این بخش، ولت‌هایی را معرفی می‌کنیم که در آن‌ها، می‌توانید USDT را بدون کارمزد معامله کنید.


تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت یک کیف پول سرشناس و غیرحضانتی است که کنترل کلیدهای خصوصی دارایی‌ها را در اختیار خود کاربران می‌گذارد. این ولت کلیدهای خصوصی را به‌شکل کلماتی درمی‌آورد تا کار با آن‌ها، برای کاربران ساده‌تر شود. این کیف پول که به‌شکل نرم‌افزار موبایلی و افزونه مرورگر ارائه شده، طیف وسیعی از خدمات مالی را به کاربران ارائه می‌دهد. یکی از همین خدمات، سواپ ارزهای دیجیتال است. سواپ رمز ارزها در تراست ولت مشمول هیچ کارمزدی نمی‌شود. ازاین‌طریق، شما می‌توانید به‌راحتی تتر را به ارزهای دیگر و بالعکس تبدیل کنید.


کریپتو دات کام (Crypto.com)

کریپتو دات کام یک صرافی ارز دیجیتال سرشناس است که کیف پول رمز ارزی خود را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. این پلتفرم معاملاتی از حدود 250 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که تتر یکی از آن‌ها است. شما با استفاده از این کیف پول می‌توانید به صرافی کریپتو دات کام متصل شده و از خدمات آن بهره ببرید. این صرافی از فروشندگان بین 0 تا 0.075 درصد کارمزد دریافت می‌کند؛ اما خریداران باید 0.05 تا 0.075 درصد بپردازند. درهرصورت، کارمزد معاملات USDT در این پلتفرم معاملاتی بسیار پایین است.


استفاده از جوایز و جشنواره‌ها

برخی از صرافی‌ها، به مناسبت‌های گوناگون، فرصت‌های ویژه‌ای را برای کاربران در نظر می‌گیرند. در این مواقع، احتمال دارد که کارمزد معاملات تتر را برای کاربران حذف کنند. ازاین‌رو، اگر پیگیر اخبار صرافی‌های گوناگون باشید، ممکن است که بتوانید از چنین فرصت‌هایی استفاده کنید.


علاوه‌بر آن، بعضی از پلتفرم‌های معاملاتی به کاربران فعال خود جوایزی را اهدا می‌کنند. این جوایز می‌توانند شامل انجام معاملات USDT بدون کارمزد باشند.


معامله تتر در ایران با کارمزد پایین.

معامله تتر در ایران با کارمزد پایین

دیدیم که برخی از پلتفرم‌ها و کیف پول‌های خارجی، امکان انجام معاملات تتر را بدون کارمزد فراهم می‌کنند. بااین‌حال، کاربران ایرانی با تحریم‌های جهانی مواجه هستند و به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارند. بنابراین، اگر شما بخواهید در چنین پلتفرم‌هایی معامله کنید، ابتدا باید تتر را از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی بخرید، سپس آن را به پلتفرم مورد نظر انتقال دهید. این جابه‌جایی نیز نیاز به پرداخت هزینه دارد؛ در نتیجه، عملاً شما نمی‌توانید بدون کارمزد، معاملات خود را انجام دهید. البته اگر به کارت اعتباری بین‌المللی دسترسی داشته باشید و یا اینکه تترهای شما در یکی از پلتفرم‌های نامبرده ذخیره شده‌اند، طبیعتاً استفاده از معاملات بدون کارمزد برایتان گزینه بهتری خواهد بود.


در سوی مقابل، اگر به‌سراغ یک صرافی ایرانی با کارمزد معاملات پایین بروید، هزینه نهایی شما کاهش می‌یابد و در زمان کمتری نیز می‌توانید به خرید و فروش تتر اقدام کنید. به همین منظور، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو امکان انجام معاملات تتر را به‌سرعت و با کمترین هزینه ممکن فراهم کرده است. در اکسبیتو، شما می‌توانید تتر را با 3 روش زیر معامله کنید:


  • خرید و فروش محدود: این روش دقیقاً همان معاملات همتابه‌همتا است؛ یعنی فروشنده یا خریدار پیشنهاد خود را در دفتر سفارش اکسبیتو ثبت کرده و منتظر می‌ماند تا یک کاربر دیگر پیشنهاد او را بپذیرد.

خرید و فروش فوری

  • خرید و فروش فوری: با استفاده از این ویژگی اکسبیتو، به‌راحتی می‌توانید تترهایتان را مستقیماً با خود صرافی معامله کنید. این معاملات با بهترین قیمت بازار انجام می‌شوند.

  • سواپ: این روش معاملاتی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز اکسبیتو است که به شما اجازه می‌دهد تا به‌طور مستقیم، تترهای خود را به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کرده و یا اینکه به‌جای رمز ارزهای دیگر، تتر دریافت کنید.

سخن پایانی


روزبه‌روز بر شهرت تتر (USDT) افزوده می‌شود و کاربران بیشتری از این استیبل کوین سرشناس استفاده می‌کنند. USDT در زمینه‌های مختلفی استفاده شده و همیشه فعالان حوزه کریپتو به آن نیاز دارند. ازاین‌رو، یافتن راه‌هایی برای کاهش هزینه معاملات تتر بسیار مطلوب به نظر می‌رسد. به همین خاطر، در این مقاله، به این موضوع پرداختیم که چگونه می‌توانیم بدون کارمزد تتر معامله کنیم.