انتقال ارزهای دیجیتال با هزینه کارمزد همراه است؛‌ به همین خاطر، باید قبل از انتقال ارزهای دیجیتال خود، به نوع شبکه و ابزار انتقال آن توجه داشته باشیم. از بین ارزهای دیجیتال مختلف، استیبل‌ کوین‌ها بیشتر انتقال داده می‌شوند. تتر (USDT) به‌عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین در جهان، به دفعات زیاد توسط کاربران مورد انتقال قرار می‌گیرد. کاربران ایرانی نیز برای فعالیت در صرافی‌های بین‌المللی، باید ابتدا تتر را از صرافی‌های داخلی خریداری کرده و سپس به دیگر جاهای مورد نظر خود انتقال دهند. در این مطلب قصد داریم روش‌های مختلف انتقال تتر را بررسی کنیم تا ببینیم ارزان‌ترین، سریع‌ترین و امن‌ترین روش برای انتقال تتر کدام است. اگر این موضوع برای شما نیز دغدغه ایجاد کرده، با ما همراه شوید.


آشنایی با استیبل کوین تتر (USDT)

آشنایی با استیبل کوین تتر (USDT)

تتر (Tether) که با نماد «USDT» در بازار کریپتو ارائه شده، یک ارز دیجیتال است که به‌عنوان استیبل کوین (Stablecoin) شناخته می‌شود. استیبل‌ کوین‌ها دارای یک پشتوانه فیزیکی هستند. پشتوانه تتر نیز دلار آمریکا (USD) است. بنابراین، قیمت تتر همیشه به‌صورت 1:1 با دلار آمریکا برابری می‌کند. این برابری قیمت با دلار سبب می‌شود که قیمت تتر ثابت بماند. در واقع، استیبل کوین‌ها طراحی شده‌اند تا ثبات را در بازار پرنوسان کریپتو برقرار کنند. اگرچه استیبل کوین‌های بسیاری وجود دارند،‌ اما تتر محبوب‌ترین آن‌ها است و توسط اغلب کاربران در پلتفرم‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تتر همچنین وسیله‌ای برای ذخیره ارزش محسوب می‌شود. استفاده گسترده از این استیبل کوین سبب شده تا روش‌های مختلفی برای انتقال آن به‌وجود بیایند. در ادامه به بررسی روش‌های انتقال تتر می‌پردازیم.


روش‌های انتقال تتر کدامند؟

همان‌‌طور که اشاره شد، چندین روش مختلف برای انتقال تتر وجود دارند تا تریدرها بتوانند از بین این روش‌ها، مناسب‌ترین آن‌ها را برای نقل و انتقالات رمز ارزی خود انتخاب کنند. در این اینجا برخی از بهترین و رایج‌ترین روش‌های انتقال تتر را بررسی خواهیم کرد:


انتقال تتر از طریق اپلیکیشن تلگرام

انتقال تتر از طریق اپلیکیشن تلگرام

تلگرام (Telegram) به‌عنوان یک نرم‌افزار پیام‌رسان فوری که استفاده از آن رایگان است، یک پلتفرم سریع و امن با رمزگذاری سرتاسری را ارائه می‌دهد. خوشبختانه این اپلیکیشن امکان انتقال تتر را نیز برای کاربران خود فراهم کرده و می‌توان با استفاده از آن استیبل کوین تتر با استاندارد «TRC-20» شبکه ترون را به هر مقصدی انتقال داد.


تلگرام از همان ابتدا با سیستم کریپتو همراه بود و در سال 2018 ارز دیجیتال اختصاصی خود با نماد «TON» را ارائه کرد؛ اگرچه این ارز دیجیتال بعدها با مشکل روبه‌رو شده و از پروژه تلگرام خارج شد، اما تلگرام همچنان در فکر ایجاد سهولت برای معاملات رمز ارزی است. کلیه فعالیت‌های رمز ارزی تلگرام از طریق یک ربات تلگرامی انجام می‌شوند. در همین راستا، برای خرید یا انتقال تتر از طریق تلگرام باید از دستورالعمل‌های زیر پیروی کنید.


خرید تتر با کارت اعتباری

خرید تتر با کارت اعتباری

برای خرید تتر از طریق تلگرام باید ابتدا وارد ربات - wallet@ - شوید. آنگاه مراحل زیر را دنبال کنید:


  • از بین گزینه‌های اصلی ربات، گزینه «Open Web App» را انتخاب کنید.

  • حالا روی گزینه خرید و فروش (Buy & Sell) و سپس خرید با کارت (Buy with Card) بزنید.

  • در پنجره جدید بازشده، تتر (USDT) را به‌عنوان ارز دیجیتال برای خرید از طریق کارت بانکی انتخاب کنید. در این قسمت امکان تعیین قیمت برحسب ارز فیات نیز وجود دارد.

  • در پنجره بعدی نیز مقدار تتر مورد نظر خود را وارد نموده و روی گزینه «Buy USDT» ضربه بزنید.

پس از طی کردن مراحل فوق، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و تراکنش را از طریق اپلیکیشن بانک خود تأیید نمایید. روش دیگر خرید تتر از طریق تلگرام، خرید آن به‌صورت همتابه‌همتا است که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم:


خرید تتر در بازار همتا به همتا

خرید تتر در بازار همتا به همتا

در اپلیکیشن تلگرام می‌توان تتر را به‌صورت همتابه‌همتا از یک فروشنده خریداری کرد. برای این منظور نیز پس از ورود به ربات - wallet@ - مراحل زیر را طی کنید:


  • در منوی اصلی ربات روی «Open Web App» ضربه بزنید.

  • به گزینه خرید و فروش (Buy & Sell) بروید و بازار همتابه‌همتا (P2P Market) را برگزینید.

  • برای خرید تتر، روی خرید (Buy) کلیک کنید.

  • آگهی مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای ارسال درخواست سفارش باز هم روی خرید (Buy) بزنید.

حالا باید مقدار تتری که می‌خواهید بخرید را مشخص کنید

  • حالا باید مقدار تتری که می‌خواهید بخرید را مشخص کنید.

  • وقتی سفارش شما ایجاد شد، باید منتظر تأیید فروشنده باشید.

  • به محض اینکه فروشنده سفارش را تأیید کرد، باید مبلغ را به‌صورت فیات برای او واریز نمایید (برای تکمیل این کار، مشخصات ارائه‌شده توسط فروشنده را کپی کنید و به حساب خود در سرویس پرداخت بروید. توجه داشته باشید که پرداخت باید به‌صورت یکجا و فقط از طریق روش پرداخت و مشخصات مندرج در آگهی ارسال شود.)

  • پس از انتقال وجه به P2P Market برگردید و پرداخت را تأیید نمایید. پس از طی کردن مراحل فوق، حالا منتظر تأیید پرداخت باشید. فروشنده باید موجودی خود را قبل از آزاد کردن تترها بررسی کند. پس از تأیید دریافت پرداخت توسط فروشنده، سفارش تکمیل شده تلقی می‌شود و مقدار تتر خریداری‌شده به کیف‌ پول شما واریز خواهد شد.

انتقال تتر از کیف پول دیگر

انتقال تتر از کیف پول دیگر

ضمن خرید تتر در تلگرام می‌توان برای انتقال این استیبل کوین از طریق تلگرام نیز اقدام کرد. برای انتقال تتر در تلگرام، وارد ربات - wallet@ - شده و طبق الگوی زیر عمل کنید:


  • در منوی اصلی روی «Open Web App» ضربه بزنید.

  • روی گزینه دریافت (Receive) کلیک کنید.

  • در پنجره بازشده، از بین ارزهای دیجیتال، تتر (USDT) را برگزینید.

  • کد QR را کپی یا اسکن کنید.

  • توکن‌های USDT را به آدرس اسکن‌شده یا کپی‌شده ارسال نمایید.

  • پس از طی کردن مراحل فوق، یک اعلان مبنی بر تأیید تراکنش از ربات دریافت خواهید کرد. با این گزینه‌ها می‌توان تصور کرد که خرید و انتقال تتر هرگز به این اندازه در دسترس نبوده است. ادغام تتر (USDT) در تلگرام، یک پیشرفت قابل توجه در زمینه کریپتو محسوب می‌شود؛ اما این فقط یکی از روش‌های انتقال تتر بود که بررسی کردیم. در ادامه به بررسی سایر روش‌های انتقال تتر می‌پردازیم.

انتقال تتر از صرافی به کیف پو

انتقال تتر از صرافی به کیف پول

اغلب کاربران تتر را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری می‌کنند، سپس آن را به صرافی یا کیف پول دیگر انتقال می‌دهند. اگر شما نیز تتر را از یک صرافی خریداری کرده‌اید و حالا می‌خواهید آن را به کیف پولتان انتقال دهید، باید مراحل زیر را طی کنید:


  • ابتدا وارد کیف پول رمز ارزی مورد نظر خود شوید و آدرس آن را کپی کنید. این قسمت در هر کیف پول با کیف پول دیگر تفاوت دارد. برای مثال، در کیف پول متامسک (Metamask) باید روی دکمه «Account» بالای جزئیات کیف پول خود کلیک کنید. با این کار آدرس شما به‌صورت خودکار در کلیپ‌بورد کپی می‌شود. در کیف پول تراست والت (Trust Wallet) باید پس از باز کردن کیف پول، گزینه دریافت (Receive) را بزنید. سپس ارز دیجیتال تتر را انتخاب کرده و با ورود به صفحه آن، روی گزینه «Copy» کلیک کنید.

  • برخی از کیف پول‌های رمز ارزی شما را تشویق می‌کنند تا برای هر تراکنش یک آدرس جدید ایجاد نمایید؛ اما برخی دیگر از کیف پول‌ها به شما اجازه می‌دهند تا بارها و بارها از یک آدرس استفاده کنید.

برداشت

  • پس از کپی کردن آدرس کیف پول خود، وارد حساب کاربری صرافی خود شوید و به محل ذخیره وجوه خود بروید. سپس روی گزینه «Withdraw» یا معادل آن کلیک نمایید. البته اگر از صرافی‌های ایرانی استفاده می‌کنید، می‌توانید گزینه «برداشت» را بزنید.

  • در صفحه‌ای که صرافی برای شما باز می‌کند، آدرس کیف پولی را که کپی کرده بودید، قرار دهید و سپس مقدار تترهایی را که می‌خواهید برداشت کنید نیز مشخص نمایید.

  • ممکن است مبلغی که در کیف پول دریافت می‌کنید مقداری کمتر از مبلغ ارسالی شما باشد؛ این موضوع به‌دلیل کارمزد تراکنشی است که صرافی دریافت می‌کند. بسته به نوع رمز ارز و نوع شبکه انتقال، مقدار کارمزد نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال، کارمزد انتقال تتر با شبکه اتریوم «TRC-20» بیشتر از شبکه ترون «TRC-20» است. شما باید هم در صرافی و هم در کیف پول، شبکه انتقال یکسانی را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت، تترهای شما ناپدید خواهند شد.

  • پس از طی کردن مراحل فوق، تترهای شما به کیف پول مقصدی که آدرس آن را وارد کرده بودید، واریز خواهند شد. زمان واریز تتر به کیف پول به نوع صرافی بستگی دارد. اگر شما از صرافی اکسبیتو استفاده می‌کنید، تترهای شما بلافاصله و بدون تأخیر به کیف پول مورد نظرتان منتقل خواهند شد.

انتقال تتر از کیف پول به کیف پولی دیگر

انتقال تتر از کیف پول به کیف پولی دیگر

وقتی شما مقداری تتر روی یک کیف پول رمز ارزی داشته باشید و بخواهید آن را به کیف پول دیگری انتقال دهید، باید چنین مراحلی را طی کنید:


  • ابتدا وارد کیف پول مقصد شوید و آدرس آن را کپی کنید. برای مثال، در کیف پول تراست والت (Trust Wallet) می‌توانید با کلیک روی تتر (USDT) وارد صفحه این ارز دیجیتال شده و با زدن روی گزینه «Copy»، آدرس آن را کپی کنید. شیوه کپی کردن آدرس کیف پول در انواع کیف پول‌ها شبیه به هم است، فقط ممکن است کمی تفاوت داشته باشند. درهرصورت، شما می‌توانید با جستجو در بین گزینه‌های کیف پول مورد نظر خود، بخش مربوط به آدرس کیف پول تتر را پیدا کنید؛ اما تا زمانی‌ که از صحیح بودن آدرس اطمینان حاصل نکرده‌اید، آن را در جایی الصاق نکنید.

آدرس کیف

  • حالا وارد کیف پول مبدأ شوید و ارز دیجیتال تتر را انتخاب کنید. سپس گزینه «Receive» یا معادل آن را انتخاب نمایید. اگر از کیف پول داخلی صرافی‌های ایرانی استفاده می‌کنید، می‌توانید گزینه «دریافت» را بزنید. آنگاه یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود که باید در آن آدرس کیف پول مقصد، نوع ارز دیجیتال، نوع شبکه انتقال و مقدار آن را مشخص کرده و سپس انتقال را نهایی کنید.

پس از طی کردن مراحل فوق، تترهای شما از کیف پول مبدأ به کیف پول مقصد منتقل خواهند شد. کیف پول‌های رمز ارزی بسیاری وجود دارند که ممکن است شما از آن‌ها استفاده کنید؛ اما قبل از انتقال هر نوع ارز دیجیتال از کیف پول خود، حتماً شیوه کار کردن با آن کیف پول را یاد بگیرید؛ چراکه در صورت وارد کردن آدرس یا اطلاعات اشتباه، ارزهای دیجیتال خود را از دست خواهید داد.


سخن پایانی


اگر قصد فعالیت در بازار کریپتو را داشته باشید، باید با استانداردهای هر شبکه بلاک چین و روش‌های انتقال ارزهای دیجیتال آشنایی شوید؛ در غیر این صورت، ممکن است در جریان نقل و انتقالات رمز ارزی خود به چالش برخورد کنید. در این مطلب، به بررسی راه‌های انتقال تتر پرداختیم. اگر شما یک فرد مبتدی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کار خود را با صرافی‌های ایرانی آغاز کنید؛ یعنی تترهای خود را با واریز ریالی از صرافی‌های داخلی خریداری نمایید. آنگاه وقتی با استانداردهای شبکه، شیوه انتقال رمز ارز به کیف و دیگر موارد مهم در حوزه کریپتو آشنا شدید، فعالیت خود را گسترده‌تر کنید. درصورتی‌که در مراحل خرید یا انتقال تتر در صرافی اکسبیتو با مشکل مواجه شدید، می‌توانید بلافاصله با کارشناسان ما وارد گفتگوی آنلاین شده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.