بازار توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)، علیرغم کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در وضعیت خوبی قرار دارد. رریبل (Rarible)، یکی از بزرگترین بازارهای معاملات NFT، از این فرصت برای رقابت با اوپن سی (opensea) بزرگترین بازار فروش توکن‌های غیرقابل تعویض استفاده کرده است.


پلتفرم خرید و فروشNFT رریبل با انتشار یک پستی وبلاگی از کاهش کارمزد معاملات در این بازار خبر داده است. رریبل دلیل کم کردن کارمزد معاملات را حمایت از جامعه رمزارزی و علاقه‌مندان توکن‌های غیرقابل تعویض عنوان کرده است. کارمزد معامله NFT در تمام زنجیره‌های تحت پشتیبانی رریبل، در حال حاضر به یک درصد رسیده است. کارمزد معامله توکن‌های NFT در این پلتفرم معاملاتی پیش از این ۲.۵ درصد از خریدار و ۲.۵ درصد از فروشنده بود، اما حالا هر دو طرف معامله در مجموع یک درصد کارمزد پرداخت می‌کنند.

کاهش هزینه‌ی معاملات در رریبل

در حالی که بزرگترین بازارخرید و فروش NFT در جهان یعنی اوپن‌سی،‌ هنوز از خریداران و فروشندگان توکن‌های غیرقابل معاوضه ۲.۵ درصد کارمزد دریافت می‌کند، در بیانیه‌ی رریبل آمده که هم خریدار و هم فروشنده از این پس فقط ۱٪ هزینه را در سایت Rarible.com پرداخت می‌کنند. با این روش، کاربران می‌توانند پس‌انداز کنند و توکن‌های بیشتری را بخرند. اقدام تازه‌ رریبل (Rarible)، تلاشی برای تصاحب بازارNFT‌هاست.