امروزه کمتر کسی یافت می‌شود که با هیجان در مورد ارزهای دیجیتال صحبت نکند. همه می‌خواهند با ارزهای دیجیتال پول در بیاورند. هیچکس نمی‌خواهد از جهش دیگری در قیمت ارزهای دیجیتال و درآمد حاصل از آن بگذرد. به‌ احتمال‌ زیاد، در مورد چگونگی کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال فکر کرده‌اید. بهترین ارزهای دیجیتال همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند، همانطور که فرصت‌های کسب درآمد از آن‌ها نیز رشد می‌کند. افراد بیشتری به دنبال راهی برای کسب درآمد با رمزارزها هستند. در هر صورت، بازار ارزهای دیجیتال بی‌ثبات است. راه‌های مختلف کسب درآمد با ارزهای دیجیتال چیست؟ بیایید با هم در این مقاله نگاهی به این موضوع بیندازیم.


ارز دیجیتال بخریم یا معامله کنیم؟

اگر اولین انتخاب شما خرید رمزارز است، صرافی آنلاین ارز دیجیتال زیادی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند سکه بخرید یا مبادله کنید تا در کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری کنید. بهترین صرافی ارز دیجیتال یعنی اکسبیتو در زمانی که دانش مرتبط با ارز دیجیتال را ندارید یک رابط کاربری بسیار عالی ارائه می‌دهد و می توانید معاملات خود را آغاز نمایید.


باید مطمئن شوید که از طریق یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال قابل‌ اعتماد سرمایه‌ گذاری می‌کنید که کلیه مشکلات و مسائل مربوط به کاربران را میشنود و اعمال میکند. سپس باید روی این تمرکز کنید که ارز‌های خود درست در زمانی که احساس می‌کنید سود کرده‌اید، بفروشید.


استخراج بیت کوین یا استخراج دوج کوین چگونه است؟

استخراج یک روش شگفت‌ انگیز برای به دست آوردن ارز دیجیتال است؛اما تکنولوژی کلیه ارزهای دیجیتال بر مبنای استخراج پیاده سازی نشده است. از طریق استخراج بیت کوین، یک فرد از رایانه خود برای پردازش معادلات پیچیده ریاضی که بلوک‌های تراکنش را تایید می‌کنند، استفاده می‌کند. اولین فردی که آن را تایید می‌کند، بخشی از یک ارز دیجیتال را که اعتبار سنجی کرده است، به‌ عنوان پاداش دریافت می‌کند.


سهام ارزهای دیجیتال را بخریم؟

آیا می‌دانستید که می‌توانید ارز دیجیتال بخرید و آن به‌صورت سهام نگه دارید؟ برخی از نمونه‌های سکه‌هایی که سود سهام پرداخت می‌کنند عبارتند از COSS، CEFF، NEO، KUCOIN و... مانند سهام عادی، همه این سکه‌ها برای سبد سهام شما مناسب نیستند. شما باید آنچه را که به نظر می‌رسد با اهداف سرمایه‌گذاری شما مطابقت دارد بررسی و انتخاب کنید.


چگونه از افزایش قیمت ارز دیجیتال 100 دلار در روز درآمد کسب کنیم؟

باید به شما بگوییم که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال مانند یک ترن هوایی فوق‌العاده دیوانه‌کننده است. در این بازار شما شاهد افزایش 800، 200 درصدی و حتی 11000 درصدی در قیمت ارزهای دیجیتال در برخی روزها هستید. گاهی اوقات می‌توان قیمت ارز دیجیتال را در یک هفته 400٪ برابر کرد و سپس به دلیل نوسانات بالای رمزارزها تمام این سودها را از دست داد! شما نیاز دارید که پولتان در داخل و خارج از یک سرمایه‌گذاری در گردش باشد تا بهترین سود را برای شما و داشته باشد. به این دلایل، شما به استراتژی نیاز دارید که بتواند به بهترین شکل ممکن برای شما مناسب باشد.

چگونه از افزایش قیمت ارز دیجیتال 100 دلار در روز درآمد کسب کنیم؟.png


فرض می‌کنیم شما ارز دیجیتال خود را در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو معامله می‌کنید. پس از چند ماه تعامل با این پلتفرم، متوجه می‌شوید که حداقل 50 جفت معاملات مختلف روزانه وجود دارند که 10 الی 20 درصد افزایش می‌یابند. برخی کریپتوها حتی در برخی موارد در یک روز به مقادیر دیوانه‌کننده 800٪ می‌رسند! برخی از منتخب‌ها 100 درصد افزایش را تجربه می‌کنند حالی که برخی دیگر بین 40 تا 80 درصد افزایش می‌یابند. در اینجا 3 سناریو وجود دارد که شما از افزایش قیمت ارز دیجیتال خود روزانه 100 دلار درآمد کسب کنید. لازم به ذکر است که این استراتژی‌ها فقط برای معاملات نقطه‌ای اعمال می‌شوند.


سناریو 1:

اگر 1000 تتر (USDT) در بایننس قرار دهید و رشد 10 درصدی را در یک جفت معامله دنبال کنید، 100 دلار درآمد خواهید داشت. اگر این کار را هر روز تکرار کنید، هر روز 100 دلار درآمد خواهید داشت. با سرمایه‌گذاری 1000 دلاری خود، فقط باید یک خرید و فروش رمزارز مانند خرید بیت کوین را انتخاب کنید که تا حداقل 10 درصد افزایش یابد و سپس آن را بفروشید. حتی می‌توانید یک قیمت حد سود و حد ضرر در پلتفرم تعیین کنید که به‌طور خودکار این کار را برای شما انجام می‌دهد. شما فقط قیمتی را که می‌خواهید از آن رمزارز خارج شوید را تنظیم می‌کنید. اگر قیمت ارز دیجیتال شما به آن مبلغ حداقل مشخص‌شده رسید، پلتفرم معاملاتی اکسبیتو آن را برای شما می‌فروشد.


افزایش 10 درصدی شما می‌تواند در عرض چند ساعت یا کمتر از یک دقیقه حتی بسته به نوسانات افزایش قیمت ارز دیجیتال و جفت معامله‌ای که انتخاب کرده‌اید اتفاق بیفتد. در برخی از روزها که خوش‌شانس باشید، در 10 دقیقه اول این اتفاق می‌افتد. شما ورود و خروج خود را انجام می‌دهید، پول خود را به دست می‌آورید، پلتفرم را ترک می‌کنید و تا روز معاملاتی بعدی به سراغ چیزهای دیگر می‌روید.


سناریو 2:

اگر 2000 دلار در بایننس سرمایه‌گذاری کنید و رشد 5 درصدی را دنبال کنید، هر روز 100 دلار درآمد خواهید داشت. با 2000 دلار، افزایش 10 درصدی شما را به درآمد 200 دلار در روز می‌رساند.


سناریو 3:

500 دلار در بایننس قرار دهید و رشد 20 درصدی را دنبال کنید، در این صورت روزانه 100 دلار درآمد خواهید داشت.


مزایا و معایب سناریوها

مزایای این استراتژی‌ها یکی است، شما در معرض سقوط شدید کریپتوها قرار نخواهید داشت که این موضوع به حفظ سرمایه اولیه شما کمک می‌کند. شما فقط در زمان افزایش قیمت خرید می‌کنید و پس از 10 تا 20 درصد افزایش می‌فروشید. شما بلافاصله پس از به دست آوردن پول خود خارج می‌شوید و از ضررهای احتمالی ناشی از این افت‌های شدید محافظت می‌شوید. به‌عنوان یک نقطه‌ضعف، خرید و فروش ارز دیجیتال روزانه منجر به پرداخت هزینه‌های بیشتری می‌شود زیرا برای هر بار خرید و هر بار فروش از شما کارمزد دریافت می‌شود.


شما همچنین قدرت بهره مرکب را از دست می‌دهید؛ زیرا فقط در زمان افزایش به خرید و فروش ارزدیجیتال میپردازید و این موضوع اجازه نمی‌دهید پولتان چند برابر شود. با این فرض که حتی بعد از اینکه 100 دلار در روز اول به دست آوردید، در روز دوم 1000 دلار دارید نه 1100 دلار، چون سود خود را خارج کرده‌اید.


آیا می‌ توان با خرید ارز دیجیتال درآمد کسب کرد؟

بله شما می‌توانید با خرید و فروش ارز دیجیتال پول در بیاورید. با توجه به نوسانات ذاتی دارایی‌های کریپتو (رمزارز)، اکثر آن‌ها دارای درجه بالایی از ریسک هستند بنابراین به دانش یا تخصص دامنه نیاز دارید. خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی از راه‌حل‌های موجود برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال است. اگرچه میانگین روزانه حجم معاملات ارزهای دیجیتال تنها 1 درصد بازار رمزارز است، اما نوسانات زیادی در بازار کریپتو وجود دارد؛ بنابراین پتانسیل انجام معاملات کوتاه‌ مدت را دارد.


در حال حاضر بازار کریپتو نسبتا کوچک است ولی پتانسیل رشد زیادی دارد. به ازای وجود رمزارزهای شناخته‌ شده مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، دوج کوین و ... مجموعه‌ای ازبهترین صرافی ارز دیجیتال مانند بایننس، کوین‌بیس و رابینهود و اکسبیتو وجود دارند؛ بنابراین برای کسب درآمد با کریپتو، گزینه‌های زیادی دارید. استراتژی‌ های کسب درآمد با ارزهای دیجیتال بر سه مکانیسم متکی است:


  • در مرحله اول، می‌توانید در بازار مبادلات رمزارز ها سرمایه‌گذاری یا معامله کنید. شما می‌توانید این کار را بدون داشتن هیچ ارز دیجیتالی انجام دهید.
  • ثانیا، می‌توانید از سکه‌ای که قبلاً مالک آن هستید، برای واگذاری سهام و قرض دادن سکه‌ها به سیستم یا سایر کاربران استفاده کنید.
  • ثالثا، می‌توانید با دریافت پاداش سکه برای استخراج در سیستم بلاکچین شرکت کنید.

روش‌های زیادی برای کسب درآمد قانونی با ارزهای دیجیتال وجود دارد که بر اساس سه مکانیسم ذکر شده، در اینجا شش استراتژی برای کسب درآمد با ارز دیجیتال آورده شده است:

آیا می‌ توان با خرید ارز دیجیتال درآمد کسب کرد؟ (2).png


  • سرمایه گذاری
  • تجارت
  • سهامداری و وام دادن
  • رسانه های اجتماعی کریپتو
  • استخراج
  • عملیات توزیع توکن (Airdrops)
  • توزیع منتهی به دو توکن (forks)

هر یک از این استراتژی‌ها با جزئیات بیشتر در زیر بررسی شده است:

سرمایه‌ گذاری

سرمایه‌ گذاری یک استراتژی بلند مدت برای خرید ارز دیجیتال و نگهداری دارایی‌های کریپتو است. دارایی‌های کریپتو (رمزارز) معمولا برای استراتژی خرید رمزارز و نگهداری مناسب هستند. آن‌ها در کوتاه‌مدت بسیار پر نوسان هستند اما پتانسیل بلندمدت فوق‌ العاده‌ ای برای رشد دارند. استراتژی سرمایه‌ گذاری از شما می‌خواهد که دارایی‌های با ثبات‌ تری را که در بلندمدت وجود دارند، شناسایی کنید. دارایی‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم افزایش قیمت بلندمدت را نشان می‌دهند و می‌توانند سرمایه‌ گذاری مطمئنی در این زمینه به حساب آیند.


تجارت

در حالی که سرمایه‌ گذاری یک تلاش بلندمدت مبتنی بر استراتژی خرید و نگه‌داشتن است، خرید و فروش ارزدیجیتال برای بهره‌برداری از فرصت‌های کوتاه‌مدت است. بازار ارزهای دیجیتال بی‌ثبات است. این بدان معناست که قیمت دارایی‌ها می‌تواند در کوتاه‌مدت به‌طور چشمگیری افزایش یا کاهش یابد. برای اینکه یک معامله‌گر موفق باشید، باید مهارت‌های تحلیلی و فنی مناسبی داشته باشید. شما باید نمودارهای بازار را در مورد عملکرد دارایی‌های فهرست شده تجزیه‌وتحلیل کنید تا بتوانید پیش‌بینی‌های دقیقی در مورد افزایش و کاهش قیمت داشته باشید.


قرض دادن به شبکه

این یک روش برای اعتبارسنجی به تراکنش‌های رمزارزها است. شما در این استراتژی صاحب سکه هستید اما آن‌ها را خرج نمی‌کنید. در عوض، سکه‌ها را در یک کیف پول دیجیتال قفل می‌کنید. سپس شبکه Proof of Stake از سکه‌های شما برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. شما برای انجام این کار پاداش دریافت می‌کنید.


در اصل، شما سکه‌هایی را به شبکه قرض می‌دهید. این به شبکه اجازه می‌دهد تا امنیت خود را حفظ کرده و تراکنش‌ها را تأیید کند. پاداشی که دریافت می‌کنید مشابه سودی است که بانک برای مانده اعتباری به شما می‌دهد. الگوریتم Proof of Stake اعتبارسنجی تراکنش‌ها را بر اساس تعداد سکه‌هایی که متعهد شده‌اید انتخاب می‌کند. این امر باعث می‌شود قرض دادن، بسیار کارآمد تر از استخراج رمزارز باشد زیرا نیازی به داشتن سخت‌ افزار گران‌ قیمت ندارید.

آیا می‌ توان با خرید ارز دیجیتال درآمد کسب کرد؟.png

رسانه های اجتماعی کریپتو

چندین پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاکچین وجود دارند که به شما برای ایجاد و مدیریت محتوا پاداش می‌دهند.

استخراج

استخراج ارز دیجیتال نحوه کسب درآمد با ارز دیجیتال مانند پیشگامان اصلی این بازار است. استخراج هنوز یک جزء حیاتی از مکانیسم اثبات کار (pow) است؛ جایی که ارزش یک ارز دیجیتال تولید می‌شود. اگر ارز دیجیتال استخراج کنید، سکه‌های جدید به شما پاداش داده می‌شود. برای استخراج، به تخصص فنی و سرمایه‌گذاری اولیه و مداوم در سخت‌افزار تخصصی نیاز دارید.


عملیات توزیع توکن Airdrops و Forks

یک صرافی ممکن است یک airdrop را برای ساخت یک پایگاه کاربری بزرگ برای پروژه خود ایجاد کند. عضویت در ایردراپ می‌تواند یک سکه رایگان برای شما به ارمغان بیاورد که می‌توانید از آن برای خرید چیزها یا سرمایه‌گذاری یا تجارت استفاده کنید.یک بلاکچین به دلیل تغییرات یا ارتقاء در پروتکل‌های استخراج، فورک می‌کند. اگر در این زمان، سکه‌های خود را روی زنجیره اصلی نگه دارید، معمولاً توکن‌های رایگان در شبکه جدید دریافت خواهید کرد. این بدان معنی است که شما یک سکه رایگان دریافت می‌کنید زیرا در زمان مناسب در مکان مناسب قرار داشتید.