در ۲۴ ساعت اخیر ۸ پروژه از ۱۰ پروژه‌ی NFT رشد قابل توجهی داشته‌اند. با وجود این‌که بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت ریزشی قرار دارد و بسیاری از رمزارزها به کف قیمتی خود رسیده‌اند، بسیاری از پروژه‌های NFT از دیروز تاکنون بیش از ۱۱۵ درصد رشد داشته‌اند.


داده‌های منتشر شده از حجم خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT نشان می‌دهد که حجم معاملات پروژه‌هایی مثل BAYC، MAYC، کریپتو پانک (Crypto Punks) و توکن‌های هواداری سورر (Sorare)، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. به نظر می‌رسد با کاهش قیمت رمزارزها، سرمایه‌گذاران به فکر خرید توکن‌های NFT ارزان‌تر هستند.


طبق داده‌های سایت تحلیلی کریپتوسلم (CryptoSlam)، افزایش حجم معاملات هشت پروژه از ده پروژه بزرگ توکن‌های غیرقابل معاوضه بیش از ۱۱۵٪ در ۲۴ ساعت اخیر بوده است. تنها دو پروژه از ۱۰ NFT برتر بازار کمتر از ۱۰۰ درصد رشد داشته‌اند. این پروژه‌ها مون‌برایدز (Moonbirds) و گابلین‌تَون (Goblintown) بودند که به ترتیب ۶۴/۱۱٪ و ۳۵/۵۴٪ حجم معاملاتشان افزایش یافته است.


توکن غیرقابل تعویض BAYC با ۲۶۲/۷۹ درصد افزایش حجم معاملات بیشترین رشد را در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. داده‌ها نشان می‌دهد که نه تنها این توکن NFT متعلق به یوگا لبز بوده، بلکه ۳ توکن دیگری که بیشترین حجم معاملات را داشته‌اند نیز توسط Yuga Labs راه‌اندازی شده‌اند. این توکن‌ها، Otherdeed ،MAYC و CryptoPunks هستند که به ترتیب ۱۷۳/۴۹ درصد، ۱۵۷/۸۸ درصد و ۱۲۲/۶۹ درصد معاملاتشان افزایش یافته است. براساس داده‌های منتشر شده، حجم فروش این توکن‌های غیرقابل تعویض در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۳/۴ میلیون دلار، ۲/۶ میلیون دلار و ۲/۵ میلیون دلار بوده است.

حجم معاملات توکن‌های NFT در ۲۳ خرداد

داده‌های دپ‌رادار (DappRadar) نشان می‌دهد که سایت اوپن‌سی (OpenSea) که بزرگترین بازار فروش توکن‌های غیرقابل معاوضه است در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳/۴۳ درصد افزایش معامله را تجربه کرده و فروشی به ارزش ۲۳/۸۸ میلیون دلار داشته است.


هرچند حجم معاملات در این پلتفرم افزایش یافته، اما تعداد تریدرهای اوپن‌سی ۱۵/۳۹ درصد از دیروز کاهش یافته است. با وجود افزایش تراکنش‌های NFT، ارزهای دیجیتال مطرحی چون بیت‌کوین و اتریوم به کف قیمتی خود نزدیک می‌شوند.