از زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا ارزهای فیات را به نابودی کشاند، ارزهای دیجیتال رهبری بازار را به دست گرفتند. در این رقابت، تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال از بین رفتند، درحالی‌که برخی از آن‌ها در آزمون زمان پیروز شدند. یکی از این ارزهای دیجیتال ارز dot نام دارد که توکن بومی پلتفرم پولکادات است. اگر می‌خواهید بدانید این ارز در آینده به کجا می‌رسد با این مقاله همراه باشید.


ارز دات (DOT)

پولکادات یک پروژه شاخص است که توسط بنیاد Web3 ایجاد شده است. این بنیاد سوئیسی زنجیره پولکادات را با هدف ارائه قابلیت‌های گسترده مالی غیرمتمرکز (DeFi) ایجاد کرده و درعین‌حال باعث می‌شود تا کاربران از مزایای استفاده از یک رابط کاربرپسند بهره ببرند. همان‌طور که در مقاله ارز پولکادات چیست گفتیم، پولکادات (Polkadot) یک پلتفرم بلاکچین است که به‌وسیله آن بلاکچین‌های مختلف می‌توانند به‌طور مستقل در یک شبکه اجرا شوند. این شبکه‌ها توسط یک سیستم امنیتی مشترک محافظت می‌شوند.


گاوین وود، یکی از بنیان‌گذاران سابق بنیاد اتریوم،‌ ارز پولکادات را راه‌اندازی کرده است. پولکادات علاوه بر اینکه یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین و رقیب است، راه‌حل‌های متعددی را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد و بلاکچین‌های مختلف را در یک شبکه یکپارچه جمع می‌کند. این پروژه که به‌عنوان یک پروژه پیشگام در شبکه همتا به همتای پولکادات اجرا شده است، مزایای بسیار زیادی برای ارائه دارد. زیرساخت بهبودیافته این پروژه قابلیت‌های فراوانی را درزمینه استیکینگ ارز دیجیتال فراهم می‌کند.


ارز پولکادات

توکن اصلی پولکادات ارز دیجیتال dot است که سه هدف اصلی آن، حاکمیت بر شبکه، استیکینگ و پیوند است. تعداد کل ارز دیجیتال پولکادات 1103303471 است که 987579000 از آن در بازار در گردش است. این ارز دیجیتال با ارزش بازار حدود ۹٫۹ میلیارد دلار در رتبه ۱۱ بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.


فراز و نشیب‌های ارز dot

عرضه اولیه موفق ارز پولکادات در اکتبر 2017 با موفقیت بسیار زیادی روبرو شد و بیش از 140 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. در این رخداد بیش از 10 میلیون ارز dot عرضه شد. درحالی‌که در طول عرضه اولیه قیمت این ارز 0.30 دلار تعیین شده بود، اما روند خرید پولکادات، کاربران آن را تا پایان ماه اوت 2020 به سطح مقاومت 6 دلار رساند. ارز پولکادات در اواسط سپتامبر 2020 با قیمت 5.20 دلار شروع به معامله کرد و کاهش بیشتری یافت. قیمت این ارز در نیمه اول اکتبر 2020 نزولی شد و با قیمت 4.42 دلار معامله شد. در اواسط اکتبر به 3.86 دلار کاهش یافت. در پایان اکتبر حدود 4.15 دلار بود. بااین‌حال، کاهش همه‌گیری ویروس کرونا باعث افزایش قیمت این ارز شد و آن را به 5.88 دلار در نوامبر 2020 رساند.

فراز و نشیب های دات

در طول سال گذشته، ارز dot رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد، زیرا قیمت این ارز افزایش شدیدی داشت. قیمت پولکادات در بهار سال گذشته به 47 دلار رسید. پس‌ازآن، این ارز دیجیتال در یک روند نزولی قرار گرفت و در یک ماه حدود 11 دلار کاهش یافت. بااین‌حال، ارز dot شتاب ازدست‌رفته خود را بازیافت و در نوامبر گذشته به بالاترین حد خود یعنی 55 دلار رسید. بعدها، پولکادات با فشار فروش قابل‌توجهی مواجه شد و تا به امروز به روند نزولی خود ادامه داد.


نظر متخصصان درباره آینده ارز dot

سرمایه‌گذاران همیشه می‌پرسند که آیا پولکادات واقعاً ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر! کارشناسان نیز در این زمینه خوش‌بین به نظر می‌رسند. در اینجا نظر تعدادی از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال را در مورد این ارز با یکدیگر مرور می‌کنیم.

نظر متخصصان درباره دات

Price Prediction

Price Prediction قیمت ارز پولکادات را در حدود 25 دلار در سال 2022، 37 دلار در سال 2023 و 84 دلار در سال 2025 پیش‌بینی کرد. قیمت تخمینی ارز dot در پنج سال آینده 180 دلار است که 868 درصد افزایش می‌یابد.


Coin Price Forecast

Coin Price Forecast پیش‌بینی کرده که قیمت ارز دیجیتال dot ممکن است تا پایان سال 2022 حدود 69 درصد افزایش یابد. کوین پرایس انتظار دارد که در اواسط سال 2022 قیمت ارز دات به 28.47 دلار برسد. در نیمه اول سال 2023 قیمت پولکادات به 41.64 دلار افزایش خواهد یافت.


Wallet Investor

بر اساس پیش‌بینی قیمت پولکادات توسط Wallet Investorانتظار می‌رود قیمت برای سال 2027 به 93.713 دلار برسد. با سرمایه‌گذاری سودآور پنج‌ساله، انتظار می‌رود درآمد حدود 397.2 درصد باشد.


Digital Coin Price

قیمت‌های dot ممکن است طی شش سال به‌شدت رشد کند، مثلاً تا سال 2028 باید رشد واضحی در حدود 62 تا 75 دلار داشته باشد. البته این مسئله خبر خیلی خوبی برای کسانی است که روی


GOV Capital

ازنظر GOV Capital امیدی برای تثبیت روند ارز dot وجود دارد و به این واقعیت اشاره دارد که قیمت پولکادات ممکن است تا پایان سال 2022 از مرز 155 دلار عبور کند.


Trading Beasts

ارز dot آینده روشنی دارد و در حوالی سال 2024 به قیمت 30.761 دلار خواهد رسید. این یعنی سرمایه گذاری بلند مدت روی ارز دیجیتال پولکادات آینده روشنی دارد.


نمودار قیمت ارز دیجیتال dot

قیمت dot در سال 2022 از 28 دلار شروع شد. پس از یک ماه قیمت ارز پولکادات حدود 19 دلار کاهش یافت. در نمودار قیمت ارز dot نشان داده شده که قیمت این ارز پس از رسیدن به اوج قیمت خود یعنی 55 دلار در نوامبر گذشته، سقوط قابل‌توجهی را تجربه کرده است. بااین‌حال، از ابتدای سال جاری پولکادات نوسانات متوسطی را نشان داد. در حال حاضر، قیمت dot در حدود 9 دلار با حرکت صعودی اندک معامله می‌شود.

نمودار قیمت دات

اگر ارز دیجیتال dot به روند صعودی خود ادامه دهد، ممکن است به سطح فیبوناچی 23.60 درصد برسد و از مرز قیمت 23 دلار عبور کند. این ارز دیجیتال احتمالاً قیمت 14 دلار را حفظ می‌کند و اگر زیر 14 دلار اصلاح شود، از حمایت قوی 10 دلار برخوردار است. بر اساس مشخصات تکنیکال و شکل‌گیری قیمت فعلی، قیمت پولکادات ممکن است در آینده نزدیک حرکت صعودی را ثبت کند.


پیش‌بینی قیمت ارز dot

ارز dot در بین 11 ارز دیجیتال برتر در صرافی‌های مختلف قرار دارد. قیمت ارز پولکادات از انتظارات همه سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال که این پلتفرم را بسیار تعاملی و بدون پیچیدگی می‌دانند، فراتر خواهد رفت. قیمت پولکادات در سال گذشته واقعاً تغییر کرده و روند را از ابتدا تا پایان سال کاملاً تغییر داده است. مشارکت‌های جدید پولکادات این پلتفرم و ارز دیجیتال آن یعنی dot را در کانون توجه قرار می‌دهد و آن را به یک ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند. در این فرآیند تراکنش‌های بیشتری باید در هر ثانیه انجام شود که ممکن است چالشی سخت برای دنیای ارز دیجیتال dot باشد.


پیش‌بینی قیمت ارز dot در سال 2022

در پایان سال 2022 قیمت این ارز به 38 دلار خواهد رسید. این اکوسیستم می‌تواند تا پایان سال جاری به‌سرعت رشد کند. قیمت ارز دیجیتال dot در سه‌ماهه اول سال 2022 به 20 دلار خواهد رسید. این ارز می‌تواند روند صعودی 24 دلار را در سه‌ماهه دوم نشان دهد و تا پایان سال 2022 به 27 دلار برسد. به نظر می‌رسد ارز دات گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در سال 2022 باشد. برای خرید این ارز دیجیتال می‌توانید از صرافی ایرانی اکسبیتو استفاده کنید.


پیش‌بینی قیمت ارز dot در سال 2023

اگر نیمه اول سال 2022 را با نیمه اول سال 2023 مقایسه کنیم، تفاوت‌های زیادی وجود خواهد داشت. سال 2023 احتمالاً یک سال صعودی برای تمام ارزهای دیجیتال ازجمله ارز dot خواهد بود. این روند می‌تواند به معنای آغاز دوره‌ای از امیدها و وعده‌های پر از خوش‌بینی باشد. پیش‌بینی قیمت ارز پولکادات نشان می‌دهد که قیمت این دارایی ارزشمند بین ۲۶ تا ۳۷ دلار افزایش می‌یابد.


پیش‌بینی قیمت ارز dot در سال 2024

در دنیای ارزهای دیجیتال ممکن است در کوتاه‌مدت اتفاقات زیادی رخ دهد. چهار تا پنج سال زمان زیادی است. طبق گزارش کارشناسان، با توجه به ظهور واکسن کرونا و کاهش این ویروس ممکن است زمان رونق معاملات ارز دیجیتال dot فرابرسد. قیمت ارز دیجیتال پولکادات تا پایان سال 2024 می‌تواند به 40 دلار برسد.


پیش‌بینی قیمت ارز dot در سال 2025

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ارزهای دیجیتال بیشتر برای درآمد بلندمدت برنامه‌ریزی می‌کنند تا کوتاه‌مدت. ارز پولکادات می‌تواند تمام موانع را بشکند و در آزمون زمان مقاومت کند و در نیمه دوم سال 2025 به اوج قیمتی 46 دلار برسد. ازآنجایی‌که ارزهای فیات قادر به حفظ ارزش خود در پی همه‌گیری کرونا نیستند، می‌تواند فرصت را برای سرمایه‌گذاران پولکادات و افزایش قیمت این ارز ایجاد کند.


پیش‌بینی قیمت ارز dot در سال 2026

در سال 2026 ممکن است یک افزایش قیمت شدید در ارز دات به وجود بیاید و قیمت آن به 52 دلار برسد. چنین افزایش قیمتی در زنجیره‌های دولتی و خصوصی نادر است.


پیش‌بینی قیمت ارز dot در سال 2030

قیمت ارز dot می‌تواند به 86 دلار در نیمه اول سال 2030 و 85 دلار در نیمه دوم سال 2030 برسد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که قیمت این ارز می‌تواند تا 91 دلار افزایش یابد و انتظار می‌رود بالای 84 دلار معامله شود. به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود قبل از هرگونه تصمیم‌گیری مالی، قیمت ارز پولکادات را تحلیل کنند.