تا الان به این فکر کرده‌اید که ارز دیجیتال رایگان دریافت کنید؟ اگر پاسخ شما «بله» است باید بدانید که این کار غیر ممکن نیست. با توجه به گستردگی دنیای ارزهای دیجیتال عجیب نیست که راه‌هایی هم برای دریافت ارز دیجیتال رایگان وجود داشته باشد. معمولا روش‌های دریافت ارز دیجیتال رایگان، رمز ارز زیادی عاید کاربران نمی‌کنند. البته دریافت این ارزها آنچنان هم رایگان نیست و کاربران برای دریافت آن‌ها باید کارهای ساده‌ای مانند دیدن کلیپ تبلیغاتی انجام دهند. کریپتو فاست‌ یکی از پدیده هایی است که در دنیای ارز دیجیتال وجود دارد که در این مطلب هم قرار است به آن بپردازیم.


کریپتوفاست چیست؟.png

کریپتوفاست چیست؟

کریپتوفاست برنامه یا وب‌سایتی است، که به کاربر در ازای انجام تسک‌های ساده، ارز دیجیتال می‌پردازد. حقیقت درباره کریپتوفاست‌ها این است، که این سایت‌ها در ازای انجام هر‌کدام از کارها، مقدار بسیار اندکی ارز به کاربر می‌پردازند به همین خاطر هیچ وقت کسی با استفاده از آن‌ها تبدیل به یک میلیونر کریپتوکارنسی نشده‌است.


در ابتدا کریپتوفاست‌ها با هدف آشنا کردن مردم به طرز استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال به وجود آمدند. توسعه دهنده برجسته بیت کوین، آقای کوین اندرسن، اولین بار مفهوم کریپتوفاست را ایجاد کرد. جالب است که اندرسن در سال 2010 حدود 19700 بیت کوین در قالب کریپتوفاست به صورت روزانه به مردم اهدا کرد. این تعداد بیت کوین آن زمان در حدود 15.76 دلار ارزش داشت ولی اکنون ارزش آن به نزدیک 500 میلیون دلار رسیده است.


امروزه کریپتو‌فاست‌ها جایزه کاربر را به ساتوشی پرداخت می‌کنند. پرداخت پاداش در این سایت‌ها اینگونه است که ارز دیجیتال به کیف پول کاربر در سایت منتقل می‌شود و بعد از رسیدن به حد مشخصی، کاربر می‌تواند آن را از سایت برداشت کند. معمولا رسیدن به این مقدار مشخص هفته‌ها به طول می‌انجامد. قابل ذکر است که بیشتر کریپتوفاست‌ها به کاربران، بیت کوین و اتریوم ارائه می‌دهند.


باید در نظر داشت که فاست با ایردراپ متفاوت است. ایردراپ کریپتوکارنسی راه دیگری برای دریافت ارز دیجیتال رایگان می‌باشد، ولی کاملا با کریپتوفاست فرق می‌کند. در ساز و کار ایردراپ، پروژه‌های جدیدی که در بلاک چین ایجاد می‌شوند برای معرفی خود به کاربران، ارز دیجیتال یا NFT خود را به صورت رایگان به کیف پول آن‌ها ارسال می‌کنند. این ارسال‌ها معمولا به صورت تصادفی انجام می‌شوند و برخلاف کریپتوفاست، نظم و قاعده خاصی ندارند. البته برخی از پروژه‌ها هم در ازای کارهایی نظیر دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی، به کاربران ارز دیجیتال رایگان می‌دهند.


⚠️ نکته دیگری که درباره کریپتوفاست‌ها باید گفت، وجود سایت‌های scam یا کلاهبرداری در این حوزه، مانند بخش‌های دیگر کریپتوکارنسی است. افرادی که هنوز آشنایی کامل با کریپتوکارنسی ندارند و وعده ارز دیجیتال رایگان آن‌ها را وسوسه می‌کند، به دام این سایت‌ها می‌افتند. کریپتوفاست‌های جعلی با استفاده از وعده ارز دیجیتال رایگان اطلاعات شخصی افراد را به دست می‌آورند و ممکن است از آن‌ها برای کلاهبرداری و حتی فیشینگ استفاده کنند.

معرفی بهترین کریپتوفاست‌های سال 2023.png

معرفی بهترین کریپتوفاست‌های سال 2023

در حال حاضر کریپتوفاست‌های متعددی در اینترنت وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. اگر می‌خواهید برای کرپیتوفاست و کسب ارز دیجیتال رایگان وقت بگذارید منطقی است که به دنبال بهترین‌ها برای این کار بگردید. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین کریپتوفاست‌های سال 2023 می‌پردازیم و ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها را بیان می‌کنیم.


Cointiply – بهترین برای کسب بیت کوین با دیدن تبلیغات

کوینتپلی، یکی از محبوب‌ترین کریپتوفاست‌های مربوط به گوشی‌های اندروید است. طبق ادعای سازندگان برنامه، این کریپتوفاست تاکنون 3 میلیون کاربر جذب و نزدیک به 12 میلیون دلار کریپتوکارنسی رایگان پرداخت کرده است. در حال حاضر این پلتفرم ارزهای بیت کوین (BTC)، دوج کوین (DOGE)، دش (DASH) و لایت کوین (LTC) را به کاربران ارائه می‌دهد.


  • ویژگی‌ها

در پلتفرم کوینتپلی کاربران می‌توانند با انجام بازی، دیدن تبلیغات، خرید آنلاین و ارائه نظرات درباره محصولات، کریپتوکارنسی رایگان به دست بیاورند. کاربران بعد از رسیدن دارایی‌شان به 3 دلار قادر خواهند بود آن را از پلتفرم خارج و به کیف پول شخصیشان منتقل کنند. علاوه بر این‌ها cointply سرویس‌هایی نیز به صورت رایگان ارائه می‌دهد. برای کاربرانی که هر روز در این پلتفرم Log in می‌کنند، پاداش 100 درصد وفاداری در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از خدماتی که این پلتفرم ارائه می‌دهد این است که کاربران با سرمایه‌گذاری بیت کوین در آن تا 5 درصد سود دریافت می‌کنند.


  • مزایا

کوینتپلی مزایای خیلی خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اولین مزیت آن وجود یک برنامه اندروید قابل قبول در کنار سایت است. مزیت دیگر اینکه کاربران در ازای ورود هر روزه به این کریپتوفاست پاداش دریافت می‌کنند. پاداش 5 درصدی که در ازای سرمایه‌گذاری بیت کوین به کاربران ارائه می‌شود نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای این سایت برشمرده می شود. در این پلتفرم گزینه‌های زیادی برای کسب کریپتوکارنسی مقابل کاربران قرار دارد که در کنار مقدار حداقل برداشت یعنی 3 دلار، مزیت‌های دیگر آن به شمار می‌روند.


  • معایب

بسیاری معتقدند که رقم دریافتی از این پلتفرم بسیار پایین است. طبق داده‌ها در ماه بین 5 تا 10 دلار می‌توان از این برنامه به دست آورد که وسوسه کننده به نظر نمی‌رسد. اگرچه این پلتفرم یک برنامه برای اندروید دارد ولی عدم وجود برنامه برای Ios را یکی دیگر از ضعف‌های آن می‌دانند.


معرفی بهترین کریپتوفاست‌های سال 2023 (2).png

FreeBitcoin - بهترین برای کسب بیت کوین با بازی با اعداد

Freebitcoin یکی از پلتفرم‌هایی است که اجازه برداشت هر ساعته جایزه را به کاربران می‌دهد. همین موضوع آن را تبدیل به یکی از کریپتوفاست‌های برتر می‌کند. علاوه بر این که کاربران در این سایت با انجام بازی، کریپتوکارنسی به دست می‌آورند، می‌توانند آنچه به دست آورده‌اند را دوباره در سایت سرمایه‌گذاری کنند. بازی‌های جک‌پات، لاتری و بخشی برای حل کپچا در این سایت وجود دارد. علاوه براین، سایت یکسری هدایا نیز به کاربران می‌دهد. هر کاربر با معرفی کاربران جدید به این کریپتوفاست، مقداری از سود آنان را نیز به عنوان پاداش دریافت می‌کند. در بخش وبلاگ این سایت هم اخبار روز دنیای کریپتوکارنسی قرار می‌گیرد.


  • ویژگی‌ها

از ویژگی‌های کلیدی این برنامه می‌توان به سودی که کاربران به ازای کریپتوهای سرمایه‌گذاری شده دریافت می‌کنند اشاره کرد. برای امنیت کاربران رمز عبور دو مرحله‌ای در نظر گرفته شده و خیالتان از بابت امنیت دارایی‌هایتان راحت خواهد‌بود. ویژگی آخر این کریپتوفاست این است که محدودیتی برای دریافت روزانه کریپتوکارنسی ندارد و کاربران تا سقف 4000 بار در روز هم قادر به دریافت جایزه خود هستند که به عنوان یک کریپتوفاست این رقم بسیار عالی است.


  • مزایا

از مزایای این پلتفرم می‌توان به افزایش سرعت دریافت کریپتوکارنسی با استفاده از زیرمجموعه‌گیری اشاره کرد. علاوه براین شما می‌توانید بازی‌های متعددی را در آن تجربه کنید. از دیگر مزایای این کریپتوفاست این است که کاربران به ازای مقدار ارز ذخیره شده در کیف پولشان هم سود دریافت می‌کنند.


  • معایب

یکی از معایب ذکر شده برای پلتفرم Freebitcoin این است که هیچ برنامه موبایل اندروید یا Ios برای آن ساخته نشده است. از دیگر معایب پلتفرم، این است که پرداخت کمی به ازای انجام هر درخواست انجام می دهد.


Allcoin - بهترین کریپتوفاست از نظر دریافت ارز دیجیتال با انجام بازی

آلکوین یکی از کریپتوفاست‌هایی است که در آن با بیش از 10 کریپتوکارنسی پاداش پرداخت می‌شود. هم ارزهای پر طرفداری مانند بیت کوین و اتریوم و هم ارزهای ناشناخته مثل GoGoMonster در لیست آن قرار دارند. اگرچه هزینه‌ای که برای دیدن هر تبلیغ پرداخت می‌شود اندک است ولی محدودیتی در تماشای تبلیغ برای کاربران وجود ندارد. برداشت با استفاده از ارز GoGoMonster کمترین کارمزد تراکنش را در این پلتفرم دارد. اگر کاربر فعالی باشید هر شش روز یک بار و بعد از هر 50 تبلیغات مقداری ساتوشی رایگان دریافت خواهید کرد. علاوه براین با حل کپچا نیز بیت کوین دریافت می‌کنید.


  • ویژگی‌ها

⚠️ از ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به دو پاداش خودکار روزانه اشاره کرد که به حساب کاربر واریز می‌شود. علاوه براین، مقدار بیت کوینی که به ازای تماشای هر تبلیغ پرداخت می‌شود در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها قابل قبول است. نکته قابل توجه درباره این پلتفرم قابلیت مبادله ارزهای محبوب بازار مانند ریپل و دوج کوین در آن است. همچنین توکن‌های ALC نیز در این سایت موجود هستند که کارمزد تراکنش پایین‌تری دارند.

  • مزایا

امنیت بالای اکانت با رمز دو مرحله‌ای تضمین می‌شود که مزیت مهمی است.به لطف وجود یک سیستم سطح‌بندی در این پلتفرم، کاربرانی که سابقه بیشتری دارند ارز بیشتری هم دریافت می‌کنند. این سایت هم گواهی SSL و هم یک طراحی تعاملی و زیبا دارد.


  • معایب

از معایبی که به این سایت وارد است زمان ثابتی است که برای به دست آوردن هر کدام از ارزهای دیجیتال باید بگذارید.


Satoshihero - بهترین از نظر برداشت سریع بیت کوین

در ساتوشی هیرو می‌توانید با انجام بازی، بیت کوین رایگان دریافت کنید. هزینه‌ای که این کریپتوفاست به ازای بازی کردن می‌پردازد یکسان نیست و هر بار پیشنهاد جدیدی ارائه می‌کند. ساتوشی هیرو گزینه‌ای هم برای سرمایه‌گذاری دارد، که با استفاده از آن می‌توانید از حداقل 100 ساتوشی در آن استیک کنید و در ازای آن سود بگیرید. بازی‌هایی که در این پلتفرم قرار دارند آنلاین هستند و نیازی به دانلود آن‌ها نیست. یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از این سایت، انجام پیشنهادات و تکمیل نظرسنجی‌هاست.


  • ویژگی‌ها

یکی از ویژگی‌های مثبت این پلتفرم دسترسی به سیستم برداشت Faucetpay است. سیستم برداشت اتوماتیک این سایت، ارز دیجیتال کاربر را وقتی به حداقل میزان برداشت رسید؛ به طور خودکار به کیف پول او واریز می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های سایت ساتوشی‌هیرو این است که علاوه بر زبان انگلیسی از زبان‌های روسی و اسپانیایی نیز پشتیبانی می‌کند.


  • مزایا

سایت و رابط کاربری این سایت با موبایل سازگار است و سرعت بالایی دارد. اگر کاربری از طریق شما وارد این وبسایت شود، 50 درصد از سودی که به دست آورده است برای شما نیز محاسبه می‌شود. مزیت آخر هم سیستم پرداخت خودکار و سریع بیت کوین به کاربران است.


  • معایب

اصلی ترین ایراد وارد شده به این پلتفرم، وجود محدودیت برای دریافت ارز دیجیتال است. مورد دیگر این که این سایت تنها از یک روش برای برداشت پشتیبانی می‌کند.


BTCBux - بهترین از نظر تعامل با کاربر

BTCBux با استفاده از رایانه و موبایل قابل استفاده است. روش‌های متنوعی برای کسب کریپتوکارنسی در این سایت وجود دارد که بهترینشان پر کردن نظر سنجی‌ها و دیدن تبلیغات هستند. هر کاربر در طول 24 ساعت می‌تواند به 10 لینک مختلف برای سایت‌ها، بازی‌ها و نظرسنجی‌ها دسترسی داشته باشد. این پلتفرم به تعامل کاربران با تبلیغات اهمیت می‌دهد. طراحی کاربردی داشبورد این سایت، دسترسی به موجودی، اطلاعات و امتیازات را برای کاربران راحت کرده است.


  • ویژگی‌ها

پلتفرم BTCBux از کیف پول‌های مختلف پشتیبانی می‌کند که شامل میکرو والت‌ها هم هست. از دیگر ویژگی‌های این سایت، واریز کردن برداشت‌ها در کمتر از 12 ساعت است. در این پلتفرم، تبلیغ کنندگان می‌توانند لینک‌هایی را به تبلیغ‌هایشان اضافه کنند. نکته دیگر اینکه تبلیغ‌های نسخه موبایل و کامپیوتر در این پلتفرم، با یکدیگر متفاوت هستند.


  • مزایا

هر کاربر در طول روز به 50 پیشنهاد دسترسی دارد. از مزایای این سایت می‌توان به روش‌های مختلفی که برای دریافت ارز ارائه می‌کند اشاره کرد. علاوه براین، کاربران فعال می‌توانند با سیستم زیرمجموعه‌گیری به صورت رایگان بیت کوین به دست بیاورند. طراحی مدرن و تعاملی سایت نیز از مزایای دیگر آن است.


  • معایب

بیت کوین پرداختی در این سایت به ازای انجام هر پیشنهاد اندک است و گاهی عملکرد نادرست باعث می‌شود، بعد از انجام یک پیشنهاد، بیت کوین به حساب کاربر واریز نگردد.


معرفی بهترین کریپتوفاست‌های سال 2023 (3).png

Firefaucet - بهترین در برداشت خودکار کریپتوفاست

ویژگی اصلی این پلتفرم، سیستم سطح‌بندی و توزیع جایزه آن است. به عبارتی برای هر درخواستی که در این وبسایت انجام دهید، مقداری امتیاز دریافت می‌کنید. وقتی به اندازه کافی برای فعالیت‌هایتان امتیاز دریافت کردید، می‌توانید سطح خود را ارتقا بدهید. هر سطحی که ارتقا پیدا کنید امتیازاتی که از انجام درخواست‌های مختلف دریافت خواهید کرد، 0.01 برابر افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب سیستم شانسی برای زودتر به دست آوردن پول به کاربر می‌دهد. علاوه براین، طبق سیستم زیرمجموعه‌گیریِ این وبسایت شما می‌توانید 20 درصد از هر بار برداشت زیرمجوعه‌هایتان را دریافت کنید.


  • ویژگی‌ها

یکی از ویژگی‌های مثبت این پلتفرم این است که می‌توانید پاداش خود را با گیفت‌کارت آمازون، ای‌بی و مسترکارت هم دریافت کنید. سایت این پلتفرم طراحی قابل قبولی دارد و دسترسی به آن با تلفن همراه هم به آسانی صورت می‌گیرد. پشتیبانی خوب نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این کریپتوفاست است.


  • مزایا

پلتفرم فایرفاست از 9 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. سیستم برداشت فاست‌پی امکان برداشت با سرعت بالا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سایت دسترسی آسانی برای فاست بیت کوین فراهم آورده است.


  • معایب

برخی از پیشنهادات سایت عملکرد درستی ندارند و وقت کاربر را هدر می‌دهند. علاوه براین، هرکدام از درخواست‌ها پاداش کمی به کاربر ارائه می‌دهند.


Stakecube - بهترین از نظر استیک بیت کوین

استیک‌کیوب یک کریپتو فاست همه چیز تمام است. در این سایت قابلیت‌های مختلفی نظیر استیکینگ، مسترنود، صرافی و فاست بیت کوین ارائه می‌شود. در پلتفرم استیک‌کیوب می‌توانید 55 کریپتوکارنسی مختلف کسب کنید. برای دریافت پاداش لازم نیست حتی کپچا حل کنید. اگرچه باید گفت تعداد ساتوشی که برای هر کلیک پرداخت می‌شود بسیار ناچیز است. از نظر استیکینگ، استیک‌کیوب یکی از بهترین فاست‌ها به شمار می‌رود. این سایت برای کاربران پشتیبانی آنلاین هم نیز در نظر گرفته است.


  • ویژگی‌ها

این سایت دارای یک سیستم مرکز قوی، برای داشتن رابط کاربری و عملکرد عالی است. کاربران همچنین می‌توانند ارزهای دریافتی خودشان را در همین سایت با ارزهای دیگر مبادله کنند. سایت stakecube از سیستم‌های پرداخت ویزا، مسترکارت، اونیون‌پی و امریکن اکسپرس نیز پشتیبانی می‌کند.


  • مزایا

استیک‌کیوب از ارزهای مختلفی برای پرداخت پاداش استفاده می‌کند. همه فاست‌های دریافتی از این سایت را می‌توان در خود آن استیک کرد. مزیت دیگر این پلتفرم این است که کاربرانی که پاداش‌هایشان را استیک کرده‌اند 50 درصد دریافتی بیشتری خواهند داشت.


  • معایب

مبادله کردن ارزها در این کریپتوفاست زمان زیادی می‌برد و کاربران انتظار زیادی برای آن می‌کشند.


سخن پایانی


در این مقاله سایت‌هایی را بررسی کردیم که در ازای انجام کارهای ساده، به کاربران کریپتوکارنسی می‌پردازند. خودتان موارد ذکر شده را بررسی کنید تا بهترینشان را برای استفاده انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که این کریپتوفاست‌ها قرار نیست مقدار زیادی ارز دیجیتال در اختیار کاربران قرار دهند. علاوه براین، به دست آوردن همان مقدار اندک هم زمان زیادی طول خواهد کشید و به همین خاطر خیلی‌ها نهایتا قید رسیدن به حداقل برداشت را هم می‌زنند. با این وجود اگر هر روز مقدار زمان مشخصی به استفاده از این سایت‌ها اختصاص دهید نهایتا رقم قابل قبولی دریافت خواهید کرد.