اگر با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، حتماً به این موضوع فکر کرده‌اید که ای‌کاش می‌شد ارز دیجیتال رایگان دریافت کرد. البته باید بگوییم که این مسئله تا حدی امکان‌پذیر است. با ما همراه شوید تا بیشتر درباره‌ی روش‌های دریافت ارز دیجیتال رایگان بدانید.


فاست ارز دیجیتال چیست؟

چند روش مختلف برای افزایش دارایی‌های دیجیتال در سال 2022 وجود دارد. شما می‌توانید آن‌ها را بخرید، معامله کنید، به اشتراک بگذارید و اگر خدایی نکرده از افراد بی‌وجدان باشید، حتی می‌توانید آن را از طریق هک و کلاهبرداری بدزدید. البته بهترین روش دریافت ارز دیجیتال، خریدن آن از صرافی‌های معتبری مانند صرافی آنلاین اکسبیتو است که برای کاربران ایرانی طراحی شده و امکانات خوبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. بااین‌حال، در صورت کمبود بودجه و ایده، راه‌های مطمئن‌تر و کاملاً قانونی‌تر برای دریافت ارزهای دیجیتال وجود دارند.


یکی از روش‌های افزایش دارایی فاست ارز دیجیتال است. فاست ارز دیجیتال یک برنامه یا وب‌سایت است که مقادیر کمی از ارزهای دیجیتال را به‌عنوان پاداش برای انجام کارهای آسان بین کاربران توزیع می‌کند. نام آن‌ها را Faucet به معنی شیر آب گذاشته‌اند، زیرا پاداش‌های آن‌ها به‌قدری کوچک و کم هستند که به قطرات کوچک آب که از یک شیر آب چکه می‌کنند شباهت دارند. بااین‌حال، فاست ارز دیجیتال مقادیر اندکی از ارزهای دیجیتال رایگان را به کیف پول کاربر ارسال می‌کند.


برای دریافت ارزهای دیجیتال رایگان، کاربران باید کارهای ساده‌ای مانند مشاهده تبلیغات، تماشای ویدیوهای محصول، شرکت در نظرسنجی، کلیک کردن روی لینک‌ها یا تکمیل کپچا را انجام دهند. لازم به ذکر است که افراد برای انجام فرآیندهای مربوط به ارزهای دیجیتال رایگان باید مراقب باشند، زیرا سایت‌های کلاهبردار زیادی در قالب فاست ارز دیجیتال ایجاد شده‌اند که به‌منظور هک سیستم و دزدیدن اطلاعات شخصی اشخاص این کار را انجام می‌دهند.

فاست ارز دیجیتال چیست؟.png

فاست ارزهای دیجیتال در حقیقت طرحی سریع برای پولدار شدن نیست. هر چه کار ساده‌تری انجام دهید، پاداش کمتری دریافت خواهید کرد. بهترین سایت‌های فاست ارز دیجیتال ممکن است یک‌روزه پاداش شما را بدهند، اما معمولاً بیش از یک هفته طول می‌کشد.


هدف از فاست ارز دیجیتال چیست؟

اگرچه سال گذشته یکی از بهترین سال‌ها برای ارزهای دیجیتال بود، اما هنوز رمزارزها برای خیلی از مردم جهان جدید و ناشناخته هستند. ایده پشت فاست ارزهای دیجیتال این است که ارزهای رمزنگاری‌شده رایگان را به مردم بدهند تا آن‌ها وقت بگذارند و در مورد دارایی‌های دیجیتال یاد بگیرند و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.


فاست ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

عملکرد یک فاست ارز دیجیتال عمدتاً بر اساس انجام کارهای ساده و همچنین شرکت در فعالیت‌های ایجادشده در یک وب‌سایت است. وب‌سایت فاست می‌تواند پاداش‌ها را همان موقع به حساب کاربران واریز کند و یا یک محدوده زمانی برای کاربران تعیین کند تا جوایز را دریافت کنند.


معمولاً کاربران باید با واردکردن مشخصات خود به همراه آدرس کیف پول در وب‌سایت فاست ارز دیجیتال ثبت‌ نام کنند. پس از انجام یک کار در وب‌سایت، پاداش به‌دست‌آمده به یک کیف پول خرد که می‌تواند مقادیر کمی از دارایی‌های دیجیتال را جمع‌آوری کند، واریز می‌شود. برای اکثر فاست‌های ارز دیجیتال کیف پول‌های کوچک به‌صورت خودکار پس از ثبت‌ نام ایجاد می‌شوند. به‌ محض پر شدن این کیف پول‌های کوچک، جوایز به‌طور خودکار به کیف پول ارز دیجیتال اصلی کاربران منتقل می‌شوند.


آیا فاست ارز دیجیتال راهی برای افزایش درآمد غیرفعال یا اتلاف وقت است؟

فاست‌های ارز دیجیتال می‌توانند به شما در افزایش درآمد کمک کنند. بااین‌حال، آن‌ها تضمینی برای ثروتمند شدن شما ندارند. ازنظر کارشناسان فاست‌های ارز دیجیتال فقط باید در اوقات فراغت انجام شوند. شما باید برای به دست آوردن ارز دیجیتال رایگان وقت، برق و سلامت روان خود را هزینه کنید.


این هزینه می‌تواند بسیار گران برای شما تمام شود. این موضوع برای صاحبان فاست بسیار سودآور است، اما برای کاربران سود زیادی نخواهد داشت. همان‌طور که در مقاله خرید ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر اشاره کردیم، برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بهتر است آن‌ها را از صرافی‌هایی مانند صرافی اکسبیتو خریداری کنید.


چقدر می‌توانم از یک فاست ارز دیجیتال درآمد داشته باشم؟

اگر می‌خواهید ظرف یک سال میلیاردر شوید، فاست‌های ارز دیجیتال انتخاب مناسبی برای شما نخواهند بود. محبوب‌ترین فاست‌های بیت ‌کوین در هر تراکنش ۲۰ ساتوشی (کوچک‌ترین واحد بیت کوین) ارائه می‌کنند و در پایان یک روز کامل که برای یک فاست وقت می‌گذارید ممکن است کمتر از ۵ دلار درآمد داشته باشید. البته باید هزینه برق، اینترنت و هزینه‌های متفرقه‌ی دیگر را هم حساب کنید.


از سوی دیگر، اگر سرمایه‌گذار ریسک‌پذیری نیستید و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند شما را دچار تپش قلب کند، فاست ارزهای دیجیتال می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. علاوه بر این، فاست‌ها راهی برای جمع‌آوری و نگهداری ارزهای دیجیتال برای مدت طولانی هستند.


این فاست‌ها همچنین برنامه‌هایی دارند که در آن‌ها هنگام دعوت از افراد برای ثبت‌ نام در وب‌سایت یا برنامه، می‌توانید ارز دیجیتال رایگان دریافت کنید. اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید به‌راحتی می‌توانید دوستان خود را به این سایت‌ها دعوت کرده و ارز رایگان بگیرید.


بهترین فاست‌های بیت کوین

در اینجا تعدادی از بهترین فاست‌های بیت کوین را به شما معرفی می‌کنیم. فاست‌های بیت کوین که توسط توسعه‌دهنده اصلی بیت کوین یعنی Gavin Andresen در سال 2010 معرفی شدند، برای انجام کارهای ساده ساخته شدند و تعداد 5 بیت کوین پاداش می‌دادند. هدف این فاست‌ها گسترش آگاهی در مورد خرید بیت کوین بود، زیرا در آن زمان مفهوم ارز دیجیتال جدید بود و افراد کمی درباره آن می‌دانستند.


دلیل دیگر برای راه‌اندازی یک فاست رایگان بیت کوین، تعداد محدود صرافی‌ها در روزهای اولیه ارزهای دیجیتال بود. تقریباً می‌توان گفت که در آن زمان هیچ صرافی وجود نداشت، بنابراین خرید بیت کوین دشوار بود. ارائه بیت کوین رایگان به مردم، انگیزه‌ای عالی برای علاقه‌مند کردن مردم به بیت کوین و تشویق آن‌ها به پذیرش آن بود، بدون اینکه نیازی به ریسک کردن سرمایه باشد.

بهترین فاست‌های بیت کوین.png

فاست بیت کوین را می‌توان به‌عنوان یک سیستم پاداش تعریف کرد که از طریق آن می‌توان مقادیر کمی بیت کوین را به‌صورت ساتوشی پاداش داد. ساتوشی واحد یک‌ میلیونی یک بیت کوین است. سیستم پاداش به شما ساتوشی را درازای انجام نظرسنجی، کلیک کردن روی لینک‌ها یا کارهای ساده دیگر ارائه می‌دهد. تعداد بیت کوین رایگانی که یک فاست می‌تواند به شما پاداش دهد متفاوت است و به وب‌سایت مربوطه بستگی دارد. زمانی که اولین فاست بیت کوین معرفی شد آن‌قدر محبوبیت پیدا کرد که سایر دارایی‌های دیجیتالی نیز وارد بازار شدند.


برخی از بهترین و بزرگ‌ترین سایت‌های فاست بیت کوین را می‌توانید در سایت bestfaucetsites.com پیدا کنید که محبوب‌ترین آن‌ها Freebitcoin، Cointiply و Firefauce هستند. کاربران می‌توانند از طریق حل reCaptcha، SolveMedia، بازی کردن یا استخراج، بیت کوین رایگان دریافت کنند. حداقل محدوده برداشت در این سایت‌ها از 0.0002 بیت کوین تا 0.002 بیت کوین است. اکثر این فاست‌های بیت کوین پرداخت فوری و مستقیم دارند.


کلام پایانی

در سال 2021 بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری با استقبال گسترده مواجه شدند. علاوه بر بیت کوین و اتریوم، پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین زیادی مانند Solana، Avalanch، Cardano، Polygon (Matic)، Fantom و ... به وجود آمدند که هنوز هم میلیون‌ها نفر از کاربرد آن‌ها آگاه نیستند. برای خرید ارزهای دیجیتال ذکر شده می توانید وارد صفحه قیمت ارزهای دیجیتال در منوی بالای سایت شوید، و ارزهای دیجیتال موجود در اکسبیتو را مشاهده نمایید.


پروژه‌هایی مانند Audius که در صنعت موسیقی فعالیت می‌کنند و بسیاری از پروژه‌های مالی غیرمتمرکز مانند AAVE، UniSwap، PanCakeSwap، Compound وجود دارند که خدمات مالی منحصربه‌فردی مانند وام‌دهی ارز دیجیتال، فارمینگ، سهام‌داری و ... را ارائه می‌دهند که می‌توانند به کاربران کمک کنند تا درآمد غیرفعال داشته باشند.


بنابراین، مفاهیمی مانند فاست و ایردراپ باید با مسئولیت‌پذیری پروژه‌های ارز دیجیتال مورداستفاده قرار بگیرند تا بتوانند کاربران خود را آموزش دهند و مخاطبان خود را پیدا کنند. بیت کوین و اتریوم به میلیون‌ها نفر امید تازه‌ای داده‌اند تا بتوانند با آگاهی مالی و آزادی دست به سرمایه‌گذاری زده و درآمد داشته باشند.