رمزارزها همواره با نوسانات قیمتی همراه هستند و همین ناپایداری‌ها، مردم را از تجارت در بازار ارزهای دیجیتال بازمی‌دارد. بااین‌حال، بازار ارزهای دیجیتال برای مدتی طولانی و مهم‌تر از آن در دوران همه‌گیری کرونا یک جاذبه دائمی برای معامله‌گران، سرمایه‌گذاران فردی و سرمایه‌گذاران نهادی ایجاد کرده است. این موضوع زمانی شدت گرفت که ارزهای فیات نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند. برعکس، ارزهای دیجیتال با نمایش سودهای میان‌مدت و بلندمدت فوق‌العاده حرکت قیمت قابل‌توجهی را نشان داده‌اند. یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار در این مدت بایننس کوین است که چند سالی‌ است که جایگاه خود را در لیست ده ارز دیجیتال برتر از نظر حجم بازار حفظ کرده است. در این مقاله می‌خواهیم جزئیات فعلی بایننس کوین را تجزیه‌وتحلیل کنیم و با کمک این جزئیات به پیش‌بینی قیمت بایننس کوین در آینده بپردازیم.


بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین، رمزارز اختصاصی صرافی بایننس است که به‌صورت جداگانه در این پلتفرم فهرست شده است. بایننس کوین که با نماد BNB در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود، از سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است. BNB، توسط الگوریتم علمی و فناوری قوی بلاکچین بایننس بر روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود. ارز دیجیتال بایننس کوین در ابتدا بر روی ERC20 اتریوم اجرا می‌شد.


اکوسیستم بایننس به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند از ابزارهای مختلف مانند کارمزد معاملات، کارمزد مبادلات، کارمزد لیست و ... پشتیبانی کند. معرفی زنجیره هوشمند بایننس تأثیر مثبتی بر پیش‌بینی آینده ارز بایننس کوین داشته است. بایننس کوین همچنین به‌عنوان یک توکن کاربردی عمل می‌کند و برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

what is binance coin

امروزه صرافی بایننس رقابت مستقیمی با بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال دیگر دارد. صرافی بایننس جدا از میزبانی توکن اصلی خود از زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، آکادمی بایننس، تراست والت، بایننس ریسرچ و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.


هدف مؤسسان صرافی بایننس یعنی چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) و راجر وانگ (Roger Wang) از بین بردن مشکلات مختلفی بود که در بازار ارزهای دیجیتال وجود داشت. بنیان‌گذاران بایننس مشکلات مربوط به معاملات ارزهای دیجیتال را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کردند. آن‌ها چشم‌اندازی برای بایننس کوین داشتند که به‌صورت استراتژیک اجرا شد و در حال حاضر صرافی بایننس با تعدادی دیگر از صرافی‌های ارزهای دیجیتال رقابت می‌کند. بر اساس شرایط بازار و مدیریت ریسک داخلی، وام‌های بایننس طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای دارایی‌های رمزنگاری پشتیبانی شده ارائه می‌دهند.


پذیرش بایننس کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال

عوامل متعددی وجود دارد که باعث محبوبیت بایننس کوین شده است. مهم‌ترین آن‌ها این است که بایننس کوین یک میلیارد حجم معاملات را به‌صورت شبانه‌روزی در اختیار دارد. به نظر می‌رسد بایننس کوین برای سرمایه‌گذاران در آینده سودآوری داشته باشد. به‌منظور ایجاد ثبات و اجتناب از نوسانات ناگهانی بازار، ارز BNB در یک فرآیند سیستماتیک سوزانده می‌شود.


در عرضه اولیه ارز بایننس کوین 100 میلیون توکن به بازار عرضه شد و 15 میلیون دلار برای این پروژه درآمدزایی شد. وجوه جمع‌آوری‌شده برای تقویت بیشتر اکوسیستم مورداستفاده قرار گرفت و بخش قابل‌توجهی از این درآمد به طرح‌های بازاریابی اختصاص داده شد. خرید بایننس کوین یک سرمایه‌گذاری مبتکرانه برای استارتاپ‌ها است که به آن‌ها فرصتی برای رشد می‌دهد.


یکی دیگر از ویژگی‌هایی که BNB را منحصربه‌فرد کرده و برای پذیرش انبوه آماده می‌کند، قابلیت تجارت بین‌المللی برای سایر دارایی‌های دیجیتال است. از BNB می‌توان برای پرداخت 0.1 درصد کارمزد بایننس به ازای هر معامله، علاوه بر کارمزد برداشت آن استفاده کرد و وقتی کاربران ارزهای دیجیتال خود را از صرافی به یک کیف پول خصوصی منتقل می‌کنند این کارمزد را پس می‌گیرند.


آینده بایننس کوین 2022

پویایی و نوسانات قیمت بایننس کوین (BNB) را می‌توان تحت شاخص نوسانات ارز دیجیتال(CVIX) بهتر موردمطالعه قرار داد. این شاخص بر روی عوامل حیاتی مؤثر بر قیمت حال حاضر و آینده این ارز دیجیتال نیز تأثیرگذار است. CVIX بااحتیاط از الگوریتمی برای نشان دادن احساسات بازار بایننس کوین و حرکات آن استفاده می‌کند که می‌تواند آینده این ارز دیجیتال را پیش‌بینی کند.


سال 2019 برای بایننس کوین سال بسیار خوبی بود. اگرچه روند قیمت این ارز در نیمه دوم سال گذشته اندکی کند شد، اما به دلیل پروژه IEO که در پایان سال 2019 با بیش از 150 درصد رشد راه‌اندازی کرد، فشار زیادی متحمل شد. اینکه چگونه قیمت بایننس کوین بیشتر در یک الگوی نزولی قرار گرفت، تنها به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا است که در ابتدای سال گذشته ظاهر شد و باعث شد قیمت بایننس کوین برای مدت طولانی‌تری منفی باقی بماند.


در سال 2020 قیمت بایننس کوین با گذشت زمان به‌تدریج افزایش یافت و به قیمت 40 دلار رسید. پس‌ازآن از ابتدای سال 2021، بایننس کوین رشد فوق‌العاده‌ای را ثبت کرد و به بالاترین حد خود یعنی 690 دلار رسید. بعد از آن، توکن BNB با اصلاح جزئی مواجه شد، اما حرکت صعودی خود را تا به امروز حفظ کرده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در سال 2022 هم صعودی باشد. بااین‌حال توصیه می‌کنیم قبل از خرید این ارز دیجیتال نمودارهای آن را تحلیل کنید.


اساس کار بایننس چگونه است؟

طرز کار Binance به‌گونه‌ای شکل گرفته است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی‌کند و در عوض از مکانیسم توافقی Tendermint-fault-tolerant (BFT) استفاده می‌کند. در این مکانیسم از چندین گره مانند گره‌های Validator، Witness notes، گره‌های شتاب‌دهنده و سایر انواع گره‌ها استفاده می‌شود که به فرآیندهای تراکنش، اعتبار سنجی و احراز هویت در مراحل مختلف کمک می‌کند.


یکی دیگر از مزایای اصلی بایننس کوین این است که می‌توان از آن در سایر سرمایه‌گذاری‌های خاص ICO از طریق برنامه Launchpad بایننس استفاده کرد. بایننس یک چارچوب بی‌عیب و نقص دارد که در آن سایر توکن‌های مجازی نیز قابل معامله هستند. انواع کارت‌های اعتباری و نقدی نیز در پلتفرم بایننس، ارز دیجیتال و اپلیکیشن موبایل پشتیبانی می‌شوند.


آینده قیمت بایننس کوین

نوسانات یکی از ویژگی‌های اصلی ارزهای دیجیتال است. بایننس کوین نیز از این قاعده مستثنا نیست. با پتانسیل زیادی که در تحلیل کوتاه‌مدت قیمت و همچنین تحلیل تکنیکال این ارز دیجیتال نشان داده شده است، بهتر است با نظرات کارشناسان در این مورد همراه شویم:

Binance coin price forecast

طبق پیش‌بینی قیمت بایننس کوین توسط CoinFan، ارز BNB آینده‌ای خوش‌بینانه و صعودی خواهد داشت. این احتمال وجود دارد که افزایش قیمت فعلی این ارز تا پایان سال 2022 ادامه داشته باشد. ازآنجایی‌که بایننس بر روی بلاکچین اتریوم کار می‌کند، جای تعجب نیست که این ارز ثبات داشته باشد. ارزش بایننس کوین در چند ماه گذشته به‌عنوان یکی از داغ‌ترین ارزهای دیجیتال سه برابر شده است.


مردم امید زیادی به بایننس دارند، اما در چند روز اخیر قیمت بایننس کوین افت شدیدی را نشان داده است. در زمان نگارش این مقاله قیمت BNB به 367 دلار کاهش یافته و ارزش بازار بایننس کوین هم 61,197,009,470 دلار است. البته به نظر می‌رسد که اکنون زمان خوبی برای خرید این ارز دیجیتال است. اگر قصد خرید بایننس کوین را دارید می‌توانید از صرافی ایرانی اکسبیتو استفاده کنید.


تحلیل آینده بایننس کوین

بایننس شبکه اصلی زنجیره‌ای بایننس را در آوریل 2019 با بایننس DEX به‌عنوان سرویس اصلی راه‌اندازی کرده است. dPOS در حال کنترل بلاکچین BNB با اجماع 11 گره است که از طریق pBFT غیرمتمرکز می‌شوند. حتی بایننس یک پلتفرم دیگر به نام BNB ERC-20 Mainnet Swap را در سال 2019 راه‌اندازی کرده است.


سقوط اخیر قیمت در بازار نیز بر بایننس کوین تأثیر گذاشته است. بااین‌حال، اخبار آتی در مورد اتحاد و مشارکت بایننس در آینده نزدیک شتاب بیشتری خواهد گرفت. بر اساس گزارش‌های اخیر در مورد راه‌اندازی توکن‌ها، راه‌اندازی محبوب‌ترین بازارهای NFT مدیریت‌شده در جهان و بسیاری موارد دیگر، اکوسیستم کلی بایننس رشد فوق‌العاده‌ای را نشان داده است. امسال ارز BNB اکوسیستم NFT خود را با همکاری با چند پلتفرم دیگر تقویت می‌کند و از کاربران بیشتری برای ورود به متاورس که همیشه در حال گسترش است استقبال خواهد کرد.


تغییرات ذکرشده ممکن است منجر به ضربه‌ای به قیمت بایننس کوین شود تا قیمت آن را تا پایان سال به 500 دلار برساند. سرمایه‌گذاران همچنین ممکن است از تخفیف در معاملات خود با استفاده از Binance برای پرداخت هزینه‌های معاملات بهره‌مند شوند. طبق تحلیل‌های فنی برای تعیین سطح مقاومت و سطح حمایت، مقادیر اولین سطح مقاومت (R1) و سطح حمایت (S1) به ترتیب 395.96 و 364.54 هستند. بایننس کوین در زمان نگارش این مقاله حدود 367 دلار معامله می‌شود و پیش‌بینی قیمت بایننس کوین یک روند صعودی بلندمدت را نشان می‌دهد. بنابراین این توکن احتمالاً گزینه سرمایه‌گذاری سودآوری خواهد بود.


پیش‌بینی آینده بایننس کوین

پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال با توجه به نوسانات ذاتی آن‌ها کاری دشوار است. البته همه‌گیری ویروس کرونا هم مزید بر علت شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد بایننس کوین از طوفان این همه‌گیری جان سالم به در برده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که این ارز دیجیتال آینده‌ای روشن‌تر خواهد داشت. بایننس با حرکت تاریخی قیمت و ترکیب عوامل مؤثر بر قیمت آن، پیشرفت قیمت خوبی را در سال‌های آینده خواهد داشت.


پیش‌بینی قیمت بایننس کوین 2022

طبق پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت ارز BNB، این ارز دیجیتال می‌تواند تا پایان سال 2022 به ۵۰۰ دلار برسد. حداکثر قیمت مورد انتظار 540 دلار و حداقل قیمت آن هم حدود 470 دلار است.


پیش‌بینی قیمت بایننس کوین 2023

بر اساس پیش‌بینی بایننس، آینده ارز BNB به رشد پلتفرم صرافی بایننس بستگی دارد و طبق سناریوی فعلی، آینده بایننس کوین روشن به نظر می‌رسد. این موضوع می‌تواند قیمت‌ها را به بالاترین حد ممکن برساند. ازاین‌رو طبق پیش‌بینی‌ها، قیمت بایننس کوین ممکن است تا پایان سال 2023 از 610 دلار عبور کند. با توجه به پیش‌بینی‌های قیمت ارز دیجیتال در چند سال آینده باید دید که بایننس همچنان بر صنعت فعلی مبادلات ارزهای دیجیتال تسلط خواهد داشت یا خیر.


کلام آخر حرکات قیمتی که در اینجا بیان شده بر اساس پیش‌بینی کارشناسان بایننس است و نباید به‌عنوان یک توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که قیمت ارزهای دیجیتال بسیار نوسان دارد و برای خرید آن‌ها باید خیلی دقت کنید. درنهایت اگر تصمیم به خرید ارز بایننس کوین گرفتید می‌توانید خرید خود را از طریق صرافی اکسبیتو انجام دهید.