بیت کوین کش (BCH) در سال 2017 در نتیجه هارد فورک بلاک چین بیت کوین با هدف حل مشکل مقیاس‌پذیری و امکان تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر ظاهر شد. بیت کوین کش از زمان آغاز به کار، خود را به‌شکل یک ارز دیجیتال برای استفاده روزمره معرفی کرده است و بر پتانسیل خود به‌عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی همتابه‌همتا تاکید می‌کند. با اندازه بلاک بزرگتر در مقایسه با بیت کوین، BCH نوید افزایش ظرفیت تراکنش و کارمزد کمتر را می‌دهد؛ اما چه آینده‌ای در انتظار بیت کوین کش است و آیا این رمز ارز برای سرمایه‌گذاری گزینه خوبی محسوب می‌شود؟ با ما همراه باشید.


بیت کوین کش (BCH) چیست؟

بیت کوین کش (BCH) چیست؟

بیت کوین کش به‌عنوان یک جایگزین ارزان‌تر و پرسرعت‌تر برای بیت کوین ایجاد شد که می‌توان از آن در تراکنش‌های روزمره استفاده کرد. همان‌طور که در مقدمه گفتیم، این ارز دیجیتال اولین‌بار در سال 2017 به‌واسطه هاردفورک بلاک چین بیت کوین ساخته شد.


تیم پشت بیت کوین کش به‌عنوان بخشی از جامعه بیت کوین شروع به کار کرد. در سال 2017، تراکم شبکه درحال تبدیل شدن به یک مسئله برای بیت کوین بود و کارمزد تراکنش ها نیز به‌شدت افزایش داشت.


ارتقای نرم افزاری برای کمک به رفع مشکل مقیاس‌پذیری با رأی ماینرهای بیت کوین تایید شد، اما همه از آن راضی نبودند. راجر ور (Roger Ver)، سرمایه‌گذار قدیمی بیت‌ کوین، بخشی از گروهی به حساب می‌آمد که احساس می‌کردند این به‌روزرسانی بیت کوین را به‌جای کاربرد پول الکترونیکی، بیشتر به‌سمت سرمایه‌گذاری سوق خواهد داد. آن‌ها می‌خواستند به‌جای اجرای به‌روزرسانی، محدودیت اندازه بلوک بیت کوین را از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش دهند.


در نتیجه، در 1 آگوست 2017، بیت کوین کش از طریق هارد فورک بیت کوین ایجاد شد. هر کسی که بیت کوین را در زمان فورک نگه می‌داشت بیت کوین کش نیز دریافت می‌کرد.


هاردفورک زمانی اتفاق می‌افتد که یک بلاک چین به دو قسمت (زنجیره) تقسیم شده و پروتکل و ویژگی‌های زنجیره جدید دچار تغییرات اساسی می‌شود. همچنین همانند هر به‌روزرسانی که بر شبکه‌های کریپتو تأثیر می‌گذارد، کاربران باید پروتکل جدید شبکه را به‌روزرسانی کرده و به آن پایبند باشند.


بیت کوین کش (BCH) چیست؟

با ایجاد این سیستم جدید، کاربران می‌توانند تعداد بیشتری از تراکنش‌ها را در یک بلاک نسبت به آنچه قبلاً مجاز بود درج کنند، که به‌طور بالقوه منجر به زمان کوتاه‌تر تراکنش و کارمزد کمتر می‌شود. بیت کوین کش نسبتاً ارزان‌تر از بیت کوین است؛ بااین‌حال، همچون بیت کوین، دارای عرضه 21 میلیون واحدی می‌باشد.


یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های BCH‌ با BTC این است که بیت کوین کش محدودیت اندازه بلاک بسیار بالاتری دارد. بحث پیرامون محدودیت اندازه بلاک بیت کوین یکی از بحث‌برانگیزترین نکاتی بود که منجر به هاردفورک سال 2017 شد.


حداکثر اندازه بلوک یک بلوک بیت کوین کش 32 مگابایت است؛ درحالی‌که حداکثر اندازه بلاک یک بلوک بیت کوین یک مگابایت می‌باشد. افزایش اندازه بلاک بیت‌ کوین کش به آن اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های بیشتری را در هر ثانیه نسبت به بیت‌ کوین پردازش کند، اما محدودیت اندازه بلاک بالاتر جنبه‌های منفی خود را نیز دارد، برای مثال، اجرای یک گره کامل یا فول نود گران‌تر است.


بسیاری از طرفداران بیت کوین کش می‌گویند که این ارز دیجیتال ایده اصلی ساتوشی ناکاموتو را در مورد پول نقد الکترونیکی همتابه‌همتا برآورده می‌کند. درحالی‌که بیت کوین کش به‌طور قابل توجهی کوچک‌تر از بیت کوین است، این توکن با موفقیت خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار معرفی می‌کند. BCH تقریباً توسط تمام صرافی‌های اصلی ارز دیجیتال لیست شده و بسیاری از کیف پول‌ها از آن پشتیبانی کرده‌اند.


تاریخچه قیمت بیت کوین کش BCH

تاریخچه قیمت بیت کوین کش BCH

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین کش امروز، ۴ بهمن ۱۴۰۲، 264 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 339 میلیون دلاری، ارزش بازار 5.19 میلیارد دلاری و دامیننس 0.27 درصدی است.


بیت کوین کش در 20 دسامبر 2017 به بالاترین قیمت خود رسید، زمانی که در سطح 4,358.92 دلار معامله می‌شد، در‌حالی‌که پایین‌ترین قیمت بیت کوین کش در 15 دسامبر 2018 به ثبت رسید؛ زمانی که در پایین‌ترین حد خود یعنی 77.24 دلار قرار گرفت. کمترین قیمت توکن BCH از زمان ثبت رکورد، 77.24 دلار بود. بالاترین قیمت BCH از سیکل اخیر نیز 1,622.04 دلار است.


چه عواملی بر روی قیمت بیت کوین کش تأثیر می‌گذارند؟ در ادامه برخی از عواملی را که می‌توانند بر قیمت آینده بیت کوین کش (BCH) تأثیر بگذارند، آورده‌ایم:


عرضه و تقاضا

اصل اقتصادی عرضه و تقاضا نقش به‌سزایی در تعیین قیمت بیت کوین کش دارد. اگر تقاضای زیادی برای BCH وجود داشته باشد و عرضه محدود در بازار وجود دیده شود، احتمالاً قیمت BCH افزایش می‌یابد. برعکس، اگر تقاضا کاهش یافته یا عرضه افزایش یابد، ممکن است قیمت آن پایین بیاید.


مقررات

مقررات

تحولات رگلاتوری می‌توانند بر عرضه و تقاضای بیت کوین کش تأثیر بگذارند. مقررات مثبتی که شفافیت و مشروعیت را برای بازار ارزهای دیجیتال فراهم می‌کنند، می‌تواند سرمایه‌گذاران و کاربران بیشتری را جذب کنند و تقاضا برای BCH را افزایش دهند. از سوی دیگر، اخبار منفی حول مقررات یا عدم قطعیت قانونی می‌توانند منجر به کاهش تقاضا و قیمت بیت کوین کش شوند.


هاوینگ بیت کوین

بیت کوین کش، به‌عنوان هاردفورک بیت کوین، ممکن است تحت‌تأثیر رخدادهای شبکه بیت کوین، مانند هاوینگ نیز قرار گیرد. هاوینگ بیت کوین نرخ تولید بیت کوین‌های جدید را کاهش داده و به‌طور بالقوه علاقه به ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد و بر تقاضا برای BCH تأثیر می‌گذارد.


رقابت

رقابت سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند بر تقاضا برای BCH تأثیر بگذارد. اگر پروژه‌های جدید با ویژگی‌های نوآورانه یا راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری بهتر ظاهر شوند، سرمایه‌گذاران ممکن است تمرکز خود را از BCH تغییر دهند و بر قیمت آن تأثیر بگذارند.


ژئوپلیتیک

ژئوپلیتیک

رویدادهای ژئوپلیتیکی می‌توانند بر احساسات سرمایه‌گذاران و شرایط بازار تأثیر بگذارند و بر تقاضا برای ارزهای دیجیتال مانند BCH تأثیر داشته باشند. بی‌ثباتی سیاسی، جنگ‌های تجاری یا تحریم‌های اقتصادی می‌توانند سرمایه‌گذاران را به جستجوی دارایی‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال سوق دهند که به‌طور بالقوه باعث افزایش تقاضا و قیمت می‌شود.


پذیرش سازمانی

پذیرش سازمانی بیت کوین کش می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر قیمت آن تأثیر بگذارد. افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی، مانند صندوق‌های پوشش ریسک یا شرکت‌ها، می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای BCH شود.


کمیابی

کمیاب بیت کوین کش به‌دلیل عرضه محدود آن (۱۲ میلیون BCH) می‌تواند به ارزشمند شدن آن کمک کند.


 آینده قیمت بیت کوین کش چگونه است؟

آینده قیمت بیت کوین کش چگونه است؟

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به پیش‌بینی‌های سایت Changelly از قیمت بیت کوین کش در سال‌های آینده:


پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2024

طبق تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین کش که در سال 2024 انتظار می‌رود، پایین‌ترین قیمت پیش‌بینی‌شده بیت کوین کش 179.24 دلار خواهد بود. حداکثر سطحی که قیمت BCH می‌تواند به آن برسد نیز 238.59 دلار است. ضمناً میانگین قیمت بیت کوین کش در سال جاری میلادی حدود 297.93 دلار پیش بینی می‌شود.


پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2025

پس از تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین کش در سال‌های گذشته، فرض بر این است که در سال 2025، حداقل قیمت بیت کوین کش حدود 559.58 دلار باشد. حداکثر قیمت مورد انتظار BCH نیز حدود 681.67 دلار پیش‌بینی می‌شود. به‌طور متوسط، قیمت BCH ممکن است در این سال میلادی 575.26 دلار باشد.


پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2030

پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2030

تخمین زده می‌شود که BCH در سال 2030 بین 3932 تا 4507 دلار معامله شود. میانگین قیمت آن نیز در طول این سال حدود 4065 دلار پیش بینی شده است.


پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2040

طبق تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین کش که در سال 2040 پیش‌بینی می‌شود، حداقل قیمت بیت کوین کش 61025 دلار خواهد بود. حداکثر سطحی که قیمت BCH می‌تواند به آن برسد 112,389 دلار است. میانگین قیمت BCH‌ نیز در سال ۲۰۴۰ حدود 76311 دلار پیش بینی می‌شود.


 آیا بیت کوین کش سرمایه‌گذاری خوبی است؟

آیا بیت کوین کش سرمایه‌گذاری خوبی است؟

اینکه آیا بیت کوین کش سرمایه‌گذاری خوبی است یا نه، بستگی به این دارد که شما به‌دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت هستید یا کوتاه‌مدت.


قیمت BCH از زمان آغاز به کار آن به‌طور پیوسته کاهش یافته؛ بنابراین منطقی است که بیت کوین اصلی باید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر عمل کند. بااین‌حال، بیت کوین کش (BCH) در بسیاری از پلتفرم‌هایی که BTC را می‌پذیرند پذیرفته می‌شود و به‌دلیل اندازه بلاک بزرگ‌تر و استفاده کمتر از آن، می‌توان از آن با کارمزد تقریباً صفر استفاده کرد.


هرکسی که قصد سرمایه‌گذاری در بیت کوین کش را دارد، باید در نظر داشته باشد که آیا می‌تواند یک نوع دارایی پرنوسان، یعنی کریپتو را تحمل کند یا خیر. کسانی که به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال و فناوری‌های نوظهور هستند، می‌توانند با گسترش افق خود فراتر از گزینه‌های محبوب مانند بیت کوین و اتریوم سود ببرند.


درحالی‌که مفهوم پشت بیت کوین کش جذاب است، اما هنوز به هدف عالی خود یعنی جایگزینی بیت کوین اصلی نرسیده؛ بااین‌حال، برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری خود، می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.


شما می‌توانید به‌سادگی ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) را از صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو خریداری کنید. از مزایای خرید رمز ارز BCH از اکسبیتو می‌توان به راحتی و سهولت استفاده، ثبت‌ نام سریع، امنیت بالای کیف‌ پول و استفاده از رمز عبور دومرحله‌ای و سرعت انتقال بالای این پلتفرم اشاره کرد. شما همچنین می‌توانید بیت کوین کش را در دو بازار ریالی و تتری این پلتفرم خرید و فروش کرده و دارایی خود را به‌صورت آنی برداشت کنید.


سخن پایانی آینده ارز بیت کوین کش

سخن پایانی


پتانسیل رشد بیت کوین کش (BCH) تحت‌تأثیر ترکیبی از عوامل مختلف مثل مقیاس‌پذیری، پذیرش کریپتو، توسعه پروژه، احساسات بازار، رقابت، محیط رگلاتوری و روندهای بازار است. درحالی‌که BCH اندازه بلاک بزرگ‌تری داشته و قصد دارد یک سیستم نقدی الکترونیکی همتابه‌همتا باشد، رشد آن بستگی به این خواهد داشت که چگونه می‌تواند خود را در یک فضای رقابتی متمایز کند. مانند هر سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، بسیار مهم است که تحقیقات کاملی انجام دهید، از تحولات بازار مطلع باشید و قبل از در نظر گرفتن بیت کوین کش به‌عنوان بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود، میزان تحمل ریسک خود را به‌دقت ارزیابی کنید.