مسک نتورک (MASK) به‌عنوان یک برنامه پیام‌رسان اجتماعی رمزگذاری‌شده، ارز دیجیتال و شبکه اشتراک‌گذاری فایل غیرمتمرکز عمل می‌کند. این پروتکل به کاربران امکان می‌دهد کارهایی مانند رمزگذاری پست‌های رسانه‌های اجتماعی در فیسبوک و توییتر را انجام دهند. پس از رمزگذاری، فقط دوستانتان می‌توانند پست‌های شما را رمزگشایی کرده و بخوانند. تمام این موارد با استفاده از پروتکل مسک امکان‌پذیر است.


ارز دیجیتال مسک (MASK Network) چیست؟

ارز دیجیتال مسک (MASK Network) چیست؟

مسک نتورک درحال‌حاضر از تعدادی برنامه غیرمتمرکز (dApps) از جمله Uniswap و SushiSwap پشتیبانی می‌کند و با بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و فیسبوک سازگار کرده و نحوه کار آن به‌این‌صورت است: هنگامی که کاربر افزونه مسک را نصب کرده یا برنامه را دانلود و حساب‌های خود را متصل می‌کند، می‌تواند توکن‌های غیرقابل‌ تعویض (NFT) را در نمایه‌های شبکه‌های اجتماعی نمایش داده، برای یک NFT از پلتفرمی مانند OpenSea یا Rarible پیشنهاد دهد، در Gitcoin مطلب به اشتراک گذاشته یا کمک مالی انجام دهد، یا یک پست شبکه‌های اجتماعی ارز دیجیتال ارسال کند و موارد دیگر.


انتشار نسخه 2.0 مسک نتورک شامل کیف پول چند زنجیره‌ای مسک، یک سیستم ورود به MaskID که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و آدرس‌های وب 3.0 کاربران را جمع می‌کند و یک بازار dApp به نام D.Market است. مسک نتوک در فروشگاه وب کروم، افزونه‌های فایرفاکس و نسخه بتا در دستگاه‌های iOS و Android در دسترس قرار دارد.


مسک نتورک با ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز وب 3.0 روی پلتفرم‌های متمرکز وب 2.0، موفق به ایجاد یک اکوسیستم اپلت غیرمتمرکز (DApplet) شده است. در این اکوسیستم، اپلت‌ها که برنامه‌های کوچکی هستند، می‌توانند عملکردهای ساده‌ای را در محدوده برنامه بزرگ‌تر انجام دهند. به‌این‌ترتیب، کاربران می‌توانند بدون خروج از پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی، پرداخت‌ها را انجام داده، در رویدادهای عمومی شرکت کنند، توکن معامله کرده و به برنامه‌های مختلف دیگر دسترسی داشته باشند.


Mask Network شامل یک کیف پول بلاک چین برای ویژگی های مرتبط با بلاک چین مانند کمپین‌های بسته قرمز، کمک مالی Gitcoin و تجارت ارزهای دیجیتال است. با استفاده از این افزونه، کاربران می‌توانند توکن‌های رمزنگاری مانند ETH را در قراردادهای هوشمند رپد کرده و آن‌ها را در توییتر به اشتراک بگذارند تا دیگر کاربران شبکه ماسک بتوانند آن‌ها را ادعا کنند.


 تاریخچه قیمتی مسک نتورک به چه صورت است؟

تاریخچه قیمتی مسک نتورک به چه صورت است؟

با نگاهی به تاریخچه قیمت مسک نتورک، اولین قیمت این رمز ارز در ژوئیه 2021، برابر با 5.33 دلار مشاهده می‌شود. یک ماه بعد، قیمت MASK تا 11.23 دلار افزایش پیدا می‌کند. اگرچه مسک نتورک کمی در این منطقه درجا می‌زند، اما دوباره روندی صعودی را در پیش می‌گیرد و تا ماه نوامبر به 15.90 دلار می‌رسد. این نرخ مسک اوج تاریخی این رمز ارز نیز به حساب می‌آید.


بااین‌حال، پس از آن، روندی نزولی در قیمت ارز دیجیتال مسک نتورک آغاز می‌شود و این رمز ارز سال را در 12.22 دلار به پایان می‌رساند. این روند همچنان در سال 2022 نیز ادامه پیدا می‌کند؛ به‌طوری که در فوریه، قیمت MASK را در 4.87 دلار می‌بینیم. بااینکه قیمت مسک در ماه مارس کمی جان می‌گیرد، اما دوباره کاهش قیمت آن آغاز می‌شود و تا ماه سپتامبر، به پایین‌ترین قیمت تاریخی خود در 1.16 دلار سقوط می‌کند.


در ادامه سال 2022، مسک نتورک کمی تلاش می‌کند تا قیمت خود را افزایش دهد و در نهایت، سال را در 2.27 دلار به پایان می‌رساند. سال 2023، برای مسک نتورک با رشد همراه می‌شود و این رمز ارز تا ماه مارس به 6.45 دلار نیز می‌رسد؛ بااین‌حال، این سطح قیمتی برای MASK بادوام نیست و سال میلادی برای مسک نتورک در 3.60 دلار پایان می‌یابد.


چه عواملی بر قیمت MASK اثرگذارند؟

چه عواملی بر قیمت MASK اثرگذارند؟

اگرچه پیش‌بینی قیمت مسک نتورک صرفاً بر اساس تاریخچه آن قدری مشکل است، اما این‌ها عواملی هستند که ممکن است قیمت این ارز را تحت‌تاثیر قرار دهند:


  • سطح پذیرش: هرچه تعداد کاربرانی که در مسک نتورک ثبت‌نام می‌کنند بیشتر باشد، ارزش این ارز نیز بالاتر خواهد رفت. از طرفی با افزایش سطح پذیرش توسط کاربران، سود بیشتری نیز نصیب سرمایه‌گذاران خواهد شد.

  • ادغام و امکانات بیشتر: زمانی که سرمایه‌گذاران در این ارز متوجه ادغام هرچه بیشتر نتورک با اپلیکیشن‌های Web2 شوند، انگیزه برای سرمایه‌گذاری بیشتر نیز افزایش پیدا می‌کند. با بالا رفتن شمار ویژگی‌ها، قیمت مسک نتورک نیز رشد خواهد داشت.

  • تمایل بازار: با وجود حرف و حدیث‌هایی مبنی بر حرکت بازار به سمت Web3، تمایلات بازار نیز نقش اساسی در تعیین قیمت مسک نتورک خواهند داشت. تمایلات مثبت بازار در دنیای ارزهای دیجیتال کاربران را به خرید در حجم بالاتر تشویق کرده که این امر موجب بالا رفتن قیمت می‌شود. در مقابل، نزولی بودن روند از میزان سرمایه‌گذاری‌ها می‌کاهد.

پیش‌بینی قیمتی مسک نتورک (MASK) در آینده چگونه است؟

پیش‌بینی قیمتی مسک نتورک (MASK) در آینده چگونه است؟

با توجه به پیش‌بینیسایت‌های معتبر قیمت شبکه مسک تا 22 فوریه 2024، تا 13.66 درصد افزایش می‌یابد و به 4.36 دلار می‌رسد. طبق تحلیل‌های صورت گرفته توسط تیم تحلیلی سایت coincodex قیمت این ارز تا سال 2025 تا مرز 3.84 دلار نیز خواهد رسید. این روند در سال 2026 با رکودی قابل توجه مواجه شده و به  2.70 دلار می‌رسد؛ اما کارشناسان معتقدند در سال 2027 شبکه مسک 2.91 دلار و سال بعد از آن با رشد قابل توجه 4.27 دلار مواجه خواهد بود.


 آیا شبکه مسک به 100 هزار دلار خواهد رسید؟

آیا شبکه مسک به 100 هزار دلار خواهد رسید؟

شبکه مسک برای رسیدن به صدهزار دلار باید 2,681,664.15% رشد کند. طبق الگوریتم پیش‌بینی شبکه مسک، قیمت به صدهزار دلار نخواهد رسید. بالاترین قیمت مورد انتظار الگوریتم ما 145.67 دلار تا 1 ژانویه 2049 است.


سخن پایانی

سخن پایانی


اساس شبکه مسک به‌عنوان یک برنامه پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده همتابه‌همتا باقی می‌ماند که DAppletها به‌طور مداوم بر روی آن ساخته می‌شوند تا ویژگی‌های مرتبط با بلاک‌ چین را ارائه دهند. استفاده از آن آسان است و فقط هر کاربر باید برنامه افزودنی خود را روی یک مرورگر وب اصلی نصب کند. مسک نتورک با گسترش خود، عدم تمرکز را به شبکه‌های اجتماعی متمرکز مانند فیسبوک و توییتر می‌آورد. با مشارکت‌ها و بودجه‌های مختلف، شبکه مسک اکنون به‌دنبال گسترش NFT و سایر خدمات پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده است.