بیت کوین تاثیر زیادی در وضعیت بازار ارزهای دیجیتال دارد و افزایش و کاهش قیمت بسیاری از رمزارزها به این دارایی دیجیتال وابسته‌ است. با تغییر قیمت بیت کوین شاهد تحولاتی در قیمت دیگر ارزهای دیجیتال هستیم. در هفته اخیر اولین ارز دیجیتال بازار رشدی نسبی داشته و درها را برای افزایش قیمت بایننس کوین، یونی سواپ، فایل کوین و تتا باز کرده است. مانند هر هفته،‌ واچ لیست سایت کوین تلگراف را برایتان ترجمه کردیم تا بتوانید با چشم باز و هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید.

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در دهم مرداد

بیت کوین (BTC) در ماه جولای بازگشتی قوی داشته و در مسیر رسیدن به بالاترین سود ماهانه خود از اکتبر ۲۰۲۱ قرار دارد. بهبود شدید بیت کوین و چندین آلت کوین، شاخص ترس و طمع کریپتو را در ۳۰ جولای به ۴۲/۱۰۰ رساند.


به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از سطوح قیمتی بیت کوین بیشترین استفاده را می‌کنند. داده‌های شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که تعداد بیت‌کوین‌های موجود در کیف‌پول‌های صرافی در ماه جولای به ۲.۴ میلیون بیت‌کوین کاهش یافته است.


مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ، معتقد است با توجه به اشاره فدرال رزرو ایالات متحده در خصوص افزایش نرخ کالا، احتمال پیشی گرفتن بیت کوین از دیگر دارایی‌ها وجود دارد. آیا بیت‌کوین بار دیگر با افزایش قیمت همراه خواهد بود؟ بیت کوین می‌تواند باعث خرید آلت‌کوین‌های انتخابی شود؟ برای رسیدن به جواب این سوالات پیشنهاد می‌کنیم این مقاله تحلیلی را تا انتها بخوانید.


پیش‌بینی قیمت بیت کوین/ تتر

تلاش گاوها برای حفظ قیمت بالای سطح ۲۴۲۷۶ دلار در دو روز گذشته شکست خورده است و این نشان می‌دهد که خرس ها با قدرت از سطح خود دفاع می کنند. با این حال، چون گاوها زمین را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند می‌توان نسبت به وضعیت قیمت این ارز دیجیتال خوش‌بین بود.

نمودار قیمت بیت کوین ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

وضعیت بازار بیت‌ کوین حاکی از آن است که گاوها عجله‌ای برای دریافت سود ندارند. در صورتی که قیمت بیت کوین بالاتر از سطوح مقاومت قرار گیرد و به بالای ۲۴۲۷۶ دلار برسد، جفت ارز بیت کوین/ تتر شتاب بیشتری خواهد گرفت و در مرحله‌ی بعد به قیمت ۲۸۱۷۱ دلار می‌رسد. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر گاوها بر مانع غلبه کنند، توقف بعدی می تواند ۳۲۰۰۰ دلار باشد.


میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (۲۲۴۸۰ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو مثبت نشان می دهد که گاوها بالاتر قرار دارند. برای بی‌اعتبار کردن این دیدگاه صعودی در کوتاه مدت، خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه کاهش دهند. در صورتی که خرس‌ها موفق شوند که قیمت را به کمتر از میانگین متحرک نمایی برسانند، قادر خواهند بود که مسیر را برای افت احتمالی به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱۳۸۶ دلار) و سپس به خط حمایت باز کنند.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

نمودار ۴ساعته قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که گاوها قیمت را به بالای مقاومت سربار ۲۴۲۷۶ دلار رساندند اما نتوانستند پس از شکست قیمت را افزایش دهند. خرس‌ها قیمت را به پایین‌تر از سطح بازگرداندند، اما در تلاش برای فرو بردن این جفت به زیر 20-EMA هستند. این نشان می دهد که گاوهای نر در حال خرید هستند.


اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، گاوها یک ضربه دیگر به منطقه بالای سر بین ۲۴۲۷۶۷ تا ۲۴۶۶۸ دلار خواهند داشت. اگر این منطقه کوچک شود، حرکت صعودی می تواند بیشتر شود. برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 20-EMA برسانند، این جفت می‌تواند تا 50-SMA کاهش یابد.


پیش بینی قیمت بایننس کوین/ تتر

قیمت بایننس کوین یا BNB، در روز ۲۸جولای بالاتر از خط روند نزولی قرار گرفت که نشان دهنده یک تغییر بالقوه است. حرکت صعودی نزدیک به سطح روانی ۳۰۰ دلار با مقاومت روبرو است، اما یک نشانه مثبت این است که خریداران زمین زیادی را رها نکرده‌اند. این نشان می دهد که گاوها برای ذخیره سود عجله ندارند.


قیمت بایننس کوین در ۱۰مرداد ۱۴۰۱

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶۳ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر خریداران قیمت را به بالای ۳۰۰ دلار برسانند، جفت ارز بایننس کوین/ تتر می‌تواند روند صعودی خود را به سمت مقاومت سربار در سطح قیمتی ۳۵۰ دلار از سر بگیرد.


از طرف دیگر، اگر قیمت بایننس کوین کاهش یابد و به زیر ۲۸۵ دلار برسد، ممکن است جفت ارز بایننس کوین/ تتر روندی نزولی را طی کنند. متحرک نمایی ۲۰روزه نزدیک به این سطح قرار می گیرد، از این رو برای مراقبت مهم می شود. اگر خرس‌ها قیمت بایننس کوین را به کمتر از میانگین متحرک ۲۰روزه برسانند، قیمت این جفت ارز ممکن است به سطح میانگین متحرک ساده برسد.


نمودار ۴ ساعته قیمت بایننس کوین در ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

جفت ارز بایننس کوین/ تتر از مقاومت ۳۰۰ دلار رد شده، اما گاوها در حال تلاش برای دفاع از 20-EMA یا همان میانگین متحرک نمایی هستند. داده‌های قیمت بایننس کوین نشان‌دهنده خرید در شیب است. گاوها ممکن است دوباره تلاش کنند تا قیمت را به بالای ۳۰۰ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، روند صعودی می تواند از سر گرفته شود.


این جفت ارز می‌تواند تا ۳۱۱ دلار و سپس به ۳۲۲ دلار افزایش یابد. سناریوی صعودی در صورتی که قیمت کاهش یابد و به زیر 20-EMA برسد، در کوتاه مدت باطل می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت می‌تواند به سمت 50-SMA حرکت کند. پیش‌بینی می‌شود که خریداران BNB به شدت از سطوح حمایتی دفاع می‌کنند، زیرا شکستن و بسته شدن در زیر آن می‌تواند درها را برای کاهش تا سطح قیمتی ۲۳۹ دلار باز کند.


پیش بینی قیمت یونی سواپ/ تتر

قیمت یونی سواپ از سطح شکست ۶/۰۸ دلار در ۲۶جولای بازگشت که نشان‌دهنده خرید قوی در کاهش قیمت است. این حرکت صعودی در ۲۸جولای به مقاومت روانی ۱۰دلار نزدیک شد، جایی که خرس‌ها در حال دفاع قوی هستند.


نمودار قیمت یونی سواپ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

میانگین‌های متحرک صعودی و شاخص مقاومت نسبی در منطقه مثبت نشان‌دهنده مزیت برای خریداران است. اگر قیمت به ۸/۱۱ دلار بازگشت، نشان می‌دهد که خریداران در تلاش هستند تا این سطح را به سمت سطح حمایتی برگردانند.


بازگشت قیمت به ۸/۱۱ دلار می‌تواند درها را برای آزمایش مجدد در ۱۰ دلار باز کند. گاوها باید این مانع بالای سر را برطرف کنند تا شروع مرحله بعدی صعود به ۱۲دلار را نشان دهد. در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۸/۱۱ دلار برسد، جفت ارز یونی سواپ/ تتر می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (۷/۴۸ دلار) کاهش یابد.


نمودار ۴ ساعته قیمت یونی سواپ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

نمودار ۴ ساعته قیمت یونی سواپ نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش برای دفاع از 20-EMA هستند. اگر قیمت از سطح فعلی بالا برود و به بالای ۹/۱۸ دلار برسد، جفت ارز یونی سواپ/ تتر می‌تواند منطقه مقاومت سربار بین ۹/۸۳ تا ۱۰ دلار را به چالش بکشد.


از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که عرضه از تقاضا بیشتر است. سپس این جفت ارز می‌تواند به منطقه بین ۸/۱۱ دلار و 50-SMA سقوط کند. این منطقه مهمی برای دفاع گاوها است، زیرا اگر آنها موفق به انجام این کار نشوند، حرکت کوتاه مدت می تواند به نفع خرس ها متمایل شود.


پیش بینی قیمت فایل کوین/ تتر

قیمت ارز FIL پس از چند روز رکود در مسیر صعود قرار گرفت که این افزایش قیمت نشان‌دهنده یک روند رو به رشد است. شاخص مقاومت نسبی وضعیت خرید بیش از حد را نشان می‌دهد که به معنای پایان روند نزولی است.

نمودار قیمت فایل کوین ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

حرکت صعودی ممکن است در مقاومت بالای ۹/۵۰ دلار با مقاومت روبرو شود، اما اگر گاوها از این سطح زمین چندانی نداشته باشند، احتمال شکست افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت فایل کوین/ تتر می تواند حرکت خود را به سمت شمال به سمت ۱۶ دلار آغاز کند، که ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند.


اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۶/۵۵ دلار بازگردد،به این معناست که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. این جفت ارز ممکن است پس از آن برای چند روز در محدوده وسیعی بین ۵ تا ۹/۵۰ دلار در نوسان باشد.


نمودار ۴ ساعته قیمت FIL ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

این جفت پس از شکستن به بالای۶/۴۰ دلار شتاب گرفت. خرس‌ها تلاش کردند تا قیمت ۸/۸۹ دلار را متوقف کنند، اما گاوها برنامه‌های دیگری داشتند. آنها به شدت افت را خریدند و قیمت را نزدیک به مقاومت سربار به ۹/۵۰ دلار رساندند.


اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، گاوها تلاش خواهند کرد تا عقب نشینی را در سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸/۲٪ با ۸/۰۴ دلار متوقف کنند. جهش قوی از این سطح، احتمال شکست بالای ۹/۵۰ دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت می تواند تا ۱۰/۸۲دلار افزایش یابد. این نمای صعودی می تواند زیر ۷/۷۰ دلار را باطل کند.


پیش بینی قیمت تتا/ تتر

شبکه تتا (THETA) در چند روز گذشته بین ۱ تا ۱/۵۵ دلار تثبیت شده است. گاوها در ۳۰جولای سعی کردند قیمت را بالاتر از سطح مقاومت بالا ببرند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند.

پیش بینی قیمت تتا در ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

اگر قیمت از میانگین‌های متحرک بازگردد، گاوها تلاش دیگری برای رفع مانع بالای ۱/۵۵دلار انجام خواهند داد. اگر آنها موفق شوند، جفت تتا/ تتر می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. این رالی ابتدا می تواند به هدف الگوی ۲/۱۰دلار برسد و در صورت عبور از این سطح، رالی ممکن است تا ۲/۶۰دلار افزایش یابد.


برخلاف این فرضیه، اگر قیمت به زیر میانگین های متحرک سقوط کند، خرس ها سعی خواهند کرد این جفت را به سمت یک دلار بکشند. چنین حرکتی می تواند نشان دهد که عمل محدود به محدوده ممکن است برای چند روز دیگر ادامه یابد.

نمودار ۴ ساعته قیمت تتا ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

نمودار ۴ساعته نشان می دهد که این جفت از ۱/۵۰ دلار کاهش یافته است و در تلاش برای بازگشت از 20-EMA است. این نشان می دهد که معامله گران ممکن است در هر افزایش جزیی سود خود را رزرو کنند.


اگر قیمت کمتر از 20-EMA باشد، این جفت می تواند تا 50-SMA کاهش یابد. این یک سطح مهم برای دفاع گاوها است زیرا شکستن زیر آن می تواند جفت را به ۱/۱۵ دلار کاهش دهد.


از طرف دیگر، اگر قیمت با قدرت از میانگین های متحرک بازگردد، نشان می دهد که سطوح پایین تر، خریداران را جذب می کند. اگر گاوها قیمت را به بالای ۱/۴۲دلار برسانند، آزمایش مجدد منطقه مقاومت ۱/۵۰ تا ۱/۵۵ دلار ممکن است.


پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های این مقاله سیگنال نبوده و متعلق به نویسنده سایت Cointelegraph است. هر حرکت سرمایه‌گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، برای همین شما باید هنگام خرید ارزهای دیجیتال و مبادلات رمزارزی تحقیقات لازم را انجام دهید.