بیت کوین (BTC) اولین و بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا است که روزانه در حجم بسیار بالایی خرید و فروش می‌شود. امروزه این ارز دیجیتال آن‌قدر شهرت یافته که به یکی از ستون‌های مهم اقتصاد جهانی تبدیل شده است؛ به‌طوری که حتی دولت‌ها، موسسات مالی و شرکت‌های فراملیتی نیز به خرید بیت کوین اقدام می‌کنند. از طرفی، روش‌های گوناگونی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارند که بیت کوین نیز از این قضیه مستثنا نیست. به همین خاطر، در این مقاله از اکسبیتو، قصد داریم تا روش‌های خرید بیت کوین با کارت اعتباری را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به‌راحتی بر روی این رمز ارز سرشناس سرمایه‌گذاری کنید.


آشنایی با رمز ارز بیت کوین (BTC).

آشنایی با رمز ارز بیت کوین (BTC)

اولین‌بار در سال 2008، فردی ناشناس با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) با انتشار مقاله‌ای، ماهیت یک ارز الکترونیکی همتابه‌همتا (P2P) را به نام بیت کوین (Bitcoin) شرح داد. یک سال بعد، ناکاموتو با استخراج اولین بلاک این رمز ارز، به‌طور رسمی تولد ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) را اعلام کرد. در ابتدا، بیت کوین ارزش چندانی نداشت؛ اما کم‌کم با ایجاد صرافی‌های کریپتو و سایر پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین افزایش یافت.


بیت کوین بر اساس فناوری بلاک چین ایجاد و معامله می‌شود. به‌این‌صورت که تعداد زیادی کامپیوتر در سراسر جهان، تاریخچه‌ای از تراکنش‌های BTC را در خود نگه می‌دارند. ازاین‌رو، این ارز دیجیتال به هیچ نهاد متمرکزی، مانند بانک‌ها و دولت‌ها، وابسته نیست. ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین به تمام مردم دنیا اجازه می‌دهد که به خدمات مالی دسترسی داشته باشند و از سد تحریم‌ها و قوانین بازدارنده‌ی بانکی عبور کنند.


درحال‌حاضر، خرید و فروش بیت کوین در ابعاد بسیار گسترده‌ای انجام می‌شود و این رمز ارز ارزش بازار بسیار بالایی دارد. بااین‌وجود، BTC عرضه محدودی داشته و در نهایت، فقط 21 میلیون واحد از آن وجود خواهند داشت. به همین خاطر، بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند هستند که هرچه سریع‌تر این ارز دیجیتال را به سبد سرمایه خود اضافه کنند تا در صورت نایاب شدن آن، از رشد قیمت بیت کوین سود کسب کنند. درصورتی‌که شما هم به خرید BTC تمایل دارید، می‌توانید همین حالا، به‌صورت ریالی و تتری این رمز ارز را از صرافی اکسبیتو با کمترین قیمت و پایین‌ترین کارمزد، خریداری نمایید.


خرید بیت کوین با کارت اعتباری

خرید بیت کوین با کارت اعتباری

یکی از روش‌های دسترسی به BTC، خرید بیت کوین با کارت اعتباری است. از داخل کشور ایران، شما به‌راحتی می‌توانید از طریق صرافی اکسبیتو، با موجودی حساب بانکی خود به خرید بیت کوین اقدام کنید. بااین‌حال، احتمال دارد که قصد خرید بیت کوین با کارت اعتباری بین‌المللی را داشته باشید. به همین خاطر، در این بخش، مراحل این فرایند را برای شما توضیح می‌دهیم.


گام اول؛ در مورد کارت اعتباری تحقیق کنید

اگر قصد خرید بیت کوین با کارت اعتباری را دارید، در ابتدا باید در مورد شرکت ارائه‌دهنده کارت اعتباری تحقیق انجام دهید؛ به‌این‌خاطر که همه کارت‌های بین‌المللی از خرید بیت کوین پشتیبانی نمی‌کنند. کارت‌هایی که در این زمینه می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید، عبارت‌اند از:


  • امریکن اکسپرس (American Express)

  • مسترکارت (Mastercard)

  • ویزا (Visa)

از طرفی، هر کارت اعتباری هزینه‌های منحصر به خود را دارد که باید از آن‌ها اطلاع پیدا کنید. ازاین‌طریق، به بینش خوبی درباره خدمات کارت‌های مختلف می‌رسید و می‌توانید خرید بیت کوین را به‌شکل مطلوبی انجام دهید.


گام دوم؛ صرافی‌های ارز دیجیتال را بررسی کنید

اگرچه برخی از صرافی‌ها امکان خرید بیت کوین با کارت اعتباری را برای شما فراهم می‌کنند؛ اما همه پلتفرم‌های معاملاتی از این ویژگی‌ پشتیبانی نکرده‌اند. در واقع، برخی از صرافی‌ها فقط امکان انجام مبادلات همتابه‌همتا را به کاربران خود ارائه می‌دهند. همچنین، احتمال دارد که فرایند اعتبارسنجی حساب بانکی در یک صرافی بسیار زمان‌بر باشد و شما مجبور شوید که برای خرید بیت کوین، وقت زیادی را صرف کنید.


برخی از محبوب‌ترین صرافی‌هایی که امکان خرید بیت کوین با کارت اعتباری را برای شما فراهم کرده‌اند، عبارت‌اند از:


  • بایننس (Binance)

  • کوکوین (Kucoin)

  • کوین بیس (Coinbase)

گام سوم؛ کارت اعتباری را به صرافی متصل کنید

گام سوم؛ کارت اعتباری را به صرافی متصل کنید

پس از یافتن کارت اعتباری و صرافی مناسب، باید در پلتفرم معاملاتی مورد نظر ثبت نام کرده و ضمن انجام احراز هویت (KYC)، حساب بانکی خود را به صرافی متصل کنید. برای این کار، نیاز است که روی «افزودن کارت جدید» (add new card) کلیک کرده و نام کامل، شماره کارت، CVV، تاریخ انقضا و آدرس صورت‌حساب خود را وارد نمایید. سپس، می‌توانید خرید بیت کوین با کارت اعتباری را انجام دهید.


آموزش تصویری خرید بیت کوین با کارت اعتباری

در بخش قبلی، ملزومات اساسی خرید بیت کوین با کارت اعتباری را برای شما شرح دادیم. همچنین، آموختید که این فرایند شامل چه مراحلی است. بااین‌حال، برای اینکه خرید بیت کوین با کارت اعتباری را به‌طور کامل بیاموزید، در این بخش، به‌سراغ صرافی کوین بیس می‌رویم و مراحل کار را به‌صورت تصویری توضیح می‌دهیم:


1- به سایت کوین بیس بروید و یک حساب کاربری بسازید.


2- به بخش «تنظیمات» (Settings) مراجعه کرده و از «روش‌های پرداخت» (Payment Methods)، بر روی «افزودن روش پرداخت» (Add Payment Method) کلیک کنید.


به بخش «تنظیمات» (Settings) مراجعه کرده و از «روش‌های پرداخت» (Payment Methods)، بر روی «افزودن روش پرداخت» (Add Payment Method) کلیک کنید

3- سپس، بر روی گزینه "Credit/Debit Card" کلیک کنید.


سپس، بر روی گزینه CreditDebit Card کلیک کنید

4- در مرحله بعد، اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد نمایید.


5- پس از تأیید حساب بانکی توسط کوین بیس، می‌توانید خرید بیت کوین با کارت اعتباری را انجام دهید.


6- در نهایت، بیت کوین‌های خریداری‌شده به کیف پول شما در کوین بیس منتقل می‌شوند.


هنگام خرید بیت کوین با کارت اعتباری باید به چه مواردی توجه داشت؟

حالا که با فرایند خرید بیت کوین با کارت اعتباری آشنا شدید، باید ببینیم که در این فرایند، چه فاکتورهایی دارای اهمیت هستند. به همین منظور، در هنگام خرید بیت کوین، به موارد زیر توجه داشته باشید.


کارمزد صرافی (Exchange Fees)

در موقع خرید بیت کوین، احتمال دارد که صرافی بخشی از مبادله را به‌عنوان کارمزد دریافت کند. در واقع، اغلب صرافی‌ها برای خرید بیت کوین با کارت اعتباری، کارمزد بیشتری را در نظر می‌گیرند. همچنین، احتمال دارد که در چنین فرایندی، سایر کارمزدهای مربوط به صرافی نیاز افزایش یابند. برای مثال، خرید بیت کوین با کارت اعتباری از طریق صرافی Coinmama شامل 5 درصد کارمزد اضافی می‌شود؛ یعنی اگر شما یک معامله 1000 دلاری را انجام دهید، باید 50 دلار را به خود صرافی بپردازید.


بدهی (Debt)

بعضی از کارت‌های اعتباری به شما این امکان را می‌دهند که اعتباری را قرض کرده و با آن خرید کنید. اگر خرید بیت کوین با کارت اعتباری را در چنین حالتی انجام دهید، خودتان را در معرض ریسک بالایی قرار خواهید داد؛ چراکه قیمت بیت کوین بسیار بی‌ثبات است و هر لحظه می‌تواند افت شدیدی را تجربه کند. دراین‌صورت، شما مجبور می‌شوید که میزان بدهی خود را از جای دیگری تأمین نمایید.


کلاهبرداری‌ها

کلاهبرداری‌ها (Scams)

برای خرید بیت کوین با کارت اعتباری، شما باید اطلاعات شخصی خود را به صرافی ارائه دهید. درصورتی‌که از یک صرافی نامعتبر استفاده کنید، احتمال دارد که حساب بانکی خود را به خطر بیندازید. بنابراین، حتماً در این زمینه تحقیق کرده و از پلتفرم‌های مالی معتبر بهره ببرید.


سخن پایانی


روش‌های گوناگونی برای سرمایه‌گذاری بر روی BTC وجود دارند که یکی از آن‌ها، خرید بیت کوین با کارت اعتباری است. برای این منظور، باید به‌سراغ یک صرافی ارز دیجیتال معتبر بروید. همچنین، لازم است که کارمزدهای صرافی را در نظر بگیرید؛ چراکه هزینه خرید بیت کوین با کارت اعتباری نسبت به انجام معاملات همتابه‌همتای BTC بسیار بالاتر است. بااین‌حال، شما به‌راحتی می‌توانید با پرداخت ریالی و یا تتری، از طریق صرافی اکسبیتو، به خرید بیت کوین اقدام کنید.