خرید ارز دیجیتال بیت کوین کش | فروش Bitcoin Cash | قیمت BCH

یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی ارزهای دیجیتال، ارائه‌ی راهکاری غیرمتمرکز برای سیستم پرداخت در سراسر جهان است. در واقع، اولین ارز دیجیتالی که با این هدف ایجاد شد، بیت کوین بود. بااین‌حال، با گذشت زمان، مشخص شد که بیت کوین در پردازش تراکنش‌ها محدودیت‌هایی دارد و نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای یک سیستم پرداخت و مبادله‌ی جهانی باشد. در همین راستا، بیت کوین کش (Bitcoin Cash) با هدف افزایش تمرکز‌زدایی و گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان سیستم پرداخت و مبادله‌ی همتابه‌همتا پایه‌گذاری شد. این ارز دیجیتال که با یک هاردفورک از بیت کوین ایجاد شد، می‌خواهد که سرعت انجام تراکنش‌ها را افزایش داده و کارمزدها را پایین بیاورد. به همین خاطر در این مقاله به‌سراغ بیت کوین کش رفته‌ایم تا با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید و نحوه خرید و فروش BCH را در صرافی اکسبیتو یاد بگیرید.


قیمت ارز دیجیتال بیت کوین کش BCH

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین کش BCH

با نگاهی به تاریخچه قیمت ارز دیجیتال بیت کوین کش، اولین قیمت BCH در ژوئیه‌ی 2017، برابر با 300.26 دلار مشاهده می‌شود. این ارز موفق می‌شود که تا دسامبر همان سال به اوج قیمت BCH، یعنی 2366.90 دلار می‌رسد. سپس، در عرض 3 ماه، روند نزولی را پیش می‌گیرد و به سطح 683.01 دلار می‌رسد. اگرچه در آوریل 2018، شاهد 1350.49 دلار هستیم؛ اما در ادامه تا سال 2019، قیمت بیت کوین کش روند نزولی را در پیش می‌گیرد و به 112.95 دلار می‌رسد. تا آغاز سال 2021، قیمت Bitcoin Cash بین 150 تا 350 دلار نوسان می‌کند و در آوریل این سال، با یک جهش شدید، به 997 دلار می‌رسد. بااین‌حال، قیمت BCH دوباره با روند نزولی آرامی مواجه می‌شود و تا اوت 2023 در محدوده 243 دلار نوسان می‌کند.


خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) در ایران

بیت کوین کش (BCH) یکی از 20 ارز دیجیتال مشهور دنیا است و به‌خاطر همین، امکان خرید و فروش BCH در اکثر صرافی‌های معتبر دنیا، مانند Binance، Coinbase، KuCoin و Kraken فراهم شده است. بااین‌حال، اغلب این صرافی‌ها کشور ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند و به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند؛ بنابراین، کاربران ایرانی برای خرید و فروش بیت کوین کش در این صرافی‌ها با چالش‌های زیادی مواجه هستند. از طرفی، امکان خرید و فروش ریالی BCH در هیچ‌کدام از صرافی‌های بین‌المللی فراهم نشده است.


در نتیجه، برای خرید و فروش Bitcoin Cash به یک صرافی معتبر ایرانی نیاز دارید. صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو امکان خرید و فروش بیت کوین کش را با بهترین قیمت و کمترین کارمزد در ایران فراهم کرده است. یکی دیگر از مزایای خرید و فروش BCH در صرافی اکسبیتو، امکان استفاده از بازارهای ریالی و یا تتری است؛ بنابراین، شما می‌توانید با 3 روش «خرید و فروش محدود»، «خرید و فروش فوری» و «سواپ» ارز دیجیتال بیت کوین کش را در صرافی اکسبیتو معامله کنید.


بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چیست؟

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چیست؟

از زمان پیدایش بیت کوین (Bitcoin)، سوالات زیادی درباره‌ی کارایی و کارآمدی آن مطرح شده است. اگرچه بلاک چین، انقلابی در حوزه‌ی فناوری‌ دفتر‌کل توزیع‌شده محسوب می‌شود؛ اما بلاک چین بیت کوین تمرکز اصلی خود را روی ثبات و امنیت قرار داده و تقریباً مقیا‌س‌پذیری را نادیده گرفته است. این مسئله باعث می‌شود که سرعت تراکنش‌های بیت کوین بسیار پایین‌تر از سیستم‌های متمرکز باشد. برای مثال، ویزا می‌تواند 1700 تراکنش را در ثانیه انجام دهد؛ درحالی‌که تعداد تراکنش‌های بیت کوین، فقط 7 عدد در ثانیه است. در نتیجه، با توجه به زمان هر بلوک، تقریباً 10 دقیقه طول می‌کشد که بیت کوین یک دسته تراکنش را پردازش کند. در همین راستا، بیت کوین کش (Bitcoin Cash) توسط عده‌ای از استخراج‌کنندگان بیت کوین و توسعه‌دهندگان که نگران مشکل مقیاس‌پذیری بودند، راه‌اندازی شد. این گروه از توسعه‌دهندگان، علاقه‌مند به‌روزرسانی «سگویت» (SegWit2x) بیت کوین نبودند و تصمیم گرفتند که اندازه‌ی بلوک را افزایش دهند. به‌این‌ترتیب، در اوت 2017، ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) توسط یک هاردفورک از بیت کوین ایجاد و به یک ارز دیجیتال مستقل تبدیل شد.


بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چگونه کار می‌کند؟

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چگونه کار می‌کند؟

پیش از اینکه با نحوه خرید و فروش بیت کوین کش (Bitcoin Cash) آشنا شویم، باید ببینیم که این ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند و چه عواملی باعث اعتبار و ارزش BCH می‌شوند. ازآنجایی‌که کُد بیت کوین کش شبیه بیت کوین است، این دو ارز دیجیتال شباهت‌های زیادی با هم دارند. در واقع، همان‌طوری که کاربران بیت کوین را اجرا می‌کردند، می‌توانند از بیت کوین کش نیز استفاده کنند. تفاوت اصلی بین بیت کوین و بیت کوین کش در نحوه‌ی بهبود مقیاس‌پذیری است. بیت کوین از فناوری‌های جدید و آپدیت‌ها استفاده می‌کند تا مقیاس‌پذیری را افزایش دهد و در عوض، بیت کوین کش از افزایش اندازه‌ی بلوک برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند. در نتیجه، بیت کوین کش تلاش‌های فناوری‌های جدید را برای رسیدن به مقیاس‌پذیری نادیده می‌گیرد.


از سوی دیگر، باید به این نکته اشاره کنیم که بیت کوین کش نیز از روش اجماع اثبات کار (PoW) و الگوریتم درهم‌سازی ایمن (SHA) برای ایمن‌سازی شبکه استفاده می‌کند. علاوه‌بر آن، بیت کوین کش دو پروتکل کاربردی زیر برای بهبود عملکرد خود به کار می‌گیرد:


  • CashSuffle: کش شافل یک پروتکل اختلاط است که پیش از ارسال کوین‌ها، آن‌ها را با یکدیگر مخلوط می‌کند. این مسئله سرعت انتقال بیت کوین کش را افزایش می‌دهد. با اینکه کوین‌ها با یکدیگر مخلوط می‌شوند؛ اما تراکنش‌های شما کاملاً ناشناس باقی می‌مانند.

  • CashFusion: پروتکل کش فیوژن، به‌جای اختلاط کوین‌ها، بیت کوین کش‌های شما و کاربران دیگر را در یک تراکنش بزرگ‌تر جاسازی می‌کند. این مسئله سرعت انجام تراکنش‌ها را افزایش داده و مسیر مبادلات را ایمن می‌کند.

بیت کوین کش (BCH) و بیت کوین (BTC) چه تفاوت‌هایی دارند؟

درک تفاوت این دو ارز دیجیتال مشهور به شما کمک می‌کند که بیت کوین کش را بهتر بشناسید و درباره‌ی سرمایه گذاری روی BCH تصمیم درستی بگیرید. در هر بلوک بیت کوین (Bitcoin)، بین 1000 تا 1500 تراکنش جا می‌شد؛ در عوض، بیت کوین کش در هر بلوک تا 25،000 تراکنش را پشتیبانی می‌کند. به‌این‌ترتیب، حجم بلوک‌های بیت کوین کش از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش پیدا کرده است. از طرفی، بیت کوین با ارائه‌ی آپدیت سگویت (SegWit) به‌دنبال ارائه‌ی راه‌حلی خارج از زنجیره، برای مشکل مقیاس‌پذیری بود؛ اما بیت کوین کش همین کار را با افزایش اندازه‌ی بلوک‌ها انجام داد. در نتیجه، حجم بلوک بالاتر و سرعت بیشتر، بیت کوین کش را به گزینه‌ی مطلوبی برای استفاده در کسب و کارهای مختلف تبدیل می‌کند.


یکی دیگر از نکات قابل‌توجه درباره‌ی بیت کوین کش، قیمت بسیار پایین‌تر آن نسبت به بیت کوین است. از این طریق، سرمایه‌گذاران به‌راحتی با خرید BCH می‌توانند روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. همچنین، قیمت کمتر این ارز باعث می‌شود که به گزینه‌ی خوبی برای مبادلات تجاری تبدیل شود.


بنیان‌گذاران بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چه افرادی هستند؟

بنیان‌گذاران بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چه افرادی هستند؟

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) توسط عده‌ای از استخراج‌کنندگان و توسعه‌دهندگان، با هدف ارائه‌ی راه‌حلی برای مقیاس‌پذیری بیت کوین راه‌اندازی شد. این افراد تصمیم گرفتند که با انتشار کُدی، یک انشعاب یا هاردفورک را در بیت کوین ایجاد کنند. از این طریق، ارز دیجیتال مستقلی، به نام بیت کوین کش، در اختیار کاربران قرار گرفت.


در نتیجه، با استفاده از نرم‌افزار "Bitcoin ABC" ارز دیجیتال بیت کوین کش ایجاد و در ژوئن 2017 به جامعه‌ی کریپتو معرفی شد. سپس، با پشت سر گذاشتن دوره‌ی آزمایشی، این ارز دیجیتال در اوت 2017 به بازار عرضه شد.


بسیاری از کاربران، راجر ور (Roger Ver) را مشهورترین بنیان‌گذار بیت کوین کش می‌دانند. راجر ور یکی از اولین سرمایه‌گذاران بیت کوین است و آن‌قدر برای محبوبیت این ارز تلاش کرد که «مسیح بیت کوین» لقب گرفت. بااین‌حال، راجر ور از بنیان‌گذاران بیت کوین کش نیست؛ بلکه او به این ارز دیجیتال نیز توجه خاصی داشته و تلاش زیادی برای معرفی بیت کوین کش انجام داده است.


چه چیزی بیت کوین کش (Bitcoin Cash) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، این ارز دیجیتال را از رقبا متمایز می‌کند و می‌تواند روی قیمت BCH تأثیر بگذارد. برخلاف لایت کوین (Litecoin) که به‌عنوان برادر بیت کوین مطرح می‌شود، بیت کوین کش رقیبی برای بیت کوین است. در واقع، ویژگی منحصربه‌فرد بیت کوین کش، ارائه‌ی راه‌حلی مفید برای مقیاس‌پذیری، به‌جای استفاده از آپدیت سگویت (SegWit) است. در حال حاضر، بیت کوین کش از بیش از 61 تراکنش در ثانیه پشتیبانی می‌کند که بسیار بالاتر از تعداد تراکنش‌های بیت کوین است.


ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) چیست؟

نماد اختصاری ارز دیجیتال بیت کوین کش، BCH است. ارزش بیت کوین کش از عرضه‌ی محدود این ارز ناشی می‌شود. در واقع، عرضه‌ی کل واحدهای این ارز برابر با 21 میلیون است؛ بنابراین، با استخراج همه‌ی واحدهای بیت کوین کش، ارزش BCH نیز به‌خاطر کمیاب شدن این ارز، افزایش می‌یابد.


از سوی دیگر، افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال، نیاز به ارزی مقیاس‌پذیر را نشان می‌دهد. در نتیجه، انتظار می‌رود که گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال، روی ارزش و قیمت BCH نیز تاثیر بگذارد. همچنین، باید گفت که این ارز دیجیتال از الگوریتم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند و با روش استخراج یا ماینینگ به بازار عرضه می‌شود.


توکنومیک ارز دیجیتال بیت کوین کش BCH

عرضه‌ی کل واحدهای بیت کوین کش (BCH)، مانند بیت کوین، برابر با 21 میلیون است. تا زمان نگارش این مقاله (1 اوت 2023) حدود 19.5 میلیون واحد بیت کوین کش استخراج شده و حدود 1.5 میلیون واحد برای استخراج باقی مانده است. همچنین، تاکنون 804،300 بلوک از این ارز دیجیتال استخراج شده است.


علاوه‌بر آن، پاداش استخراج بلوک‌ها، هر چهار سال یک‌بار نصف می‌شوند. آخرین بار، این اتفاق در 8 آوریل 2020 رخ داده و در حال حاضر، ماینرها برای استخراج هر بلوک، 6.25 BCH پاداش می‌گیرند. نصف‌شدن بعدی نیز در ژانویه‌ی 2024 رخ خواهد داد و پاداش استخراج هر بلوک به 3.125 BCH کاهش خواهد یافت.


مزایا و معایب بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چیست؟

همه‌ی ارزهای دیجیتال مزایا و معایب خاص خود را دارند. اطلاع از مزایا و معایب بیت کوین کش نیز به شما کمک می‌کند که ارزش Bitcoin Cash را بهتر درک کنید و درباره‌ی سرمایه گذاری روی BCH تصمیم درستی بگیرید.


مزایا و معایب بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چیست؟

بیت کوین کش (BCH) را کجا ذخیره کنیم؟

برای سرمایه گذاری روی بیت کوین کش، پس از خرید BCH، به کیف پولی نیاز دارید تا ارزهای خود را در آن ذخیره کنید. ازآنجایی‌که بیت کوین کش یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال دنیا است، کیف پول‌های معتبر زیادی از آن پشتیبانی می‌کنند:


  • Trust Wallet

  • Electron Cash

  • Trezor

  • Ledger Nano S

  • Guarda

  • Atomic Wallet

  • Bread Wallet

  • Coinomi

  • کیف پول اختصاصی اکسبیتو

علاوه‌بر آن، پس از خرید ارز دیجیتال بیت کوین کش، می‌توانید BCH را در کیف پول اختصاصی خود در صرافی اکسبیتو نگهداری کنید. کیف پول اکسبیتو امنیت بسیار بالایی دارد و به شما کمک می‌کند که هزینه نقل‌و‌انتقال بیت کوین کش را کاهش دهید.


خرید ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

خرید ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

خرید ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) در صرافی اکسبیتو با کمترین قیمت و به‌سرعت انجام می‌شود. برای خرید BCH در صرافی اکسبیتو، باید مراحل زیر را دنبال کنید:


1_ ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در صرافی اکسبیتو


2_ ورود به حساب کاربری اکسبیتو و تکمیل مراحل احراز هویت (احراز هویت در اکسبیتو سرعت بسیار بالایی دارد و در 2 مرحله انجام می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید در کمتر از 1 دقیقه مرحله‌ی اول احراز هویت اکسبیتو را انجام دهید و امکان خرید و فروش بیت کوین کش و سایر رمز ارزها را به دست بیاورید. مرحله‌ی دوم احراز هویت نیز برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر است؛ در ضمن، برای اطلاع از این مراحل می‌توانید به بخش احراز هویت اکسبیتو مراجعه کنید.)


3_ ارائه‌ی مشخصات حساب یا کارت بانکی برای واریز پول (واریز پول در اکسبیتو به‌صورت نامحدود انجام می‌شود.)


4_ برای خرید ریالی بیت کوین کش باید مبلغ مورد نظرتان را به صرافی اکسبیتو واریز کنید و برای خرید تتری BCH، مقدار تتر مدنظرتان را به کیف پول خود در اکسبیتو انتقال دهید.


5_ پس از ثبت سفارش و خرید ارز دیجیتال بیت کوین کش، مقدار BCH مورد نظر، به کیف پول شما در اکسبیتو منتقل می‌شود.


فروش ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

فروش ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

فروش ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) در صرافی اکسبیتو با بهترین قیمت فروش و به‌سرعت انجام می‌شود. پس از فروش بیت کوین کش، معادل ریالی و یا تتری آن، به کیف پول شما در اکسبیتو منتقل می‌شود و شما به‌سرعت می‌توانید وجه خود را از اکسبیتو برداشت کنید. برای فروش ارز دیجیتال بیت کوین کش، مراحل زیر را انجام دهید:


1_ ثبت‌نام در اکسبیتو و ایجاد حساب کاربری


2_ ورود به حساب کاربری و تکمیل مراحل احراز هویت


3_ ارائه‌ی اطلاعات کارت و یا حساب بانکی برای واریز پول


4_ انتقال ارز دیجیتال بیت کوین کش به کیف پولتان در صرافی اکسبیتو (درصورتی‌که ارز BCH را در کیف پول اکسبیتو نگهداری می‌کنید، نیازی به انجام این مرحله ندارید.)


5_ ثبت سفارش فروش ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) در صرافی اکسبیتو


6_ پس از فروش ارز BCH، معادل ریالی و یا تتری آن، به کیف پول اختصاصی شما در اکسبیتو منتقل می‌شود. حالا به‌راحتی می‌توانید تسویه حساب آنی را انجام داده و وجه خود را به‌سرعت برداشت کنید.


تسویه حساب آنی بیت کوین کش (BCH) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

تسویه حساب ریالی پس از فروش ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH) و سایر رمز ارزها در صرافی اکسبیتو به‌صورت تسویه حساب آنی یا واریز آنی پول به حساب بانکی انجام می‌شود. پس از فروش BCH در صرافی اکسبیتو، می‌توانید به‌راحتی و با سرعت زیاد، تسویه حساب آنی را انجام دهید. تسویه حساب آنی بیت کوین کش و سایر ارزهای دیجیتال در صرافی اکسبیتو، توسط 14 بانک معتبر کشور و تا سقف 50 میلیون تومان انجام می‌شود. تسویه حساب آنی اکسبیتو تنها 3 ثانیه تا 1 دقیقه طول می‌کشد و به‌صورت 24 ساعته انجام می‌شود.


در صورتی که در مراحل خرید و فروش بیت کوین کش (BCH) و سایر ارزهای دیجیتال با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید به بخش سوالات متداول اکسبیتو مراجعه کنید. در ضمن، همکاران ما در تیم پشتیبانی اکسبیتو، به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای هفته پاسخ‌گوی سوالات شما هستند.