کندل‌ها نشان می‌دهند که بیت کوین به دنبال افزایش قیمت خود است و قصد دارد در این مرحله از بازیابی ارزش نسبی‌اش را برگرداند. همچنین ارزهای دیگری چون کاردانو (ada)، استلار (xlm)، مونرو (xmr) و دسنترالند (mana) به دنبال این افزایش قیمت نیز هستند.

فروشندگان بازار ارزهای دیجیتال که هدفشان کاهش قیمت رمزارزهاست و به اصطلاح «خرس» نامیده می‌شوند، قصد دارند تعداد کندل‌های نزولی بیت کوین را افزایش دهند. این در حالی‌ست که خریداران این بازار که به دنبال افزایش قیمت ارزهای دیجیتال هستند و به اصطلاح «گاو» نامیده می‌شوند، قصد دارند تا از روند نزولی در بازار جلوگیری کنند. با این همه، همچنان دیدگاه‌ها نسبت به بازار ارزهای دیجیتال به‌ویژه بازار اولین رمزارز یعنی بیت‌کوین منفی است. بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق BitMEX در این مورد گفته است: «پیش‌بینی می‌کنم که بیت کوین با قیمتی در حدود 25,000 تا 27,000 دلار به پایان برسد.»

داده‌های شرکت گلس‌نود «Glass node» نشان می‌دهند که احتمالا پول هوشمند (the smart money) شروع به جمع‌آوری بیت کوین کرده است. همچنین جریان خروجی خالص از صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال، روز سوم ژوئن به 23286 بیت کوین رسید که بالاترین میزان از 14 می است.

واچ لیست هفتگی بیت کوین، کاردانو،‌ استلار، مونرو و دسنترالند

بر اساس گزارش Arcane Research، یکی دیگر از نشانه های مثبت نگهداری این است که سرمایه گذاری در محصولات قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETPs) در ماه می قوی بوده و تنها در دو روز اول ژوئن افزایش بیشتری داشته است. ETP ها، 205,000 بیت کوین را تحت مدیریت خود دارند و این موضوع یک رکورد جدید به نظر می‌رسد.

سؤال این است، آیا بیت کوین در هفته پیش رو افزایش قیمت خواهد داشت؟ و اگر اولین ارز دیجیتال بازار رشد کند، قیمت آلت‌ کوین‌ها هم روندی صعودی خواهد داشت؟ در این مقاله تحلیلی با ما همراه شوید تا با بررسی شاخص‌های قیمتی و نمودارها، قیمت پنج ارزی که باید در نظر بگیرید را پیش‌بینی کنید.

ارز BTC/USDT

بیت کوین در تاریخ یک ژوئن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه 30,459 دلار رسید. گاوها تلاش کردند در دوم و سوم ژوئن، قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، اما خرس ها تسلیم نشدند. خرس‌های بازار در تلاشند تا قیمت را به زیر سطح حمایت قوی 28630 دلار برسانند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، جفت BTC/USDT می تواند به حمایت حیاتی در 26700 دلار کاهش یابد. انتظار می‌رود خریداران با تمام توان از این منطقه حمایتی دفاع کنند زیرا در صورت عدم موفقیت، ممکن است روند نزولی دوباره ادامه پیدا کند.

ارز BTC/USDT

در روند صعودی، گاوها باید قیمت را به بالای 32659 دلار فشار دهند و حفظ کنند تا نشان دهند که یک روند صعودی جدید ممکن است شروع شود. حرکت صعودی می تواند در یک شکست افزایش پیدا کند و بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه 33778 دلار برود و در همانجا بسته شود. سپس این دو جفت می‌توانند سبب رسیدن این الگو به تارگت 36,688 دلار و پس از آن 40,000 دلار شوند.

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که عمل قیمت در حال فشرده‌شدن است. اگرچه گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند، اما در میانگین متحرک ساده (50-SMA) با مقاومت سختی روبرو شدند. این نشان دهنده این است که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. و یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها وجود دارد، این است که آنها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر سطح حمایت 29,282 دلار برسد.

ارز BTC/USDT

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و از خط روند نزولی بالاتر برود، گاوها تلاش می‌کنند این جفت ارز را به میانگین متحرک ساده 200 سوق دهند. و برعکس، اگر قیمت به زیر 29,282 دلار برسد، توقف بعدی می تواند 28,630 دلار باشد.

ارز ADA/USDT

کاردانو (آدا) در 31 می از خط روند نزولی عبور کرد، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را همانطور که از سایه کندل روز مشاهده می شود، حفظ کنند. خرس‌ها با موفقیت از خط روند نزولی دفاع کردند. اما یک نکته مثبت جزئی وجود دارد و آن، این است که گاوها جفت ارز ADA/USDT را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.56 دلار) نگه داشته‌اند که این امر احتمال شکست بالای خط روند نزولی را افزایش می‌دهد.

ارز ADA/USDT

اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می‌تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.67 دلار) برسد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره چالشی قوی ایجاد کنند. وقفه و بسته شدن بالاتر از این سطح نشان دهنده تغییر احتمالی روند است. سپس این جفت می تواند تا سطح شکست 0.74 دلار افزایش یابد. برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.53 دلار برسد، خرس‌ها سعی می‌کنند این جفت را به 0.50 دلار و بعداً به 0.44 دلار برسانند.

ارز ADA/USDT

نمودار چهار ساعته ارز آدا نشان می دهد که قیمت بین میانگین متحرک ساده 200 و میانگین متحرک ساده 50 فشرده‌شده است، اما بعید می‌دانیم که این محدوده معاملاتی محدود برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. اگر گاوها قیمت را به بالای 200-SMA برسانند، این جفت می تواند تا 0.64 دلار افزایش یابد. شکستن کندل و بسته شدن آن، بالاتر از این سطح می تواند درها را برای صعود احتمالی قیمت به 0.69 دلار را باز کند. برعکس، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر 0.53 دلار برسد، فروش می تواند شتاب بیشتری بگیرد. و حتی ممکن است جفت به 0.50 دلار و بعداً به 0.47 دلار کاهش یابد.

ارز XLM/USDT

استلار (XLM) در 30 می به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.14 دلار) صعود کرد، این اولین نشانه‌‌ی کاهش فشار فروش بود. خرس‌ها حرکت صعودی را نزدیک میانگین متحرک نمایی پنجاه روزه با قیمت 0.15 دلار متوقف کردند، اما نتوانستند قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند.

ارز XLM/USDT

این نشان می دهد که گاوها در حال خرید در شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه هستند. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه برسانند، می‌توانند شروع یک بهبود پایدار را نشان دهند. جفت ارز XLM/USDT سپس می تواند تا 0.18 دلار و بعداً به SMA 200 روزه (0.21 دلار) صعود کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.13 دلار برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل می شود. چنین حرکتی نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش پیدا کرده است. این موضوع می تواند این جفت را به 0.12 دلار برساند و سبب کاهش آن شود. اگر این حمایت از بین برود، خرس‌ها سعی می‌کنند با کاهش قیمت این جفت به زیر سطح روانی 0.10 دلار، روند نزولی را مجدد از سر بگیرند.

ارز XLM/USDT

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت در داخل یک مثلث متقارن معامله می‌شود. اگر گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث فشار دهند، جفت می‌تواند تا 0.15 دلار راه پیدا کند و پس از آن به هدف الگوی 0.17 دلار صعود کند. از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها سعی می‌کنند این جفت را به زیر خط حمایت مثلث فرو ببرند. اگر آنها این کار را انجام دهند، فروش می تواند تشدید شود و ممکن است جفت به سطح حمایت قوی در قیمت 0.13 دلار سقوط کند.

ارز XMR/USDT

در صورتی که قیمت مونرو از ۲۰۲ دلار بیشتر نشود، پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاران به فکر ذخیره سود خود هستند و قیمت را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه یعنی 189 دلار کاهش می‌دهند.

ارز XMR/USDT

در ادامه این روند، گاوها در حال تلاش برای دفاع از میانگین متحرک نمایی 20 روزه هستند، اما با توجه به این‌که قیمت مونرو کاهش یافته است، احتمالا تقاضا برای خرید این رمزارز کم است. در صورتی که قیمت مونرو کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، توقف بعدی خط روند صعودی خواهد بود. شکست و بسته شدن زیر این حمایت می‌تواند قیمت را تا 167 دلار کاهش دهد.

در صورت تغییر روند، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، خریداران سعی خواهند کرد که بر ناحیه مقاومت بین SMA 50 روزه و قیمت 210 دلار غلبه کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت XMR/USDT می تواند رالی خود را تا 230 دلار افزایش دهد.

ارز XMR/USDT

قیمت مونرو در داخل یک کانال نزولی کاهش یافته است که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای فروشندگان است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر کانال کاهش دهند، حرکت منفی ممکن است زیاد شود و ارز مونرو به 167 دلار کاهش یابد. از طرف دیگر، در صورتی که قیمت از خط حمایت خارج شود، خریداران سعی خواهند کرد جفت ارز را به بالای کانال بکشانند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، این جفت می تواند دوباره از مقاومت بالای 210 دلار عبور کند.

ارز MANA/USDT

ارز متاورسی دسنترالند (MANA) در چند روز گذشته از میانگین متحرک 20 روزه خود با قیمت 1.06 دلار عبور نکرده است. اما یک نکته مثبت در باره این رمزارز وجود دارد، اینکه گاوها نتوانسته‌اند موقعیت های فروش زیادی را به دست بیاورند. این نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش برای حرکت به سمت قیمت‌های بالاتر هستند.

ارز MANA/USDT

در صورتی‌که فروشندگان بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، خریداران کنترل خود را از دست می‌دهند. سپس جفت MANA/USDT می تواند تا مقاومت 1.36 دلار افزایش پیدا کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکستن و بسته شدن بالای آن می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که ممکن است افزایش خرید بعد از آن رخ دهد. سپس این جفت ارز می‌تواند تا 1.68 دلار افزایش یابد.

براساس سناریوی نزولی، در صورتی که قیمت کاهش یابد و به زیر 0.90 دلار برسد، خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن خود ندارند. در نتیجه، مانا می‌تواند حمایت حیاتی را با قیمت 0.60 دلار دوباره آزمایش کنند. دقت کنیم که خرس‌ها باید قیمت را به زیر این روند برسانند تا از سرگیری معاملات شروع شود.

ارز MANA/USDT

نمودار چهار ساعته مانا نشان‌دهنده این است که این رمزارز در محدوده قیمتی بین 0.94 تا 1.04 دلار معامله می‌شود. شیب تدریجی 20-EMA و RSI در قلمرو منفی نشان دهنده یک مزیت جزئی برای فروشندگان است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 0.94 دلار برسانند، قیمت مانا ممکن است تا 0.90 دلار کاهش یابد. برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای 1.04 دلار برسانند، نشان می‌دهد که تقاضا از عرضه بیشتر است. امکان افزایش احتمالی قیمت تا محدوده ۱.۱۵ فراهم میشود.

در صورت کاهش قیمت از همین سطوح، قیمت رمزارز مانا ممکن است برای مدتی بیشتری بین 0.90 دلار و 1.15 دلار در نوسان باقی بمانند. شکست و بسته شدن بالای 1.15 دلار می‌تواند نشان دهد که خریداران سهم خود را دریافت کرده اند. نظریه‌ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات تحلیلگران اکسبیتو نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.