طبق روال هر هفته، واچ لیست هفتگی پنج ارز دیجیتال مهم هفته را برایتان تهیه کردیم که در راس آن‌ها بیت کوین قرار دارد. این ۵ ارز دیجیتال که بهتر است در این هفته آن‌ها را زیر نظر بگیرید، BTC ،SOL ،LTC ،LINK و BSV هستند.


بیت کوین (BTC) در روز ۱۸ژوئن (۲۸ خرداد) به قیمت ۱۷,۶۲۲ دلار رسید و برای اولین بار در تاریخ این رمزارز، قیمت آن کمتر از بالاترین قیمت چرخه قبلی خود شد. فشار قانون‌گذاری در فدرال رزرو ایالات متحده، بحران در پلتفرم وام‌دهی کریپتو سلسیوس و مشکلات نقدینگی در صندوق سرمایه‌گذاری Three Arrows Capital از عامل ایجاد استرس و حس وحشت معامله‌گران رمزارزی هستند.


هولگر زشاپیتز، مفسر بازار ارزهای دیجیتال در این باره می‌گوید که بیت کوین بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را در چهار سقوط از دست داده است. این تحلیلگر بازار رمزارزها، کاهش ۷۴ درصدی قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر را در حد استانداردهای تاریخی می‌داند. به گفته تحلیلگر بازار شرکت Rekt Capital، بازارهای نزولی قبلی درست زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای قرار داشتند. اگر تاریخ تکرار شود، بعید است که بیت کوین برای مدت طولانی در رکود فعلی باقی بماند.


داده‌های شرکت تحلیلی کوین‌گلس (Coinglass) نیز نشان می‌دهد که ضرر ۳۹درصدی بیت کوین در ژوئن سال جاری (خرداد ۱۴۰۱) بدترین ریزش قیمتی این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۳ تاکنون است. در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران رمزارزی انتظار دارند بیت کوین به زودی به روند صعودی‌اش بازگردد، پیتر شیف، منتقد کریپتو هشدار داد که احتمال ادامه‌دار شدن روند فروش بیت‌کوین وجود دارد و ممکن است قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار تا ۳۰۰۰ دلار کاهش یابد.

واچ لیست هفتگی بیت‌کوین، سولانا، لایت کوین، چین لینک و بیت کوین اس‌وی

آیا گاوها می‌توانند مانع کاهش قیمت بیت کوین در کوتاه مدت شوند؟ این سوالی‌ست که خیلی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین این روزها می‌پرسند. برای پاسخ به این سوال از شما دعوت می‌کنیم این مقاله‌ی تحلیلی را تا انتها بخوانید. در این‌ مقاله که ترجمه‌ای از تحلیل کوین‌تلگراف است،‌ تحلیل قیمت پنج ارزی که در این هفته نباید از آن‌ها چشم برداشت را می‌خوانید..


تحلیل بیت کوین / تتر

بیت کوین روز ۲۸ خرداد ماه به زیر سطح حمایت حیاتی ۲۰,۱۱۱ دلار سقوط کرد و این موضوع نشان‌دهنده از سرگیری روند نزولی است. با وجود ریزش شدید بازار، این کاهش قیمت یک نکته مثبت جزئی دارد، آن هم این است که گاوها در کف قیمتی بیت‌کوین شروع به خرید کردند. این اتفاق را می‌توانید از دم (سایه) بلند روی کندل‌های روز تشخیص دهید.

تحلیل بیت کوین / تتر

خریداران در تلاش هستند تا قیمت به بالای سطح شکست ۲۰,۱۱۱ دلار برسد. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، کاهش قیمت بیت‌کوین و ۱۷۶۲۲ دلاری شدن آن در ۱۸ژوئن، به عنوان تله خرس در نظر گرفته می‌شود. سپس جفت ارز BTC/USDT می‌تواند تا ۲۳۳۶۲دلار افزایش یابد، جایی که خرس‌ها دوباره مقاومت قوی دارند.


شاخص مقاومت نسبی (RSI) در چند روز گذشته در منطقه اشباع فروش معامله شده است که حاکی از افزایش قیمت در کوتاه مدت است.


اگر قیمت از ۲۰,۱۱۱ دلار کمتر شود، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. در صورت ادامه روند ریزشی قیمت بیت‌کوین، یعنی خرس‌ها سطح حمایتی را به سطح مقاومتی تغییر داده‌اند. در چنین شرایطی احتمال سقوط قیمت به ۱۷۶۲۲ دلار افزایش می‌یابد و حمایت بعدی در جهت نزولی ۱۶۰۰۰دلار است.

تحلیل بیت کوین / تتر

واگرایی مثبت در شاخص مقاومت نسبی، نشانه‌ی از دست دادن قدرت خرس‌هاست و احتمال افزایش قیمت وجود دارد. نمودار ۴ ساعته این ارز دیجیتال نیز نشان می‌دهد که قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگشته است.


بازگشت قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاران، به‌خصوص فروشندگان بازار دارد، زیرا در صورت شکست نواحی مقاومت، احتمال رشد قیمت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه و ۲۳۳۶۲ دلاری شدن بیت‌کوین وجود دارد.


در نقطه‌ی مقابل، اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نرود، یعنی خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. در نتیجه قدرت فروش بالاتر می‌رود و ممکن است قیمت به ۱۷۶۲۲ برسد.


تحلیل قیمت سولانا / تتر

سولانا (SOL) در یک روند نزولی قوی بوده است، اما واگرایی مثبت در شاخص مقاومت نسبی (RSI) نشان‌دهنده کاهش قدرت فروش و ضعیف شدن حرکت نزولی است.

تحلیل قیمت سولانا / تتر

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت سولانا را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر قدرت خرید بیشتر شود و قیمت سولانا به ۳۶ دلار برسد، نشانه‌ای از بازگشت خریداران قدرتمند این رمزارز است. جفت ارز SOL/USDT می‌تواند پس از آن به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد و ۵۰ دلاری شود. میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نقطه‌ای‌ست که به احتمال زیاد خرس‌ها دوباره حالت دفاعی به خود می‌گیرند.


در صورتی که اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کمتر شود، خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند و با قدرت بیشتری فروش را افزایش می‌دهند. در این شرایط، فروشندگان دوباره سعی می‌کنند قیمت را به زیر ۲۵ دلار برسانند و موج نزولی تازه‌ای را شروع کنند.


براساس سناریوی صعودی سولانا در این هفته،‌ اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک در نمودار ۴ ساعته برسانند و سعی کنند موانع نزولی را از سر راه بردارند، ممکن است در کوتاه مدت موج ریزشی از بین برود و قیمت به ۴۲/۵ دلار و سپس به ۴۵ دلار برسد.

تحلیل قیمت سولانا / تتر

برخلاف سناریوی صعودی، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، یعنی فشار فروش بیشتر شده و خرس‌ها به دفاع تهاجمی از سطوح مقاومت ادامه می‌دهند. این مسئله می‌تواند قیمت را به ۲۷/۵ دلار و سپس ۲۵ دلار کاهش دهد.


تحلیل قیمت لایت کوین / تتر

خرس‌ها تلاش کردند لایت کوین (LTC) را به زیر سطح حمایت قوی ۴۰ دلار در ‍۱۸ ژوئن برسانند، اما دم‌(سایه) بلند روی کندل روز نشان می‌دهد که گاوها به شدت از سطح دفاع می‌کنند.

تحلیل قیمت لایت کوین / تتر

رالی لایت‌کوین به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با قیمت ۵۵ دلار رسیده است که سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکستن و بسته شدن بالاتر از آن می‌تواند تغییر بالقوه در روند را نشان دهد. جفت ارز LTC/USDT پس از آن می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ساده ۵۰ روزه افزایش یابد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، روند منفی باقی می‌ماند و معامله‌گران در حال فروش ارزهای خود در رالی هستند. سپس خرس‌ها تلاش دیگری برای سقوط این جفت ارز به زیر ۴۰دلار و از سرگیری روند نزولی خواهند داشت.


تحلیل قیمت لایت کوین / تتر

قیمت از یک الگوی مثلث متقارن در نمودار ۴ ساعته خارج شده است. اگرچه این تنظیم معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می‌کند، گاهی اوقات نشان دهنده یک برگشت احتمالی است. میانگین متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده است که نشان دهنده مزیت برای خریداران است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از مثلث حفظ کنند، جفت ارز می تواند به هدف الگوی ۶۲دلار برسد.


اگر قیمت کاهش یابد و دوباره وارد مثلث شود، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل می‌شود. چنین حرکتی شکاف بالای مثلث را که احتمالا یک تله گاو نر بوده است را نشان می‌دهد.


تحلیل قیمت چین لینک / تتر

چین لینک (LINK) در یک روند نزولی قرار دارد، اما تلاش می کند تا نزدیک به ۵/۵۰ دلار را تشکیل دهد. فروشندگان قیمت را در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۸ خرداد به زیر این سطح رساندند، اما نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این توقف در روند نزولی حاکی از خرید گسترده در شیب است.

 تحلیل قیمت چین لینک / تتر

واگرایی مثبت در شاخص مقاومت نسبی نشان می‌دهد که حرکت نزولی در حال تضعیف شدن است. خریداران سعی می‌کنند قیمت ارز چین لینک را به سمت خط روند نزولی سوق دهند که احتمالاً به عنوان یک مقاومت سخت عمل می‌کند.


اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا جفت ارز LINK/USDT را زیر سطح حمایت ۵/۵۰ دلار نگه‌دارند. اگر این اتفاق بیفتد، نشان دهنده از سرگیری روند نزولی خواهد بود.


از طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط روند نزولی قرار دهند، یک تغییر روند بالقوه را نشان می دهد. سپس این جفت ارز می تواند به ۱۰دلار و بعداً به ۱۲دلار افزایش یابد.


 تحلیل قیمت چین لینک / تتر

ریباند در این جفت ارز به 50-SMA رسیده است که ممکن است به عنوان یک مقاومت جزئی عمل کند. 20-EMA در حال صاف شدن است و RSI نزدیک به نقطه میانی است، که نشان می دهد خرس ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند.


اگر خریداران قیمت را به بالای 50-SMA برسانند، این جفت ارز ممکن است تا 7.51 دلار افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این مقاومت الگوی دو کف را در کوتاه مدت کامل می کند. این تنظیم معکوس دارای هدف الگوی ۹/۵۰ دلار است. برای بی اعتبار کردن این دیدگاه صعودی، خرس ها باید قیمت را به زیر سطح حمایت قوی در ۵/۵۰ دلار بکشند و حفظ کنند.


تحلیل قیمت بیت کوین اس وی / تتر

بیت کوین SV) BSV) در یک الگوی گسترش یافته است و خریداران در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از مقاومت راه اندازی قرار دهند. RSI یک واگرایی مثبت نشان می دهد که نشان می دهد حرکت نزولی در حال تضعیف است.

تحلیل قیمت بیت کوین اس وی / تتر

ارز BSV/USD می‌تواند تا خط مقاومت صعود کند، جایی که خرس‌ها ممکن است تلاش کنند تا صعود را متوقف کنند. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می‌دهد که خرس ها به فروش خود در رالی ها ادامه می‌دهند. این می‌تواند این جفت ارز را برای مدتی بیشتر در ساختار گسترش یافته گیر بیندازد.


برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت هدایت کنند، نشان می دهد که ممکن است جفت ارز به کف رسیده باشد. سپس این جفت ارز می تواند یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند که می تواند آن را به ۸۰ دلار و سپس ۸۷ دلار برساند.


تحلیل قیمت بیت کوین اس وی / تتر

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در محدوده بزرگی بین ۴۵ تا ۶۶ دلار معامله می شود. پس از تلاش ناموفق خرس‌ها برای کشیدن این جفت ارز به زیر محدوده، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت برسانند.


اگر آنها موفق شوند، این جفت ارز می تواند یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند. هدف الگوی این راه اندازی ۸۷ دلار است. احتمال دیگر این است که قیمت از ۶۶ دلار کاهش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدت بیشتری محدود به محدوده باقی بماند.


این تحلیل ترجمه‌ای از کوین‌تلگراف است و پیش‌بینی‌های صورت گرفته منعکس کننده نظرات تحلیلگران اکسبیتو نیست. هر حرکتی در سرمایه‌گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهید.