گروه هکری انانیموس (Anonymous)، امروز دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱، ویدیوی تازه‌ای را منتشر کرده و در آن بنیان‌گذار ترا (Terra) را گناهکار اعلام کرده است. انانیموس، دو کوان (Do Kwon) را پس از سقوط رمزارز لونا، یکی از مهم‌ترین عوامل نوسانات بازار رمزارزی دانسته و ادعا می‌کند که این فرد به تنهایی مسئول کلاهبرداری میلیاردی از سرمایه‌گذاران خرد است.


انانیموس یک گروه هکری ناشناس است که هر از گاهی درباره‌ی مسائل موجود در جهان اظهارنظر می‌کنند. این گروه را «هکتیویست» می‌دانند، چون هم هکر هستند و هم در فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کنند. در واقع، این گروه هکر‌هایی افشاگرند که بی‌دلیل از دانش خود استفاده نمی‌کنند. باور بسیاری از اعضای این گروه ناشناس این است که در برابر فساد قد علم کرده‌اند.


فعالیت‌های انانیموس متنوع است و آن‌ها علاوه بر هک کردن برخی وب‌سایت‌ها، حرکت‌های اعتراضی زیادی را انجام می‌دهند. Anonymous از سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرده و به زودی وارد بیستمین سال فعالیتش می‌شود. در سال‌های زیادی که از فعالیت این گروه هکر کلاه سفید می‌گذرد،‌ اقداماتی مثل حمله DDoS علیه سونی، پی‌پال، ویزا و مسترکارت، همچنین هک وب‌سایت HBGary به آن‌ها نسبت داده شده است.


گروه هکری انانیموس، سال گذشته با انتشار ویدیویی تهدیدآمیز، ایلان ماسک،‌ مدیرعامل تسلا و موسس اسپیس‌ایکس را به عنوان عامل اصلی نوسانات بازار رمزارزی اعلام کرده بود.


پس از آن‌که ویدیوی تهدید ایلان ماسک پخش شد، گروه انانیموس ساخت و انتشار ویدیو را تکذیب کرد. حالا پس از گذشت یک سال از تهدید ایلان ماسک بابت توییت‌هایی که سبب افزایش یا کاهش قیمت رمزارزها می‌شد، نوبت به بنیان‌گذار ترا (لونا) رسیده است.


در تازه‌ترین ویدیوی گروه انانیموس آمده است: «دوکوان، اگر می‌شنوی، متأسفانه برای جبران خسارتی که زده‌ای هیچ کاری نمی‌توان انجام داد. حالا، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم به زودی عدالت برایت اجرا می‌شود.»


این گروه هکر ادعا می‌کند که از وقتی‌ «دو کوان» وارد فضای رمزارزی شده، جنایات و کلاهبرداری‌هایی را انجام داده است. طبق گفته‌های این افراد ناشناس که همیشه در ویدیوهای خود نقاب معترض انگلیسی قرن هفدهم یعنی «گای فاکس» را به صورت دارند، دو کوان گناهکار است و به سزای اعمالش می‌رسد.