برای ذخیره هر ارز دیجیتال باید از یک کیف پول رمزارزی استفاده کنید. انتخاب کیف پول ارز دیجیتال مانند کیف پول کاردانو، بیت کوین یا هر ارز دیگری اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر کیف پول منتخب شده از ارز دیجیتال خریداری شده‌تان پشتیبانی نکند، شما نمی‌توانید دارایی‌هایتان را در آن کیف پول نگهداری کنید. یکی از رمزارزهای محبوب در بازار ارزهای دیجیتال، کاردانو یا آدا (ADA) است که در والت محبوب تراست ولت قابل نگهداری نیست.


کاردانو پلتفرمی بر پایه‌ی بلاکچین است و ارز دیجیتال اختصاصی آن با نماد ADA معامله می‌شود. برای ذخیره ارز دیجیتال آدا، باید یک کیف پول رمزارزی مناسب این دارایی را انتخاب کنید. اگر شما هم به فکر خرید کاردانو هستید، اما نمی‌دانید که چه کیف پولی را برای ذخیره این ارزهای دیجیتال انتخاب کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.


کاردانو چیست؟

قبل از صحبت درباره‌ی کیف پول‌هایی که از ارز کاردانو (ADA) پشتیبانی می‌کنند، بهتر است این ارز دیجیتال را بشناسیم. کاردانو یک پلتفرم بلاکچین پیشگام است که امنیت و پایداری قوی را برای توسعه برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApps)، سیستم‌ها و جوامع فراهم می‌کند. این پلتفرم با دفتر کل چند دارایی و قراردادهای هوشمند قابل ‌تایید به اجرای برنامه‌های مالی مورد استفاده افراد و موسسات در سراسر جهان کمک می‌کند.


ارز دیجیتال ADA توکن اختصاصی و بومی پلتفرم کاردانو است. این رمزارز مانند دیگر دارایی‌های رمزنگاری شده در صرافی‌های ارز دیجیتال قابل معامله است. سرمایه‌گذاران می‌توانند ارز دیجیتال کاردانو (ADA) را از صرافی ایرانی و معتبر اکسبیتو خریداری کنند. سپس این ارز دیجیتال را در کیف پول‌های امن ذخیره کنند.

کاردانو چیست؟

برای انتخاب کیف پول کاردانو به چه نکاتی توجه کنیم؟

چند ویژگی اساسی برای ذخیره هر ارز دیجیتال وجود دارد که در خصوص تعیین بهترین کیف پول‌های کاردانو نیز باید به آن‌ها توجه کنید. قبل از هر چیز تحقیق کنید که ارزی که قصد خرید آن را دارید در کیف پول رمزارزی شما پشتیبانی می‌شود یا نه!


کیف پولی را انتخاب کنید که علاوه بر پشتیبانی از ارز مورد علاقه‌تان، پاسخگوی نیازهای شما باشد و در صورتی که مشکلی برای تراکنش‌هایتان ایجاد شد، شما را بی‌پاسخ نگذارند. ویژگی‌‌های مهم دیگری نیز برای انتخاب یک کیف پول رمزارزی ضروری است. به عنوان مثال، امنیت بالا، رابط کاربری ساده و به‌روزرسانی‌های دوره‌ای. در ادامه توضیحاتی درباره‌ی هر کدام از موارد گفته‌شده می‌دهیم.


پشتیبانی کیف پول از ارز دیجیتال

قبل از انتخاب یک کیف پول برای نگهداری یک رمزارز، اطمینان حاصل کنید که آن کیف پول از ارز دیجیتال موردپسند شما پشتیبانی می‌کند. گاهی پیش می‌آید که سرمایه‌گذاران رمزارزی به یک ارز دیجیتال علاقه دارند اما وقتی آن را خریداری می‌کنند، نمی‌توانند در کیف پولشان ذخیره کنند. در این مقاله ما به کیف پول‌های کاردانو (آدا) اشاره داریم. در نتیجه، قبل از انتخاب یک کیف پول برای ذخیره‌ی ارز آدا، نسبت به پشتیبانی این رمزارز در کیف پول مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.


پشتیبانی کیف پول از ارز دیجیتال

خدمات مشتریان یا به عبارت ساده‌تر پشتیبانی کارآمد

اگر هنگام استفاده از کیف پول با مشکلی در تراکنش یا عملکرد کیف پول خود مواجه شدید، باید با تیم پشتیبانی آن تماس بگیرید. قبل از انتخاب کیف پول ارز دیجیتال اطمینان حاصل کنید که تیم توسعه‌دهنده آن پشتیبانی خوبی ارائه می‌دهد.


توسعه مداوم

یک کیف پول ارز دیجیتال خوب و ایمن، کیف پولی است که به‌طور مداوم به‌روزرسانی شود. پس در هنگام انتخاب کیف پول به این نکته توجه داشته باشید. کیف پول‌هایی که به‌روزرسانی نمی‌شوند، ممکن است خیلی زود قابلیت‌های خود را از دست بدهند و با رشد فناوری به مشکلات فنی دچار شوند.


رابط کاربری آسان

از رابط کاربری ساده در کیف پول‌های کاردانو یا هر کیف پول دیگری اطمینان حاصل کنید. ارائه یک رابط کاربری آسان در هر کیف پول ارز دیجیتال، سبب افزایش درک و تعامل می‌شود.


امنیت بالا

اگر بخواهیم ویژگی‌های یک کیف پول رمزارزی معتبر را رتبه‌بندی کنیم، امن بودن آن در اولویت اول قرار می‌گیرد. به‌طور کلی ویژگی‌های امنیتی گنجانده‌شده در کیف پول ارز دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در نتیجه، قبل از ثبت‌ نام در یک کیف پول رمزارزی و نگهداری سرمایه‌های خود در آن، به این موضوع توجه کنید که آیا کیف پولی که برای ذخیره‌سازی دارایی‌های خود انتخاب کرده‌اید، امن است یا خیر.

برای انتخاب کیف پول کاردانو به چه نکاتی توجه کنیم؟ | امنیت بالا

بهترین کیف پول‌های کاردانو در سال ۲۰۲۲

روزبه‌روز تعداد ارزهای دیجیتال و کیف پول‌های رمزارزی افزایش می‌یابد. انتخاب یک کیف پول مناسب برای ذخیره کاردانو (آدا) یا هر ارز دیجیتال دیگری با بالا رفتن تعداد کیف پول‌های رمزارزی، سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. برای سهولت در انتخاب کیف پول‌های ارز دیجیتال که از کاردانو پشتیبانی می‌کنند، لیستی از بهترین کیف پول‌های کاردانو در سال ۲۰۲۲ را برای شما آورده‌ایم. از آن‌جایی که انتخاب یک کیف پول آنلاین برای ارز ADA کمی دشوار است، استفاده از کیف پول‌هایی که در این لیست آمده‌اند، آسان و فوق‌العاده امن است. این لیست شامل کیف پول‌های رایگان و پولی با ویژگی‌های محبوب است.


  • لجر نانو Ledger Nano
  • ترزور Trezor
  • الیپال تیتان Ellipal Titan
  • پایونکس Pionex
  • بایننس Binance
  • یورویی Yoroi
  • ددالوس Daedalus
  • کیف پول اکسبیتو

کیف پول لجر نانو (Ledger Nano)

لجر نانو (Ledger Nano) اولین کیف پول سخت‌افزاری است. لجر کیف پولی است که از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و با تمام پلتفرم‌ها و سیستم‌های عامل مانند ویندوز، مک، لینوکس، iOS و اندروید سازگار است. کیف پول Ledger Nano در دو نسل از دستگاه‌های Ledger Nano S و Ledger Nano X عرضه می‌شود که نسخه X جدیدترین نسخه آن است.


بیشتر بخوانید: کیف پول لجر چیست؟


لجر نانو به‌عنوان یک کیف پول سخت‌افزاری فقط زمانی در دسترس است که خودتان بخواهید تراکنش انجام دهید. این موضوع باعث می‌شود این کیف پول عملاً در برابر هرگونه سرقت سایبری غیرقابل نفوذ باشد. بااین‌حال، لجر نانو اقدامات گسترده‌ای برای حفظ ایمنی ارزهای دیجیتال شما انجام داده است. این کیف پول از بلوتوث و والت‌کانکت (WalletConnect) پشتیبانی می‌کند.

کیف پول لجر نانو (Ledger Nano)

والت کانکت یک پروتکل منبع باز است که از QR کد برای اتصال برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کند. همچنین، هر تراکنش کاردانو با استفاده از یک کلید خصوصی که هرگز برای کسی فاش نمی‌شود، در داخل دستگاه امضا می‌شود. باتری لجر نانو در صورت کار نکردن می‌تواند هفته‌ها دوام بیاورد و تنها دو دکمه دارد که برای کار با این کیف پول استفاده می‌شوند.


کیف پول ترزور (Trezor)

ترزورtrezor.io، یک کیف پول سخت‌افزاری است. ترزور در لغت کشور چک به معنای گاوصندوق است. این معنی کاملاً نشان‌دهنده تلاش این شرکت برای امنیت این دستگاه کوچک است. این کیف پول از سیستم‌عامل مک، لینوکس، ویندوز و اندروید پشتیبانی می‌کند، اما iOS هنوز با ترزور سازگار نشده است. رابط کاربری این کیف پول ساده و ظریف است و فقط با صفحه لمسی استفاده می‌شود. ترزور بیش از 1000 نوع ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. همه تراکنش‌های کاردانو با استفاده از یک کلید خصوصی منحصربه‌فرد امضا می‌شوند که در دسترس کسی نیستند.

 کیف پول ترزور (Trezor)

کیف پول الیپال تیتان (Ellipal Titan)

الیپال تیتان Ellipal Titan، یک راه‌حل ابتکاری برای کیف پول‌های سخت‌افزاری ارائه داده است. این کیف پول به کابل‌های USB یا بلوتوث متکی نیست و در عوض از روش شکاف هوا استفاده می‌کند. به‌منظور از بین بردن هرگونه امکان ورود غیرمجاز، حالت شکاف هوا دستگاه را به‌طور کامل به‌صورت مکانیکی، الکترومغناطیسی و الکترونیکی از هر منبع اتصال دیجیتالی جدا می‌کند و در عوض فقط از انتقال QR کد استفاده می‌کند.


این دستگاه توسط دستگاه‌های iOS و اندروید پشتیبانی می‌شود. از سوی دیگر کیف پول سخت‌افزاری الیپال تیتان 100 درصد فلزی است و یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ و بادوام دارد. با این کیف پول سخت‌افزاری، ارزهای دیجیتال ADA شما از حملات آفلاین و آنلاین به‌طور یکسان در امان هستند. این کیف پول از بیش از 7000 ارز دیجیتال از 38 بلاکچین مختلف پشتیبانی می‌کند.

کیف پول الیپال تیتان (Ellipal Titan)

کیف پول پایونکس (Pionex)

اگر می‌خواهید از یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای کاردانو نهایت استفاده را ببرید، قطعاً پایونکس انتخاب خوبی خواهد بود. پایونکس یک کیف پول جامع و رایگان است. این کیف پول هر کاری که بتواند برای محافظت از دارایی‌های شما انجام می‌دهد، بنابراین هیچ خطری برای نفوذ به دارایی‌های شما و سرقت آن‌ها وجود ندارد.

کیف پول پایونکس (Pionex)

کیف پول بایننس (Binance)

اگر با ارزهای دیجیتال سروکار داشته باشید، احتمالاً نام بایننس را شنیده‌اید. Binance یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ ارزهای دیجیتال است و مجموعه کاملی از ابزارهای مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال را دارد. کیف پول ارز دیجیتال بایننس از بیش از 150 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. بایننس تعدادی از بهترین سیاست‌های ایمنی را در میان کیف پول‌های کاردانو دارد. کیف پول بایننس برای هر مشکل احتمالی که ممکن است پیش بیاید (که به‌ندرت اتفاق می‌افتد) پشتیبانی شبانه‌روزی ارائه می‌دهد. این کیف پول در چندین پلتفرم در دسترس است و از مرورگرهای وب، اندروید، iOS و کامپیوتر شخصی پشتیبانی می‌کند.

کیف پول بایننس (Binance)

بایننس رابط‌های پیشرفته‌ای دارد و ترافیک روزانه‌ی آن بسیار زیاد است. این صرافی بیش از 1,400,000 تراکنش در ثانیه را پردازش می‌کند و کیف پول ارز دیجیتال آن یکی از بهترین کیف‌ پول‌های رمزارزی است. کیف پول Binance با پشتیبانی از بیت کوین، لایت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و کاردانو و سازگاری سخت‌افزاری با کیف پول‌های لجر و ترزور یک انتخاب مناسب برای اکثر معامله‌گران رمزارزی است. بایننس بدون شک یکی از بهترین کیف پول‌های کاردانو در حال حاضر است.


کیف پول یورویی (Yoroi)

یورویی یک کیف پول نرم‌افزاری سبک است که برای معامله گران روزمره که نمی‌خواهند بیش‌ازحد خود را در معرض دستگاه‌ها و شیوه‌های فناوری فشرده قرار دهند مناسب است. راه‌اندازی و استفاده از یورویی در اندروید و iOS بسیار آسان است. البته می‌توان از این کیف پول به‌عنوان افزونه مرورگر در کروم، مایکروسافت اج و فایرفاکس نیز استفاده کرد.


یورویی بیشتر تلاش خود را صرف محافظت بیشتر از دارایی‌های افراد و حفظ استانداردهای ایمنی فوق‌العاده‌ای می‌کند که توانسته‌اند به آن دست یابند. بنابراین این کیف پول امنیت بالایی دارد. دانستن این نکته مفید است که یورویی برای پیگیری تراکنش‌ها نیازی به دانلود کل بلاکچین کاردانو ندارد. این امر دانلود را بسیار سریع و امکان استفاده از آن را فوراً فراهم می‌کند. نکته جالب دیگر این است که یورویی از استیکینگ کاردانو پشتیبانی می‌کند و با کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور و لجر نانو یکپارچه شده است.

کیف پول یورویی (Yoroi)

کیف پول ددالوس (Daedalus)

ددالوس یک کیف پول رومیزی است که از کاردانو و اقدامات امنیتی شدید پشتیبانی می‌کند. ددالوس که توسط IOHK توسعه یافته، می‌تواند بر روی ویندوز (8 به بالا)، لینوکس و مک راه‌اندازی شود. این کیف پول از کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر نانو و ترزور پشتیبانی می‌کند، بنابراین جای نگرانی نیست. این کیف پول گزینه‌های پشتیبان و بازیابی خوبی را نیز ارائه می‌دهد. کاربران ددالوس می‌توانند استخرهای سهام را فیلتر کنند. آن‌ها می‌توانند استخرها را بر اساس معیارهای مختلف دسته‌بندی کنند. این کیف پول در کمتر از 30 دقیقه نصب و راه‌اندازی می‌شود و کاربری آسانی دارد.

کیف پول ددالوس (Daedalus)

کیف پول اکسبیتو (Exbito)

کیف پول رمزارزی اکسبیتو، یکی از گزینه‌های خوب برای انتخاب محلی برای نگهداری ارزهای دیجیتال است. مزیت این کیف پول ارز دیجیتال نسبت به دیگر کیف پول‌های کاردانو در این است که شما نه تنها ارز دیجیتال بلکه ریال‌های خود را نیز می‌توانید در آن ذخیره کنید. کیف پول اکسبیتو درست مانند یک بانک برای شما عمل می‌کند و سرمایه‌گذاران رمزارزی قادر خواهند بود ارزهای خود را در این کیف پول نگهداری و هر زمان که خواستند، دارایی‌های دیجیتال خود را معامله کنند.

کیف پول اکسبیتو (Exbito)

شما چه کیف پول‌های رمزارزی‌ای را برای نگهداری کاردانو مناسب می‌دانید؟