با وجود کاهش قیمت بیت‌ کوین در چند ماه اخیر، رییس‌جمهور السالوادور به دنبال خرید این رمزارز است. السالوادور پس از ریزش کم‌سابقه‌ی قیمت اولین ارز دیجیتال بازار، ۶۰ میلیون دلار از سرمایه خود را از دست داد. این کشور آمریکای مرکزی که ارز فیات نداشت و از دلار آمریکا استفاده می‌کرد، سال گذشته بیت‌کوین را به عنوان ارز رایج خود معرفی کرد. این تصمیم در حالی صورت گرفت که خیلی از مردم این کشور هیچ اطلاعاتی درباره‌ی بیت‌ کوین نداشتند و به‌طور دقیق نمی‌دانستند این ارز دیجیتال چیست یا چطور می‌توان در زندگی روزمره از آن استفاده کرد.


قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در السالوادور ابتدا موجب افزایش قیمت رمزارزها شد، ولی پس از مدتی با رکود بازار شاهد کاهش قیمت بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال بودیم. حالا پس از کاهش قیمت بیت‌کوین و معامله‌ی این ارز دیجیتال با قیمت ۱۹ هزار دلار، باز هم رییس‌جمهور السالوادور به خرید این رمزارز اصرار می‌کند. نایب بوکیلی (Nayib Bukele)، حدود ۶۰ میلیون دلار از سرمایه کشورش را به‌واسطه‌ی خرید بیت‌کوین از دست داده و حالا یک و نیم میلیون دلار دیگر در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده است. بوکیلی با انتشار یک پست در توییتر خود نوشت: «السالوادور ۸۰ بیت‌کوین را با قیمت هر بیت‌کوین ۱۹ هزار دلار خریداری کرده است. بیت‌ کوین آینده است و ممنون برای فروش ارزان.»

السالوادور باز هم بیت کوین خرید

براساس توییت‌های قبلی رییس‌جمهور السالوادور، بوکیلی ۱۰۴ میلیون دلار از سرمایه این کشور را بیت‌کوین خریده بود. بوکیلی در آن‌زمان با قیمت ۴۵,۱۷۱ دلار ۲۳۰۱ بیت‌کوین خریداری کرده بود و روز جمعه ۱۰ تیر ماه (نخستین روز از ماه جولای)، ۸۰ بیت‌کوین دیگر به دارایی‌های رمزارزی این کشور افزود. ارزش بیت‌کوین‌های این کشور آمریکای مرکزی پس از کاهش قیمت اولین ارز دیجیتال بازار به ۴۳,۷۱۹,۰۰۰ دلار رسیده که نشان‌دهنده از دست دادن ۶۰/۲ میلیون دلار است.


علیرغم از دست دادن سرمایه، نایب بوکیلی به ذخیره بیت کوین و انباشت آن ایمان دارد. این استراتژی که بیت‌کوین سرمایه‌ای بلندمدت است و نباید در کوتاه مدت به فکر کسب سود از آن بود، توسط سرمایه‌گذاران دیگری نیز اجرا شده است. مایکل سیلر (Michael Saylor)، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی هم که سرمایه‌ی زیادی را به‌واسطه کاهش قیمت بزرگترین ارز دیجیتال از نظر حجم بازار از دست داده، به تازگی ۱۰ میلیون دلار دیگر از دارایی‌های خود را روی بیت‌ کوین سرمایه‌گذاری کرده است.


تعداد بیت‌کوین‌های شرکت مایکرواستراتژی پس از تازه‌ترین خرید این رمزارز به ۱۲۹,۶۹۹ رسیده است. مایکل سیلر ۱/۳ میلیارد دلار از سرمایه‌اش را با کاهش قیمت بیت‌ کوین از دست داده، اما مانند نایب بوکیلی همچنان در حال سرمایه‌گذاری روی این رمزارز است و نگران نوسانات بازار در کوتاه مدت نیست.