بیت کوین باارزش‌ترین و گران‌قیمت‌ترین ارز دیجیتال موجود در بازار ارزهای دیجیتال است که مردم زیادی در سراسر جهان به دنبال استخراج آن هستند. بیت کوین همچنین اولین ارز دیجیتالی است که به بازار آمد. اگر شما هم دوست دارید بیت کوین داشته باشید می‌توانید این ارز دیجیتال را از صرافی بخرید. کافیست برای خرید بیت کوین، بر روی لینک کلیک کنید. کاربران ایرانی می‌توانند این ارز دیجیتال را از صرافی ایرانی اکسبیتو خریداری کنند. یکی از روش‌های جالب برای داشتن بیت کوین استخراج آن است. در این مقاله همه‌چیز را درباره استخراج بیت کوین به شما میگوییم. با ما همراه باشید.


استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین فرآیند ایجاد بیت کوین جدید با حل معادلات است. همان‌طور که در مقاله بیت کوین چگونه استخراج می‌شود گفتیم، در فرآیند ماینینگ سیستم‌های محاسباتی مجهز به تراشه‌های تخصصی برای حل این معادلات باهم رقابت می‌کنند. استخراج بیت کوین فرآیند تأیید تراکنش‌های جدید به سیستم ارز دیجیتال بیت کوین و همچنین فرآیندی است که طی آن بیت کوین جدید وارد گردش می‌شود.


بیت کوین یک ارز دیجیتال است که برای کالا یا خدمات به‌عنوان پرداخت مورداستفاده قرار می‌گیرد. استخراج بیت کوین برای ثبت تراکنش‌های فعلی بیت کوین در بلوک‌ها انجام می‌شود، سپس بیت کوین‌های جدید به یک بلاکچین یا رکورد تراکنش‌های گذشته اضافه می‌شوند. ماینرهای بیت کوین از یک نرم‌افزار برای حل الگوریتم‌های مربوط به تراکنش استفاده می‌کنند که تراکنش‌های بیت کوین را بررسی می‌کند.


درازای هر بلوک، ماینرها تعداد معینی بیت کوین دریافت می‌کنند. این پاداش آن‌ها را ترغیب می‌کند تا به حل الگوریتم‌های مربوط به تراکنش ادامه دهند و از سیستم کلی پشتیبانی کنند. Business Insider بیان کرد که نزدیک به 90 درصد از کل بیت کوین موجود در جهان استخراج شده است و تمام بیت کوین تا سال 2140 وارد گردش خواهد شد. عملیات استخراج بیت کوین معمولاً پرهزینه است که انجام آن را برای مصرف‌کننده عادی سخت می‌کند.


ماینر بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

ازآنجایی‌که بیت کوین توسط یک مقام مرکزی نظارت یا تنظیم نمی‌شود، استخراج‌کنندگان بیت کوین تراکنش‌ها را با حل محاسبات پیچیده ریاضی تایید می‌کنند که درنهایت در یک بلوک بلاکچین گنجانده می‌شوند. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که ماینر بیت کوین چیست؟ ماینر بیت کوین همان استخراج‌کننده بیت کوین است.

ماینر بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

ماینرها آخرین دسته از داده‌های تراکنش را دریافت می‌کنند که سپس از طریق یک الگوریتم رمزنگاری اجرا می‌شوند. یک هش یا رشته‌ای از اعداد و حروف که هیچ اطلاعاتی از تراکنش را نشان نمی‌دهد تولید شده و برای تأیید اعتبار استفاده می‌شود. هش به این شکل طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که بلوک مربوطه آن دست‌کاری نشده است. اگر حتی یک عدد متفاوت یا نامناسب باشد، داده‌های مربوطه، هش متفاوتی تولید می‌کنند. هش بلوک قبلی در بلوک بعدی گنجانده می‌شود، به‌طوری‌که اگر چیزی در بلوک قبلی تغییر کرده باشد، هش جدید هم تغییر کند.


فرآیند هش به‌گونه‌ای طراحی شده است که حل الگوریتم‌های مربوط به تراکنش را در طول زمان چالش‌برانگیزتر کند. این بدان معناست که حل این الگوریتم‌ها در آینده به منابع محاسباتی بیشتر و بهتری نیاز خواهند داشت. برای پاداش دادن به استخراج‌کنندگان بیت کوین، درازای انجام کار تعداد معینی بیت کوین برای آن‌ها صادر می‌شود. بنابراین استخراج بیت کوین سه کار را انجام می‌دهد: تراکنش‌های بیت کوین را تأیید می‌کند، راهی برای صدور ارز بیشتر ایجاد می‌کند و انگیزه استخراج بیت کوین بیشتری را فراهم می‌کند.


قدرت پردازش برای استخراج بیت کوین به دسترسی به رایانه‌های قدرتمند و مقادیر زیادی برق نیاز دارد. استخراج بیت کوین در اصل می‌تواند توسط افراد بر روی کامپیوترهای منفرد انجام شود. بااین‌حال، ازآنجایی‌که سطح دشواری معادلات مربوط به تراکنش در طول زمان افزایش می‌یابد، بعید است که رایانه‌های فردی قادر به استخراج بیت کوین باشند. در عوض، اکثر ماینرهای بیت کوین از مدارهای مجتمع ویژه (ASIC) و روش‌های دیگر برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند.


مقدار پاداش استخراج بیت کوین هر چهار سال به نصف کاهش پیدا می‌کند. ماینرهای بیت کوین با تأیید تراکنش‌ها به حفظ امنیت شبکه بیت کوین کمک می‌کنند. استخراج بخش مهم و جدایی‌ناپذیر بیت کوین است که عدالت را تضمین می‌کند و درعین‌حال شبکه بیت کوین را پایدار و ایمن نگه می‌دارد.


ریسک ماینرهای بیت کوین چیست؟

فرآیند استخراج بیت کوین ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد: ازجمله این خطرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


خطرات محیطی

بر اساس گزارش Digiconomist، ازآنجایی‌که فرآیند استخراج بیت کوین به قدرت پردازش و برق زیادی نیاز دارد، استخراج بیت کوین سالانه حداقل ۹۵ مگاتن دی‌اکسید کربن منتشر می‌کند. منابع دیگر این مقدار را کمتر و معادل 57 میلیون تن ذکر کرده‌اند. عملیات استخراج بیت کوین عموماً در مناطقی انجام می‌شود که برق ارزان‌تر است، مانند کشور چین. چون در این کشور زغال‌ سنگ بخشی از برق کشور را تولید می‌کند.


بااین‌حال، طبق گزارش CNBC، پس‌ازاینکه چین استخراج بیت کوین را ممنوع کرد، قدرت محاسباتی جمعی ماینرها در سراسر جهان 50 درصد کاهش یافت. از آن زمان ایالات‌متحده به دومین گزینه برای استخراج بیت کوین تبدیل شده و اکنون تقریباً 17 درصد از ماینرهای جهانی را به خود اختصاص داده است. اگر ایالات‌متحده به‌آرامی به سمت انرژی‌های تجدید پذیر متمایل شود، هزینه‌های زیست‌محیطی به کمتر از 95 مگاتن خواهند رسید.


نوسان قیمت

از زمان معرفی بیت کوین تا امروز، قیمت بیت کوین ارز نوسان زیادی داشته است. این نوع نوسانات و تغییر قیمت پاداش‌های بیت کوین باعث می‌شود استخراج‌کنندگان نتوانند بفهمند که چقدر از این فرآیند درآمد کسب خواهند کرد.


سودآوری

بسته به عواملی مانند دستگاه ماینینگ مورداستفاده، هزینه ماشین‌های استخراج، نوسانات بیت کوین، تغییر قیمت پاداش و هزینه برق، هیچ تضمینی وجود ندارد که یک ماینر بیت کوین به‌اندازه کافی پول برای پرداخت هزینه‌های عملیاتی به دست بیاورد.


خطرات نظارتی

مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال با محبوبیت بیشتر بیت کوین در حال توسعه و تغییر هستند. مقررات شامل مالیات بر خرید ارزهای دیجیتال یا حتی مجاز بودن استخراج آن‌ها در مناطق خاص است.


بدافزار

در دنیای بدافزارها حملات بات نت مشکل رایجی هستند که ماینرها را تهدید می‌کنند. این بدافزارها از سیستم‌های کاربران برای استخراج بیت کوین بدون اطلاع مالکان استفاده می‌کنند.

ریسک ماینرهای بیت کوین چیست؟

برای استخراج بیت کوین به چه چیزی نیاز است؟

در ابتدا استخراج بیت کوین بر روی CPUهای رایانه‌های شخصی انجام می‌شد. پس‌ازآن، سیستم‌های چند کارت گرافیکی، مدارهای مجتمع دیجیتال برنامه پذیر (FPGA) و درنهایت، ASIC به بازار آمدند و در تلاش برای یافتن هش‌های بیشتر با استفاده از مصرف برق کمتر هستند. برای مشارکت در استخراج بیت کوین ماینرهای آینده‌نگر به موارد زیر نیاز دارند:


1- کامپیوترهای ماینینگ رقابتی:


این کامپیوترها که اغلب به آن‌ها ریگ گفته می‌شود، همراه با ASIC که ریزتراشه‌هایی هستند که برای یک برنامه خاص طراحی شده‌اند، به‌طور قابل‌توجهی به فرآیند استخراج کمک می‌کنند.


2- برق:


برق اصلی‌ترین هزینه این کار است و سود حاصل از عملیات ماینینگ بیشتر صرف هزینه برق می‌شود.


3- منبع تغذیه کم‌هزینه:


با توجه به اینکه هزینه اصلی استخراج بیت کوین مصرف برق است، داشتن یک منبع تغذیه کارآمد مهم است.


4- نرم‌افزار ماینینگ:


این نرم‌افزار مسائل ریاضی پیچیده را در فرآیند استخراج حل می‌کند. به‌عنوان‌مثال، CGMiner یکی از نرم‌افزارهای منبع باز استخراج بیت کوین است.


5- استخر ماینینگ:


استخرهای ماینینگ کمک می‌کنند تا استخراج بیت کوین در دسترس تر و راحت‌تر شود.


استخر و مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

هدف شبکه بیت کوین این است که هر 10 دقیقه یک بلوک جدید به بلاکچین اضافه کند. به‌طورکلی برای یک ماینر بیت کوین فردی دشوار است که با موفقیت یک هش جدید برای یک بلوک ایجاد کند. اینجا جایی است که استخرهای استخراج به کمک افراد می‌آیند. آن‌ها منابع محاسباتی بسیاری از ماینرها را باهم ترکیب می‌کنند تا شانس هش موفقیت‌آمیز یک بلوک را افزایش دهند.

استخر و مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

سپس بر اساس تعداد منابعی که استخراج‌کنندگان ارائه می‌کنند، پاداش‌ها بین آن‌ها توزیع می‌شود. این روش نیازی به هزینه‌های اولیه استخراج بیت کوین ندارد.مزارع استخراج بیت کوین هم شبیه به استخرهای استخراج هستند. بااین‌حال، در مزارع ماینینگ، ریگ‌های ماینینگ معمولاً در یک مکان، مرکز داده یا انبار قرار می‌گیرند.


آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟ سوالی است که برخی کاربران درباره آن می‌پرسند پس پاسخ به این سؤال آسان است در ادامه همراه اکسبیتو باشید و مقاله آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟ را مطالعه کنید. استخراج بیت کوین در بسیاری از کشورها قانونی است. برخی از کشورها مقرراتی را تصویب کرده‌اند که به‌طور مؤثر مالکیت، تجارت یا استخراج بیت کوین را ممنوع می‌کند. استخراج بیت کوین در کشورهای زیر غیرقانونی است:


  • الجزایر
  • بولیوی
  • چین
  • مصر
  • مراکش
  • نپال
  • پاکستان

جالب اینجاست بدانید استخراج بیت کوین در ایران قانونی است، اما باید مجوز قانونی این کار را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کنید.


کلام آخر

استخراج بیت کوین یک فرآیند انرژی‌بر و زمان‌بر است. ماینرها باید در این فرآیند باهم رقابت کنند و اولین ماینری که بتواند معما را حل می‌کند بیت کوین پاداش می‌گیرد. فرآیند استخراج بیت کوین همچنین تراکنش‌های موجود در شبکه ارز دیجیتال را تأیید کرده و آن‌ها را قابل‌اعتماد می‌کند.


اگرچه ماینرهای فردی که از سیستم‌های دسکتاپ استفاده می‌کردند در روزهای اولیه بازار ارزهای دیجیتال نقش داشتند، در حال حاضر اکوسیستم استخراج بیت کوین تحت تسلط شرکت‌های استخراج بزرگی است که استخرهای استخراج را در بسیاری از مناطق جغرافیایی اداره می‌کنند. استخراج بیت کوین نیز بحث‌برانگیز است، زیرا از مقادیر نجومی انرژی استفاده می‌کند. با افزایش آگاهی از تغییرات آب و هوایی، ماینرهای زیادی عملیات خود را به مناطقی منتقل کرده‌اند که از منابع انرژی تجدید پذیر برای تولید برق استفاده می‌کنند.