پس از اینکه «ثبت نام با شماره موبایل» و «احراز هویت پایه» را در صرافی اکسبیتو انجام دادید، به امکاناتی مانند برداشت و واریز ریال (محدود)، برداشت و واریز رمز ارز (محدود)، خرید و فروش رمز ارز، و معامله رمز ارز دسترسی پیدا خواهید کرد. بااین‌حال، برای بهره‌مند شدن از تمام امکانات صرافی اکسبیتو، باید «احراز هویت پیشرفته» را نیز انجام دهید. به همین خاطر، در این آموزش، احراز هویت پیشرفته اکسبیتو را برای شما توضیح می‌دهیم.


روش‌های احراز هویت پیشرفته اکسبیتو

احراز هویت پیشرفته اکسبیتو با 3 روش مختلف انجام می‌شود که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هرکدام از این روش‌ها از طریق مرورگر وب و نرم‌افزار اکسبیتو قابل انجام هستند. این 3 روش عبارت‌اند از:


  • احراز هوشمند

  • ضبط ویدیو

  • آپلود سلفی

احراز هویت اکسبیتو با روش احراز هوشمند

در روش «احراز هوشمند»، تایید هویت شما با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و از طریق ویدیو و اسکن چهره شما انجام می‌شود. این فرایند به‌طور تقریبی 5 دقیقه طول می‌کشد و برای تایید توسط صرافی، فقط به 1 ساعت زمان نیاز دارد.


برای انجام احراز هویت هوشمند به موارد زیر نیاز دارید:


  • شماره سریال کارت ملی: شما باید شماره سریال کارت ملی جدید خود را در کادر مربوطه وارد کنید. در نتیجه، اگر کارت ملی جدید ندارید، باید از 2 روش دیگر احراز هویت پیشرفته استفاده نمایید.

  • دسترسی به دوربین برای ثبت ویدیو از چهره: این فرایند شامل دو بخش است. ابتدا باید تصویر چهره خود را با دوربین اسکن کنید. سپس، متنی به شما ارائه می‌شود و شما باید این متن را با صدای رسا بیان کرده و از خودتان ویدیو ضبط کنید.

احراز هویت اکسبیتو با روش ضبط ویدیو

در روش «ضبط ویدیو»، تایید هویت شما از طریق ضبط ویدیو و خواندن متن مربوطه انجام می‌شود. این فرایند حدوداً 4 دقیقه طول می‌کشد و زمان انتظار برای تایید نیز 12 ساعت خواهد بود. برای احراز هویت پیشرفته با ضبط ویدیو باید موارد زیر را در اختیار داشته باشید:


  • تصویر کارت شناسایی: در مرحله اول، باید تصویر جلوی کارت ملی جدید خود را آپلود نمایید. همچنین، می‌توانید به‌جای کارت ملی، از گواهینامه رانندگی معتبر، کارت پایان خدمت یا معافیت، شناسنامه عکس‌دار طرح جدید یا پاسپورت معتبر استفاده کنید.

  • دسترسی به دوربین برای ثبت ویدیو: در مرحله دوم، متنی شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ احراز هویت شما به نمایش گذاشته می‌شود. شما باید این متن را با صدای رسا بخوانید و از خودتان ویدیو ضبط کنید.

احراز هویت اکسبیتو با روش آپلود سلفی

در روش «آپلود سلفی»، تایید هویت از طریق آپلود تصویر چهره به‌همراه متن دست‌نوشته در کنار مدرک شناسایی صورت می‌گیرد. این فرایند به‌طور تقریبی 4 دقیقه طول کشیده و تایید آن به 12 ساعت زمان نیاز دارد. برای انجام احراز هویت پیشرفته با روش آپلود سلفی باید موارد زیر را در اختیار داشته باشید:


  • تصویر کارت شناسایی: در مرحله اول این فرایند، تصویر جلوی کارت ملی جدید خود را بارگذاری می‌کنید. همچنین، می‌توانید به‌جای کارت ملی، از گواهینامه رانندگی معتبر، کارت پایان خدمت یا معافیت، شناسنامه عکس‌دار طرح جدید یا پاسپورت معتبر استفاده نمایید.

  • دسترسی به دوربین برای ثبت عکس سلفی: در مرحله دوم، متن تعهدنامه‌ای شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ احراز هویت شما به نمایش درمی‌آید. شما باید این متن را بر روی یک کاغذ بنویسید. سپس، این متن را به‌همراه مدرک شناسایی مرحله قبل، در دست گرفته و از خودتان عکس سلفی بگیرید.