ویجت‌ها به‌عنوان ابزارهای کمکی به تریدرها این امکان را می‌دهند بدون استفاده و باز کردن منبع یا سایت خاصی به برخی از ابزارها و داده‌های آماری دسترسی داشته باشند. در این مقاله به بررسی ویجت قیمت ارز دیجیتال، انواع آن‌ها و کمکی که به تریدرها می‌کنند می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.


ویجت قیمت ارز چیست؟

ویجت قیمت ارز را با نام ابزارک‌ها هم می‌شناسند. ابزارک‌ها در واقع به‌عنوان بلوک‌هایی شما را قادر می‌سازند با استفاده از آن‌ها قیمت ارزهای دیجیتال و کلیه اقلام ارائه شده در شبکه‌های اطلاع‌رسانی اصلی را در اپلیکیشن و یا سایت خود به نمایش در آورید. با استفاده از ویجت‌ها نیاز به باز کردن شبکه اطلاع‌رسانی اصلی ندارید.


معمولاً شما قادر هستید به‌صورت رایگان قیمت و نمودارهای اقلام ارائه شده را در بخش‌های مختلف سایت خود به نمایش در آورید. ویجت‌ها به دلیل داشتن قالب‌های مختلف امکان اضافه‌شدن به سایت یا اپلیکیشن را به شما می‌دهند.


ویجت قیمت ارز.png

درواقع ویجت ارز دیجیتال به‌عنوان ابزارک‌هایی شما را قادر می‌سازند که آنها را به‌صورت دلخواه در برنامه یا سایت خود پیاده‌سازی کنید. این کار بدون استفاده از برنامه‌نویسی انجام می‌شود. مسئول سایت مبدأ یک بلوک کد برنامه‌نویسی شده توسط سایت اصلی برای تریدرها قرار داده تا آن‌ها بتوانند آن را به سایت خود اضافه و از این ابزارها استفاده کنند. در زیر به قالب‌های مختلف ابزارک‌ها اشاره می‌کنیم:


  • قالب نمای بازار

  • قالب بلوک قیمتی

  • قالب نوار متحرک قیمت‌ها

  • قالب چند بلوکی برای نشان‌دادن قیمت‌ها

  • قالب‌های جدولی برای نمایش قیمت‌ها

ویجت‌ها چه کمکی به تریدرها می‌کنند؟

ویجت رصد قیمتی کاربردهای زیادی برای یک تریدر دارد. تریدر با استفاده از ابزارک‌ها، قیمت‌های لحظه‌ای و زنده ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی را می‌بیند. تریدر به انتخاب خود روش نمایش این ویجت‌ها را انتخاب و با استفاده از این ابزارک‌ها بدون نیاز به باز کردن سایت اصلی ترید را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.


تریدر با استفاده از این ابزارها یا ویجت قیمت ارز به بازارهای مالی مختلف مانند بازار طلا و ارز، سهام، ارز دیجیتال، سکه و ... دسترسی پیدا کند. ویجت‌ها اهمیت بالایی دارند؛ زیرا باتوجه ‌به نظریه جان مورفی، قیمت، بیشتر از هفتاد درصد در تشکیل سناریو برای مشارکت در بازار و خرید ارز دیجیتال سهم دارد. در واقع یک تریدر باید با نگاه به قیمت و حجم معاملات ارز دیجیتال و سایر بازارهای مالی قدرت ارز دیجیتال و بازار را بسنجد. به‌این‌ترتیب می‌تواند با تصمیم‌گیری بهتر و پیشگیری از ضرر احتمالی خود را به سود نزدیک‌تر کند.

در ادامه به بررسی انواع مختلف ویجت رصد قیمتی و کمکی که به تریدرها می‌کنند اشاره می‌کنیم.


مدیریت ارز دیجیتال توسط تریدر با ویجت مرورگر

هدف اصلی ویجت‌ها آسان‌کردن سازوکار خریدوفروش ارز دیجیتال به‌وسیله تریدر است. با یکپارچه‌سازی این موضوع توسط ویجت‌ها، تریدر به‌خوبی خریدوفروش ارزهای دیجیتال را مدیریت می‌کند. علاوه بر این تریدر به‌راحتی امکان انجام تراکنش را دارد.


ویجت‌ها به‌صورت امن امکان مبادلات برای تریدر را فراهم می‌کنند. علاوه بر این از هزینه کارمزد اکوسیستم اصلی هم می‌کاهند. در واقع تریدر با ادغام ابزارک‌ صرافی‌ها و منابع اصلی آن را تبدیل به یک صرافی آنلاین می‌کند. اطلاعات مربوط به ویجت‌های ساخته شده توسط تریدر معمولاً در سمت کاربر که همان مرورگر است ذخیره می‌شوند و به‌این‌ترتیب حریم خصوصی کاربر حفظ و توسط سرورها قابل‌دستیابی نمی‌باشد.


در ادامه برخی از ویجت‌های مهم که به تریدر در مدیریت بازار ارز دیجیتال کمک می‌کنند را به همراه نقش آن‌ها آورده‌ایم:


ویجت رصد قیمتی نمای بازار چه کمکی به تریدر می‌کند؟

تریدر باید از ویجت نمای بازار بهترین استفاده را ببرد. معمولاً در خرید ارز دیجیتال به دلیل وجودداشتن شاخص‌های کلیدی عملکرد بازار ارز دیجیتال یا هر بازار دیگری تحت‌تأثیر قرار داده می‌شود. شناخت این شاخص‌ها به کمک ابزارک‌ها می‌تواند به تریدر کمک کند. با استفاده از ویجت نمای بازار این اطلاعات به‌صورت لحظه‌ای در اختیار تریدر قرار می‌گیرد. او با استفاده از این اطلاعات بهترین تصمیم را در زمان معامله خواهد گرفت.


ویجت خرید ارز دیجیتال بلوک قیمتی چه کمکی به تریدر می‌کند؟

ویجت بلوک قیمتی نیز اطلاعات و ارزش خرید ارز دیجیتال یا یک شاخص واحد را به‌صورت لحظه‌ای در اختیار تریدر قرار می‌دهد. تمامی این اطلاعات به انتخاب خود تریدر در اختیار او قرار داده می‌شود. این ویجت کاربردهای مختلفی به‌صورت زیر دارد:


  • ساخت چیدمان برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در سایزها و اشکال متنوع

  • ایجاد ترکیب‌های اختصاصی برای انواع صفحات وب و اپلیکیشن‌ها در ابعاد و اشکال مختلف

  • امکان‌ تأکید بر ارزش یک ارز دیجیتال یا یک شاخص به دلیل اهمیت بیشتر آن

ویجت قیمت چه کمکی به تریدر می‌کند؟.png

ویجت قیمت ارز نوار متحرک چه کمکی به تریدر می‌کند؟

همان گونه که از نام آن پیدا است این ویجت‌ها به‌صورت متحرک و گردشی در سایت یا اپلیکیشن قرار می‌گیرند و تریدر می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. این ابزارک‌ها نیز اطلاعات آنلاین و زنده تعدادی از شاخص‌ها یا ارزهای دیجیتال را در اختیار تریدر قرار می‌دهند.


در این ویجت مقدار و درصد تغییرات ارز دیجیتال به نمایش در می‌آید. البته این ابزارک با داشتن امکاناتی نظیر تنظیم سرعت حرکت آیتم‌ها تریدر را قادر می‌سازد که آن‌ها را به‌دلخواه خود تنظیم کند. با استفاده از این ویجت قیمت ارز می‌توان حداکثر بیست شاخص یا ارز دیجیتال را نمایش داد. این ابزارک عموماً در هدر یا فوتر سایت یا اپلیکیشن قرار می‌گیرد.


ویجت قیمت ارز چند بلوکی چه کمکی به تریدر می‌کند؟

صرافی‌های دارای ویجت‌های مختلف با اهمیت دادن به کاربران و تریدرها، اطلاعات جامعی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این ویجت از ترکیب چند بلوک در کنار هم تشکیل شده است. معمولاً از ترکیب 5 بلوک در کنار هم ویجت چند بلوکی با نمایش قیمت‌ها ایجاد می‌شود.


این ابزارک با قراردادن اطلاعات آماری زیر باعث می‌شود تا کاربر بهترین تصمیم را برای آینده بگیرد:


  • نشان‌دهنده نرخ و ارزش خرید ارز دیجیتال به‌صورت آنلاین و زنده

  • نشان‌دهنده مقدار تغییرات برای 5 شاخص یا ارز انتخابی

  • نشان‌دهنده جهت نوسان بازار برای 5 شاخص یا ارز دیجیتال انتخابی

تریدرها قادر هستند تا 5 شاخص به این ویجت قیمت ارز اضافه و اطلاعات آن‌ها را مشاهده کنند. این ابزارک قابلیت نمایش در قسمت هدر سایت و برنامه‌ها را دارد؛ به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.


ویجت قیمت ارز جدولی چه کمکی به تریدر می‌کند؟

معمولاً جدول‌ها در ارائه اطلاعات قیمتی در بازارهای مالی و به‌خصوص ارز دیجیتال مرسوم‌تر از سایر ابزارها هستند؛ بنابراین ویجت جدولیِ نمایش قیمت ارائه شده تا تریدر بتواند با استفاده از آن‌ها، اطلاعات قیمتی ارز دیجیتال و سایر شاخص‌ها را به‌صورت دقیق در سایت یا اپلیکیشن قرار داده و با استفاده از آن اقدام به ترید کند. در واقع این ویجت قیمت ارز دیجیتال است که به تریدر این امکان را می‌دهد بدون ورود به سایت مرجع، تمامی اطلاعات قیمت و نوسانات را بدون دردسر مشاهده کند.


معمولاً یک تریدر می‌تواند حداکثر بیست شاخص یا ردیف را به این جداول اضافه کند. در صورت تمایل به‌ قراردادن شاخص‌های بیشتر باید از تعداد بیشتری جدول استفاده شود.


ویجت قیمت ارز اکسبیتو

متأسفانه، بیشتر از 95 درصد از تریدرها و معامله‌گران فعال در بازارهای مالی و به‌خصوص در خرید ارز دیجیتال در نهایت متضرر می‌شوند و این موضوع باعث شده تا بسیاری از تریدرها در انجام معاملات نهایت احتیاط را به خرج دهند. بیشتر ضررهای مالی به‌دست‌آمده در نتیجه نداشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و استفاده‌نکردن از منابع آماری قیمتی آنلاین یا همان ویجت‌ها است. برای اطلاع‌یافتن از قیمت شاخص‌های ارز دیجیتال می‌توانید از ویجت‌های اکسبیتو استفاده کنید. در ابتدا باید آخرین نسخه اپلیکیشن اکسبیتو را دانلود و نصب کنید. بعد از آن قادر خواهید بود ویجت قیمت ارز دلخواه خود را انتخاب و آن را به صفحه موبایل خود اضافه کنید. ازاین‌پس می‌توانید با استفاده از داده‌های آماری اکسبیتو تحلیل‌های بهتری داشته باشید.


آیا شما به‌عنوان یک تریدر ترجیح می‌دهید از داده‌های آماری و ویجت‌های قیمتی معتبر و آنلاین استفاده کنید یا بدون استفاده از این ابزارک‌ها کار خود را دنبال کنید؟