برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، داشتن منابع معتبر بسیار مهم است. پیدا کردن پروژه‌های آینده‌دار و مناسب برای سرمایه‌گذاری و تریدینگ کار سختی به نظر می‌رسد، اما سایت‌های رایگان و معتبر زیادی وجود دارند که راه را برای معامله‌گران آسان کرده‌اند. یکی از این پلتفرم‌های مهم، سایت کوین مارکت کال (CoinMarketCal) نام دارد. سایت CoinMarketCalیک تقویم اخبار و رویدادهای کریپتویی است که محبوبیت زیادی در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌است. با استفاده از این سایت می‌توانید به راحتی از رویدادهایی که برای هر ارز دیجیتال اتفاق می‌افتد، به تفکیک باخبر شوید. در این مقاله برای شما راهنمای کاملی از سایت CoinMarketCalآماده کرده‌ایم که از طریق آن می‌توانید مثل یک حرفه‌ای از این سایت استفاده کنید و از تمام امکانات آن بهره‌مند شوید.


سایت کوین مارکت کال (CoinMarketCal) چیست؟

سایت کوین مارکت کال (CoinMarketCal) چیست؟

سایت کوین مارکت کال یک تقویم ارزهای دیجیتال و NFT است. این سایت در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به وجود آمد و مرکز اصلی آن در شهر تولوز فرانسه است. سایت CoinMarketCal اطلاعات به روزی را از رویدادهای پیش روی بازار ارزهای دیجیتال، اخبار و آپدیت‌های تازه بازار، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. پلتفرم ارز دیجیتال CoinMarketCal اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند و به شکلی قابل فهم و ساده ارائه می‌کند. کاربران می‌توانند این اطلاعات را براساس ارزهای دیجیتال، تاریخ رویدادها، نوع رویدادها و ... فیلتر کنند و برای اطلاعات مورد نظرشان زنگ هشدار بگذارند.


رویدادهایی که در سایت CoinMarketCal ارائه می‌شوند را می‌توانیم به دسته‌های زیر تقسیم کنیم:


  • کنفرانس‌ها و رویدادهای اطلاعاتی هر ارز دیجیتال

  • آپدیت رود‌مپ یا نقشه راه پروژه‌های دیجیتالی (شبکه اصلی، شبکه آزمایشی، فورک و ...)

  • گزارش هفتگی و ماهانه از کوین‌های مختلف

  • برنامه توکن سوزی ارزهای دیجیتال


  • برنامه لانچ اپلیکیشن‌ها و محصولات پروژه‌ها

  • لیست‌ شدن توکن‌های جدید در صرافی‌های ارز دیجیتال

  • برنامه اسنپ شات صرافی‌های ارز دیجیتال

امکانات سایت کوین مارکت کال (CoinMarketCal) کدامند؟

امکانات سایت کوین مارکت کال (CoinMarketCal) کدامند؟

پلتفرم کوین مارکت کال امکانات بی‌نظیری به کاربران ارائه می‌دهد و از این طریق افراد زیادی را به خود جذب کرده است. علاقه‌مندان و دنبال کنندگان بازار کریپتو با مراجعه به این سایت از امکانات آن بهره برده و اطلاعات گسترده‌ای در مورد بازار ارز دیجیتال کسب می‌کنند. برخی از این امکانات عبارتند از:


  • اطلاعات مربوط به رویدادهای بازار کریپتوکارنسی ( شبکه اصلی، لانچ محصولات جدید، کنفرانس‌ها و ...) به صورت کاملا رایگان

  • امکان گذاشتن آلارم و زنگ هشدار برای رویدادهای آینده ارزهای دیجیتال مورد علاقه کاربران


  • سایت‌های تریدینگ می‌توانند از ویجت‌های رایگان سایت CoinMarketCal در سرویس‌های خود استفاده کنند.

پلتفرم کوین مارکت کال (CoinMarketCal) برای چه کسانی مناسب است؟

پلتفرم کوین مارکت کال (CoinMarketCal) برای چه کسانی مناسب است؟

کوین مارکت کال برای تمام افرادی که به بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌مندند، مناسب است. سرمایه‌گذاران و تریدرها می‌توانند اخبار لیست شدن ارزهای دیجیتال جدید یا توکن‌سوزی‌ها را دنبال کنند. اخبار ایردراپ‌ها و برنامه صدور توکن‌های جدید نیز در این سایت ارائه می‌شود. علاوه بر رویدادهای آینده، رویدادهای گذشته نیز در سایت CoinMarketCal موجود است. کاربران و سرمایه‌گذاران می‌توانند با مقایسه این رویدادها و روندهای قیمتی به نتایج جالبی برسند و از این اطلاعات در معاملات آینده خود استفاده کنند.


چگونه از سایت کوین مارکت کال (CoinMarketCal) استفاده کنیم؟

سایت کوین مارکت کال دارای محیط و رابط کاربری ساده‌ای بوده و به راحتی قادر به پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود در آن هستید. این سایت بخش‌های متفاوتی دارد و می‌توانید با دنبال کردن گام‌های زیر در استفاده از پلتفرم کوین مارکت کال به یک حرفه‌تبدیل شوید:


1_ ایجاد یک رویداد جدید (Add Event): در این قسمت می‌توانید رویدادهای جدیدی به ارز دیجیتال مورد نظر خود اضافه کنید.


2_ رویدادهای پیش‌رو (Upcoming Events): رویدادهای آینده در این قسمت لیست می‌شوند.


3_ رویدادهای گذشته (Past Events): رویدادها و اخباری که در گذشته اتفاق افتاده‌اند در این قسمت قرار گرفته‌اند.


4_فیلترها (Filters): این بخش به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات و رویدادها را طبق خواسته خود دسته بندی و مشاهده کنید. فیلترهای زیادی که در این قسمت وجود دارند به شما امکان می‌دهند تا جستجوی دقیق‌تری انجام دهید.


5_ اطلاعات مربوط به رویدادها


چگونه از سایت کوین مارکت کال (CoinMarketCal) استفاده کنیم؟

قسمت بالای هر رویداد از نام کوین، نام رویداد، تاریخ رویداد و اطلاعات مربوط به آن رویداد تشکیل شده است.


در این قسمت می‌توانیم اطلاعات زیر را به طور مجزا برای هر رویداد بدست آوریم:


1_ سند و مدرک (Proof): مدارک و اسناد مربوط به رویداد در این قسمت آورده می‌شوند.


2_ منبع خبر (Source): منابعی که رویداد را اطلاع رسانی می کنند. معمولا این منابع کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت پروژه‌های ارز دیجیتال هستند. مانند حساب توئیتری ارز دیجیتال، حساب دیسکورد، تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی. همچنین تیم کوین مارکت کال همیشه اخبار را رصد می‌کنند و کوچکترین خبرها را به صورت رویداد پوشش می‌دهند.


3_ میزان رای کاربران (Ratio of Votes): تعداد رای کاربران را برای درستی اطلاعات یک رویداد نشان می‌دهد، یعنی چند درصد از کاربران درستی اطلاعات را تایید می‌کنند.


4_ گزینه‌های واقعی یا جعلی بودن رویداد (Real and Fake buttons): در این قسمت کاربران می‌توانند با زدن روی دکمه‌های Real (واقعی) و Fake (غیر واقعی یا جعلی) نظر خود را در مورد پروژه اعلام کنند. از این طریق سایت CoinMarketCal به کمک کامیونیتی و کاربران خود، درستی اطلاعات را به رای می‌گذارد.


5_ در آخر نیز اطلاعاتی در مورد تاریخ و زمان این رویداد داده می‌شود. اگر در کنار تاریخ رویداد جمله “Confirmed by Official representative” به معنای تایید شده توسط نمایندگان رسمی، آورده شده باشد، به این معناست که این اطلاعات توسط تیم اصلی سایت کوین مارکت کال تایید شده‌اند.


چگونه از سایت کوین مارکت کال (CoinMarketCal) استفاده کنیم؟ (2)

برای استفاده از فیلترها و یافتن پروژه‌های مورد نظرتان گزینه‌های زیادی پیش روی خود دارید که بصورت زیر قابل استفاده هستند:


1_ در این باکس می‌توانید محدوده تاریخی مورد نظر خود را انتخاب کنید که به میلادی است.


2_ در قسمت کلمات کلیدی یا (Keywords) می‌توان رویداد‌ها را براساس موضوع جستجو کرد. مثلا می‌توانید کلمه Fork را جستجو کنید و تمام رویدادهای مربوط به آن را پیدا کنید.


3_ باکس کوین‌ها (Coins) برای جستجو کردن ارزهای دیجیتال است. در این باکس علاوه بر یافتن پروژه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال به صورت تک تک، امکان دسته‌بندی آنها به صد کوین برتر بازار (Top 100 Coins)، سیصد کوین برتر بازار (Top 300 Coins) و ۵۰۰ کوین برتر بازار (Top 500 Coins) نیز وجود دارد.


4_ امکان فیلتر کردن پروژه‌ها براساس دسته‌بندی نیز وجود دارد. در این قسمت دسته‌بندی‌های متفاوتی وجود دارند از جمله:


  • آپدیت تیم توسعه‌دهنده (Team Update)

  • ایردراپ‌ها و اسنپ شات‌ها (Airdrop/SnapShot)

  • مشارکت‌ با پروژه‌های دیگر (Partnership)

  • آپدیت وایت پیپر (Whitepaper Update)

  • برندینگ (Branding)

  • و دسته‌بندی‌های دیگر

5_امکان انتخاب پروژه‌ها براساس صرافی نیز وجود دارد. شما‌ می‌توانید صرافی‌های مهم را انتخاب کنید و رویداد‌های مربوط به آنها را مشاهده کنید.


چگونه از سایت کوین مارکت کال (CoinMarketCal) استفاده کنیم؟ (2)

6_ علاوه بر این، سایت کوین مارکت کال لیست‌های مشخصی از رویدادها را مشخص کرده‌است که می‌توان آن را نیز زیر نظر داشت. به عنوان مثال


  • لیست رویدادهایی که تازه اضافه یا آپدیت شده‌اند (Last added/updated)

  • لیست رویداد‌های داغ (HOT) یا رویدادهایی که رای و بازدید بیشتری داشته‌اند.

  • رویدادهای در حال ترند (Trending) که در ۲۴ ساعت گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

  • لیست رویدادهای بسیار مهم (Significant) که به اتفاقات کوین‌های بزرگ اختصاص دارد، مثل بیت کوین، لایت کوین و ارزهای دیجیتال با ارزش دیگر.

چگونه از سایت کوین مارکت کال (CoinMarketCal) استفاده کنیم؟ (3)

به عنوان مثال اگر بخواهیم رویداد فورک کاردانو را جستجو کنیم و تاریخ و مشخصات آن را پیدا کنیم، رویه زیر را در پیش می‌گیریم. ابتدا در قسمت Coins، نام ارز مورد نظرمان را که کاردانو (Cardano) نام دارد وارد می‌کنیم. در باکس کلمات کلیدی نیز کلمه Fork را می‌نویسیم. پس از زدن دکمه جستجو، رویدادهای مربوط به این موضوع نمایش داده می‌شوند.


آیا می‌توانیم به اطلاعات سایت کوین مارکت کال(CoinMarketCal)اعتماد کنیم؟

کوین مارکت کال در طول دوره فعالیت خود توانسته به عنوان یکی از معتبرترین منابع اخبار و رویدادهای ارزهای دیجیتال شناخته شود. تیم توسعه‌دهنده این پلتفرم از تریدرهای حرفه‌ای تشکیل شده است که وقت و انرژی خود را برای فراهم کردن اطلاعاتی درست و قابل اعتماد، اختصاص داده‌اند. پروسه ثبت کردن رویدادهای تازه روی پلتفرم کوین مارکت کال بسیار سخت‌گیرانه است تا هر پروژه‌ای نتواند اطلاعات نادرست در اختیار کاربران قرار دهد.


با این حال باید توجه داشته باشیم که نمی‌توان به طور ۱۰۰ درصد تمام اطلاعات سایت CoinMarketCal را تایید کرد. بازار ارزهای دیجیتال، یک بازار پر تلاطم بوده و ممکن است رویدادها عقب بیفتند یا اجرا نشوند. در نتیجه کاربران باید همیشه تحقیقات خود را در کنار اطلاعات سایت انجام دهند و فقط به آن اکتفا نکنند. زمانی که به پروژه‌های ارائه شده در سایت CoinMarketCal نگاه می‌کنید، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. تیم توسعه دهنده هر ارز دیجیتال، بسیار مهم است و بهتر است تجربه‌های گذشته آنها را در صنعت ارزهای دیجیتال بررسی کنید. در کنار این، اهداف پروژه و مشکلاتی که قصد حل آنها را دارد نیز بسیار مهم و تعیین‌کننده هستند. فاکتور مهم دیگری که باید در نظر گرفته‌شود مارکت کپ ارز دیجیتال و پذیرش آن توسط بازار است.


سخن پایانی


در آخر باید بگوییم که سایت CoinMarketCal یک منبع قابل اعتماد برای هر فردی است که می‌خواهد در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. تیم سایت کوین مارکت کال وقت و انرژی زیادی را به بررسی اطلاعات پروژه‌ها اختصاص می‌دهد تا اطلاعاتی درست و به روز را در اختیار کاربران خود قرار دهد. سیاست‌های سایت CoinMarketCal برای لیست کردن ارزهای دیجیتال در این پلتفرم، بسیار سخت‌گیرانه هستند و این مساله به اعتبار آن می‌افزاید. با این حال باید به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری و تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال یک کار پر ریسک به شمار می‌آید. در این بازار هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید، با دید بازتری وارد معامله خواهید شد و احتمال ضرر کم می‌شود. کاربران باید تحقیقات خود را انجام دهند (do your own research) و به تنها یک منبع اطلاعاتی اکتفا نکنند. امیدواریم که معاملات پرسودی داشته باشید.