همه‌ی سرمایه‌گذاران علاقه دارند که سود معاملات خود را بیشتر کنند. به‌خاطر همین، روش‌ها و استراتژی‌های معاملاتی مختلفی به‌وجود آمده است تا به کمک معامله‌گران بیایند. یکی از همین روش‌های خوب، برای افزایش سود معاملات، استفاده از ربات‌های ترید است. این ربات‌ها، معاملات بازارهای مالی را خودکار می‌کنند. در نتیجه دقت معاملات بالا رفته و کاربران سود بیشتری کسب می‌کنند. یکی از جدیدترین پلتفرم‌هایی که با استفاده از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، معاملات ارز دیجیتال را خودکار می‌کند، شریمپی (Shrimpy) است. پلتفرم Shrimpy راهی جدید برای معامله‌گری است و می‌تواند سود کاربران را بیشتر کند. پس، بیایید با هم به‌سراغ شریمپی برویم و بیشتر با آن آشنا شویم.


پلتفرم شریمپی (Shrimpy) چیست؟

پلتفرم شریمپی (Shrimpy) چیست؟

سرمایه‌گذاری روی چند ارز دیجیتال مختلف، نیاز به تحلیل هر کدام از آن ارزها دارد. این کار، بسیار دشوار است و می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه‌های شما شود. بنابراین، برای اینکه به‌طور همزمان روی چند ارز تمرکز داشته باشید، به یک مدیر پورتفولیو یا سبدگردان نیاز دارید. استخدام یک مدیر پورتفولیو، هزینه‌ی زیادی به‌همراه دارد. از سوی دیگر، احتمال دارد که این مدیران هم در تجزیه و تحلیل بازار اشتباه کنند.


حالا تصور کنید که یک ربات، مدیریت سرمایه‌گذاری شما را بر عهده داشته باشد. از این طریق، دقت کار بالا رفته و سرمایه‌های شما به‌خوبی مدیریت می‌شوند. پلتفرم شریمپی (Shrimpy) دقیقاً همین کار را برایتان انجام می‌دهد. این پلتفرم،با ارائه‌ی انواع استراتژی‌های معاملاتی و تحلیل ارزهای دیجیتال، مدیریت سبد سرمایه را به فرایندی خودکار تبدیل می‌کند. بنابراین، پلتفرم Shrimpy خدمات زیر را به شما ارائه می‌دهد:


  • مدیریت سبد سرمایه

  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری سفارشی

  • تعادل مجدد سبد سرمایه

  • ردیابی عملکرد سرمایه‌گذار

  • کپی کردن ترید معامله‌گران حرفه‌ای

پلتفرم شریمپی (Shrimpy) چگونه کار می‌کند؟.png

پلتفرم شریمپی (Shrimpy) چگونه کار می‌کند؟

هدف اصلی پلتفرم shrimpy خودکارسازی سرمایه‌گذاری است. در این بین، تعادل مجدد پورتفولیو، گزینه‌ای بوده که باعث شهرت این پلتفرم شده است. شریمپی، این کار را با خرید و فروش تدریجی دارایی‌های شما و ایجاد تعادل مجدد بین سود و ریسک انجام می‌دهد. این مسئله، سرمایه‌گذاری را برای افراد مبتدی آسان می‌کند. به‌خاطر همین، بسیاری از افراد تازه‌کار، به تشکیل سبد سرمایه در Shrimpy علاقه دارند.


از سوی دیگر، یکی از ویژگی‌های بسیار خوب پلتفرم شریمپی، امکان کپی تریدینگ یا معامله‎‌گری اجتماعی است. در واقع، با استفاده از این ابزار، می‌توانید معاملات کاربران موفق را کپی کنید. در نتیجه، این گزینه، هم برای افراد مبتدی بسیار مناسب است و هم ریسک معاملات آن‌ها را پایین می‌آورد.


ویژگی‌های اصلی شریمپی (Shrimpy) کدامند؟

ویژگی‌های اصلی شریمپی (Shrimpy) کدامند؟

در حال حاضر، شریمپی (Shrimpy) تنها پلتفرمی است که مدیریت سرمایه، استراتژی‌های معاملاتی و تحلیل بازار را ترکیب کرده و به‌صورت خودکار درآورده است. بنابراین، پلتفرم Shrimpy، راهی نوین به تجارت ارزهای دیجیتال باز کرده و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. پس، باید ویژگی‌های این پلتفرم را بررسی کنیم و با آن به‌خوبی آشنا شویم.


تعادل مجدد پورتفولیو (Portfolio Rebalancing)

سبد سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران از ارزهای مختلفی تشکیل می‌شود. ایجاد تعادل مجدد پورتفولیو (Portfolio Rebalancing) در این سبد سرمایه ضروری است. در واقع، ایجاد تعادل مجدد یعنی اینکه با فروش دارایی‌های کم‌بازده و خرید ارزهای پرسود، تعادل دوباره‌ای در سبد سرمایه ایجاد شود. این کار باعث کاهش ضرر شده و سود کل سبد سرمایه را بیشتر می‌کند.


با این حال، ایجاد تعادل مجدد، کار بسیار دشواری است و به بررسی ارزهای مختلف نیاز دارد. به‌خاطر همین، پلتفرم Shrimpy، این کار را برای شما به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. تعادل مجدد پورتفولیو در شریمپی با دو روش زیر انجام می‌شود:


1_ تعادل مجدد دوره‌ای (Periodic Rebalancing): در تعادل مجدد دوره‌ای یا زمانی، سرمایه‌های شما در یک بازه‌ی مشخص زمانی، دوباره متعادل می‌شوند. این مدت‌زمان می‌تواند روزانه، هفتگی یا ماهانه باشد. نسبت تعادل سرمایه‌ها را هم خود شما تعیین می‌کنید.


2_ تعادل مجدد آستانه (Threshold Rebalancing): این نوع از تعادل، زمانی انجام می‌شود که یک دارایی نسبت به میزان تعیین‌شده کم یا زیاد شود. این روش، نسبت به تعادل مجدد زمانی کارآمدتر است، چونکه کارمزد کمتری می‌پردازید و فقط در مواقع موردنیاز انجام می‌شود.


ابزار شاخص‌سازی (Indexing Tools)

سبد سرمایه‌ای که از ارزهای مختلفی تشکیل شده باشد، باعث کاهش ریسک و افزایش سود می‌شود. ابزار شاخص‌سازی (Indexing Tools) به کاربران اجازه می‌دهد که سبد متنوعی داشته باشند. با استفاده از این ابزار، کاربران می‌توانند ارزهای خود را بر اساس فاکتورهای مختلف و همین‌طور تعادل مجدد، سبدگردانی کنند.


علاوه بر آن، با استفاده از ابزار شاخص‌سازی، می‌توان وزن و ارزش دارایی‌های مختلف خود را تعیین کرد. در نتیجه، این ابزار پلتفرم Shrimpy، گزینه‌های زیر را به شما ارائه می‌کند:


  • سبدگردانی بر اساس ارزش بازار: این ابزار 10 ارز برتر بازار را از نظر ارزش در نظر می‌گیرد. سپس، سبد سرمایه‌ی شما را بر اساس این 10 ارز تشکیل می‌دهد. هر وقت که ارزی از این فهرست خارج شده و ارز دیگری جایش را بگیرد، ابزار شاخص‌سازی شریمپی (Shrimpy) به‌طور خودکار آن ارز را در سبد شما جایگزین می‌کند. از سوی دیگر، این ابزار به ارزهای بالای فهرست، سهم بیشتری را از سبد سرمایه‌ی شما اختصاص می‌دهد.

  • سبدگردانی با درصد برابر: با این گزینه، باید درصد ثابتی را برای همه‌ی دارایی‌ها مشخص کنید. در نتیجه، ابزار شاخص‌سازی، همیشه درصد ثابتی را برای همه‌ی ارزهای سبد شما حفظ می‌کند. مثلاً اگر به هر ارز 20 درصد اختصاص دهید، ابزار Shrimpy، سرمایه‌ی شما را طوری تعیین می‌کند، که ارزش هر دارایی برابر با 20 درصد کل سبد سرمایه باشد.

بک تست ارز دیجیتال (Backtesting)

ویژگی بک تست (Backtesting) مربوط به زمانی است که می‌خواهید یک استراتژی را با استفاده از اطلاعات تاریخی آزمایش کنید. در واقع، با این ابزار، می‌توانید ببینید که اگر این استراتژی معاملاتی را قبلاً انجام می‌دادید، چه اتفاقی می‌افتاد. در این آزمایش، می‌توانید از اطلاعات نمودار قیمت ارزها تا 5 سال گذشته استفاده کنید. این روش شبیه‌سازی بسیار دقیق بوده و شیوه‌ی خوبی برای آزمایش استراتژی معاملاتی شما است.


سوشال تریدینگ (Social Trading)

منظور از استراتژی معامله‌گری اجتماعی یا سوشال تریدینگ (Social Trading) کپی کردن روش معامله‌گری دیگران است. این شیوه که به کپی تریدینگ (Copy trading) هم شناخته می‌شود، تأثیر زیادی در موفقیت معاملات شما دارد. با سوشال تریدینگ، می‌توانید معامله‌گران موفق را ببینید و معاملات آن‌ها را کپی کنید. بنابراین، هر بار که آن‌ها معامله کنند، دقیقاً معامله‌ی مشابهی برای شما ایجاد می‌شود. در نهایت، بابت کپی کردن معاملات هر معامله‌گر، باید ماهانه 4 دلار بپردازید.


رابط کاربردی شریمپی (Shrimpy) برای توسعه‌دهندگان

این رابط کاربردی، امکان استفاده از امکانات Shrimpy را در پلتفرم‌ها، صرافی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف فراهم می‌کند. بنابراین، توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از این رابط کاربردی، امکانات شریمپی را با پروژه‌های خود ترکیب کنند. در نتیجه، پروژه‌های مختلف، می‌توانند از ربات‌های سرمایه‌گذاری و انواع ابزارهای شریمپی استفاده کرده و امکانات مفیدی را در اختیار کاربران خود بگذارند.


مزایا و معایب شریمپی (Shrimpy) کدامند؟

مزایا و معایب شریمپی (Shrimpy) کدامند؟

همه‌ی پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال در کنار مزایا، معایبی هم دارند. شناخت این موارد، باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران با دقت بیشتری از این پلتفرم‌ها استفاده کنند. به‌خاطر همین، در این بخش به معرفی مزایا و معایب پلتفرم Shrimpy می‌پردازیم.


مزایای پلتفرم Shrimpy

مهم‌ترین مزایای پلتفرم شریمپی عبارت است از:

  • رایگان بودن ابزارها و ربات‌های کریپتو

  • تنوع ابزارهای معاملاتی

  • امنیت بالای پلتفرم

  • تعادل مجدد پورتفولیو

  • امکان کپی‌تریدینگ

  • ارائه‌ی راهنمای آموزشی درباره‌ی ارزهای گوناگون

  • کاربری ساده

  • امکان انجام سرمایه‌گذاری آزمایشی

معایب پلتفرم Shrimpy

معایب پلتفرم شریمپی عبارتند از:


  • عدم ارائه‌ی سیگنال معاملات ارز دیجیتال

  • تضمینی نبودن معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها

  • عدم ارائه‌ی کدهای اسکریپت ربات‌های تریدر

  • ارائه نشدن اپلیکیشن موبایلی

فرایند ثبت نام و ورود به حساب Shrimpy چگونه است؟

وب‌سایت shrimpy کاربری ساده‌ای دارد و به‌راحتی می‌توانید در آن ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام و ورود به شریمپی مراحل زیر را انجام دهید:


1_ به سایت Shrimpy.io بروید.


2_ روی گزینه‌ی "Sign UP" کلیک کنید.


فرایند ثبت نام و ورود به حساب Shrimpy چگونه است؟

3_ در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود، مشخصات، ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و دوباره "Sign Up" را بزنید.


فرایند ثبت نام و ورود به حساب Shrimpy چگونه است؟ (2)

4_ در این مرحله ایمیلی به شما ارسال می‌شود.


فرایند ثبت نام و ورود به حساب Shrimpy چگونه است؟ (3)

5_ به ایمیل خود مراجعه کرده و روی "Confirm My Account" کلیک کنید.


فرایند ثبت نام و ورود به حساب Shrimpy چگونه است؟ (4)

6_ از این طریق، حساب کاربری شما ایجاد می‌شود. حالا می‌توانید با مراجعه به قسمت "Log in" و وارد کردن پسورد و آدرس ایمیل، وارد حساب کاربری‌تان شوید.


فرایند ثبت نام و ورود به حساب Shrimpy چگونه است؟ (5)

کارمزدهای Shrimpy چگونه محاسبه می‌شود؟

ثبت‌نام و استفاده از پلتفرم شریمپی (Shrimpy) رایگان است. علاوه بر آن، این پلتفرم، حساب آزمایشی یا دموی رایگان را هم در اختیار شما می‌گذارد. با این حال، بابت بعضی از ابزارها و خدمات باید مبلغی بپردازید. برخی از این هزینه‌ها عبارتند از:


  • هزینه‌ی مدیران پورتفولیو: در صورتی که برای مدیریت سبد سرمایه‌ی خود از کاربران مدیر کمک بگیرید، باید هزینه‌ی خدمات این افراد را بپردازید. این هزینه را خود مدیران تعیین کرده و به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

  • سود مدیران پورتفولیو: علاوه بر هزینه‌ی ثابت، مدیران پورتفولیو می‌توانند از شما کارمزد هم دریافت کنند. این کارمزدها بر اساس میزان سود شما محاسبه می‌شود. یعنی اینکه هرچه سود شما بیشتر باشد، کارمزدی پرداختی‌تان هم بالاتر می‌رود.

  • هزینه دارایی تحت مدیریت (AUM): در صورتی که مدیران پورتفولیو بخواهند، می‌توانند از دنبال‌کنندگان خود هم کارمزد 1 درصدی را دریافت کنند.

  • هزینه‌ی ثابت دلاری: این هزینه از 1 تا 1000 دلار متغیر است و بابت پیروی از معامله‌گران و مدیران پورتفولیو دریافت می‌شود.

Shrimpy از چه صرافی‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

Shrimpy از چه صرافی‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

پلتفرم Shrimpy از 16 صرافی مختلف پشتیبانی می‌کند و در آینده تعداد این صرافی‌ها بیشتر می‌شود. این 16 صرافی عبارتند از:


  • کراکن (Kraken)

  • بایننس (Binance)

  • کوکوین (KuCoin)

  • بایننس ایالات متحده (Binance US)

  • هیوبی گلوبال (Huobi Global)

  • بیترکس (Bittrex)

  • بی‌باکس (Bibox)

  • جمینی (Gemini)

  • بیترکس بین‌الملل (Bittrex International)

  • بیت‌مارت (BitMart)

  • اوکی اکس (OKEx)

  • هیت بی‌تی‌سی (HitBTC)

  • بیت‌فینکس (Bitfinex)

  • بیت‌استمپ (Bitstamp)

  • کوین‌بیس پرو (Coinbase Pro)

  • پولونیکس (Poloniex)

آیا پلتفرم شریمپی (Shrimpy) امن است؟

پلتفرم شریمپی (Shrimpy) از اقدامات مختلفی برای افزایش امنیت کاربران استفاده می‌کند. برخی از مهم‌ترین اقدامات امنیتی شریمپی عبارتند از:


  • احراز هویت دو مرحله‌ای

  • رمزگذاری API برای تراکنش‌ها

  • کدگذاری مجدد کلیدهای خصوصی کاربران

  • پشتیبانی از وب‌سایت رسمی شریمپی توسط HTTPS

  • عدم ارائه‌ی دسترسی کامل به پلتفرم‌های دیگر و صرافی‌ها

سخن پایانی


اگر می‌خواهید که سبد سرمایه‌ای را از ارزهای دیجیتال مختلف ایجاد کنید، پلتفرم شریمپی (Shrimpy) گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما است. علاوه بر آن، این پلتفرم با امکانات گسترده‌ای مانند تعادل مجدد پورتفولیو، معامله‌گری اجتماعی و ... به شما کمک می‌کند که دقت خود را در سرمایه‌گذاری بالا برده و سود خود را از معاملات بیشتر کنید.