برای این که سبدی از ارزهای مختلف دیجیتال ایجاد کنید، حتما نیاز به خرج کردن پول و خرید ارز نیست. روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ارزهای رایگان به دست بیاورید و با جمع‌آوری کردنشان سبد کریپتویی متنوع برای خود درست کنید. روش‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم الزاما سخت و پیچیده نیستند و هرکس اندک دانشی درباره کریپتوکارنسی داشته باشد می‌تواند آن‌ها را اجرا کند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که اغلب اوقات روش‌هایی که برای شما به صورت رایگان ارز دیجیتال به ارمغان می‌آورند، قرار نیست در مدت زمان کم سود کلانی برایتان داشته باشند. در نتیجه نباید انتظار سودی شگفت‌انگیز در مدت زمان کم داشته باشید. در ادامه این مقاله به بررسی روش‌های رایگان ساخت سبد کریپتو خواهیم پرداخت.


تعامل با مرورگرهای Web3

تعامل با مرورگرهای Web3

استفاده از مرورگرهای web3 و تعامل با آن‌ها یکی از روش‌هایی است که برای ایجاد سبد کریپتویی بدون هزینه پیشنهاد می‌شود. کسی که به خوبی از کریپتوکارنسی سر در نمی‌آورد، ممکن است با روش‌های انجام تراکنش و ساخت کیف پول سردرگم شود. یکی از راه‌ها برای این که این افراد بتوانند تعامل خود را با فناوری بلاک چین افزایش دهند، استفاده از مرورگرهای web3 به جای مرورگرهای web2 است.


به عنوان مثال Brave یکی از مرورگرهای Web3 است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند Basic Attention Token که نام اختصاری آن BAT است را به دست بیاورند. این مرورگر همچنین تضمین می‌دهد که اطلاعات کاربران هنگام جستجو کاملا محافظت می‌شود. با استفاده از این مرورگر کاربران در نتیجه فعالیتشان در سایت‌های تبلیغاتی، توکن دریافت می‌کنند. مرورگر بریو تجربه جستجوی غیرمتمرکز را برای کاربران فراهم می‌کند.


در حال حاضر حدود 70 درصد از درآمد تبلیغاتی مرورگر بریو با کاربران تقسیم می‌شود. بعد از این که ارز دیجیتال BAT به کیف پول Web3 کاربران واریز شد، آن‌ها قادر به فروش یا هولد این ارز خواهند بود.


ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی و مینت رایگان NFT

ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی و مینت رایگان NFT

یکی دیگر از راه‌های افزودن ارزها به سبد کریپتو بدون هزینه، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و گشتن به دنبال ایردراپ‌های واقعی است. از آن جایی که پروتکل‌ها و شبکه‌های جدید نیاز به تست و آزمایش دارند، برای جلب نظر کاربران به آن‌ها تعدادی ارز تحت عنوان ایردراپ ارائه می‌کنند. ارزش این ایردراپ‌ها گاهی حتی بالای 100 دلار است. با این حال توجه داشته باشید که در شبکه‌های اجتماعی ایردراپ‌های دروغین و کلاهبرداری زیادی نیز وجود دارند که باید از شرکت در آن‌ها اجتناب کنید.


در کنار این کار، می‌توانید برای پروژه‌هایی که تازه به وجود آمده‌اند نیز در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا کنید. برخی پروژه‌های تازه تاسیس در ازای فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها توکن خود را اعطا می‌کنند.


مینت رایگان NFT و تبلیغ برای آن در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از راه‌های به دست آوردن ارز دیجیتال رایگان است. کسانی بودند که با مینت NFT توانستند آن‌ها را تا 10 اتریوم هم بفروشند. این موضوع نشان می‌دهد که تبلیغ مناسب در شبکه‌های اجتماعی برای NFT می‌تواند به فروش آن به قیمت بسیار خوب منجر شود. مینت کردن nft به طور معمول gas fee زیادی در بر دارد اما اگر از شبکه پالیگان برای این کار استفاده کنید، می‌توانید با هزینه‌ای نزدیک به صفر این کار را انجام دهید. پلتفرم‌های معروفی همچون opensea از این فرایند پشتیبانی می‌کنند.


هر سه راهی که در این بخش برایتان عنوان کردیم به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی وابسته هستند، پس اگر قرار است از این روش‌ها استفاده کنید، بهتر است ابتدا تحقیقی درباره این که این فعالیت‌ها در کدام شبکه اجتماعی سودبخش‌تر است انجام دهید. این کار فعالیت‌های شما را بهینه‌تر خواهد کرد.


پیدا کردن باگ و انجام تست‌های بتا

پیدا کردن باگ و انجام تست‌های بتا

پروژه‌های تازه تاسیس به خصوص در حوزه دیفای، به کسانی نیاز دارند تا به بازاریابی، پیدا کردن باگ‌ها، تست نسخه‌های بتا، تولید محتوا، ساخت برند و... پروژه‌هایشان کمک کنند. شما می‌توانید با استفاده از مهارت‌هایتان از این پروژه‌ها ارز دریافت کنید. برای پیدا کردن این پروژه‌ها هم می‌توانید در گوگل جستجو کنید و هم در شبکه‌های اجتماعی و اکانت‌های مرتبط با کریپتوکارنسی بگردید. سعی کنید پروژه‌هایی را برای این کار انتخاب کنید که وایت پیپر و تیم قابل قبولی دارند. این کار شبیه به سرمایه‌گذاری است با این تفاوت که به جای پول، مهارتتان را سرمایه‌گذاری می‌کنید.


سخن پایانی


برخلاف آنچه که عموم مردم فکر می‌کنند، برای ساخت یک سبد کریپتو الزاما نیاز به خرید ارزها نیست و می‌توان از روش‌های متعددی ارز دیجیتال رایگان به دست آورد. با شروع به استفاده از این روش‌ها، بعد از چند وقت خواهید دید که سبد کریپتویی متنوع برای خود فراهم کرده‌اید. حالا تصمیم این که تا کی این سبد را هولد کنید با شماست.