پی پال یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های دریافت و پرداخت بین‌المللی است که خدمات خرید ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین را هم برای کاربران فراهم کرده است. با استفاده از پی پل می‌توانید هر مقدار ارز دیجیتال که می‌خواهید، بخرید یا بفروشید، اما در صورت فروش مقادیر زیاد، مشمول پرداخت مالیات خواهید شد. در این مقاله از اکسبیتو بررسی می‌کنیم خرید بیت کوین با پی پال چگونه انجام می‌شود و چرا استفاده از Paypal بهترین روش برای خرید این ارز دیجیتال نیست.


خرید مستقیم بیت کوین با پی پال (PayPal) چگونه است؟.png

خرید مستقیم بیت کوین با پی پال (PayPal) چگونه است؟

پلتفرم پی پال امکان خرید مستقیم بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال دیگر را فراهم کرده است. برای خرید مستقیم تنها کافی است وارد بخش خدمات کریپتوکارنسی شوید و مراحل خرید را پیش ببرید. در ادامه آموزش گام به گام خرید مستقیم بیت کوین از پی پال با استفاده از نسخه وب و اپلیکیشن موبایلی را ارائه می‌دهیم. اگر از نسخه وب پی پال استفاده می‌کنید، برای خرید بیت کوین گام‌های زیر را طی کنید:


1_ وارد حساب کاربری خود شوید.


2_در بخش More روی گزینه «Crypto promotional» کلیک کنید.


3_ صفحه جدیدی که باز می‌شود، لیستی از دارایی‌های دیجیتال قابل خرید در پی پال وجود دارد. بیت کوین را انتخاب کنید.


4_ مبلغ بیت کوین‌هایی که قصد خرید دارید را وارد کنید.


5_ روی گزینه «Buy»‌ کلیک کنید و پرداخت را انجام دهید.


6_ بیت کوین به موجودی پی پال شما اضافه خواهد شد.


اگر از اپلیکیشن پی پال استفاده می‌کنید، با گام‌های زیر می‌توانید خرید بیت کوین را به صورت مستقیم انجام دهید:


1_ در صفحه اصلی برنامه روی «Crypto» کلیک کنید.


2_ در لیست دارایی‌های دیجیتالی که نمایش داده شده، بیت کوین را انتخاب کنید.


3_ روی گزینه «Buy» کلیک کنید.


4_ اطلاعاتی که از شما درخواست می‌شود را وارد کنید (در صورتی که قبلا این کار را انجام نداده‌اید)


5_ برای ادامه فرایند باید با شرایط و ضوابط پی‌پال موافقت کنید و روی گزینه «Agree and continue» کلیک کنید.


6_ مبلغ بیت کوینی که می‌خواهید بخرید را وارد کنید.


7_ روش پرداختی را انتخاب کنید و روی گزینه Buy now بزنید.


8_ خرید شما تکمیل شده است و بیت کوین به موجودی حسابتان اضافه خواهد شد.


نحوه خرید بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال با استفاده از پی پال (PayPal) چگونه است؟

نحوه خرید بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال با استفاده از پی پال (PayPal) چگونه است؟

خرید مستقیم، تنها روش استفاده از پی پال برای خرید دارایی‌های دیجیتال نیست. بعضی از صرافی‌های ارز دیجیتال خدمات خرید کریپتو با استفاده از حساب پی پال را ارائه می‌دهند. فرایند کلی خرید بیت کوین با پی پال در این صرافی‌ها، مشابه است. به همین دلیل ما روند خرید بیت کوین با پی پال در صرافی eToro را به عنوان نمونه توضیح می‌دهیم. برای خرید بیت کوین با این روش از سایر صرافی‌ها هم باید همین فرایند را طی کنید.


مراحل خرید بیت کوین با پی پال در صرافی eToro عبارت است از:


  • در صرافی eToro یک حساب کاربری بسازید، مراحل احراز هویت را انجام دهید و وارد شوید.

  • وارد صفحه cryptocurrency در eToro شوید و بیت کوین را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید نام Bitcoin را در نوار جستجو وارد کنید تا برایتان نمایش داده شود.

  • بعد از انتخاب بیت کوین دو گزینه Trade (معامله‌گری) و Order (سفارش) به شما نمایش داده می‌شود. گزینه Trade به معنی خرید مقدار بیت کوین مشخص شده با قیمت لحظه‌ای است اما در Order باید برای بیت کوین مقدار و قیمت هدف تعیین کنید. مقدار بیت کوین مورد نیازتان به محض اینکه قیمت BTC به عدد تعیین‌شده توسط شما برسد، خریداری می‌شود.

  • روی گزینه Deposit کلیک کنید.

  • Paypal را به عنوان گزینه پرداخت انتخاب کنید.

  • بعد از اتصال حساب صرافی به پی پال، خرید انجام خواهد شد و بیت کوین به موجودی حساب شما اضافه می‌شود.

دو نکته مهم درباره خرید بیت کوین با Paypal

در زمینه خرید بیت کوین با پی پال با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید:


1_ نکته اول اینکه اکثر صرافی‌های متمرکز با احراز هویت کار می‌کنند و در صورتی که حساب کاربری شما تأیید نشده باشد، در خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال با محدودیت مواجه خواهید شد. افتتاح حساب و احراز هویت در بسیاری از صرافی‌ها، بخاطر تحریم‌، برای کاربران ایرانی محدودیت دارد.


⚠️2_ امکان خرید ارزهای دیجیتال با پی پال، قابلیتی است که در کشورهای خاص ارائه می‌شود که ایران جزو آن‌ها نیست. کاربران ایرانی برای افتتاح حساب پی پال و خرید بیت کوین، به تغییر آی‌پی نیاز خواهند داشت.

چرا نباید خرید بیت کوین را با پی پال (PayPal) انجام داد؟

چرا نباید خرید بیت کوین را با پی پال (PayPal) انجام داد؟

خرید بیت کوین از پی پال، برای بسیاری از افراد ساده‌ترین روش است و به همین خاطر از آن استفاده می‌کنند. اما توصیه ما این است که حتی اگر با محدودیت‌های پی پال در ایران مواجه نیستید، باز هم از این روش برای خرید بیت کوین استفاده نکنید. در ادامه به نقاط ضعف این پلتفرم در خرید دارایی‌های دیجیتال اشاره می‌کنیم تا متوجه شوید علت این توصیه چیست.


۱_ کارمزد خرید بیت کوین در پی پال زیاد است


پی پال جزو پلتفرم‌هایی است که بیشترین کارمزد را برای خرید دارایی‌های دیجیتال دریافت می‌کند. کاربران علاوه بر کارمزد باید هزینه spread را هم بپردازند؛ Spread اختلاف قیمت بین نرخ واقعی بیت کوین و قیمت آن در سفارش خرید است. معمولا در هر خرید، حدود ۰.۸۵ درصد به عنوان Spread کم می‌شود. کارمزد پی پال هم با توجه به میزان سفارش شما از حدود نیم دلار شروع می‌شود؛ در سفارش‌های بزرگ نیز تا ۱.۵ درصد از مقدار بیت کوین‌های خریداری شده به عنوان کارمزد برداشته خواهد شد.


2_ پروسه احراز هویت برای خرید بیت کوین مشابه صرافی‌های متمرکز است


در پی پال، تنها شخصیت‌های حقیقی و حقوقی می‌توانند حساب کاربری داشته باشند. همچنین امکان خرید دارایی‌های دیجیتالی چون بیت کوین، تنها برای حساب‌های حقیقی و شخصی افراد وجود دارد. فرایند احراز هویت در پی پال یکی از چالش‌های پیش روی کاربران ایرانی است؛ زیرا آن‌ها به تغییر آی‌پی، مدارک هویتی و آدرس از محل آی‌پی خود نیاز دارند و تنها در این صورت است که می‌توانند در این پلتفرم حساب داشته باشند.


3_ در حساب پی پال معادل دلاری بیت کوین‌ها نگهداری می‌شود، نه خود بیت کوین


پی پال به بلاک چین متصل نیست. همچنین این پلتفرم به گونه‌ای طراحی نشده که قابلیت نگهداری از ارزهای رمزنگاری شده را داشته باشد. به همین دلیل آن چیزی که شما به عنوان موجودی بیت کوین در حساب کاربری خود می‌بینید، تنها معادل دلاری آن است، نه بیت کوینی که یک دارایی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است.


4_کاربران امکان استفاده از بیت کوین‌هایشان برای کسب درآمد غیرفعال را ندارند


در پی پال، امکان انتقال بیت کوین‌های خریداری شده به آدرس‌های دیگر در بلاک چین وجود نخواهد داشت؛ زیرا همانطور که در قسمت قبل گفتیم، هیچ بیت کوین واقعی در کار نیست و فقط معادل دلاری آن در حساب شما موجود است. این نقطه ضعف بزرگ، فرصت‌هایی که می‌توانید برای کسب درآمد غیرفعال از دارایی‌هایتان داشته باشید را از شما می‌گیرند. به عنوان مثال بعضی از صرافی‌های ارز دیجیتال، از دارایی‌های کاربران وام می‌گیرند و در ازای آن به آن‌ها سود می‌دهند. بسیاری از کاربران از این روش برای کسب درآمد غیرفعال استفاده می‌کنند.


5_ امکان مدیریت دارایی‌هایتان در اختیار شما نیست


وقتی با پی پال بیت کوین می‌خرید، امکان انتقال آن به کیف پول ارز دیجیتال خود را نخواهید داشت. شما فقط می‌توانید بیت کوین‌هایتان را در حساب پی پال نگهداری کنید و در صورت نیاز هم آن‌ها را بفروشید. البته این پلتفرم به تازگی قابلیت خرید با ارز دیجیتال را هم برای تعداد محدودی از فروشگاه‌ها فعال کرده است. حضانتی و متمرکز بودن پی پال برای کاربران داخل ایران، یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود. زیرا در صورتی که تغییر آی‌پی و تقلب‌هایی که در احراز هویت شده را تشخیص دهد، حساب کاربری را با تمام موجودی آن مسدود می‌کند.


6_ تعداد دارایی‌های قابل خرید در پی پال، محدود است


پی پال هیچوقت انتخاب تریدرهای ارز دیجیتال نبوده است. آن‌ها حتی اگر تمام معایبی که پیش از این گفتیم را نادیده بگیرند، نمی‌توانند با محدودیت تعداد ارزهای دیجیتال قابل معامله در این پلتفرم کنار بیایند. تنها ارزهای دیجیتالی که می‌توان با پی پال خرید، عبارتند از:


  • بیت کوین (BTC)




کلام آخر؛ بهترین روش خرید بیت کوین در ایران

کلام آخر؛ بهترین روش خرید بیت کوین در ایران


در این مقاله روش خرید بیت کوین با پی پال به صورت مستقیم و با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال را ارائه دادیم. بعضی از کاربران ارزهای دیجیتال، با توجه به کاربرد مورد نظرشان، از این متدها برای خرید بیت کوین استفاده می‌کنند. اما در حالت کلی، روش‌های خیلی بهتری نسبت به خرید و نگهداری بیت کوین در پی پال وجود دارد.


در ایران، بهترین روش برای خرید بیت کوین، استفاده از یک صرافی معتبر ایرانی است. زیرا هم مشمول تحریم نمی‌شود و به تغییر آی‌پی نیازی ندارد و هم امکان خرید انواع دارایی‌های دیجیتال مثل بیت کوین با استفاده از ریال ایران را فراهم می‌کند و دیگر نیازی به خرید دلار نیست. اکسبیتو یک صرافی ارز دیجیتال دانش بنیان ایرانی است که خدمات خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهد. این صرافی، کیف پول مخصوص خود را هم دارد که پروتکل‌های امنیتی در توسعه آن رعایت شده است. کاربران می‌توانند بدون نگرانی از مسدود شدن حساب کاربری خود، دارایی‌هایشان را در اکسبیتو معامله و نگهداری کنند.