سالانه دَه‌ها صرافی و پلتفرم معاملاتی در حوزه‌ی بازارهای مالی راه‌اندازی می‌شود و یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان فارکس، کریپتو و ... انتخاب بهترین گزینه از بین آن‌ها است. از طرفی تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده، اهمیت انتخاب بهترین صرافی و بهترین بروکر برای ایرانیان را دوچندان می‌کند. انتخاب پلتفرم معاملاتی مناسب، به شما کمک می‌کند که بتوانید به‌طور کامل و صحیح استراتژی معاملاتی‌تان را پیاده‌سازی کنید و بهترین نتیجه را از معاملات خود بگیرید.


یکی از پلتفرم‌های معاملاتی شناخته‌شده که بهترین امکانات تجاری را در اختیار فعالان بازارهای مالی می‌گذارد، ایتورو (eToro) است. وبسایت و برنامه eToro طیف وسیعی از معاملات مالی گوناگون را به شما ارائه می‌کند و با استفاده از صرافی eToro، بروکر eToro و سایر بخش‌های مالی این پلتفرم می‌توانید در انواع بازارهای مالی به معامله بپردازید. به همین خاطر در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که سایت eToro چیست و صفر تا صد پلتفرم معاملاتی eToro را به‌طور کامل توضیح دهیم.


پلتفرم معاملاتی eToro چیست؟.png

پلتفرم معاملاتی eToro چیست؟

ایتورو (eToro) یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته است و مجموعه‌ای گسترده از خدمات مالی و تجاری را به کاربران ارائه می‌کند. ایتورو در سال 2007 توسط سه کارآفرین مشهور با نام‌های یونی آسیا (Yoni Assia)، رونن آسیا (Ronen Assia) و دیوید رینگ (David Ring) راه‌اندازی شد. این پلتفرم ابتدا با ارائه‌ی کارگزاری یا بروکر eToro خدمات حوزه‌ی فارکس را عرضه می‌کرد، اما خیلی زود با راه‌اندازی صرافی eToro و سایر خدمات تجاری، بازارهای مالی مختلفی را پوشش داد. در حال حاضر پلتفرم eToro معاملات سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری (ETFs)، سبدهای سرمایه‌ی خودکار (Automatic Portfolios)، ارزهای دیجیتال و بازار فیوچرز (Futures) را به کاربران خود ارائه کرده است.


یکی از امکانات بسیار مفیدی که در سایت و برنامه eToro در اختیار کاربران قرار گرفته، قابلیت کپی تریدر یا کپی‌کردن معاملات (Copy Trades) است. پلتفرم eToro معامله‌گران موفق را رتبه‌بندی کرده و به آن‌ها با چند ستاره نمره می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با انتخاب معامله‌گران موفق، شیوه‌ی معاملاتی این افراد را کپی کرده و مطابق با تصمیمات این افراد معامله کنید. از ویژگی‌های دیگر eToro می‌توان به قابلیت معامله دمو (Demo) اشاره کرد. این پلتفرم صرافی eToro و بروکر eToro را به‌صورت آزمایشی در اختیار کاربران تازه‌کار قرار می‌دهد تا با ارز غیرواقعی در آن معامله کنند و مهارت خود را در معامله‌گری افزایش دهند. ایتورو برای شروع کار، مبلغ مجازی 10 هزار دلار را به کاربران تازه‌کار ارائه می‌کند، تا با آن معامله‌ی آزمایشی انجام دهند.


مزایا و معایب استفاده از پلتفرم eToro چیست؟.png

مزایا و معایب استفاده از پلتفرم eToro چیست؟

هر پلتفرم معاملاتی با توجه به ماهیت خود و امکاناتی که ارائه می‌کند، برای کاربران مزایا و معایبی را به‌همراه خواهد داشت. به همین خاطر در این بخش، به معایب و مزایای پلتفرم eToro خواهیم پرداخت، تا با آگاهی کامل، از امکانات تجاری این پلتفرم استفاده کنید.


مزایای پلتفرم eToro کدام‌اند؟

پلتفرم معاملاتی eToro بسیار گسترده است و خدمات تجاری گوناگونی را شامل می‌شود. در‌نتیجه استفاده از سایت eToro مزایای گوناگونی دارد، که عبارت‌اند از:


  • گستردگی پلتفرم: ایتورو یک پلتفرم جهانی است و توانسته میلیون‌ها کاربر را از سراسر جهان گرد هم آورد. در نتیجه می‌توانید با افراد مختلفی از نقاط مختلف جهان معامله کنید. این امر باعث می‌شود که حجم نقدینگی و تعداد معاملات در پلتفرم eToro بسیار بالا برود.

  • قابلیت کپی تریدر: امکان کپی‌کردن معاملات افراد حرفه‌ای، کار را برای افراد مبتدی بسیار آسان می‌کند و این افراد می‌توانند به‌سرعت وارد بازارهای مالی شده و از آن سود کسب کنند.

  • کاربری آسان: استفاده از سایت و برنامه eToro بسیار آسان است و کاربران در هنگام کار با آن تجربه‌ی لذت‌بخشی خواهند داشت.

  • ارائه‌ی سهم کسری: سهم کسری (Fractional Share) بخشی از یک سهام کامل است. ارائه‌ی سهم کسری، به کاربران این امکان را می‌دهد که با هر مبلغی که تمایل دارند وارد بازار بورس شوند و بتوانند به معامله بپردازند.

  • سرویس مدیریت پول eToro: با استفاده از این سرویس کنترل کامل دارایی‌هایتان را در اختیار خواهید داشت. این سرویس به شما کمک می‌کند که انواع ارزها را خرید، فروش، ذخیره و ارسال کنید.

معایب پلتفرم eToro کدام‌اند؟

بهترین پلتفرم‌های معاملاتی هم بی‌نقص نیستند و ایتورو هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین بیایید تا به معایت پلتفرم eToro نیز بپردازیم:


  • محدودیت سهام: اگرچه پلتفرم eToro بیش از 2000 سهام مختلف و حدود 250 صندوق سرمایه‌گذاری (ETFs) را در اختیار کاربران قرار داده است، اما هنوز برخی از کاربران حرفه‌ای حوزه‌ی بورس و سهام این تعداد را ناکافی می‌دانند.

  • محدودیت حساب‌ها: دیدیم که ایتورو انواع خدمات تجاری را ارائه کرده و یکی از آن‌ها امکان افتتاح حساب در موسسات مالی جهانی است. پلتفرم eToro در زمینه‌ی این حساب‌ها محدودیت‌هایی دارد و امکان افتتاح حساب در برخی از موسسات، مانند صندوق بازنشستگی، را ارائه نکرده است. این مسئله نارضایتی برخی از کاربران برنامه eToro را به‌همراه دارد.

  • فقدان ابزار حرفه‌ای: بعضی از معامله‌گران بسیار حرفه‌ای معتقدند که این پلتفرم باید ابزارهای محاسباتی و تحقیقاتی پیشرفته‌تری را در اختیارشان می‌گذاشت، تا بتوانند به‌طور کامل استراتژی‌های معاملاتی خود را پیاده‌سازی کنند.

پیشنهادهای سرمایه‌گذاری در پلتفرم eToro کدام‌اند؟.png

پیشنهادهای سرمایه‌گذاری در پلتفرم eToro کدام‌اند؟

گستردگی امکانات این پلتفرم معاملاتی، خصوصاً در صرافی eToro و بروکر eToro، پیشنهادات مختلفی را پیش روی شما قرار می‌دهد. در نتیجه آشنایی با این پیشنهادات به شما کمک می‌کند که از تمام ظرفیت‌های ایتورو به نحو احسنت استفاده کرده و بهترین معاملات را در بازارهای مالی داشته باشید.


قابلیت‌های معاملاتی پلتفرم eToro

پلتفرم eToro بسیار کاربرپسند است و به شما کمک می‌کند که بتوانید از تمام ظرفیت‌های این پلتفرم معاملاتی بهره‌مند شوید. این سادگی در سایت و برنامه eToro به‌طور همزمان مشاهده می‌شود و شما می‌توانید از هر‌کدام که می‌خواهید برای انجام فعالیت‌های مالی استفاده کنید. پلتفرم ایتورو قابلیت‌های معاملاتی زیر را در هر دو نسخه در دسترس شما قرار داده است:


  • معاملات سهام: طیف گسترده‌ای از سهام شرکت‌های معتبر دنیا در سایت و برنامه eToro در اختیار شما قرار گرفته است. شما با مشاهده‌ی تاریخچه‌ی این سهم‌ها می‌توانید به خرید و فروش آن‌ها بپردازید.

  • سرمایه‌گذاری با شاخص: eToro امکان تنظیم سبد سرمایه‌ی سهام را بر اساس یکی از شاخص‌های بازار فراهم کرده و می‌توانید با این سبدهای سرمایه، در بازار سهام فعالیت داشته باشید.

  • صندوق قابل معامله: صندوق قابل معامله (ETF) سبدی از انواع سهام است که توسط تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار مدیریت می‌شود. با استفاده از صندوق قابل معامله می‌توانید از دانش مدیران حرفه‌ای سبد سرمایه استفاده کنید.

  • کامودیتی یا کالاهای اولیه: این کالاها شامل طلا، نفت و ... می‌شود و یکی از مهم‌ترین بازارهای مالی را تشکیل می‌دهد. eToro امکان معامله‌ی ساده و اهرم‌دار این کالاها را برای شما فراهم کرده است.

  • فارکس: بروکر eToro اولین بازاری بود که در پلتفرم eToro در اختیار کاربران قرار گرفت. در بازار فارکس می‌توانید روی انواع جفت‌ارزهای بین‌المللی سرمایه‌گذاری کنید.

معاملات ارزهای دیجیتال در eToro

با ظهور بلاکچین و گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال، بسیاری از فعالان بازارهای مالی جذب بازار کریپتوکارنسی شدند. به‌خاطر محبوبیت و فراگیر‌شدن بازار ارزهای دیجیتال، صرافی eToro نیز، انواع خدمات مالی و معاملات رمز ارزها را در اختیار کاربران خود قرار داده است. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از سایت و برنامه eToro به خرید، فروش و معامله‌ی این ارزها بپردازید. برخی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتالی که در این پلتفرم ارائه شده است، عبارت‌اند از:


بیت کوین (Bitcoin)


اتریوم (Ethereum)


دوج کوین (Dogecoin)


پولکادات (Polkadot)


سولانا (Solana)


کاردانو (Cardano)


ترون (Tron)


و ...


صرافی eToro انواع معاملات ساده و پیشرفته را برای این ارزها فراهم کرده است. در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از این ارزهای دیجیتال بهترین سرمایه‌گذاری را با توجه به استراتژی معاملاتی‌تان انتخاب کنید.


کارمزد و کمیسیون در eToro چگونه محاسبه می‌شود؟.png

کارمزد و کمیسیون در eToro چگونه محاسبه می‌شود؟

کاربران برای معامله‌ی ارزها در پلتفرم‌های مختلف باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند. یکی از دغدغه‌های اصلی معامله‌گران، میزان همین کارمزدها و کمیسیون‌ها است. در صورتی که بدون آگاهی از میزان کارمزد پلتفرم‌های مختلف، از آن‌ها استفاده کنید، ممکن است که مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی شوید. این مسئله برای کاربران حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد و کوچک‌ترین افزایش هزینه‌ی کارمزد، ممکن است که اشکالات زیادی را در استراتژی معاملاتی این افراد ایجاد کند. به همین خاطر در این بخش به بررسی کارمزدهای پلتفرم etoro خواهیم پرداخت، تا با شناخت این هزینه‌ها، بهترین استراتژی معاملاتی را برای خودتان انتخاب کنید.


انواع حساب کاربری در پلتفرم eToro

پلتفرم ایتورو چهار نوع اکانت یا حساب کاربری مختلف را به صورت زیر در اختیار کاربران قرار داده است. هر کدام از این اکانت‌ها ویژگی‌های خاص خود را درباره‌ی مواردی مثل کمیسیون، اهرم و حداقل سپرده دارد و شما با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را برای انجام معاملات انتخاب کنید:


  • اکانت حرفه‌ای (Professional Account): برای اینکه در سایت یا برنامه eToro به‌عنوان یک حرفه‌ای شناخته شوید، باید ابتدا آزمونی را پشت‌سر بگذارید. دلیل انجام این آزمون این است که کاربران حرفه‌ای از برخی از محدودیت‌های مربوط به ریسک چشم‌پوشی می‌کنند. بنابراین شما باید ثابت کنید که یک حرفه‌ای هستید، تا خطری تهدیدتان نکند. برای افتتاح حساب حرفه‌ای نیاز به مبلغی بین 50 تا 10000 دلار دارید. مبلغ شارژ حساب eToro متغیر است و پلتفرم eToro آن را در زمان‌های گوناگون جابه‌جا می‌کند.

  • اکانت خرده‌فروشی (Retail Account): کاربران در سطح خرده‌فروشی به انواع معاملات پلتفرم eToro دسترسی دارند، اما برای مواردی مثل اهرم با محدودیت‌هایی مواجه هستند. استفاده از امکانات اکانت خرده‌فروشی تنها با ثبت‌نام در eToro امکان‌پذیر است و نیاز به پرداخت مبلغی ندارد. اما برای آغاز معاملات باید مبلغ 200 دلار را به کیف پول خود در eToro واریز کنید تا بتوانید با آن به معامله بپردازید.

  • اکانت اسلامی (Islamic Account): پلتفرم eToro برای افرادی که می‌خواهند بر اساس دستورات مالی دین اسلام معامله کنند، حساب کاربری اسلامی را پیشنهاد می‌کند. کاربران می‌توانند اکانت‌های خود را به اسلامی تغییر دهند، یا به‌طور همزمان از دو نوع حساب کاربری استفاده کنند. اکانت اسلامی سودهایی را که با قوانین دینی مغایرت دارد، محدود می‌کند و کاربران متدین با خیال راحت می‌توانند به معامله بپردازند. استفاده از این اکانت اسلامی نیاز به شارژ حساب eToro ندارد و کافی است که برای ارائه‌ی درخواست با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

  • اکانت آزمایشی (Demo Account): اکانت‌های آزمایشی eToro به کاربران اجازه می‌دهد که با پول غیرواقعی به معامله بپردازند و سطح دانش معامله‌گری خود را افزایش دهند. استفاده از اکانت آزمایشی رایگان است.

کارمزد سرمایه‌گذاران محبوب

گفتیم که پلتفرم eToro امکان کپی تریدر یا کپی معاملات را برای کاربران فراهم کرده است. کاربران ایتورو می‌توانند بر اساس روش معاملاتی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران محبوب به معامله بپردازند. هرچه محبوبیت و موفقیت این افراد حرفه‌ای بیشتر شود، تعداد افرادی که بر اساس روش این اشخاص معامله می‌کنند نیز زیادتر خواهد شد. پلتفرم eToro سالانه 2 درصد از سود افرادی را که از روش کپی‌ تریدر استفاده می‌کنند، به معامله‌گران محبوب پرداخت می‌کند. در واقع کارمزدی که هر شخص برای کپی‌کردن معاملات افراد حرفه‌ای باید بپردازد، همین 2 درصد خواهد بود.


کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال

کارمزد معاملات کریپتوکارنسی در eToro به شرح زیر است:



  • این پلتفرم برای تبدیل ارز دیجیتال به رمز ارزی دیگر کارمزد 0.1 درصد را در نظر گرفته است.

  • اگر به‌مدت یک سال هیچ معامله‌ای را در صرافی etoro انجام ندهید، این پلتفرم مبلغ 10 دلار را بابت نگه‌داری ارزهایتان از حساب شما کسر می‌کند.

کارمزد معاملات بورس

پلتفرم eToro انواع معاملات تجاری را پوشش می‌دهد و یکی از این بازارهای مالی، بورس است. این پلتفرم برای معاملات اوراق بهادار و بورس کارمزد 0.09 درصدی را در نظر گرفته است. این مقدار کمیسیون روی تمام معاملات بورس اعمال می‌شود و اوراق بهادار از این نظر با یکدیگر تفاوتی ندارند.


پلتفرم تریدینگ eToro چگونه کار می‌کند؟.png

پلتفرم تریدینگ eToro چگونه کار می‌کند؟

ایتورو به‌عنوان یک پلتفرم تجاری، انواع معاملات را به معامله‌گران و تریدرها عرضه کرده است. استفاده از سایت یا برنامه eToro در نوع معامله با یکدیگر تفاوتی ندارند، اگرچه که ممکن است روش استفاده از هریک با دیگری تفاوت داشته باشد.


نسخه وب پلتفرم eToro چگونه کار می‌کند؟

نسخه‌ی وب پلتفرم eToro کاربری بسیار ساده‌ای دارد. برای انجام معاملات در این سایت مراحل زیر را باید طی کنید:



  • در سایت ثبت‌نام کنید و یا اگر قبلاً به ثبت‌نام در eToro اقدام کرده‌اید، وارد حساب کاربری خود شوید.

  • به بخش بازارهای تجاری (Trade Markets) بروید.

  • در قسمت کالاها (Commodities) به لیستی از انواع کالاهای تجاری مانند ارزهای فیات، ارزهای دیجیتال، اوراق بهادار و ... دسترسی خواهید داشت.

  • حالا می‌توانید به‌راحتی به خرید، فروش و انواع معامله بپردازید.

نرم‌افزار موبایلی eToro چگونه کار می‌کند؟

استفاده از نسخه‌ی موبایل برنامه eToro بسیار ساده است. برای استفاده از اپلیکیشن etoro مراحل زیر را طی کنید:


  • پس از دانلود نرم‌افزار eToro، آن را نصب کنید.

  • ثبت‌نام در eToro را انجام دهید.

  • یک ایمیل خوش‌آمدگویی و توضیح عملکرد اپلیکیشن برای شما ارسال می‌شود.

  • سپس باید اطلاعات حساب کاربری خود را تکمیل کنید.

  • در این مرحله از شما سوالاتی در مورد تجربه‌ی ترید کردن و معاملات مالی می‌پرسد، تا سطح معامله‌گری شما را تشخیص دهید. به این سوال‌ها صادقانه پاسخ دهید، تا eToro بتواند با توجه به نیازتان به شما خدمات بدهد.

  • برای آغاز معامله‌کردن باید حداقل با 200 دلار به شارژ حساب eToro اقدام کنید. این مبلغ را می‌توانید با ارزهای دیگر به کیف‌پولتان انتقال دهید و سپس به دلار تبدیل کنید.

  • حالا به لیست کاملی از انواع معاملات و خدمات مالی دسترسی خواهید داشت.

کیف پول eToro Money چیست؟

⚠️ پلتفرم eToro برای راحتی کار معامله‌گران کیف‌ پول موبایلی eToro را برای اندروید و ios ارائه کرده است. شما می‌توانید تمام ارزهایی را که این پلتفرم پشتیبانی می‌کند در کیف پول eToro ذخیره کنید. اما نکته‌ی مهم این است که کیف پول ایتورو کیفیتی برابر با کیف پول‌های معتبر ندارد. برای مثال در هنگام ثبت‌نام در کیف پول‌های معتبر، تعدادی کلمه یا یک کد (Seed) دریافت می‌کنید که به آن کلید خصوص می‌گویند. کلید خصوصی منحصربه‌فرد است و به شما اجازه می‌دهد که کنترل دارایی‌هایتان را در اختیار داشته باشید. اما کیف پول eToro به شما کلید خصوصی نمی‌دهد.

در نتیجه شما در هنگام استفاده از کیف پول eToro کنترل کامل ارزهایتان را در اختیار نخواهید داشت و فقط رابطی کاربری برای نقل‎‌و‌انتقال و ذخیره‌ی ارزهای خود دارید. از این نظر کیف پول ایتورو مانند کیف پول‌های داخل صرافی‌ها و پلتفرم‌های مختلف عمل می‌کند. بنابراین شاید این کیف پول برای مبتدیانی که مبلغ اندکی را در آن ذخیره می‌کنند مناسب باشد، اما حرفه‌ای‌ها باید از کیف پول مطمئن‌تری استفاده کنند.


تجربه معاملات در پلتفرم eToro چگونه است؟

اغلب کاربرانی که از سایت و برنامه eToro استفاده کرده‌اند، از محیط کاربری ساده‌ی آن رضایت داشته‌اند. این پلتفرم از موسسات مالی گوناگونی پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در این موسسات سپرده‌گذاری کرده و یا از خدمات مالی‌شان استفاده کنید. این مسئله در بخش بورس هم به همین شکل است، اما برخی از کاربران تازه‌کار نارضایتی‌هایی درباره‌ی پیدا نکردن سهم‌های پیچیده‌تر داشته‌اند. دلیل اصلی این نارضایتی این است، که در حالت عادی eToro به شما سهم‌های ساده‌ و محبوب‌تر را پیشنهاد می‌کند.


در مورد معاملات ارزهای دیجیتال پلتفرم eToro محیط شفاف و ساده‌ای دارد، اما با محدودیت‌هایی نیز مواجه است:


  • کاربران حرفه‌ای که می‌خواهند ارزهای دیجیتال بیشتری را در اختیار داشته باشند، با مشکل محدودیت تعداد ارزهای eToro مواجه می‌شوند.

  • بسیاری از کاربران، کارمزدهای معاملات و برداشت ارز را در این پلتفرم بالا می‌دانند.

اما با وجود این محدودیت‌ها هم هنوز این پلتفرم بسیار محبوب است و میلیون‌ها کاربر از سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. به‌علاوه اینکه ویژگی کپی‌تریدینگ بسیار مفید است و خود من هم از آن به مدت یک سال استفاده کرده‌ام. در بین سال‌های 2020 تا 2021 با استفاده از قابلیت کپی تریدینگ در پلتفرم eToro، تا حدود 85 درصد معاملاتم در سال با موفقیت انجام می‌شد. بنابراین پرداخت 2 درصد از سود معاملات بابت استفاده از این ابزار، مقرون‌به‌صرفه است.


eToro چه امکاناتی را برای کاربران فراهم کرده است؟.png

eToro چه امکاناتی را برای کاربران فراهم کرده است؟

پلتفرم‌های معاملاتی معروف برای جذب حداکثری فعالان بازارهای مالی، انواع امکانات تجاری را فراهم کرده و در اختیار کاربران می‌گذارند. هرچه تعداد امکانات مفید و کاربردی یک پلتفرم بیشتر باشد، می‌تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. پلتفرم eToro نیز از این قضیه جدا نیست و ارائه‌ی خدمات گسترده‌ی مالی، باعث افزایش تعداد کاربران این پلتفرم در سراسر جهان شده است. در این بخش به امکانات مهم و کاربردی‌ای می‌پردازیم که در سایت و برنامه eToro در اختیار شما قرار گرفته است. این امکانات eToro برای ایرانیان نیز فراهم شده است و با ثبت‌نام در etoro می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.


سرمایه‌گذاری سهام در eToro

سرمایه‌گذاری در سهام (Stocks) به این صورت است که شما سهام یک شرکت را می‌خرید و پس از افزایش قیمت آن سهام، به فروش آن اقدام می‌کنید. در پلتفرم eToro امکان سرمایه‌گذاری در بازار سهام به دو روش فراهم شده است:


1_ می‌توانید سهام مورد نظر خود را بخرید. در این صورت مالک آن خواهید شد و باید صبر کنید تا قیمت آن افزایش پیدا کند. پس از افزایش قیمت سهام‌تان می‌توانید آن را بفروشید و سود کنید.


2_ در معاملات حرفه‌ای‌تر می‌توانید از تغییرات قیمت سهام سود کنید. این نوع معامله شباهت زیادی به بازار فیوچرز در ارزهای دیجیتال دارد. به این نوع معامله قرارداد مابه‌التفاوت (Contract For Difference) یا CFD می‌گویند. در معاملات CFD می‌توانید از جهت معکوس یا بازار نزولی هم سود داشته باشید و امکان استفاده از اهرم هم برایتان فراهم شده است.


صندوق‌های قابل‌ معامله در پلتفرم eToro

صندوق قابل معامله (ETF) سبدی شامل انواع سهام است و توسط کارشناسان حرفه‌ای بورس طراحی شده است. شما با انتخاب یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله می‌توانید روی همه یا بخشی از سهم‌های موجود در صندوق سرمایه‌گذاری کنید. این صندوق‌ها با روش سبدگردانی تهیه شده‌اند و به شما کمک می‌کنند که یک سرمایه‌گذاری اصولی و جامع داشته باشید.


در پلتفرم eToro سرمایه‌گذاری در انواع ETF فراهم شده است. شما می‌توانید با انتخاب یک صندوق قابل معامله به سرمایه‌گذاری اقدام کنید. کارمزد استفاده از انواع ETF صفر است و این مسئله کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.


سرمایه‌گذاری و معاملات ارزهای دیجیتال در eToro

معاملات کریپتوکارنسی و بخش صرافی eToro یکی از پرطرفدارترین قسمت‌ها و خدمات این پلتفرم است. شما تنها با شارژ حساب eToro به مبلغ 200 دلار می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید. خدماتی که eToro در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد، شامل موارد زیر است:


1_ خرید و فروش


2_ معاملات فیوچرز (Futures)


3_ کیف پول ارزهای دیجیتال


4- قابلیت کپی تریدینگ


5_ استیک کردن (Staking) ارزهای دیجیتال


استیکینگ ارزهای دیجیتال در eToro

استیکینگ (Staking) یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. در این روش، شما مقداری از توکن اختصاصی یک شبکه‌ی بلاک چین را در اختیار خود شبکه قرار می‌دهید. شبکه توکن‌های شما را برای اعتبارسنجی تراکنش‌های خود استفاده کرده و بابت آن به شما پاداش پرداخت می‌کند. صرافی eToro نیز امکان استیک کردن ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم کرده و با استیکینگ ارز موردنظر خود می‌توانید با دریافت پاداش شبکه، از این سرمایه‌گذاری سود کنید.


معاملات آپشن در صرافی eToro

معاملات آپشن (Options Trading) نوعی از معاملات حرفه‌ای است و به معامله‌گر این امکان را می‌دهد که یک دارایی را قبل از موعد مقرر خرید و فروش کند. کاربران با استفاده از معاملات آپشن می‌توانند یک دارایی را با نقدینگی کمتری معامله کنند. معاملات آپشن در پلتفرم eToro برای شما فراهم شده است و می‌توانید از آن برای معامله‌ی انواع دارایی‌ها استفاده کنید.


سرمایه‌گذاری روی کامودیتی‌ها در پلتفرم eToro

منظور از کالاهای اولیه یا کامودیتی‌ها (Commodities) مواد خام صنایع مختلف مانند نفت، گاز، طلا و ... است. این مواد اولیه روی قیمت کالاهای دیگر نیز تاثیر می‌گذارند. خرید، فروش و معامله‌ی کامودیتی‌ها یکی از بازارهای محبوب در بین معامله‌گران است. در پلتفرم eToro نیز امکان سرمایه‌گذاری روی کامودیتی‌ها فراهم شده است. معامله‌ی کامودیتی‌ها در eToro به دو شکل خرید و فروش ساده و اهرم‌دار انجام می‌شود.


معامله فارکس در پلتفرم eToro

بازار فارکس یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی در بین معامله‌گران است و شامل انواع جفت‌ارزهای بین‌المللی می‌شود. بروکر eToro امکان معامله‌ی انواع جفت‌ارزها را برای شما فراهم کرده است. با استفاده از بروکر eToro ضمن بهره از معاملات ساده و اهرم‌دار، می‌توانید از تجربیات معامله‌گران حرفه‌ای نیز سود ببرید.


مدیریت سرمایه با حساب کاربری eToro Money

با استفاده از حساب eToro Money از امکانات زیر بهره‌مند خواهید شد:


  • سپرده‌گذاری سریع و بدون کارمزد

  • کمیسیون تبدیل ارزها صفر خواهد بود.

  • برداشت فوری از کیف پول

  • ارسال و برداشت فوری انواع ارزها

‌# قابلیت کپی تریدر در eToro

با استفاده از امکان کپی کردن معاملات افراد حرفه‌ای، می‌توانید بهترین معاملات را در بازارهای مالی انجام داده و سود خوبی را کسب کنید.


پورتفولیوی هوشمند در eToro

پورتفولیوی هوشمند (Smart Portfolios) سبدهای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و بلندمدتی هستند که به‌وسیله‌ی کارشناسان تجاری eToro مدیریت می‌شوند. شما با استفاده از این سبدهای سرمایه‌گذاری می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای، از تحلیل‌های بهترین کارشناسان بازارهای مالی استفاده کنید.

سرمایه‌گذاری سهم کسری در eToro

سهم کسری بخشی از یک سهام کامل و یا صندوق قابل معامله (ETF) است. مثلاً اگر قیمت یک سهام 100 دلار باشد و شما 10 دلار از آن را بخرید، با معامله‌ی سهم کسری، صاحب یک‌دهم آن سهام شده‌اید. امکان معامله‌ی سهم کسری در eToro برای شما فراهم شده است.


Etoro چه اطلاعاتی را از رصد کردن بازار به کاربران می‌دهد؟.png

Etoro چه اطلاعاتی را از رصد کردن بازار به کاربران می‌دهد؟

یکی از ویژگی‌های ممتاز پلتفرم etoro ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های بازارهای مالی است. این مسئله به کاربران کمک می‌کند که در هنگام سرمایه‌گذاری تصمیم بهتری بگیرند. در این بخش به اطلاعاتی می‌پردازیم که etoro در اختیار شما می‌گذارد.

روند بازارهای مالی

در بخش روند بازارهای مالی (Research Overview) شاهد موارد زیر خواهید بود:


  • تحلیل جامع بازارهای مالی

  • توصیه‌های کاربران درمورد یک دارایی خاص

  • پیش‌بینی‌های کاربران

اخبار و آنالیز بازارهای مالی

پلتفرم eToro به‌عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی مالی در این بخش، به‌روزترین اخبار و تحلیل‌های کارشناسان بازارهای مالی را در اختیار شما می‌گذارد.


عقیده‌کاوی و تحلیل احساسات

اطلاعات مربوط به احساسات (Sentiment Data) معامله‌گران و فعالان بازارهای مالی یکی از عوامل موثر بر تغییر روندهای بازار است. تحلیل‌گران با آگاهی از احساسات مردم می‌توانند آینده‌ی یک ارز را پیش‌بینی کنند. یکی از اطلاعات مهمی که etoro در اختیار شما می‌گذارد، مربوط به احساسات فعالان بازار است.


شبکه‌ی اجتماعی

گفتیم که ایتورو یک شبکه‌ی اجتماعی مالی است. بنابراین در بخش Wall Newsfeed می‌توانید انواع اخبار مربوط به بازارهای مالی را مشاهده و مطالعه کنید.


آیا eToro امن است؟

پلتفرم معاملاتی eToro بر اساس قوانین تجارت جهانی تنظیم شده و برای کسب مجوز فعالیت، قراردادهای سخت‌گیرانه‌ای را امضا کرده است. به همین خاطر این پلتفرم یک گزینه‌ی امن و مطمئن برای معامله‌گران محسوب می‌شود و با خیال راحت می‌توانید از انواع خدمات تجاری این پلتفرم در صرافی etoro، بروکر eToro و ... استفاده کنید.


پلتفرم eToro رایگان است یا پولی؟

در حالت کلی ثبت‌نام در eToro نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارد، اما برای انجام معامله ابتدا باید به شارژ حساب eToro با مبلغ 200 دلار اقدام کنید. این مبلغ متعلق به خودتان است و با آن می‌توانید در انواع معاملات تجاری شرکت کنید. در ضمن همان‌طور که در بخش اکانت‌های ایتورو و کارمزدها گفتیم، برای استفاده از اکانت حرفه‌ای و برخی از خدمات باید هزینه‌ای را به‌صورت کارمزد بپردازید.


چگونه در eToro حساب باز کنیم؟

برای ثبت‌نام در eToro باید مراحل زیر را طی کنید:


1_ ابتدا به سایت www.etoro.com بروید. در صفحه‌ی اصلی روی «Join Now» یا «Trade Now» بزنید.


2_ در صفحه‌ای که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.


3_ علاوه‌بر اینکه می‌توانید از روش ورود با حساب فیسبوک یا گوگل استفاده کنید.


چگونه در eToro حساب باز کنیم؟.png

4_ پیش از تایید و ارسال اطلاعات، قوانين eToro را مطالعه کنید.


5_ پس از مطالعه، تیک موافقت با قوانین را بزنید.


6_ سپس روی دکمه‌ی آبی کلیک کنید تا ثبت‌نام انجام شود.


7_ پس از انجام این مراحل به صفحه معاملات ایتورو هدایت می‌شوید.


8_ در این مرحله روی گزینه‌ی «Complete Profile» بزنید.


چگونه در eToro حساب باز کنیم؟ (2).png

9_ یک پنجره مانند شکل زیر باز می‌شود. روی گزینه‌ی «Continue» بزنید.


چگونه در eToro حساب باز کنیم؟ (3).png

10_ مشخصات کامل خود را وارد کرده و «Continue to Deposit» را بزنید.


چگونه در eToro حساب باز کنیم؟ (4).png

چگونه در eToro حساب باز کنیم؟ (5).png

چگونه در eToro حساب باز کنیم؟ (6).png

11_ در این مرحله شماره‌ی موبایل خود را وارد کنید و روی «Send SMS» بزنید. برای شما یک کد فعال‌سازی ارسال می‌شود. کد مورد نظر را در کادر وارد کرده و تأیید کنید.


چگونه در eToro حساب باز کنیم؟ (7).png

12_ به همین راحتی ثبت‌نام شما تکمیل شد و می‌توانید از معامله‌کردن لذت ببرید.


سخن پایانی


پلتفرم eToro یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی است و انواع خدمات تجاری را در اختیار کاربران گذاشته است. به همین خاطر در این مقاله به صفر تا صد این پلتفرم پرداختیم تا بتوانید به‌راحتی با استفاده از صرافی eToro، بروکر eToro و ... اقدام به انجام انواع معاملات کنید. قابلیت‌ها و ابزار گوناگون این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که با ایجاد یک سبد سرمایه‌ی جامع، در بازارهای مالی گوناگون سرمایه‌گذاری کرده و از آن‌ها سود کسب کنید.