یکی از مزیت‌های بلاک چین و پلتفرم‌های مبتنی بر آن، قابلیت ارتقا و پیشرفت است. توسعه‌دهندگان پروژه‌های مختلف، به صورت مداوم تغییراتی در پلتفرم‌ها اعمال می‌کنند تا خدمات بهتری به کاربران ارائه دهند. شبکه بیت تورنت با توکنی به نام BTT، یکی از پلتفرم‌های غیرمتمرکزی است که به تازگی ارتقا پیدا کرده است. به همین دلیل کاربران باید توکن‌های BTTOLD خود را به BTTC تبدیل کنند. البته توکن‌های قدیمی هنوز ارزش خود را حفظ کرده‌اند و دارایی‌های قدیمی کاربران با مشکلی مواجه نمی‌شود. در این مقاله راجع به ارتقای بیت تورنت صحبت می‌کنیم و سپس روش‌های مختلف تبدیل BTTOLD به BTTC یا سایر دارایی‌های دیجیتال را توضیح خواهیم داد.


بیت تورنت (BitTorrent) چیست؟

بیت تورنت (BitTorrent) چیست؟

BitTorrent یک شبکه کامپیوتری غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۰۴ راه‌اندازی شد و برای انتقال فایل به صورت همتا به همتا کاربرد دارد. در فرایند ارسال فایل متمرکز، طرف اول باید آن را روی سرور آپلود کند و طرف دوم هم آن را از روی سرور دانلود خواهد کرد. اما در بیت تورنت، فایل به صورت مستقیم از ارسال‌کننده به دست دریافت‌کننده می‌رسد و به سرور واسطه نیازی نیست. در BitTorrent، هر کامپیوتر عضو شبکه، یک سرور است که امکان مبادله فایل‌ها به صورت غیرمتمرکز را فراهم می‌کند.


شبکه ترون در سال ۲۰۱۸ بیت تورنت را به قیمت ۱۴۰ میلیون دلار خرید و توکن BTTC را برای آن توسعه داد. بیت تورنت بخاطر قابلیت ارسال فایل به صورت همتا به همتا و سرعت دانلود بیشتر، مورد استقبال کاربران قرار گرفت.


برای توکن  BTTC چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

برای توکن BTTC چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

BTTC در ابتدا یک توکن TRC-10 بود اما در اواخر سال ۲۰۲۲ این توکن به TRC-20 ارتقا پیدا کرد. در حال حاضر نسخه قدیمی (TRC-10) با نام BTTold شناخته می‌شود و نسخه جدید (TRC-20) BTTC نام دارد؛ بعضی از صرافی‌ها مانند بایننس هم توکن جدید را با نام BTTC لیست کرده‌اند. این ارتقا هیچ تغییری در ارزش توکن‌ها ایجاد نکرده است و بدین معنا نیست که دارندگان BTTold، دارایی‌هایشان را از دست می‌دهند. این افراد به راحتی می‌توانند BTTold را به BTTC تبدیل کنند و به استفاده از شبکه بیت تورنت ادامه دهند. مزیت‌های ارتقای بیت تورنت عبارت است از:


  • افزایش سرعت

  • بهبود کاربری

  • امکان تعامل با بلاک چین‌های دیگری چون اتریوم یا بایننس اسمارت چین

  • ارتقای سطح امنیت

  • کارمزد تراکنش‌ها

در فرایند ارتقای بیت تورنت، ارزش بازار توکن‌ها حفظ خواهد شد و امکان تعویض توکن قدیمی با جدید به نسبت یک به ۱۰۰۰ وجود دارد؛ یعنی میزان عرضه توکن‌های BTTOLD تا قبل از ارتقا 990,000,000,000 بود، اما اکنون مجموع توکن‌های عرضه شده به 990,000,000,000,000 می‌رسد. این افزایش هزار برابری، تغییری در ارزش بازار توکن ایجاد نخواهد کرد.


چگونه میتوان BTTOLD را به  BTTC جدید تبدیل کرد؟

چگونه میتوان BTTOLD را به BTTC جدید تبدیل کرد؟

برای تبدیل BTTOLD به BTT، محل نگهداری توکن‌ها اهمیت دارد. اگر توکن‌هایتان را در حساب کاربری صرافی نگهداری می‌کنید، روش اول را در پیش بگیرید و اگر توکن‌هایتان در کیف پول دیجیتال ذخیره شده، به سراغ روش دوم بروید.


1. اگر توکن‌های BTTOLD را در حساب صرافی خود نگهداری می‌کنید:

صرافی‌های زیر از تبدیل BTTold به BTTC پشتیبانی می‌کنند:


  • بایننس

  • گیت ایو (Gate.io)

  • هیوبی (Huobi)

  • صرافی MEXC

  • صرافی EXMO

فرایند تبدیل در هر کدام از صرافی‌های بالا، متفاوت است و باید مطابق با پروتکل‌های آن پیش بروید. اگر توکن‌های BTTOLD شما در صرافی است که هنوز از خدمات تبدیل آن‌ها به BTTC پشتیبانی نمی‌کند، باید ابتدا دارایی‌هایتان را به حساب‌های دیگری چون TronLink انتقال دهید و سپس آن‌ها را تبدیل کنید. فرایند تبدیل در صرافی، ارتباطی با پروژه بیت تورنت ندارد و به طور کلی مطابق با ضوابط و شرایط صرافی‌ها انجام می‌شود.


2. اگر توکن‌های BTTOLD را در کیف پول دیجیتال نگهداری می‌کنید:

اگر توکن‌های BTTC را در کیف پول دیجیتال نگهداری می‌کنید، ابتدا باید آن‌ها را به والت TRONLINK انتقال بدهید و سپس فرایند تبدیل را انجام دهید. همچنین می‌توانید دارایی‌هایتان را به صرافی‌هایی که از خدمات تبدیل BTTOLD به BTTC پشتیبانی می‌کنند، انتقال دهید و از این طریق توکن‌های قدیمی را با نمونه‌های جدید جایگزین کنید.


برای انتقال توکن بیت تورنت از سایر کیف‌ پول‌ها به ترون لینک باید گام‌های زیر را انجام دهید:


  • وارد ترون لینک شوید و BTTOLD را در لیست توکن‌ها پیدا کنید.

  • روی گزینه Receive کلیک کنید تا آدرس دریافت BTTOLD برایتان نمایش داده شود. ترون لینک این آدرس را هم به صورت QRcode و هم به صورت متن قابل کپی در کلیپ‌بورد در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • به کیف پول اصلی خود برگردید و BTT‌های خود را به آدرسی که برداشته بودید، بفرستید.

⚠️نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کارمزد این تراکنش با توکن TRX پرداخت می‌شود. بنابراین باید از این توکن‌ هم در کیف پولتان داشته باشید تا کارمزد شبکه پرداخت شود.

مراحل تبدیل BTTOLD به  BTTC جدید از طریق TronLink چیست؟

بعد از اینکه توکن‌های قدیمی خود را به والت ترون لینک انتقال دادید، امکان مبادله آن با توکن‌های جدید وجود خواهد داشت. برای انجام این تبدیل، گام‌های زیر را دنبال کنید:


  • اکستنشن TronLink را برای مرورگر کروم یا فایرفاکس نصب کنید.

  • اگر کیف پول ترون لینک را قبلا فعال نکرده‌اید، یک حساب کاربری بسازید. فرایند ساخت حساب کاربری در این والت مانند سایر کیف پول‌های دیجیتال است؛ باید کلید خصوصی دریافت کنید، آن را ذخیره کنید و بعد از تعیین پسورد، وارد کیف پولتان خواهید شد.


  • روی لینک تبدیل BTTOLD به BTTC در بیت تورنت کلیک کنید. در قسمت بالای این صفحه، گزینه‌ای به نام Connect wallet وجود دارد. روی گزینه آخر (TRON NETWORK) کلیک کنید و سپس کیف پول ترون لینک را به بیت تورنت وصل کنید.

  • مقدار BTTOLD که قصد تبدیل آن را دارید، وارد کنید و روی گزینه Confirm Swap بزنید.

  • در این مرحله پاپ‌آپ تایید قرارداد هوشمند Trigger به شما نمایش داده می‌شود که باید روی Sign کلیک کنید و منتظر بمانید.

  • بعد از تایید قرارداد و انجام تراکنش تبدیل BTTOLD به BTTC ، روی گزینه Done کلیک کنید. اکنون BTTC های جدید به موجودی والت شما اضافه شده‌اند.

  • وارد کیف پول ترون‌لینک شوید. توکن‌های بیت تورنت باید در لیست دارایی‌های شما وجود داشته باشد. اگر هنوز این توکن‌ها در لیست نیست، در بخش جستجو، عبارت BTTC را تایپ کنید و BitTorrent TRC20 را انتخاب کنید و گزینه + را بزنید.

  • به صفحه دارایی‌هایتان برگردید. اکنون توکن‌های جدید در لیست دارایی‌های شما وجود خواهد داشت.

چگونه  BTTC را به ریال یا تتر تبدیل کنیم؟

چگونه BTTC را به ریال یا تتر تبدیل کنیم؟

توکن‌های BTTC مانند هر ارز دیجیتال دیگری در صرافی‌های مختلف قابل خرید و فروش هستند. در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های معتبر دنیا این ارز دیجیتال را در لیست معاملاتی خود قرار داده‌اند و امکان مبادله آن با توکن‌ها و کوین‌های مختلف را فراهم کرده‌اند. برای تبدیل BTTC به تتر، می‌توانید از این صرافی‌ها استفاده کنید.


برای تبدیل BTTC به ریال، دو راه پیش روی شما وجود دارد. راه اول این است که ابتدا توکن‌های بیت تورنت را به تتر و سپس تترها را به ریال تبدیل کنید. روش دوم بسیار ساده‌تر است؛ بیت تورنت‌هایتان را در یک صرافی معتبر ایرانی بفروشید و ریال دریافت کنید. صرافی اکسبیتو این خدمات را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید دارایی‌های دیجیتال مختلف را در این صرافی بفروشید و در ازای آن، ریال دریافت کنید یا حتی دارایی‌های دیجیتالی که نیاز دارید را با ریال بخرید و از تراکنش‌های اضافی برای تبدیل ریال به دلار یا تتر، خلاص شوید.


اکسبیتو خدمات خرید مبادله بیت تورنت و تتر را هم به کاربران خود ارائه می‌دهد. امنیت اکسبیتو برای کاربران ایرانی بیشتر است و برای انجام تراکنش‌هایشان نیازی به تغییر IP نخواهند داشت. به همین دلیل است که بسیاری از معامله‌گران ارزهای دیجیتال، تمام معاملاتشان را در اکسبیتو انجام می‌دهند.


سخن پایانی


در این مقاله توضیح دادیم که چطور می‌توانید BTTOLD را به BTTC تبدیل کنید. توکن‌های جدید بیت تورنت، امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بیت تورنت یکی از پرکاربردترین پروژه‌هایی است که با استفاده از فناوری بلاک چین توسعه پیدا کرده است. این پروژه تا پیش از این تنها برای کاربران ترون در دسترس بود، اما اکنون از حالت ایزوله‌ای که قبلا داشت درآمده و برای کاربران سایر زنجیره‌ها مانند اتریوم نیز در دسترس است.


ما در اکسبیتو هم خدمات خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال با پشتیبانی از ریال ایران را ارائه می‌دهیم و هم جدیدترین اخبار و آموزش‌های روز را در وبلاگ مجموعه به شما ارائه می‌دهیم. با اکسبیتو فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال برای کاربرهای ایرانی از همیشه ساده‌تر شده است.