برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و انجام معاملات رمزارزی، باید یک صرافی و یک کیف پول معتبر پیدا کنید و بعد برای خرید ارز دیجیتال موردنظر خود اقدام کنید. ما به شما صرافی اکسبیتو را که یک صرافی ایرانی امن و معتبر است را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال نیز کیف پول زنجیره بایننس است که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم. این کیف پول در واقع کیف پول رسمی ارز دیجیتال بایننس (BNB) است. بایننس کوین ارز دیجیتالی است که توسط صرافی بایننس منتشر می‌شود و با نماد BNB در بازار قابل معامله است.


کیف پول زنجیره بایننس چیست؟

از کیف پول زنجیره بایننس برای دسترسی به ارزهای دیجیتال و پروژه‌هایی مانند زنجیره بایننس، اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس استفاده می‌شود. این کیف پول، می‌تواند برای ذخیره ایمن رمز ارزهای شما مورداستفاده قرار بگیرد و آن را به انواع پروژه‌های دیگر در سراسر بلاکچین متصل کند. کیف پول زنجیره بایننس امکان معاملات سریع و غیرمتمرکز را فراهم می‌کند. این بلاکچین از یک فناوری پیشرفته با تمرکز بر قابلیت برنامه‌ریزی قرارداد هوشمند استفاده می‌کند و هدف آن حل مشکل مقیاس‌پذیری است. مقیاس‌پذیری مشکلی تکراری است که افراد در فضای بلاکچین با آن مواجه می‌شوند.


کاربردهای کیف پول زنجیره بایننس

از کیف پول زنجیره بایننس می‌توان برای ارسال و دریافت وجوه به روشی مطمئن و ایمن استفاده کرد. در این کیف پول می‌توانید ارز BNB را با ارزهای دیگر مبادله کنید، NFT بسازید یا ییلد فارمینگ انجام دهید. این کیف پول تقریباً همه‌کاره است. به‌علاوه، ازآنجایی‌که می‌توان از این کیف پول در فایرفاکس، کروم و بریو استفاده کرد، آن را به یک کیف پول کاملاً مفید و کاربردی تبدیل می‌کند.


دلیل منحصربه‌فرد بودن کیف پول زنجیره بایننس چیست؟

در نگاه اول کیف پول زنجیره بایننس شبیه کیف پول‌های دیگر به نظر می‌رسد که می‌توان آن را به‌عنوان افزونه به مرورگرها اضافه کرد. بااین‌حال، این کیف پول چند ویژگی دارد که آن را از سایر کیف پول‌ها متمایز می‌کند. اگر از قبل یک حساب بایننس داشته باشید می‌توانید به‌راحتی آن را با Wallet Direct به هر کیف پول دیگری متصل کنید. با این ویژگی دیگر نیازی به کپی پیست کردن آدرس‌ها هنگام انتقال دارایی‌های دیجیتال نخواهید داشت.


همچنین می‌توانید از حساب جیمیل خود از طریق tKey برای ثبت‌ نام در این کیف پول استفاده کنید. اگر نتوانستید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید می‌توانید با دسترسی به دو مورد از روش‌های زیر کیف پول خود را بازیابی کنید:

  • از طریق ورود به جیمیل
  • با استفاده از سیستم محلی
  • با استفاده از پسورد اکانت

محافظت از کلیدهای خصوصی یک مسئولیت بزرگ است، بنابراین استفاده از tKey می‌تواند بسیار مفید باشد.این دو ویژگی استفاده از کیف پول زنجیره بایننس را برای هرکسی که با کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا نیست بسیار آسان می‌کند تا بتواند فوراً کار خود را در این بازار آغاز کند.


چگونه کیف پول زنجیره بایننس را راه‌اندازی کنیم؟

چگونه کیف پول زنجیره بایننس را راه‌اندازی کنیم؟

برای راه‌اندازی کیف پول زنجیره بایننس باید مراحل زیر را طی کنید:


  1. کیف پول زنجیره بایننس را از صفحه اصلی سایت زنجیره بایننس به آدرس https://bnbchain.world دانلود کنید. حالا مرورگری که می‌خواهید افزونه را در آن نصب کنید انتخاب کنید.
  2. پس از نصب افزونه، صفحه ثبت‌ نام را مشاهده خواهید کرد. در اینجا قصد داریم تا ساخت یک کیف پول به‌وسیله جیمیل را به شما آموزش دهیم.
  3. روی گزینه Create Wallet کلیک کنید و سپس گزینه Continue with tKey via: G را انتخاب کنید.
  4. یک پاپ آپ ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد آدرس جیمیل خود را در باکس وارد کنید. کیف پول زنجیره بایننس و tKey از جیمیل شما به‌عنوان راهی برای احراز هویت در آینده در صورت نیاز استفاده خواهند کرد.
  5. مرحله بعدی واردکردن یک پسورد است که می‌تواند به‌عنوان لایه دوم محافظت در صورت گم‌شدن کلید خصوصی شما عمل کند.
  6. اکنون یک عبارت با عنوان Seed Wallet Binance Chain نمایش داده می‌شود که می‌توانید از آن برای بازیابی حساب خود استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید عبارت seed را خودتان بسازید. درمجموع عبارت شما باید شامل 12، 15، 18، 21 یا 24 کلمه باشد. شما هرگز نباید عبارت اصلی خود را با کسی به اشتراک بگذارید. با این عبارت باید مانند رمز عبور کارت‌بانکی خود رفتار کنید. اگر آن را گم کنید، می‌توانید با استفاده از آدرس جیمیل و پسورد tKey به کیف پول زنجیره بایننس خود دسترسی پیدا کنید.
  7. پس از اطمینان از اینکه عبارت seed را به‌طور ایمن ذخیره کرده‌اید، روی continue کلیک کنید.
  8. در این مرحله کیف پول زنجیره بایننس با موفقیت برای شما راه‌اندازی می‌شود. اکنون می‌توانید از آن برای ارسال و دریافت توکن‌های زنجیره بایننس، اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس استفاده کنید. همچنین می‌توانید از طریق این کیف پول با برنامه های غیرمتمرکز یا DAppها و قراردادهای هوشمند در این بلاکچین‌ها تعامل داشته باشید.

نحوه واریز BNB (ارز بایننس) با Wallet Direct

اگر می‌خواهید از شبکه زنجیره هوشمند بایننس استفاده کنید و با آن تعامل داشته باشید، باید مقداری ارز بایننس BNB در کیف پول خود داشته باشید. هنگام انجام نقل و انتقالات و تعامل با قراردادهای هوشمند می‌توانید کارمزد تراکنش‌ها را با BNB پرداخت کنید. دو نوع توکن BNB وجود دارد: BEP-20 و BEP-2. برای تعامل با زنجیره هوشمند بایننس (BSC) باید از توکن‌های BNB BEP-20 استفاده کنید. لازم است بدانید شبکه زنجیره هوشمند بایننس یا همان BEP-20 که در این مقاله نام برده می شود، یکی از شبکه های انتقال ارز دیجیتال است که برای انتقال ارزهای دیجیتال با پشتیبانی از این شبکه استفاده می‌کنند.


البته لازم به ذکر است شبکه های دیگری هم برای انتقال ارز دیجیتال وجود دارد که برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید مقاله انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال را مطالعه نمایید. اگر از قبل مقداری BNB در کیف پول بایننس خود داشته باشید می‌توانید با استفاده از ویژگی Wallet Direct حساب خود را به کیف پول زنجیره بایننس خود متصل کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:


  • روی نماد سمت راست بالای صفحه اصلی کیف پول کلیک کنید و سپس روی اتصال به حساب Binance.com کلیک کنید.
  • وارد حساب Binance خود شوید و روی Verify and connect my address کلیک کنید.
  • اکنون یک پنجره باز می‌شود که از شما می‌خواهد به کیف پول متصل شوید. با کلیک بر روی آن کیف پول زنجیره بایننس باز می‌شود و می‌توانید روی اتصال کلیک کنید.
  • در مرحله بعد باید به کیف پول خود اجازه دهید پیام بایننس را تأیید کند. این مرحله تأیید می‌کند که شما مالک کیف پول هستید و به آن اجازه اتصال می‌دهد.
  • پس از تکمیل مراحل قبلی، باید فرآیند احراز هویت بایننس را به‌عنوان آخرین لایه امنیتی طی کنید. اگر 2FA را به حساب خود متصل کرده باشید باید از آن نیز استفاده کنید.
  • پس از اتمام و تأیید موفقیت‌آمیز مراحل، حساب Binance شما به کیف پول شما متصل می‌شود. شما می‌توانید این مورد را در بخش حساب کیف پول خود یا در صفحه وب Wallet Direct مشاهده و بررسی کنید.
  • اکنون موجودی دارایی‌های خود را برای انتقال می‌بینید.ید و Wallet Direct را انتخاب کنید.
  • اکنون موجودی دارایی‌های خود را برای انتقال می‌بینید.

نحوه واریز پول از یک کیف پول دیگر

شما همچنین می‌توانید وجوه را مستقیماً از یک کیف پول دیگر واریز کنید. در اینجا نحوه انتقال BNB از کیف پول حساب بایننس به کیف پول زنجیره بایننس را بررسی می‌کنیم.


1. به صفحه برداشت حساب بایننس خود بروید و شبکه BEP-20 (BSC) را انتخاب کنید.


2. در کیف پول زنجیره بایننس، روی Token Native Chain Binance و سپس Receive کلیک کنید.


3. اکنون یک QR کد می‌بینید که می‌توانید آن را اسکن کنید یا آدرس آن را برای کیف پول برداشتی خود کپی کنید. توجه داشته باشید که همه آدرس‌های BEP-20 با 0x شروع می‌شوند، درحالی‌که آدرس‌های BEP-2 با bnb شروع می‌شوند.


نحوه اضافه کردن توکن‌های جدید به لیست کیف پول زنجیره بایننس

1. پس از راه‌اندازی کیف پول زنجیره بایننس به‌طور پیش‌فرض فقط موجودی BNB خود را خواهید دید. شما می‌توانید با جستجو از فهرست موجود و با کلیک کردن روی دکمه [+] توکن‌های بیشتری اضافه کنید.


2. توکنی که قصد اضافه کردن آن به کیف پول خود را دارید جستجو کرده و آن را تیک بزنید. با این کار توکن موردنظر به لیست کیف پول زنجیره بایننس شما اضافه می‌شود.

نحوه اضافه کردن توکن‌های جدید به لیست کیف پول زنجیره بایننس

نحوه اتصال کیف پول زنجیره بایننس به زنجیره هوشمند بایننس

تعامل با زنجیره هوشمند بایننس با استفاده از کیف پول زنجیره بایننس بسیار آسان است. تنها با چند کلیک می‌توانید این کار را انجام دهید و شروع به اشتراک‌گذاری، مبادله و تعامل با DApps کنید. تقریباً همه DAppها رابط کاربری یکسانی برای اتصال کیف پول شما خواهند داشت. برای اتصال به زنجیره هوشمند بایننس مراحل زیر را طی کنید:


1- روی Connect در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.


2- کیف پول زنجیره بایننس Binance Chain Wallet را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که همه Dappsها از کیف پول زنجیره بایننس پشتیبانی نمی‌کنند.


3- یک پاپ آپ ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید به DApp متصل شوید. برای تأیید روی Connect کلیک کنید.


4- آدرس کیف پول شما اکنون باید در گوشه بالا سمت راست ظاهر شده باشد.


کلام پایانی

کیف پول زنجیره بایننس یک انتخاب عالی برای ذخیره کردن ارزهای دیجیتال است، به‌خصوص برای کسانی که یک حساب بایننس دارند. برخورد با آدرس‌های متفاوت در هنگام ارسال دارایی‌های دیجیتال به این کیف پول ممکن است کمی عصبی‌کننده باشد، بنابراین استفاده حداکثری از Wallet Connect ایده خوبی است. همین امر در مورد کلیدهای خصوصی و عبارات اصلی (seed phrase) نیز صدق می‌کند. این مورد می‌تواند مانع بزرگی برای افراد تازه‌کار باشد، بنابراین کاربری آسان یک کیف پول برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال امری ضروری است.


یکی دیگر از چالش‌های بازار ارزهای دیجیتال هم انتخاب یک صرافی معتبر است. ازآنجایی‌که ایرانی‌ها تحریم هستند و به‌راحتی نمی‌توانند از صرافی‌های خارجی استفاده کنند، می‌توانند از طریق صرافی معتبر ارز دیجیتال اکسبیتو معاملات خود را انجام دهند.