یکی از جذاب‌ترین انواع ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها هستند. این ارزها ارزشی برابر با یک دارایی حقیقی دارند. دراین‌بین، تتر (Tether)با نماد اختصاری USDT محبوب‌ترین استیبل کوین دنیاست که هر واحد آن، قیمتی برابر با 1 دلار آمریکا دارد. خرید و فروش تتر در سال‌های اخیر، حجم بالایی از معاملات بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است. در واقع، کاربران کریپتو برای کاربردهای مختلفی به خرید تتر اقدام می‌کنند. این ارز دیجیتال به‌راحتی جایگزین دلار می‌شود و در زمینه‌های مختلفی قابل استفاده است.


برخی از افراد با خرید تتر، روی دلار سرمایه‌گذاری کرده و بعضی دیگر، برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال به خرید تتر اقدام می‌کنند. فرقی نمی‌کند که شما چه استفاده‌ای از این ارز دیجیتال داشته باشید، در هر صورت، باید نحوه خرید تتر را یاد بگیرید. به‌خاطر همین، در این مقاله، آموزش خرید تتر و فروش آن را به‌طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم و همچنین، به شما خواهیم گفت که بهترین سایت خرید تتر در ایران کدام است و نحوه خرید تتر از صرافی ایرانی چگونه خواهد بود.


تتر (Tether) به چه معنا است؟

تتر (Tether) به چه معنا است؟

تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT سرشناس‌ترین استیبل کوین دنیا است. بنابر گفته‌ی سایت رسمی شرکت این ارز، تتر پشتوانه‌ای از دلار آمریکا دارد که در خزانه‌های این شرکت نگهداری می‌شود. به‌این‌ترتیب، هر واحد تتر قیمتی برابر با 1 دلار دارد و به‌ازای خرید تتر، شما مالک یک دلار حقیقی خواهید شد که در خزانه‌ی این شرکت نگهداری می‌شود.


تتر در ژوئیه‌ی 2014، با عنوان Realcoin راه‌اندازی شد و در ماه نوامبر، به تتر تغییر نام داد. در ابتدا، تتر متکی بر بلاک چین بیت کوین بود؛ اما حالا در شبکه‌های مختلفی، مانند سولانا، ترون و... حضور دارد. از زمان معرفی این ارز تا کنون، USDT به محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا تبدیل شده و روزانه افراد بسیار زیادی به خرید و فروش تتر اقدام می‌کنند.


چه چیزی تتر (Tether) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

چه چیزی تتر (Tether) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید، استیبل کوین‌های زیادی در بازار وجود دارند؛ اما هیچ‌وقت کاربران به‌اندازه‌ای که به خرید تتر تمایل داشته‌اند، از این ارزها استقبال نکرده‌اند. تتر سال‌هاست که در بین کاربران کریپتو مقبولیت دارد و به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی، بسیاری از پلتفرم‌های غیرمتمرکز و متمرکز از جمله صرافی اکسبیتو از تتر پشتیبانی می‌کنند و شما با خرید تتر می‌توانید به امکانات مختلف این پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشید.


علاوه‌بر آن، ذخایر بزرگ دلار که از تتر پشتیبانی می‌کنند، اعتبار زیادی را برای این استیبل کوین به ارمغان آورده‌اند. از سوی دیگر، تتر از همان تدابیر امنیتی‌ای کمک می‌گیرد که سایر ارزهای دیجیتال موجود در بلاک چین‌ها، برای حفظ امنیت خود، استفاده کرده‌اند. این مسئله باعث پذیرش گسترده‌ی این ارز دیجیتال شده و روزانه، بسیاری از کاربران و معامله‌گران به خرید و فروش تتر اقدام می‌کنند.


چه چیزی به تتر (Tether) ارزش می‌دهد؟

نقش اصلی تتر (Tether) فراهم‌کردن نقدینگی و محافظت در برابر نوسانات بازار است. ازآنجایی‌که تتر به دلار وابسته بوده و از نوسانات گسترده‌ی بازار ارزهای دیجیتال پیروی نمی‌کند، بسیاری از کاربران و معامله‌گران با خرید تتر و نگهداری از آن، نقدینگی مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند و از نوسانات احتمالی بازار نیز در امان می‌مانند. در نتیجه، تا زمانی که تتر پشتوانه‌ای از دلار آمریکا دارد و قیمتش به این ارز فیات وابسته است، ارزشمند خواهد بود و سرمایه‌گذاران و کاربران به خرید و فروش تتر اقدام خواهند کرد.


خرید و فروش تتر (Tether) با چه اهدافی انجام می‌شود

خرید و فروش تتر (Tether) با چه اهدافی انجام می‌شود؟

گفتیم که هر روز، افراد زیادی به خرید و فروش تتر اقدام می‌کنند. پس، تتر باید کاربردهای زیادی داشته باشد که کاربران کریپتو به آن علاقه دارند و دست به خرید تتر می‌زنند. به‌خاطر همین، در این بخش، به کاربردهای تتر می‌پردازیم.


معامله‌گری (Trade)

یکی از جذابیت‌های اصلی بازار کریپتو، معامله‌گری است. ازآنجایی‌که این ارزها نوسانات بالایی دارند، کاربران کریپتو می‌توانند با انجام معاملات کوتاه‌مدت و میان‌مدت، از نوسانات آن‌ها سود کسب کنند. اصولاً در تمام پلتفرم‌های معاملاتی، امکان معامله‌ی ارزهای دیجیتال با تتر وجود دارد. در نتیجه، معامله‌گران با خرید تتر، این ارز دیجیتال را به پلتفرم معاملاتی انتقال می‌دهند و از آن به‌عنوان سرمایه‌ای برای ترید ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در ضمن، باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تتر برای انجام معاملات، نسبت به اغلب ارزهای دیگر، کارمزد کمتری برای شما به‌همراه خواهد داشت.


سرمایه‌گذاری (Hold)

یکی از رایج‌ترین کاربردهای ارزهای دیجیتال هولد یا سرمایه‌گذاری بلندمدت است. از طرفی، بسیاری از افراد علاقه دارند که ارزهای فیات را بخرند و نگهداری کنند. بااین‌حال، خرید و نگهداری دلار دشوار است و می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد. به‌خاطر همین، این افراد به خرید تتر اقدام کرده و آن‌ را به‌جای دلار در کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری می‌کنند.


حواله (Remittance)

امروزه انتقال پول بین کشورهای مختلف با دشواری زیادی همراه است. از طرفی، برخی کشورها مانند ایران تحریم هستند و ساکنان آن‌ها برای حواله‌ی پول، با چالش‌های زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. در عوض، با خرید تتر به‌راحتی می‌توان آن را به کشور دیگری انتقال داد. این انتقال با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود و هزینه‌ی پایینی هم دارد.


دیفای (Defi)

پلتفرم‌های امور مالی غیرمتمرکز و یا دیفای با اهداف مختلفی راه‌اندازی شده‌اند و بسیاری از آن‌ها از تتر پشتیبانی می‌کنند. حتی اگر پلتفرم مورد نظر از این ارز پشتیبانی نکند، با خرید تتر و معاوضه‌ی آن با توکن کاربردی بستر دیفای، به‌راحتی می‌توانید از خدمات گوناگون حوزه‌ی امور مالی غیرمتمرکز استفاده کنید.


چرا خرید و فروش تتر (Tether) در ایران اهمیت دارد؟

چرا خرید و فروش تتر (Tether) در ایران اهمیت دارد؟

همان‌طور که می‌دانید،کشور ایران با تحریم‌های جهانی روبه‌رو است. به‌خاطر همین، ساکنان ایران نمی‌توانند به‌راحتی به امور مالی جهانی دسترسی داشته باشند، حواله‌ی بانکی انجام دهند و یا در پلتفرم‌های خارجی خرید و فروش کنند. به‌خاطر همین، ایرانیان به خرید تتر تمایل زیادی نشان می‌دهند تا از این طریق، بتوانند به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشند.


علاوه‌بر آن، پول ملی ایران نرخ تورم بالایی دارد و ارزش خود را به مرور زمان از دست می‌دهد. همین مسئله باعث شده است که بسیاری از مردم به خرید و نگهداری دلار علاقه‌مند شوند. به همین منظور، کاربران ایرانی می‌توانند با انتخاب بهترین راه خرید تتر و آموزش نحوه خرید تتر از صرافی ایرانی، به‌جای دلار، به خرید تتر اقدام کنند. خرید و فروش تتر در ایران بسیار ساده‌تر از دلار است و شما به‌راحتی می‌توانید این استیبل کوین را بخرید تا ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنید.


خرید و فروش تتر چگونه است؟

خرید و فروش تتر بسیار ساده است و با انتخاب بهترین صرافی خرید تتر در ایران، می‌توانید این ارز دیجیتال را تهیه کنید. به‌ همین منظور، صرافی دانش‌بنیان ارز دیجیتال اکسبیتو با استفاده از جدیدترین فناوری‌های حوزه‌ی کریپتو، خرید و فروش تتر را برای شما فراهم کرده است. ازاین‌طریق، شما می‌توانید به‌سرعت و با کمترین نرخ بازار، در صرافی اکسبیتو، خرید و فروش تتر را انجام دهید. کارمزد خرید تتر در صرافی اکسبیتو بسیار پایین است و شما می‌توانید با سرعت زیادی در این صرافی عضو شوید و به 3 روش «خرید و فروش محدود»، «خرید و فروش فوری» و «سوآپ» معاملات تتر را انجام دهید.


نحوه خرید تتر از صرافی ایرانی اکسبیتو

صرافی اکسبیتو ساده‌ترین و بهترین راه خرید تتر را پیش روی شما گذاشته است؛ بنابراین، اگر با این آموزش همراه باشید، به‌راحتی می‌توانید نحوه خرید تتر را یاد بگیرید و این ارز دیجیتال را به کیف پول خود اضافه کنید. خرید تتر از صرافی ایرانی اکسبیتو شامل مراحل زیر است:


1_ به سایت صرافی اکسبیتو مراجعه کنید.


2 _ در بهترین سایت خرید تتر در ایران (اکسبیتو) ثبت‌نام کنید.


3_ مراحل احراز هویت را در کمتر از 1 دقیقه انجام دهید.


4_ اطلاعات کارت یا حساب بانکی را برای واریز پول ارائه دهید.


5_ برای خرید تتر، معادل ریالی آن را به صرافی اکسبیتو واریز کنید.


نحوه خرید تتر از صرافی ایرانی اکسبیتو

6_ سفارش خرید تتر را ارائه دهید.


7_ پس از ثبت سفارش و انجام خرید تتر، مقدار تتر مدنظرتان به کیف پول شما منتقل می‌شود.


نحوه خرید تتر از صرافی ایرانی اکسبیتو

نحوه فروش تتر در صرافی ایرانی اکسبیتو

همان‌طور که اکسبیتو بهترین سایت خرید تتر در ایران را به شما ارائه کرده، امکان فروش تتر نیز به‌راحتی در صرافی اکسبیتو فراهم است. نحوه فروش تتر در صرافی اکسبیتو بسیار ساده بوده و با بهترین قیمت فروش انجام می‌شود. برای فروش تتر در صرافی اکسبیتو باید طبق مراحل بالا عمل کنید؛ با این تفاوت که به‌جای انتقال ریال به اکسبیتو، باید تتر را به کیف پول اختصاصی خود در اکسبیتو واریز کنید تا قادر به فروش تتر باشید.


تسویه حساب آنی تتر در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

همانطور که گفته شد، یکی از خدمات جذاب اکسبیتو، امکان فروش تتر با سرعت بسیار زیاد است که مراحل آن را به تفصیل شرح دادیم. پس از فروش تتر، احتمالاً می‌خواهید وجه خود را نیز به‌سرعت برداشت کنید. در همین راستا، صرافی اکسبیتو، خدمات تسویه آنی را ارائه کرده است. تسویه ریالی پس از فروش تتر در صرافی اکسبیتو به‌صورت تسویه حساب آنی یا واریز آنی به حساب بانکی انجام می‌شود.


صرافی اکسبیتو از 14 بانک معتبر کشور استفاده می‌کند و تسویه حساب آنی را تا سقف 50 میلیون تومان در روز انجام می‌دهد. در نتیجه، پس از فروش تتر، کافی است که درخواست تسویه حساب آنی را ثبت کنید. این تسویه حساب تنها 3 ثانیه تا 1 دقیقه طول خواهد کشید.


سخن پایانی


اگر تا اینجا با آموزش خرید و فروش تتر همراه ما بودید، حتماً با نحوه خرید و فروش تتر از صرافی ایرانی آشنا شدید و بهترین سایت خرید تتر در ایران را شناخته‌اید. خرید تتر یکی از معاملات رایج این روزهای بازار کریپتو است و به شما کمک می‌کند که ارزش دارایی‌هایتان را حفظ کنید، حواله‌ی بین‌المللی داشته باشید، در حوزه‌ی دیفای مشارکت کنید و بتوانید روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری داشته باشید. به‌خاطر همین، در این مقاله، آموزش خرید و فروش تتر در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو را به‌طور کامل شرح دادیم.