در چند ماه اخیر، متاورس به یکی از جنجالی‌ترین خبرهای دنیای فناوری تبدیل شده است، اما واقعا متاورس چیست و چطور می‌توان وارد آن شد؟ متاورس یک فضای مجازی است که افراد می‌توانند وارد آن شده و با سایر افراد به تعامل بپردازند. متاورس یک ایده و فناوری جدید نیست اما به تازگی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. ورود به متاورس و ایجاد یک حساب کاربری متاورس بسیار ساده‌تر از چیزی است که شما فکر می‌کنید. در این مطلب می‌خواهیم به نحوه ساخت آواتار متاورس و ورود به این دنیای شگفت‌انگیز بپردازیم.


انتخاب متاورس و ایجاد حساب

اولین کاری که شما باید جهت ورود به متاورس انجام دهید انتخاب یکی از پلتفرم‌های متاورس است. در واقع در سال 2003 اولین متاورس ایجاد شده است و این موضوع به این معنی است که تعداد متاورس‌های موجود بسیار زیاد است. پس در اولین قدم شما باید یک پلتفرم مناسب را انتخاب کنید. پس از انتخاب یک پلتفرم متاورسی مناسب و ایجاد حساب کاربری متاورس می‌توانید به راحتی به امور مختلف و کسب در آمد از طریق متاورس مشغول شوید. از جمله این امور می‌توان به خریدوفروش آیتم‌ها و دارایی‌های دیجیتالی ازجمله NFT، ساخت آواتار متاورس، خرید و فروش زمین، انجام بازی‌های مختلف و برقراری تعامل با دیگران اشاره کرد.


در حال حاضر سند باکس (Sand Box) و دیسنترالند (Decentraland) دو تا از محبوب‌ترین پلتفرم‌های متاورس هستند. در هنگام انتخاب پلتفرم مناسب برای متاورس باید معیارهای مختلفی را مد نظر قرار داد. یکی از مهم‌ترین این معیارها تعداد کاربران متاورس است. در صورتی که شما به پلتفرم متاورسی وارد شوید که چندان معروف نیست و تعداد کاربران آن محدود است پس از مدتی مجبور می‌شوید که آن پلتفرم را ترک کنید و پلتفرم دیگری را انتخاب کنید که از تعداد کاربران بیشتری برخوردار است.


از دیگر نکاتی که باید در هنگام ساخت حساب کاربری متاورس در نظر بگیرید، هزینه‌ها و قیمت‌ها در آن پلتفرم متاورسی است. بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که نیازمند پرداخت هزینه‌های کمتر برای خرید زمین و آیتم‌های دیگر باشد. ایجاد حساب کاربری متاورس در دیسنترالند ساخت حساب کاربری در متاورس بسیار ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. جهت ورود به دیسنترالند باید مراحل زیر را طی کنید:

ایجاد حساب کاربری متاورس

ایجاد حساب کاربری متاورس در دیسنترالند

  • ابتدا باید وارد سایت پلتفرم دیسنترالند شوید.
  • روی گزینه ‌START EXPLORING کلیک نمایید.
  • پس از این مرحله با دو گزینه متفاوت رو به رو می‌شوید که شامل Play as a guest و Play using your wallet است.
  • در صورتی که بر روی گزینه Play using your wallet کلیک نمایید، سایت از شما می‌خواهد تا یک کیف پول مجازی را انتخاب کنید. این کیف پول‌ها شامل کیف پول متامسک (MetaMask) یا والت کانکت (WalletConnect) یا فرمتیک والت (Fortmatic wallet) است.
  • در صورتی که گزینه Play as a guest را انتخاب کنید، مستقیم وارد فضای پلتفرم متاورسی دیسنترالند می‌شوید. و میتوانید خرید ارز مانا را انجام دهید.

ایجاد حساب کاربری متاورس در سندباکس

  • ابتدا باید وارد سایت پلتفرم سندباکس شوید.
  • پس از ورود، روی گزینه sign in کلیک نمایید.
  • در این مرحله سایت از شما می‌خواهد تا وارد کیف پول مجازی خود یعنی Meta Mask شوید.
  • پس از وارد شدن به کیف پول باید یک ایمیل و رمز عبور برای حساب خود تعیین کنید.
  • سپس روی گزینه create کلیک کنید تا حساب کاربری متاورس شما تکمیل شود تا بتوانید از طریق آن ارزهای سندباکس مانند ارز Sand را خریداری کنید.

مطالعه قوانین و شرایط ساخت حساب کاربری در متاورس

هنگام ایجاد حساب کاربری در سایت‌های مختلف، صفحه‌ای تحت عنوان قوانین و شرایط باز می‌شود که اکثر مواقع افراد این صفحه را مطالعه نمی‌کنند و بر روی گزینه پذیرش کلیک می‌کنند و قوانین را می‌پذیرند. در صورتی که مطالعه این قوانین بسیار مهم است زیرا متاورس چیزی بیشتر از یک بازی یا سایت معمولی است و تقریبا شبیه به یک کشور جدید است. در صورتی که شما قوانین و شرایط این فضای مجازی را رعایت نکنید ممکن است مجرم شناخته شوید. پس در نتیجه بهتر است قبل از ایجاد حساب کاربری متاورس تمامی قوانین را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از امکانات این فضای مجازی لذت ببرید.


ایجاد یک کیف پول دیجیتال در متاورس

قبل از ساخت آواتار در متاورس، به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید که از NFT و متاورس پشتیبانی کند. یکی از بهترین کیف پول‌های دیجیتالی که برای ورود به جهان متاورس می‌توانید از آن استفاده کنید،کیف پول صرافی رمزارز اکسبیتو است. این کیف پول تبادل ارزها را به صورت کاملا ایمن برای شما فراهم می‌کند. پس از نصب کیف پول دیجیتال مورد نظر به فضای متاورس بازگردید و کیف پول نصب شده را به اکانت خود متصل کنید.


اتصال یک کیف پول آنلاین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید از دارایی‌های مختلف خود در حساب کاربری متاورس بهره‌مند شوید. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که یک زمین خریداری کرده‌اید. برای دسترسی به این زمین به یک کیف پول آنلاین نیاز دارید. برخی از پلتفرم‌های متاورسی این امکان را فراهم کرده‌اند تا افراد بتوانند بدون اتصال به کیف پول آنلاین و ایجاد حساب کاربری از برخی امکانات پلتفرم متاورسی بهره‌مند شوند.


کیف پول دیجیتال کاغذی

کیف پول دیجیتال کاغذی نوع دیگری از کیف پول‌های دیجیتال است که شما می‌توانید برای ایجاد حساب کاربری متاورس و اواتار متاورس از آن استفاده کنید. این ارزهای دیجیتال به شکل کد QR بر روی کاغذ چاپ می‌شوند و شما می‌توانید با اسکن کردن این کدها به ارزها دسترسی داشته باشید.


نحوه خرید ارز دیجیتال متاورس

یکی دیگر از مراحلی که باید قبل از ساخت آواتار متاورس انجام بدهید خرید ارز دیجیتال است. برای خرید ارز دیجیتال باید به صرافی آنلاین معتبر ایرانی مراجعه کنید. یکی از معتبرترین صرافی‌های آنلاین که امنیت آن کاملا تضمین‌شده است، اکسبیتو است که به راحتی می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر را از آن خریداری کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتال متاورس

معنا و مفهوم آواتار چیست؟

قبل از اینکه به نحوه آموزش ساخت آواتار متاورس بپردازیم باید مفهوم آواتار را توضیح دهیم و بگوییم که آواتار چیست و چه کاربردی دارد. در واقع همان‌طور که همه شما با شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارید هر کاربر در شبکه اجتماعی می‌تواند یک پروفایل برای خود انتخاب کند. به‌عنوان ‌مثال، شما می‌توانید یک مدل 2 بعدی یا 3 بعدی از خود را به عنوان پروفایل شبکه‌های اجتماعی قرار دهید. این موضوع تقریبا معنی آواتار را مشخص می‌کند. در واقع آواتار یک نماد از کاربر در فضای مجازی است که می‌تواند هویت خود را با استفاده از آن توصیف کند.


آواتارهای سه بعدی و طراحی شده، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با استفاده از آن خود را در قالب آواتار معرفی کنید. به‌عنوان‌مثال شما قادر خواهید بود حالت مو، رنگ مو، رنگ پوست، حالت بدن، لباس، اکسسوری و سایر جزئیات را برای شخصیت خود انتخاب کنید. چنین چیزی را قبلا در بازی‌های جهان آزاد دیده‌ایم.


آواتار متاورس چیست؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آواتار متاورس با آواتار سایر شبکه‌های اجتماعی انعطاف‌پذیری بالای آن است. در واقع آواتار متاورس انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری دارد و در طراحی آواتار متاورس سعی شده تا حرکات بدن فرد بهتر تقلید شود و تجربه‌ای بسیار به نزدیک به واقعیت را برای کاربران به ارمغان بیاورد. تکنولوژی آواتار متاورس از طریق هوش مصنوعی در حال تکامل و پیشرفت است. همچنین با بهره‌گیری از حرکات فیزیکی بدن سعی می‌شود تا آواتار به حرکات طبیعی شبیه‌تر شود.


آخرین اخبار در خصوص متاورس حاکی از این موضوع است که شما می‌توانید از آواتار متاورس در محیط و اپ‌های دیگر نیز استفاده کنید. در واقع هدف متاورس گسترش این فضا است و داشتن یک آواتار مرکزی می‌تواند ایده‌ای بسیار جالب باشد و گشت‌وگذار در فضای مجازی را نیز برای شما راحت‌تر کند. شما می‌توانید با آواتار متاورس خود در بازی‌های مختلف هم وارد شوید.


آموزش ساخت آواتار متاورس

حال به آموزش یکی از جذاب‌ترین بخش‌های متاورس یعنی ساخت آواتار متاورس می‌پردازیم. پس انجام مراحل ذکرشده در بالا و ایجاد حساب کاربری، می‌توانید برای خود یک آواتار بسازید. این آواتار می‌تواند شبیه شما باشد یا یک موجود کاملا فانتزی و تخیلی. چنین مواردی کاملا به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. لازم به ذکر است که در حال حاضر ساخت آواتار متاورس با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. به عنوان مثال تعداد مشخصی مدل مو برای آواتارها در نظر گرفته شده است.


یکی از بخش‌هایی که در متاورس وجود دارد صنعت مد است. طراحان لباس برای آواتارها لباس و ویژگی‌های مخصوصی طراحی می‌کنند و شما می‌توانید آنها را خریداری کنید. نکته بسیار قابل توجه در این زمینه این است که شما می‌توانید خود طراح NTFهای مختلف شوید و از این راه کسب در آمد داشته باشید. در واقع یکی از بهترین قسمت‌های دنیای متاورس NFTها هستند. شما می‌توانید طراحی‌های دیجیتال خود را از جمله تصاویر، عکس، طراحی سه بعدی و حتی موسیقی را به یک NFT تبدیل کنید و آنها را به کاربران دیگر این فضای مجازی بفروشید.


نحوه ورود به فضای مجازی متاورس

پس از ساخت آواتار متاورس شما می‌توانید به فضای مجازی متاورس وارد شوید. اولین مکانی از متاورس که وارد آن می‌شوید لابی است که یک کاراکتر به شکل ربات آموزش‌های ابتدایی از جمله نحوه راه رفتن را به شما می‌آموزد و شما را با کلیدها آشنا می‌کند. پس از آشنایی ابتدایی شما می‌توانید به گشت‌وگذار در فضای متاورس بپردازید و با امکانات مختلف آن آشنا شوید. یکی از نکاتی که در دنیای متاورس اهمیت دارد تعامل با سایر افراد است. این شاید یکی از جالب‌ترین بخش‌های متاورس نباشد اما برای شما ضروری است.


سعی کنید با سایر کاربران محیط متاورس آشنا شوید و حتی در این فضای مجازی دوست پیدا کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا نکات مفیدی را در خصوص متاورس بیاموزید. علاوه بر این شما می‌توانید پس از ایجاد حساب کاربری و ساخت آواتار متاورس با سایر کاربران متاورس بازی کنید. مینی‌گیم‌های بسیاری در متاورس وجود دارد که جالب و سرگرم‌کننده‌اند.

آموزش ساخت آواتار متاورس

خرید زمین در متاورس

هیچ گونه الزامی برای خرید زمین در متاورس وجود ندارد. شما می‌توانید بدون خرید زمین و پرداخت هزینه در متاورس به گشت‌وگذار بپردازید و از امکانات مختلف این فضا استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید با کاربران دیگر دوست شوید و آنها شما را به زمین‌های خصوصی خود دعوت کنند. البته در نظر بگیرید که خرید زمین یک سرمایه‌گذاری عالی است و در صورتی که می‌خواهید به طور جدی در فضای متاورس حضور داشته باشید، خرید زمین تا حدودی مورد نیاز شماست. پس در واقع پس از ایجاد حساب کاربری و ساخت آواتار متاورس می‌توانید به خرید موارد مختلف از جمله زمین بپردازید. زمین‌ها در رنج گسترده‌ای از قیمت قرار می‌گیرند. قیمت زمین‌های متاورس می‌تواند از چند دلار تا چند هزار دلار متفاوت باشد. شما باید نیاز و بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس نسبت به خرید یک زمین مناسب اقدام فرمایید.


خرید زمین حتما باید پس از ایجاد حساب کاربری و ساخت آواتار انجام شود. خریداری یک زمین امکانات فراوانی را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید زمین خود را به یک نمایشگاه تبدیل کنید یا حتی یک دفتر کار اجاره کنید و در آن به توسعه کسب و کار خود بپردازید. در واقع هر چیزی در فضای متاورس ممکن است و زیبایی این فضای مجازی به عدم وجود محدودیت در آن است. با استفاده از خلاقیت خود کاری را در فضای متاورس انجام دهید که تا به حال کسی انجام نداده است.


جمع‌بندی

متاورس یکی از تازه‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که به تازگی اخبار بسیار زیادی در خصوص آن می‌شنویم. این فضای مجازی در واقع یک جهان بزرگ است که کاربران می‌توانند در آن به تعامل با یکدیگر و فعالیت‌های مختلفی مشغول شوند. در این مطلب به نحوه ایجاد حساب کاربری متاورس پرداختیم و مراحل مختلف آن را ذکر کردیم. همچنین معنی و مفهوم آواتار را توضیح دادیم و نحوه ساخت آواتار متاورس را آموزش دادیم. شما به راحتی می‌توانید وارد این دنیای جدید شوید و حتی از آن کسب درآمد کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.