در بین ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و افراد زیادی با استفاده از این رمز ارزها معاملات خود را انجام می‌دهند. دراین‌بین، تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا است که ارزشی برابر با دلار آمریکا دارد و به‌طور گسترده برای سرمایه‌گذاری، انجام معاملات، استفاده از خدمات مالی غیرمتمرکز و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، تتر به یک ابزار جایگزین برای دلار، در حوزه امور مالی غیر متمرکز یا دیفای، تبدیل شده است.


استقبال گسترده از تتر، باعث شده که شرکت بنیان‌گذار این پروژه، استیبل کوین‌های خود را بر روی شبکه‌های مختلفی راه‌اندازی کند تا USDT در دسترس همه‌ی کاربران قرار بگیرد. ازاین‌رو، وقتی کاربران قصد پرداخت کارمزد انتقال تتر را دارند، با هزینه‌های مختلفی مواجه می‌شوند که گاهی این کارمزدها آن‌ها را غافلگیر می‌کنند. به‌خاطر همین، در این مقاله از اکسبیتو، به‌سراغ کارمزد تتر رفته‌ایم تا ببینیم که هزینه انتقال تتر چقدر است و چگونه می‌توانید کمترین کارمزد انتقال تتر را بپردازید.


تتر (USDT) چیست؟

تتر (USDT) چیست؟

تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT استیبل کوینی با پشتوانه ارز فیات است و مدیران این پروژه ادعا می‌کنند که این رمزارز به‌طور کامل توسط ذخایر شرکت تتر پشتیبانی می‌شود. این استیبل کوین در سال 2014 بر روی شبکه اومنی (راه‌حل لایه 2 شبکه بیت کوین) راه‌اندازی شد تا همیشه قیمتی برابر با 1 دلار آمریکا داشته باشد. این قیمت پایدار باعث می‌شود که سرمایه‌ی کاربران در معرض نوسانات زیاد بازار کریپتو قرار نگیرد و آن‌ها بتوانند ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند.


با گذشت زمان، خرید تتر مورد استقبال جامعه‌ی کریپتو قرار گرفت و توانست به جایگزین خوبی برای دلار، در امور مالی غیرمتمرکز تبدیل شود. به همین خاطر، شرکت تتر، به‌مرور، این ارز دیجیتال را روی شبکه‌های مختلفی راه‌اندازی کرد تا کاربران بلاک چین‌های مختلف به USDT دسترسی داشته باشند. درحال حاضر (نوامبر 2023)، تتر با ارزش بازاری در حدود 84 میلیارد دلار، بزرگ‌ترین استیبل کوین دنیا است و پس از خرید و فروش بیت کوین و اتریوم، در رتبه سوم بازار کریپتو قرار دارد.


کارمزد انتقال تتر به چه عواملی وابسته است؟

کارمزد انتقال تتر به چه عواملی وابسته است؟

امروزه، USDT به‌طور گسترده در دنیای کریپتو مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربران برای انجام امور مالی، باید این استیبل کوین را بین پلتفرم‌ها، صرافی‌ها، نرم‌افزارها و بازی‌ها جابه‌جا کنند. هر کاربری که قصد جابه‌جایی USDT را دارد، باید هزینه انتقال تتر را بپردازد. بااین‌حال، کارمزد انتقال تتر همیشه یکسان نیست و تعیین آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌خاطر همین، در این بخش، به عوامل موثر بر کارمزد تتر خواهیم پرداخت.


تأثیر شبکه انتقال در کارمزد تتر

منظور از کارمزد‌های شبکه (Network fees)، هزینه‌هایی هستند که یک شبکه بلاک‌چین برای پردازش تراکنش‌ها دریافت می‌کند. در واقع، انتقال تتر هم یکی از همین تراکنش‌ها است و طبیعتاً شامل کارمزد شبکه می‌شود. هزینه‌هایی که از این طریق، در اختیار شبکه قرار می‌گیرند، بابت اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید، به ماینرها پرداخت می‌شوند. محاسبه هزینه انتقال تتر با استفاده از شبکه‌های مختلف، به اندازه تراکنش و ترافیک شبکه بستگی دارد؛ بااین‌حال، برخی از شبکه‌ها، مانند ترون (Tron)، همیشه کارمزد انتقال تتر را ثابت در نظر می‌گیرند، که این مسئله یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.


درحال‌حاضر، USDT بر روی شبکه‌های گوناگونی حضور دارد که هرکدام از آن‌ها، کارمزد تتر را به‌صورت جداگانه‌ای محاسبه می‌کنند؛ در نتیجه، برای اینکه کمترین کارمزد انتقال تتر را پیدا کنید، باید این شبکه‌ها را بشناسید. معروف‌ترین بلاک‌ چین‌هایی که تتر روی آن‌ها حضور دارد، عبارت‌اند از:


  • ترون (Tron)

  • زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)

  • اتریوم (Ethereum)

  • سولانا (Solana)

  • ایاس (EOS)

  • الگوراند (Algorand)

  • پولکادات (Polkadot)

  • پالیگان (Polygon)

  • آوالانچ (Avalanche)

  • بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

تأثیر صرافی بر کارمزد تتر

گاهی تترهای شما در کیف پولی قرار دارند که بابت انتقال، هزینه‌ای را از شما دریافت نمی‌کند؛ آن‌وقت کارمزد انتقال تتر، فقط همان هزینه‌ی پردازش تراکنش توسط شبکه خواهد بود. برای مثال، تراست ولت (Trust Wallet) یکی از سرشناس‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است که هزینه‌ای را بابت واریز یا برداشت، از شما کسر نمی‌کند؛ دراین‌صورت، کارمزد تراست ولت برای انتقال تتر، صرفاً همان هزینه‌ی شبکه است.


بااین‌حال، در برخی از کیف پول‌ها، صرافی‌ها و پلتفرم‌های مختلف هزینه‌هایی بابت برداشت تتر از حساب شما کسر می‌شود. به‌این‌ترتیب، کارمزد صرافی برای انتقال تتر هم یکی دیگر از عوامل تعیین کننده‌ی هزینه‌ی پرداختی شما است.


کارمزد انتقال تتر در شبکه های مختلف چقدر است؟

دیدیم که شبکه بلاک چین نقش مهمی در تعیین هزینه انتقال تتر دارد. هرکدام از شبکه‌ها کارمزد انتقال تتر را به‌صورت جداگانه محاسبه می‌کنند. در نتیجه، برای اینکه کمترین کارمزد انتقال تتر را پیدا کنید، باید این شبکه‌ها را بشناسید و از هزینه‌ی پردازش تراکنش‌ها، در آن‌ها، مطلع باشید. به همین خاطر، در این بخش، کارمزد تتر را در شبکه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.


کارمزد انتقال تتر در شبکه ترون (Tron)

کارمزد انتقال تتر در شبکه ترون (Tron)

ترون یکی از سریع‌ترین شبکه‌های کریپتو است که با سرعت زیادی تراکنش‌ها را نهایی می‌کند. تتر (USDT) با استاندارد TRC-20 بر روی این شبکه حضور دارد. کارمزد انتقال تتر TRC20، بین 0.95 تا 1.93 دلار است؛ اما تجربه به ما می‌گوید که هزینه انتقال تتر با این شبکه، تقریباً در حدود همان 1 دلار خواهد بود. در ضمن، انتقال تتر با استفاده از ترون، بین 1 تا 2 دقیقه طول می‌کشد. در نتیجه، ترون را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتقال USDT به حساب آورد.


کارمزد انتقال تتر در زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)

زنجیره هوشمند بایننس یا BSC یکی دیگر از شبکه‌های انتقال تتر محسوب می‌شود که توسط بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، بایننس (Binance)، پایه‌گذاری شده است. کارمزد انتقال تتر در این شبکه تنها 0.03 دلار است که یکی از کمترین هزینه‌ها در این زمینه به حساب می‌آید. علاوه‌بر آن، زنجیره هوشمند بایننس می‌تواند 2000 تراکنش را در ثانیه پردازش کند؛ به‌خاطر همین، انتقال تتر با این شبکه، در حدود 3 ثانیه طول می‌کشد. ویژگی‌های BSC، این شبکه را به یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال تتر تبدیل کرده است.


کارمزد انتقال تتر در شبکه اتریوم (Ethereum)

کارمزد انتقال تتر در شبکه اتریوم (Ethereum)

اتریوم بزرگ‌ترین شبکه بلاک چین در حوزه‌ی قراردادهای هوشمند و نرم‌افزارهای کاربردی است. تتر (USDT) نیز با استفاده از استاندارد ERC-20 بر روی اتریوم حضور دارد. اگرچه این شبکه محبوبیت زیادی دارد، اما با محدودیت‌های مقیاس‌پذیری، سرعت و هزینه‌ی بالا مواجه است. ازآنجایی‌که نرم‌افزارهای بسیار زیادی بر روی اتریوم راه‌اندازی شده‌اند، این شبکه با ترافیک شدیدی در زمینه تراکنش‌ها روبه‌رو است.


از نظر تئوری، سایت‌های عمومی ارز دیجیتال، کارمزد انتقال تتر ERC20 را بین 0.989 تا 5 دلار در نظر می‌گیرند و معتقدند که این تراکنش تنها 3 دقیقه طول می‌کشد. بااین‌حال، در عمل، وقتی که ترافیک شبکه اتریوم بالا می‌رود، کارمزد انتقال تتر ERC20 می‌تواند تا 1000 دلار هم افزایش داشته باشد و حتی ممکن است که تراکنش شما یک شبانه‌روز طول بکشد. پس، می‌توان نتیجه گرفت که انتقال USDT با اتریوم مقرون‌به‌صرفه نیست و به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.


کارمزد انتقال تتر در شبکه بیت کوین (Bitcoin)

اولین‌بار، تتر (USDT) با استفاده از راه‌حل لایه دوم اومنی (Omni) بر روی شبکه بیت کوین راه‌اندازی شد؛ اما ازآنجایی‌که امروزه این شبکه کاربران زیادی ندارد و به‌طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، شرکت تتر همکاری خود را با آن قطع کرده است. در نتیجه، شما برای جابه‌جایی USDT، نمی‌توانید از این شبکه استفاده کنید؛ مگر اینکه از قبل، تترهای لایه اومنی را در اختیار داشته باشید. دراین‌صورت، کارمزد انتقال تتر برای شما در حدود 30 دلار خواهد بود و تراکنش شما نیز در حدود 1 ساعت طول می‌کشد.


کارمزد انتقال تتر در شبکه سولانا (Solana)

سولانا یکی از شبکه‌های معروف کریپتو است که از قراردادهای هوشمند هم پشتیبانی می‌کند. طبیعتاً USDT نیز بر روی این شبکه سرشناس حضور دارد. هزینه انتقال تتر با استفاده از سولانا کمتر از 0.01 دلار است و این جابه‌جایی در عرض چند ثانیه انجام می‌شود؛ چراکه سولانا می‌تواند از 50 هزار تراکنش در ثانیه پشتیبانی کند.


کارمزد انتقال تتر در شبکه ایاس (EOS)

ایاس یک شبکه بلاک چین مقیاس‌پذیر و کارآمد است که USDT از سال 2019، بر روی آن حضور دارد. اگر به‌دنبال خرید تتر بدون کارمزد هستید، شاید هیچ صرافی‌ای را با این ویژگی پیدا نکنید؛ اما باید این مژده را به شما بدهیم که ایاس برای انتقال تتر و سایر رمز ارزها هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. در واقع، انجام تراکنش‌های بدون کارمزد، یکی از ویژگی‌های اصلی ایاس به حساب می‌آید. همچنین، انتقال USDT با این شبکه نیز تنها چند ثانیه طول می‌کشد.


کارمزد انتقال تتر در شبکه لیکوئید (Liquid)

گفتیم که شرکت تتر دیگر از لایه اومنی پشتیبانی نمی‌کند؛ اما اگر به‌دنبال جابه‌جایی USDT با شبکه بیت کوین هستید، باید به‌سراغ لیکوئید بروید. لیکوئید یک زنجیره جانبی برای بلاک چین بیت کوین است که امکان انجام تراکنش‌های ارزان و سریع را با استفاده از این شبکه فراهم می‌کند. کارمزد تتر در این شبکه تنها 1 دلار بوده و تراکنش شما به‌صورت آنی پردازش می‌شود.


کارمزد انتقال تتر در شبکه الگوراند (Algorand)

کارمزد انتقال تتر در شبکه الگوراند (Algorand)

الگوراند یکی دیگر از بلاک چین‌های لایه 1 است که شهرت زیادی دارد. استیبل کوین USDT نیز بر روی این شبکه راه‌اندازی شده است. این شبکه قابلیت پردازش 1000 تراکنش در ثانیه را دارد. ازاین‌طریق، شما می‌توانید جابه‌جایی تتر را در عرض 4 ثانیه انجام دهید و کارمزد تتر هم در این شبکه تنها 1 درصد از ارزش کل تراکنش است.


کارمزد انتقال تتر در شبکه اومیسگو (OmisGO)

گفتیم که کارمزد انتقال تتر ERC20 بسیار بالا است؛ اما حالا راه‌حل لایه 2 اومیسگو برای بهبود مقیاس‌پذیری اتریوم راه‌اندازی شده و کارمزد این شبکه را تا حد مطلوبی کاهش داده است. به‌این‌ترتیب، کارمزد انتقال تتر ERC20 با استفاده از شبکه اومیسگو برابر با یک‌سوم هزینه انتقال تتر با اتریوم خواهد بود و سرعت پردازش تراکنش‌ها هم بسیار بالاتر است.


کارمزد انتقال تتر در شبکه پولکادات (Polkadot)

پولکادات دارای یک زنجیره جانبی به نام کوساما (Kusama) است. استیبل کوین USDT هم با استفاده از کوساما، بر روی پولکادات فعالیت می‌کند. هزینه انتقال تتر با استفاده از این شبکه بین 0 تا 0.01 دلار بوده و این تراکنش با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود.


کارمزد انتقال تتر در شبکه آربیتروم (Arbitrum)

آربیتروم یکی دیگر از راه‌حل‌های لایه 2 اتریوم است که امکان ارسال و دریافت USDT را هم ارائه می‌دهد. کارمزد انتقال تتر ERC20 با استفاده از آربیتروم، تنها 0.1 دلار است و این جابه‌جایی USDT تنها 2 ثانیه طول می‌کشد.


کارمزد انتقال تتر در شبکه پالیگان (Polygon)

کارمزد انتقال تتر در شبکه پالیگان (Polygon)

پالیگان یک زنجیره جانبی برای بلاک چین اتریوم است که سرعت تراکنش‌های این شبکه را بالا می‌برد. با استفاده از پالیگان، شما می‌توانید به جابه‌جایی USDT با سرعت بسیار بالایی اقدام کنید. کارمزد انتقال تتر ERC20 با استفاده از این شبکه، بین 0.003 تا 0.015 دلار است.


کارمزد انتقال تتر در شبکه آوالانچ (Avalanche)

آوالانچ یک پلتفرم مقیاس‌پذیر و سریع است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. استیبل کوین تتر نیز بر روی این شبکه حضور دارد. کارمزد تتر در آوالانچ کمتر از 0.01 دلار بوده و این تراکنش به‌صورت آنی پردازش می‌شود.


کارمزد انتقال تتر در شبکه بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

بیت کوین کش یکی از شبکه‌های انتقال تتر است که از مدت‌ها پیش، از USDT پشتیبانی می‌کند. هزینه انتقال تتر با استفاده از بیت کوین کش حدود 0.005 دلار بوده و سرعت آن نیز به ترافیک شبکه بستگی دارد.


کمترین کارمزد انتقال تتر مربوط به کدام شبکه است؟

دیدیم که اصلی‌ترین عامل، در تعیین کارمزد تتر، شبکه انتقال است. در بخش قبلی، با هزینه انتقال تتر در شبکه‌های مختلف آشنا شدید؛ اما برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید، باید این شبکه‌ها را با هم مقایسه کنیم. به‌خاطر همین، در جدول زیر، شبکه‌های مختلف را بر اساس کارمزد تتر، از کم به زیاد دسته‌بندی کرده‌ایم.


کمترین کارمزد انتقال تتر مربوط به کدام شبکه است؟

کارمزد انتقال تتر در صرافی های خارجی چقدر است؟

صرافی‌های خارجی برای واریز پول هزینه‌ای را از شما دریافت نمی‌کنند؛ بنابراین، کارمزد انتقال تتر به صرافی خارجی، صرفاً شامل هزینه پردازش تراکنش، توسط شبکه، خواهد بود. بااین‌حال، برای برداشت USDT از این صرافی‌ها، شما باید کارمزد تتر را بپردازید. هزینه انتقال تتر در صرافی‌های بین‌المللی مختلف، با یکدیگر متفاوت است. به‌خاطر همین، در این بخش، کارمزد تتر را در معروف‌ترین صرافی‌های دنیا بررسی می‌کنیم.


کارمزد انتقال تتر در صرافی های خارجی چقدر است؟

کارمزد انتقال تتر در کشور ایران

در بخش قبلی، کارمزد انتقال تتر را در صرافی‌های خارجی مشاهده کردید. ازآنجایی‌که هیچ‌کدام از این صرافی‌ها امکان خرید ریالی تتر را ارائه نمی‌دهند، طبیعتاً کاربران ایرانی باید از یک صرافی معتبر ایرانی برای خرید USDT استفاده کرده و سپس ارزهای دیجیتال خود را به صرافی‌ها، کیف پول‌ها و یا نرم‌افزارهای کاربردی دیگر انتقال دهند.


کارمزد انتقال تتر در کشور ایران

به همین منظور، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو، به‌عنوان یک پلتفرم معاملاتی معتبر و دانش‌بنیان، خدمات خرید و فروش تتر را با بهترین قیمت و کمترین کارمزد برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. کارمزد انتقال تتر به صرافی اکسبیتو برابر با صفر بوده و شما برای انجام این کار، فقط باید هزینه مربوط به شبکه را بپردازید. برای مثال، فرض کنید که USDTهای شما در کیف پول تراست ولت قرار دارند. ازآنجایی‌که کارمزد تراست ولت برای انتقال تتر نیز صفر است، شما صرفاً هزینه پردازش تراکنش در شبکه را خواهید پرداخت. به‌این‌ترتیب، با انتقال تتر به اکسبیتو، می‌توانید ارزهای خود را با بهترین قیمت فروش معامله کنید.


از سوی دیگر، اکسبیتو امکان خرید تتر را هم با بهترین قیمت و کارمزد بسیار پایین فراهم کرده است. در نتیجه، شما می‌توانید پس از خرید تتر در صرافی اکسبیتو، USDTهای خود را به آدرس دیگری انتقال دهید. اکسبیتو کمترین کارمزد انتقال تتر را از شما دریافت می‌کند تا خیال شما بابت جابه‌جایی ارزهایتان راحت باشد. علاوه‌بر آن، اگر به‌دنبال خرید تتر بدون کارمزد هستید، می‌توانید تترهای خود را در کیف پول اختصاصی‌تان در اکسبیتو نگهداری کنید. این کیف پول ایمنی بسیار بالایی دارد و به‌خوبی از دارایی‌های شما محافظت می‌کند. ازاین‌طریق، فقط کارمزد ناچیز خرید تتر را می‌پردازید و از هزینه انتقال تتر معاف خواهید شد.


چگونه کارمزد انتقال تتر را کاهش دهیم؟

چگونه کارمزد انتقال تتر را کاهش دهیم؟

حالا که با جنبه‌های مختلف کارمزد تتر آشنا شدید، باید ببینیم که با چه روش‌هایی می‌توانید هزینه انتقال تتر را کاهش دهید. این ترفندها به شما کمک می‌کنند که هزینه‌های جاری را کمتر کرده و سرمایه‌ی بیشتری را برای خود نگه دارید. بنابراین، تریدرها و کاربران کریپتو باید با این روش‌ها آشنا باشند.


انتخاب شبکه ارزان‌تر

در بخش‌های قبلی، لیستی از کارمزد تتر در شبکه‌های مختلف را به شما ارائه دادیم. با مراجعه به این لیست، می‌توانید ارزان‌ترین شبکه‌های انتقال USDT را انتخاب کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهید. برای مثال، ایاس، پالیگان و پولکادات شبکه‌هایی هستند که کارمزد بسیار پایینی را دریافت می‌کنند و سرعت پردازش تراکنش‌های این شبکه‌ها هم بسیار بالا است.


استفاده از صرافی‌هایی با کارمزد برداشت کمتر

اگر قصد خرید تتر را از یک صرافی ایرانی دارید و می‌خواهید پس از خرید، کوین‌های خود را به آدرس دیگری انتقال دهید، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو بهترین گزینه برای شما است. اکسبیتو کمترین کارمزد ممکن را برای شما در نظر گرفته و شما با خرید تتر در این صرافی، به‌راحتی می‌توانید از USDT در دنیای امور مالی غیرمتمرکز استفاده کنید.


معامله‌گرانی هم که در صرافی‌های خارجی ترید می‌کنند، باید کارمزد برداشت صرافی مورد نظر را بررسی کنند. گاهی ممکن است که سود شما از معاملات، آن‌قدر ناچیز باشد، که شما مجبور شوید همه‌ی آن را بابت کارمزد انتقال تتر بپردازید. پس، توجه به هزینه انتقال تتر در صرافی‌های خارجی اهمیت زیادی دارد. به همین منظور، در بخش‌های قبلی، لیست کاملی را از کارمزدهای تتر در صرافی‌های مختلف به شما ارائه کردیم که دراین‌بین، Poloniex ،Binance و FTX کمترین کارمزد را دریافت می‌کنند.


در نظر گرفتن ازدحام شبکه

در برخی از شبکه‌ها، مانند اتریوم، با افزایش ازدحام تراکنش‌های شبکه، کارمزد انتقال تتر هم زیاد می‌شود. در چنین شبکه‌هایی، شما باید ترافیک شبکه را در نظر بگیرید و تراکنش‌های خود را به زمانی خلوت موکول کنید. مثلاً در نیمه‌های شب و روزهای تعطیل، کارمزد انتقال تتر ERC20 کاهش می‌یابد. ازاین‌طریق، می‌توانید تراکنش‌های خود را با هزینه کمتری انجام دهید؛ اما توجه داشته باشید که در هر صورت، هزینه انتقال تتر با اتریوم زیاد است.


برنامه‌ریزی و دسته‌بندی تراکنش‌ها

دیدیم که بسیاری از شبکه‌ها، کارمزد انتقال ثابتی را برای همه‌ی تراکنش‌ها دریافت می‌کنند؛ یعنی با افزایش حجم معامله، کارمزد انتقال تتر زیاد نمی‌شود. ازاین‌رو، اگر شما، بدون برنامه‌ریزی، چندین تراکنش را انجام دهید، طبیعتاً باید کارمزد زیادی را بپردازید. در عوض، اگر برنامه‌ریزی داشته باشید و همه‌ی تراکنش‌های خود را یکپارچه کنید، تنها یکبار هزینه انتقال تتر را خواهید پرداخت. برای مثال، کارمزد انتقال تتر TRC20 تنها 1 دلار است و شما به‌جای پرداخت چندین دلار، می‌توانید با گنجاندن تترها در یک تراکنش، فقط 1 دلار بپردازید. از سوی دیگر، بسیاری از راه‌حل‌های لایه 2 اتریوم، به‌صورت خودکار، عملیات رول‌آپ یا یکپارچه‌سازی تراکنش‌ها را انجام می‌دهند. مثلاً اگر شما تراکنش خود را با آربیتروم انجام دهید، این شبکه تراکنش شما را با معاملات سایر کاربران دسته‌بندی کرده و کارمزد انتقال تتر ERC20 را کاهش می‌دهد.


استفاده از جوایز صرافی‌ها

بسیاری از صرافی‌های خارجی، طرح‌های تشویقی برای معامله‌گران در نظر گرفته‌اند. برای مثال، اگر کاربران جدیدی را به این صرافی‌ها معرفی کرده و یا اقدامات خاصی را انجام دهید، از طرح‌های تخفیفی این صرافی‌ها بهره‌مند خواهید شد. برخی از این طرح‌ها، هزینه انتقال تتر را نیز کاهش می‌دهند.


سخن پایانی


تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا است که به‌طور گسترده توسط معامله‌گران، کاربران، گیمرها و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌ همین خاطر، این افراد نیاز دارند که USDT را بین پلتفرم‌های مختلف جابه‌جا کنند و برای این کار، باید کارمزد انتقال تتر را بپردازند. هزینه انتقال تتر به عوامل مختلفی مانند شبکه بلاک چین و صرافی ارز دیجیتال بستگی دارد. ازاین‌رو، در این مقاله، جنبه‌های مختلف کارمزد تتر را برای شما شرح دادیم و گفتیم که چگونه می‌توانید کمترین کارمزد انتقال تتر را بپردازید.