خرید ارز دیجیتال فایل کوین | فروش Filecoin | قیمت FIL

یکی از اصلی‌ترین وجوه استفاده از اینترنت، ذخیره اطلاعات است. سیستم‌های ذخیره داده مبتنی بر وب 2 به‌خوبی توانسته بودند در این زمینه فعالیت کنند؛ اما با پیدایش بلاک چین، تمام حوزه‌ها تمایل به غیرمتمرکز شدن پیدا کردند. ازاین‌رو، در سال‌های 2014 تا 2017 پروژه‌ای به نام فایل کوین (Filecoin) ایجاد شد تا پتانسیل بلاک چین را برای ذخیره اطلاعات به‌ کار بگیرد. ذخیره داده در این سیستم به‌شیوه‌ای عمل می‌کند که اطلاعات موجود در آن از دسترس هکرها در امان خواهند بود. ارز دیجیتال فایل کوین با نماد FIL در بازار کریپتو عرضه شده است. در این مطلب، ضمن بررسی ماهیت و نحوه کارکرد رمز ارز فایل کوین، نحوه خرید فایل کوین و عوامل مؤثر بر قیمت فایل کوین را بررسی خواهیم کرد.



قیمت ارز دیجیتال فایل کوین FIL

ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) برای اولین‌بار در تاریخ 13 دسامبر 2017 با قیمت حدود 11.47 دلار در بازار کریپتو عرضه شد و در 26 دسامبر به 26 دلار رسید؛ این ارز دیجیتال تا اواخر فوریه 2018 در محدوده 18 تا 28 دلار در نوسان بود تا اینکه در ماه مارس به زیر 10 دلار سقوط کرد و وارد یک روند نزولی شد.


کمترین قیمت تاریخی فایل کوین به 29 آگوست 2019 در 1.8292 دلار برمی‌گردد. فایل کوین در ژوئن 2020 توانست روند صعودی در پیش گرفته و مرزهای 50، 60 و 70 دلار را طی کند. فایل کوین بیشترین قیمت تاریخی خود را در یکم آوریل 2021 با نرخ 237.24 دلار ثبت کرد و چند روز بعد تا 100 دلار پایین آمد. فایل کوین در سال‌های 2022 و 2023 در محدوده 2 تا 9 دلار در نوسان بود. رمز ارز فایل کوین (FIL) درحال‌حاضر (ژانویه 2024) با قیمت حدود 5 دلار در صرافی‌ها معامله می‌شود.


خرید و فروش ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) در ایران

خرید و فروش ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) در ایران

برحسب اطلاعات ثبت‌شده در وب‌سایت جامع کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) در بهترین صرافی‌های جهان معامله می‌شود. ازجمله‌ی این صرافی‌ها می‌توان بایننس (Binance)، اوکی ایکس (OKX)، اچ تی ایکس (HTX)، کوین بیس (Coinbase)، بای بیت (Bybit)، کوکوین (KuCoin)، گیت (Gate.io) و کراکن (Kraken) را نام برد. کاربران ایرانی به‌خاطر تحریم‌‌ها، نمی‌توانند از صرافی‌های خارجی نامبرده استفاده کنند؛ به همین دلیل، بیشتر کاربران ایرانی، خرید رمز ارز فایل کوین را از طریق صرافی‌های ایرانی انجام می‌دهند.


در همین راستا، رمز ارز فایل کوین (FIL) در صرافی اکسبیتو قابل معامله است. می‌توان یکی از اصلی‌ترین مزایای خرید ارز دیجیتال از اکسبیتو را معامله در بازارهای ریالی و تتری این صرافی با بهترین قیمت و کمترین کارمزد در نظر گرفت. شما می‌توانید برای خرید رمز ارز فایل کوین در صرافی اکسبیتو از سه روش زیر استفاده کنید:


1_ خرید و فروش محدود


2_ خرید و فروش فوری


3_ سواپ


فایل کوین (Filecoin) چیست؟

فایل کوین (Filecoin) چیست؟

فایل کوین (Filecoin) یک سیستم ذخیره‌سازی فایل غیرمتمرکز در Web 3.0 است که محرمانه بودن و امنیت اطلاعات را برای کاربران خود فراهم می‌کند. هیچ نهاد واحدی قادر به کنترل میزان ذخیره‌سازی موجود یا هزینه ذخیره داده‌ها در فایل کوین نیست. شبکه بلاک چین فایل کوین علاوه‌بر ذخیره تراکنش‌های انتقال فایل، تأییدیه‌های استخراج‌کننده ذخیره‌سازی را نیز ثبت می‌کند که از آن برای اطمینان از ذخیره درست فایل‌ها استفاده می‌شود. برای توصیف بیشتر ماهیت پروژه فایل کوین می‌توان گفت:


1_ فایل کوین یک شبکه بلاک چین است که بر روی ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده تمرکز دارد و همچنین ازاین‌طریق انگیزه‌های اقتصادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.


2_ فایل کوین نسخه غیرمتمرکز پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری محبوب مانند خدمات وب آمازون (Amazon Web Services)، علی‌بابا کلود (Alibaba Cloud) و... است.


3_ هرکسی می‌تواند با پرداخت هزینه برای ذخیره فایل‌هایش در شبکه فایل کوین یا با اتصال سخت‌افزار ذخیره‌سازی خود به شبکه و دریافت پاداش، کاربر فایل کوین شود.


4_ یکی از اهداف اصلی فایل کوین، دموکراتیک کردن دسترسی به ذخیره‌سازی داده و توانمندسازی کاربران برای حفظ کنترل بر داده‌های خود است.


5_ فایل کوین به مشتریان این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را با هزینه‌های بسیار پایین ذخیره کنند و همچنین دوباره آن‌ها را بررسی کرده و مطمئن شوند که به درستی ذخیره شده‌اند.


فایل کوین (Filecoin) چیست؟

6_ شبکه فایل کوین از فرمت‌های داده مختلف پشتیبانی کرده و برای ذخیره NFT نیز کاربرد دارد.


7_ فایل کوین برای ذخیره دائمی فایل توسط اوپن سی (OpenSea.io) که بزرگترین بازار NFTها در جهان است، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این شبکه بیش از 1.17 میلیون تراکنش ذخیره‌سازی را انجام داده و درحال‌حاضر بیش از 32 میلیون گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.


8_ هرکسی می‌تواند به فایل کوین بپیوندد و شروع به ذخیره داده‌های خود کرده یا با فراهم کردن فضایی برای ذخیره اطلاعات دیگران، کسب درآمد کند.


9_ ارز دیجیتال بومی و اختصاصی پلتفرم فایل کوین با نماد «FIL» در بازار کریپتو ارائه شد و هر روزه توسط تریدرها مورد معامله قرار می‌گیرد.


فایل کوین (Filecoin) چگونه کار می‌کند؟

فایل کوین (Filecoin) چگونه کار می‌کند؟

فایل کوین از طیف گسترده‌ای از فرمت‌های داده همچون فایل‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند و به پلتفرم‌های Web3 به‌عنوان ذخیره‌سازی غیرمتمرکز برای پخش موسیقی و کنفرانس ویدیویی اجازه می‌دهد تا از آن استفاد کنند. به همین خاطر، در این بخش، ابتدا 3 نقش فعال در فایل کوین را بیان کرده و سپس، به جنبه‌های دیگر پروژه می‌پردازیم.


کاربران فایل کوین

کاربران یا مشتریان فایل کوین افرادی هستند که برای ذخیره یا بازیابی داده‌ها در فایل کوین هزینه می‌پردازند. آن‌ها فضای ذخیره‌سازی آنلاین سفارش می‌دهند و سپس اطلاعات خود را روی سرور‌های غیرمتمرکز فایل کوین ذخیره می‌کنند. در واقع کاربران برای ذخیره و بازیابی داده‌های خود در فایل کوین به استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال FIL پرداخت می‌نمایند.


قیمت‌گذاری برای ذخیره‌سازی و بازیابی توسط یک بازار بین استخراج‌کنندگان ذخیره‌سازی و کاربران فایل کوین تعیین می‌شود. می‌توان گفت کاربران در فایل کوین فضای ذخیره‌سازی را از ارائه‌دهندگان فضا اجاره می‌کنند.


استخراج‌کنندگان ذخیره‌سازی

ماینرها یا استخراج‌کنندگان ذخیره‌سازی به‌نوبه خود داده‌های مشتریان را ذخیره کرده و در ازای آن از شبکه پاداش می‌گیرند؛ این گروه از کاربران فایل‌ها را در بخش‌های آزاد یک هارددیسک قرار می‌دهند، سپس همه اقدامات در بلاک چین ثبت می‌شود. مشتریان نیز کلیدهای خصوصی خود را دریافت می‌کنند.


به عبارت دیگر، استخراج‌کنندگان ذخیره‌سازی با فراهم کردن فضای ذخیره‌سازی برای کاربران شبکه، توکن FIL به دست می‌آورند. آن‌ها FIL را بیشتر به‌عنوان وثیقه در اختیار می‌گذارند و تضمین می‌کنند که ماینر صادقانه در پروتکل عمل خواهد کرد؛ این ماینرها داده‌ها را در بخش‌هایی با اندازه ثابت ذخیره می‌کنند. ماینرهای ذخیره‌سازی تنها زمانی می‌توانند وثیقه خود را بازیابی کرده و پاداش خود را دریافت کنند که تعهد خود را نسبت به کاربر فایل کوین انجام داده باشند.


استخراج‌کنندگان بازیابی

استخراج‌کنندگان بازیابی

ماینرهای بازیابی به درخواست مشتری، داده‌ها را استخراج می‌کنند. ماینرهای بازیابی می‌توانند به‌عنوان استخراج‌کننده‌های ذخیره‌سازی در شبکه نیز فعالیت داشته باشند. در واقع بازیابی به فرایند مذاکره قراردادهای ذخیره‌سازی داده برای استخراج‌کننده ذخیره‌سازی جهت ارائه داده‌های ذخیره‌شده برای کاربر اشاره دارد؛ این فرایند عمدتاً خارج از زنجیره اتفاق می‌افتد و بخش‌های کمی از آن شامل تعامل مستقیم با بلاک چین فایل کوین است. احتمال انتخاب یک ماینر بازیابی به پهنای باند اینترنت و تأخیر ماینرها متناسب با مکان کاربر فایل کوین که داده‌ها را از زنجیره درخواست می‌کند، بستگی دارد.


این طرف‌ها تعامل نزدیک با یکدیگر دارند؛ به‌طوری‌ که تراکنش‌ها را انجام داده، اطلاعات را مبادله کرده و پرداخت‌های خرد را در فایل کوین انجام می‌دهند. بنابراین، اگر یک مشتری بخواهد داده‌های خود را در شبکه فایل کوین ایمن نگه‌ دارد، باید به ماینر پول پرداخت کند. هزینه پرداختی توسط بازار آزاد تعیین می‌شود؛ این قیمت از عوامل مختلفی تشکیل شده است. در بازار آزاد، رقابت فوق‌العاده‌ای بین ماینرها وجود دارد، جایی که هرکس حداقل قیمت ارز دیجیتال خود را برای ذخیره‌سازی ارائه می‌کند.


سیستم فایل بین‌ستاره‌ای (IPFS)

فایل کوین مبتنی بر پروتکل آی‌پی‌اف‌اس (IPFS) عمل می‌کند. سیستم فایل بین‌سیاره‌ای (InterPlanetary File System) به‌اختصار «IPFS» یک پروتکل، شبکه هایپرمدیا و اشتراک فایل همتابه‌همتا (P2P) برای ذخیره و اشتراک‌گذاری داده در یک سیستم فایل توزیع‌شده است. در واقع فایل کوین یک شبکه ذخیره‌سازی ابری منبع‌باز محسوب می‌شود که به‌عنوان مکمل سیستم فایل بین‌سیاره‌ای (IPFS) عمل می‌کند.


می‌توان گفت که IPFS یک پروتکل وب غیرمتمرکز جدید است که برای جایگزینی پروتکل سنتی HTTP طراحی شده و برخلاف HTTP که داده‌ها را براساس مکان (مانند URL صفحه وب) شناسایی کرده، IPFS داده‌ها را بر اساس محتوای آن‌ها شناسایی می‌کند، نه مکان آن‌ها. این ویژگی منحصر‌به‌فرد می‌تواند امنیت، دسترسی و شفافیت بیشتری را برای داده‌های ذخیره‌شده در شبکه فایل کوین فراهم می‌کند.


حجم کل ذخیره‌سازی فایل کوین

شبکه فایل کوین بلوک‌ها را در حدود 30 ثانیه یا 120 بلاک در ساعت تولید می‌کند. توسعه‌دهندگان معتقدند که این سرعت برای عملیات انتقال سکه FIL بین کاربران کافی است. یک تراکنش بین مشتری و ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی 1 تا 2 دقیقه طول می‌کشد و نرخ انتقال برای یک فایل 32 گیگابایتی حدود 90 دقیقه ارزیابی می‌شود. کل ظرفیت ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فایل کوین تا 30 نوامبر 2022 حدود 18.878 اگزبی‌بایت (exbibyte) است که حدود 20.75 میلیون ترابایت در نظر گرفته می‌شود.


الگوریتم‌های اجماع فایل کوین

الگوریتم‌های اجماع فایل کوین

فایل کوین از الگوریتم‌های اجماع اثبات تکرار (PoRep) و اثبات فضازمان (PoSt) استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود فایل‌ها به‌صورت ایمن ذخیره شده و قابل بازیابی در سراسر شبکه هستند؛ در واقع فایل کوین دارای دو نوع الگوریتم اجماع بوده که به‌صورت همزمان مسئول رسیدن به اجماع در شبکه هستند، کارکرد این الگوریتم‌ها به قرار زیر است:


1_ الگوریتم اجماع اثبات فضا زمان (PoSt)

الگوریتم اجماع اثبات فضازمان (Proof of Spacetime) به‌اختصار «PoSt» نشان‌دهنده و اثبات‌کننده ذخیره داده‌ها در طول زمان است؛ در واقع ماینرها باید ثابت کنند که داده‌های مورد توافق را در طول زمان با استفاده از PoSt ذخیره خواهند کرد.


2_ الگوریتم اجماع اثبات تکرار (PoR)

الگوریتم اجماع اثبات تکرار (Proof-Of-Replication) به‌اختصار «PoRep» یا «PoR» باید ثابت کند که ذخیره‌گاه‌های داده فایل‌های ارسال‌شده برای نگهداری، به‌درستی دریافت شده و به‌درستی کدگذاری می‌شوند؛ این بخش از اثبات در فایل کوین در ابتدا و انتهای تراکنش ذخیره‌سازی فایل ارائه می‌شود. می‌توان گفت استخراج‌کنندگان ذخیره‌سازی باید ثابت کنند که داده‌های کاربر در میان آرایه‌ای از گره‌ها با استفاده از PoRep تکرار شده‌اند.


الگوریتم‌های فوق برای حفظ یکپارچگی و در دسترس بودن داده‌های ذخیره‌شده در فایل کوین اهمیت بالایی دارند. خود شبکه فایل کوین از PoRep استفاده می‌کند، درحالی‌که ماینرها از PoSt بهره می‌گیرند. هر دو الگوریتم نامبرده برای فشرده‌سازی و رمزگذاری داده‌های ارسالی، از فناوری «zk-SNARK» استفاده می‌کنند که برای حفظ حریم خصوصی کاربران در بلاک چین مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بنیان‌گذاران فایل کوین (Filecoin) چه افرادی هستند؟

بنیان‌گذاران فایل کوین (Filecoin) چه افرادی هستند؟

پروتکل لبز (Protocol Labs) شرکتی است که پروتکل ارتباطی IPFS را برای ذخیره‌سازی فایل‌های توزیع‌شده توسعه داد. همین شرکت شبکه بلاک چین فایل کوین را نیز ایجاد کرده است. می‌توان گفت که پایه و اساس پلتفرم بلاک چین فایل کوین در سال 2014 توسط پروتکل لبز مستقر در کالیفرنیا شروع به کار کرد. مرحله بعدی توسعه فایل کوین بین سال‌های 2014 تا 2017 انجام شد.


رئیس پروتکل لبز شخصی به‌ نام خوان بنت (Juan Benet) است که وی را به‌عنوان بنیان‌گذار شبکه فایل کوین نیز می‌شناسند. شبکه اصلی پلتفرم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فایل کوین در اکتبر 2020 فعال شد. خوان بنت یک دانشمند کامپیوتر آمریکایی است که در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده و پروتکل‌های IPFS و فایل کوین به وی نسبت داده می‌شود.


چه چیزی فایل کوین (Filecoin) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

چه چیزی فایل کوین (Filecoin) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

فایل کوین یکی از مشهورترین و قدرتمندترین پروژه‌های بلاک چینی محسوب می‌شود؛ بااین‌وجود، رقیبان بسیاری در بازار دارد. فایل کوین از ویژگی‌ها و تمایزات زیر بهره‌مند است:


1_ مدل مشارکت انگیزشی فایل کوین کاربران را تشویق می‌کند تا در ازای توکن‌های FIL، ظرفیت ذخیره‌سازی استفاده‌نشده خود را در شبکه به اشتراک بگذارند.


2_ افرادی که فضای ذخیره‌سازی بلااستفاده دارند، می‌توانند با در اختیار قرار دادن فضای خود در اختیار کاربران فایل کوین، از این شبکه پاداش بگیرند و درآمد کسب کنند.


3_ فایل کوین علاوه‌بر NFT برای ذخیره و بایگانی مجموعه داده‌ها، بازی‌های بلاک چینی، تحقیقات علمی و پروژه‌های محتوای صوتی و تصویری استفاده می‌شود.


ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) چیست؟

ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) چیست؟

ارز دیجیتال بومی و اختصاصی پلتفرم فایل کوین با نماد FIL در بازار کریپتو عرضه شده و کاربردهای اساسی در این شبکه دارد. کاربردهای اصلی FIL عبارتند از:


1_ پرداخت: سکه بومی Filecoin ابزار اصلی پرداخت برای تراکنش‌های شبکه است. مشتریان توکن‌های FIL را برای تراکنش‌ها پرداخت می‌کنند.


2_مشوق: توکن FIL یک ارز تشویقی برای ارائه‌دهندگان فضای دیسک و ماینرهایی است که بلاک‌ها را ایجاد کرده و تمام تراکنش‌ها را در بلاک چین فایل کوین ثبت می‌کنند. ماینرها FIL را به‌عنوان وثیقه قرار می‌دهند و خدمات خود را تضمین می‌کنند.


3_ مبادله: ارز دیجیتال FIL در بازار کریپتو معامله می‌شود. تریدرها از نوسان قیمت این توکن در بازار سود می‌گیرند. همین حالا می‌توانید برای مشاهده قیمت فایل کوین و خرید فایل کوین از اکسبیتو اقدام نمایید.


توکنومیک ارز دیجیتال فایل کوین FIL

توکنومیک ارز دیجیتال فایل کوین FIL

عرضه کل توکن‌های FIL برابر 2,000,000,000 واحد است که از این تعداد بیش از 260 میلیون واحد آن در گردش قرار دارند. تخصیص کلی سکه‌های FIL به شرح زیر است:


  • حدود 55 درصد به پاداش استخراج ذخیره‌سازی

  • حدود 15 درصد به ذخیره معدن

  • حدود 10.5 درصد به پروتکل لبز

  • حدود 7.5 درصد به فروش اولیه

  • حدود 5 درصد به فونداسیون فایل کوین

  • حدود 4.5 درصد به اعضای تیم اصلی و مشاوران

  • حدود 2.5 درصد برای توسعه پروژه

مزایا و معایب فایل کوین (Filecoin) کدامند؟

تا به اینجا فقط به بررسی ویژگی‌ها و مزایای فایل کوین پرداخته‌ایم؛ اما در جدول زیر می‌توان علاوه‌بر مزایا، معایب این پروژه را نیز مشاهده کرد:


مزایا و معایب فایل کوین (Filecoin) کدامند؟

ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) را کجا ذخیره کنیم؟

شما برای نگهداری از توکن‌های فایل کوین خود، به یک کیف پول دیجیتالی نیاز خواهید داشت. در انتخاب کیف پول دیجیتالی مناسب برای FIL، باید به مواردی چون مقدار کارمزد، نوع شبکه‌ی انتقال و امنیت آن کیف پول توجه داشته باشید. بهترین کیف پول‌هایی که درحال‌حاضر می‌توانید پس از خرید فایل کوین از آن‌ها استفاده کنید، شامل موارد زیر هستند:


1_ لجر (Ledger)


2_ ترزور (Trezor)


3_ تراست والت (Trust Wallet)


4_ اتمیک والت (Atomic Wallet)


5_ مث والت (Math Wallet)


6_ کوین بیس والت (Coinbase Wallet)


7_ کیف پول اختصاصی صرافی اکسبیتو


شما می‌توانید علاوه‌بر کیف پول‌های بین‌المللی، پس از خرید فایل کوین از کیف پول اختصاصی خود در صرافی اکسبیتو استفاده کنید. این کیف پول امنیت بالایی دارد؛ همچنین به شما کمک می‌کند تا هزینه‌ی انتقال FIL را کاهش دهید.


خرید ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

خرید ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

خرید فایل کوین در صرافی اکسبیتو فرایند آسانی دارد. همچنین می‌توان قیمت فایل کوین را به‌صورت 24 ساعته، در اکسبیتو مشاهده کرد. خرید فایل کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر از اکسبیتو با کمترین قیمت و به‌سرعت انجام می‌شود. برای خرید رمز ارز فایل کوین در صرافی اکسبیتو، باید چنین مراحلی را طی کنید:


1_ ثبت‌نام در صرافی اکسبیتو و ایجاد حساب کاربری در آن


2_ ورود به حساب کاربری‌ اکسبیتو و تکمیل مراحل احراز هویت (احراز هویت صرافی اکسبیتو با سرعت بالا و در دو مرحله قابل انجام است. مرحله‌ی اول تنها 1 دقیقه طول می‌کشد و به شما اجازه خرید و فروش فایل کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌دهد. مرحله‌ی دوم برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر صرافی اکسبیتو در نظر گرفته شده و برای اطلاع از آن می‌توانید به بخش احراز هویت اکسبیتو مراجعه نمایید.)


3_ ثبت اطلاعات کارت بانکی برای واریز وجه (واریز وجه در اکسبیتو به‌صورت نامحدود قابل انجام است.)


4_ پس از طی کردن مراحل فوق، برای خرید رمز ارز فایل کوین به‌صورت ریالی، باید مبلغ مورد نظر خود را به صرافی اکسبیتو واریز نمایید. از سوی دیگر، برای خرید رمز ارز فایل کوین به‌صورت تتری نیز باید مقدار تتر مورد نظر خود را به کیف پولتان در اکسبیتو انتقال دهید.


5_ پس از ثبت سفارش و خرید ارز دیجیتال فایل کوین، مقدار FIL مورد نظر به کیف پول شما در صرافی اکسبیتو منتقل شده و در داشبورد حساب کاربری‌تان قابل مشاهده خواهد بود.


فروش ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

فروش ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

فروش ارز دیجیتال فایل کوین در صرافی اکسبیتو نیز با بهترین قیمت فروش و به‌سرعت انجام می‌شود. پس از فروش فایل کوین، معادل ریالی یا تتری آن به کیف پول شما در اکسبیتو منتقل خواهد شد. برای فروش فایل کوین در صرافی اکسبیتو، باید چنین مراحلی را پشت‌سر بگذارید:


1_ ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در اکسبیتو


2_ ورود به حساب کاربری و تکمیل مرحله اول احراز هویت صرافی اکسبیتو


3_ وارد کردن اطلاعات کارت بانکی برای برداشت پول


4_ انتقال ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) به کیف پول اختصاصی‌ اکسبیتو (درصورتی‌که FIL را در کیف پول اکسبیتو نگهداری می‌کنید، نیازی به انتقال آن ندارید.)


5_ ثبت سفارش فروش فایل کوین در صرافی اکسبیتو


6_ پس از فروش فایل کوین، معادل ریالی یا تتری آن به کیف پول شما در اکسبیتو منتقل می‌شود. حالا شما به‌راحتی و با سرعت می‌توانید تسویه حساب آنی را انجام داده و وجه حاصل از فروش FIL را از اکسبیتو برداشت نمایید.


تسویه حساب آنی فایل کوین (FIL) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

تسویه حساب آنی فایل کوین (FIL) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

پس از فروش فایل کوین می‌توان برای تسویه حساب آنی در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو اقدام کرد. صرافی اکسبیتو تسویه حساب آنی را توسط 14 بانک معتبر کشور تا سقف 50 میلیون تومان در روز انجام می‌دهد. همچنین، امکان تسویه حساب آنی در صرافی اکسبیتو به‌صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته وجود دارد. پس از ثبت تسویه حساب آنی در اکسبیتو، بین 3 ثانیه تا یک دقیقه بعد، وجه مورد نظر به حساب شما واریز خواهد شد.


اگر در طی مراحل خرید و فروش فایل کوین یا سایر ارزهای دیجیتال با مشکل مواجه شدید، می‌توانید به بخش سوالات متداول اکسبیتو مراجعه نمایید. همچنین، همکاران ما در واحد پشتیبانی اکسبیتو به‌صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته به‌صورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما هستند.