نقش رسانه‌های اجتماعی در رشد ارزهای دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت. رسانه‌های اجتماعی به‌قدری قدرتمند هستند که می‌توانند موجبات رشد یا افول یک ارز دیجیتال را فراهم کنند. تاکنون ارزهای دیجیتال مختلفی با تکیه بر سوشیال مدیا به محبوبیت رسیده و رشد خوبی را تجربه کرده‌اند. در این میان، ایپ کوین و شیبا اینو ازجمله معدود ارزهایی بودند که با استفاده از قدرت رسانه‌های اجتماعی توانستند رشد چشمگیری داشته باشند؛ اما به‌راستی رسانه‌های اجتماعی چگونه به رشد این دو ارز جذاب کمک کردند؟ در این مقاله از اکسبیتو، نقش رسانه‌های اجتماعی در رشد شیبا (SHIB) و ایپ کوین (APE) را مورد بررسی قرار خواهیم داد.


استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی برای ارزهای دیجیتال چگونه است؟

استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی برای ارزهای دیجیتال چگونه است؟

هیچ شکی در رابطه با قدرت رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد. رسانه‌های اجتماعی نقش پررنگی در تعیین طرز تفکر و عملکرد افراد در طول روز دارند. تقریبا همه مشاغل برای اثبات خود، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این قضیه در مورد ارزهای دیجیتال نیز صادق است و باعث محبوبیت یا شکست ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف می‌شود. واقعیت این است که فناوری بلاک چین و پروژه‌های ارز دیجیتال پیچیدگی زیادی دارند و مردم قادر نیستند به‌طور کامل آن‌ها را درک کنند.


رسانه‌های اجتماعی نقش بسیار موثری در آگاه‌سازی مردم و آموزش آن‌ها دارند. به‌عنوان مثال، پلتفرم ریپل برای افزایش محبوبیت خود از توییتر کمک گرفت و توانست سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت خود جلب کند.


هرچقدر مردم درک بهتری از یک پروژه ارز دیجیتال داشته باشند، بیشتر از آن استقبال خواهند کرد؛ چراکه افزایش آگاهی و درک نحوه عملکرد یک پروژه، باعث بهبود دید کاربران شده و آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های موفق ترغیب می‌کند.


از طرفی، شبکه‌های اجتماعی کاربران را از آخرین اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال مطلع می‌کنند؛ به همین جهت، معامله‌گران می‌توانند تصمیمات بهتری بگیرند. بازارهای معاملاتی نیز می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ خود استفاده ‌کنند. در واقع، این پلتفرم‌ها اطلاعات مفیدی درباره ارزهای دیجیتال و بلاک چین منتشر کرده و از این طریق، برای خودشان کاربر جذب می‌کنند. در حالت کلی، کاربران جدید کریپتوکارنسی به‌دلیل عدم آگاهی کافی، ممکن است متحمل ضرر شده یا در دام کلاهبرداران بیفتند. در چنین شرایطی، رسانه‌های اجتماعی با آگاه‌سازی کاربران و ارائه آموزش‌های لازم، کمک‌حال کاربران خواهند بود.


ایجاد جامعه پایدار در ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

ایجاد جامعه پایدار در ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

رسانه‌های اجتماعی با هدف راحتی کاربران و سهولت در برقراری ارتباط با افراد طراحی شده‌اند. این موضوع تنها برای ارتباط با دوستان یا اعضای خانواده صدق نمی‌کند؛ بلکه شرکت‌ها یا پروژه‌های مختلف، ازجمله ارزهای دیجیتال، می‌توانند از طریق آن خودشان را بهتر معرفی کرده و یک جامعه پایدار تشکیل دهند. به همین دلیل است که ارزهای دیجیتال جدید تا این اندازه روی رسانه‌های اجتماعی، از چت‌روم گرفته تا شبکه‌های قدرتمند، هزینه می‌کنند. ایجاد یک جامعه قدرتمند به کاربران این فرصت را می‌دهد که بتوانند درباره رویدادهای پیش روی ارزهای دیجیتال و یا مسائل دیگر با هم بحث کرده و اطلاعات خود را افزایش دهند. ایجاد یک جامعه پایدار و قدرتمند کار ساده‌ای نیست و نیاز به زمان دارد. برای این کار، باید مراحل زیر به‌طور کامل سپری شود:


  • ایجاد یک هدف مشترک: در اولین قدم، باید یک هدف مشترک با اهداف و ارزش‌های اعضای جامعه ایجاد شود. برای این کار، لازم است که هدف اصلی پروژه، چشم‌انداز و ارزش‌های آن تعریف شده و به بهترین شکل ممکن به جامعه هدف منتقل گردند.

  • ایجاد محتوای جذاب: بدون ایجاد محتوا و درگیر نگه‌ داشتن کاربران، تشکیل یک جامعه پایدار امکان‌پذیر نخواهد بود. برای این کار، می‌توان از مقالات آموزشی، ویدئوها و پست‌های مربوط به ارز دیجیتال استفاده کرد تا اعضای وفادار جذب جامعه ارز دیجیتال شوند.

  • تشویق برای مشارکت و تعامل: بدون شک تعامل کاربران با یکدیگر باعث افزایش قدرت جامعه شده و به رشد آن کمک می‌کند. به همین جهت، پروژه‌های کریپتو باید برگزاری چالش‌های مختلف، ارائه جوایز، برگزاری مسابقه و ایجاد یک محیط دوستانه را در دستور کار خود قرار دهند. این کارها باعث می‌شوند که کاربران به‌راحتی با یکدیگر تعامل برقرار کرده و افراد علاقه‌مند به پروژه جذب جامعه شوند.

  • جلب اعتماد کاربران: بدون شک تقویت روابط با کاربران و جلب اعتماد آن‌ها نقش زیادی در ایجاد جامعه کریپتویی پایدار دارد. پروژه‌های ارز دیجیتال باید با پاسخ به سوالات کاربران، شرکت در گفتگوهای واقعی و پشتیبانی سریع، روابط خود با کاربران را بهبود ببخشند. هرچقدر این فرایند بهتر انجام شود، به همان اندازه جامعه پایدارتر خواهد بود و می‌تواند به رشد ارز مورد نظر کمک کند.

نقش سوشیال مدیا در رشد ارز شیبا (SHIB) چیست؟

نقش سوشیال مدیا در رشد ارز شیبا (SHIB) چیست؟

شیبا اینو یکی از بهترین میم کوین‌های موجود در بازار است که طرفداران بسیار زیادی دارد. عوامل مهمی روی افزایش محبوبیت و رشد شیبا اینو تاثیر داشتند؛ ولی سوشیال مدیا گل سرسبد این عوامل بود. سوشیال مدیا و فعالیت هوشمندانه شیبا اینو باعث شد که این ارز جذاب توجه مخاطبان را به‌سمت خود جلب کرده و در مدت‌زمان کوتاهی رشد فوق‌العاده‌‌ای را تجربه کند. به‌طور کلی، نقش سوشیال مدیا در رشد ارز شیبا به‌صورت زیر بوده است:


ایجاد جامعه پایدار

شیبا اینو از جمله میم کوین‌های مطرح بازار است که با ساخت جامعه پرجنب‌و‌جوش و پایدار، توانست خود را در معرض توجه قرار دهد. این پروژه یک جامعه اختصاصی ایجاد کرده تا کاربران بتوانند تعامل بهتری با هم برقرار کنند. شیبا اینو در اغلب شبکه‌های رسانه‌ای فعال است و سعی دارد که علاقه، باور و تمایل افراد به حمایت از ارز دیجیتال شیبا را افزایش دهد.


انتشار محتوای ویروسی

محتواهای ویروسی حرف اول را در رسانه‌های اجتماعی می‌زنند. زمانی که یک کمپانی محتواهای جذاب و ویروسی تولید کند، قادر خواهد بود که خودش را در معرض دید کاربران قرار دهد. شیبا اینو ازجمله معدود ارزهای دیجیتالی است که توانست محتواهای جذاب و ویروسی تولید کرده و از طریق آن مخاطبان زیادی را به‌سمت خود جلب کند. در واقع، کاربران شیبا اینو را به‌عنوان یک دارایی با پتانسیل رشد بالا شناختند و روی آن سرمایه‌گذاری کردند. این موضوع سبب شد که شیبا اینو رشد 1600 درصدی را تجربه کرده و خیلی از افراد را میلیونر کند.


درگیر کردن مخاطب

شیبا اینو که به‌عنوان قاتل دوج کوین شناخته می‌شود، با تمرکز روی طنز و خنده، توانست مخاطبان زیادی را به‌سمت خود جلب کند. زمانی که کاربران ارتباط بهتری با یک پروژه برقرار می‌کنند، اعتماد بیشتری به آن پیدا کرده و تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری روی آن خواهند داشت. این قضیه دقیقاً اصلی‌ترین نقطه قوت شیبا اینو بود و باعث شد این ارز دیجیتال جامعه‌ای بزرگ از مخاطبان داشته باشد و رشد خوبی را تجربه کند.


نقش سوشیال مدیا در رشد ارز ایپ کوین (APE) چیست؟

نقش سوشیال مدیا در رشد ارز ایپ کوین (APE) چیست؟

ایپ کوین یکی از شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال کریپتو کارنسی است که در بازه زمانی خاص، توانست رشد خوبی را تجربه کند. رسانه نقش زیادی در رشد ارز ایپ کوین داشت و باعث شد که APE مورد توجه کاربران قرار بگیرد. به‌طور کلی نقش سوشیال مدیا در رشد ارز ایپ کوین به‌صورت زیر بود:


حمایت افراد مشهور از ایپ کوین

با انتشار ان اف تی Bored Ape Yacht Club شاهد اشتراک‌گذاری NFTهای APE، در شبکه‌های اجتماعی، توسط افراد مشهور بودیم. این موضوع باعث شد که قیمت ایپ کوین رشد چشمگیری داشته باشد و کاربران NFTهای خود را با قیمت‌های باور نکردنی معامله کنند.


بازار داغ ان اف تی

ایپ کوین تحت‌تاثیر NFTهای میمون روانه بازار شد و خیلی زود توانست مورد توجه کاربران قرار بگیرد. در طی سال‌های اخیر، بازار ان اف تی بسیار داغ بوده و همین موضوع شرایط لازم برای استقبال از ارز دیجیتال APE را فراهم کرد. در واقع، همزمان با محبوبیت ان اف تی‌های میمون، معامله‌گران بیشتری روی ارز دیجیتال ایپ کوین سرمایه‌گذاری کرده و توانستند سود خوبی از طریق آن به دست آورند.


سخن پایانی


رشد ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما با شناخت این عوامل می‌توانید تا حدودی آینده ارزهای دلخواه خود را پیش‌بینی کنید. رسانه‌های اجتماعی نقش پررنگی در محبوبیت و رشد ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند. شیبا اینو و ایپ کوین جزء ارزهای دیجیتال شناخته‌‌شده‌ای هستند که با کمک رسانه، توانستند سوددهی خوبی برای معامله‌گران به ارمغان بیاورند. این دو ارز دیجیتال با ایجاد جامعه قدرتمند و پایدار، توجه مخاطبان را به‌سمت خود جلب کرده و در درازمدت رشد خوبی داشتند. ازاین‌رو، در این مقاله، نقش رسانه‌های اجتماعی در رشد شیبا اینو و ایپ کوین را مورد بررسی قرار دادیم.