برنامه‌های کاربردی در حوزه‌های مختلفی به ما کمک می‌کنند و ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست. اپلیکیشن‌های متعددی در حوزه رمز ارز‌ها ایجاد شده‌اند که هر‌کدامشان دارای قابلیت‌های خاصی هستند. این قابلیت‌ها در نهایت به معامله‌گران برای داشتن تریدهای بهتر و اطلاعات بیشتر کمک می‌کنند. با این حال همه اپلیکیشن‌های این حوزه پرکاربرد نیستند و جزو بهترین‌ها به حساب نمی‌آیند. در واقع برخی از موارد شاخص‌تر از میان آن‌ها مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند که در این مطلب قرار است به معرفی این اپلیکیشن‌های برتر کریپتویی برای تازه واردها بپردازیم.


اپلیکیشن‌ برتر دنیای رمز‌ارز کدامند؟

اپلیکیشن‌های مربوط به کریپتوکارنسی هرکدام کاربردهای مختلفی دارند و کاربران با توجه به نیازشان یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. شما نیز می‌توانید بعد از ارزیابی اهداف خود از سرمایه‌گذاری سراغ اپلیکیشن‌هایی بروید که در ادامه معرفی خواهیم کرد.


gemini.png

Gemini

به گفته سایت صرافی جمینی، اپلیکیشن آن‌ها قابلیت‌هایی نظیر فروش و خرید ارز دیجیتال، مشاهده قیمت بازار و ارزش پورتفولیوی کاربر، ثبت هشدار برای قیمت‌های مختلف، ثبت سفارشات مکرر خرید، خرید کریپتوورس و همچنین ارسال و دریافت کریپتوکارنسی را دارد. اگر کاربر کریپتوکارنسی باشید، این اپلیکیشن بسیاری از نیازهای شما را با امنیت کامل و به آسانی برطرف می‌کند.


بعد از این که در اپلیکیشن ثبت نام کردید، قادر خواهید بود سرمایه مدنظر خود را وارد صرافی کرده و معاملات خود را آغاز کنید. رابط کاربری برنامه برای انجام معاملات بسیار کاربر پسند است و پیچیدگی خاصی ندارد. در این اپلیکیشن همچنین به قیمت و تاریخچه قیمتی صدها ارز دیجیتال دسترسی دارید. حتی اگر در اپلیکیشن ثبت نام نکنید نیز این قابلیت را از دست نخواهید داد. با استفاده از قابلیت "ثبت هشدار قیمت" می‌توانید خودتان را برای واکنش سریع به رشد یا سقوط قیمت آماده کنید. این مورد زمانی کاربرد دارد که می‌خواهید در جریان حرکت قیمت باشید، ولی زمان کافی برای چک کردن نمودار ندارید. اگر گزینه خرید چند‌باره را انتخاب کنید، خرید شما با مقدار مورد نظر و در زمان و قیمت خاص تعیین شده توسط شما تکرار می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های خاص جمینی این است که می‌توانید یک سبد از ارزهای دیجیتال که توسط جمینی پیشنهاد می‌شود، خریداری کنید که «خرید کریپتوورس» نام دارد.


CoinBase

برنامه کوین‌بیس پرو همه ابزارهای لازم را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند با استفاده از این برنامه کاربردی، در هر زمان و هر‌کجا که هستند از شرایط بازار باخبر شوند. برخلاف بازارهای سنتی، کریپتوکارنسی را می‌توان هر روز هفته و در تمام 24 ساعت روز معامله کرد. در نتیجه معامله‌گران این حوزه به ابزارهای کاربردی نیاز دارند تا از هرلحظه بازار استفاده کنند. اپلیکیشن کوین‌بیس پرو با تمرکز بر سرعت، راحتی استفاده و کارآمد بودن، ساخته و عرضه شده است. در واقع هر قابلیتی که در نسخه دسکتاپ صرافی کوین‌بیس وجود دارد را می‌توانید در اپلیکیشن موبایل آن هم پیدا کنید. کاربر با استفاده از این برنامه کاربردی حس می‌کند همه چیز را تحت کنترل دارد. با این اپلیکیشن می‌توانید قیمت‌ها را بررسی کنید، ارزش پورتفولیوی خود را تحت نظر داشته باشید و نهایتا سفارشات خرید و فروش مد نظرتان را با سرعت بسیار خوبی به اجرا در بیاورید.


eToro

eToro برنامه‌ای است که نه تنها در زمینه ارزهای دیجیتال بلکه در زمینه معاملات کالا، طلا و فارکس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه کاربردی قابلیت‌های مختلفی به کاربران ارائه می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن معامله افراد دیگر را کپی کنید و از مهارت‌های آن‌ها بهره ببرید. همچنین می‌توانید افراد مختلفی را با توجه به میزان موفقیتشان در معاملات دنبال کنید و فعالیت‌هایشان را مورد بررسی قرار دهید. در این برنامه همچنین بخش‌هایی برای بررسی پورتفولیو و درست کردن واچ‌لیست وجود دارد. به علاوه ای‌تورو دارای یک کیف پول ویژه ارزهای دیجیتال است. اگرچه این کیف‌پول چندان هم پرطرفدار نیست، اما برای معامله گران با سرمایه کم می‌تواند مناسب باشد. برای وارد کردن پول به این برنامه چندین روش وجود دارد، که کاربران با استفاده از هرکدام از آن‌ها می‌توانند اکانت خود را شارژ کنند.


blockfi.png

BlockFi

اپلیکیشن BlockFi بستری امن و پرسرعت برای انتقال ارز دیجیتال، وام گرفتن و مدیریت اکانت بلاکفای است. این برنامه رابط کاربری آسانی دارد و برای استفاده از آن به مشکل بر‌نخواهید خورد. اگر حساب بلاکفای داشته باشید، می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری در این پلتفرم سود به دست آورید. یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه دریافت وام‌های کریپتویی است. در این برنامه، با قرار دادن مقداری وثیقه کریپتویی می‌توانید چند درصد از سرمایه خود را به عنوان وام دریافت کنید. ارزهای دیجیتال از هر کیف پولی به این برنامه قابل انتقال است. این برنامه همچنین به صورت تخصصی بازار ارزهای دیجیتال را از نظر اطلاعات بررسی می‌کند و به شما درباره آن آگاهی می‌دهد. فروش یا خرید ارز دیجیتال در بستری کاملا امن قابلیت دیگری است، که در این اپلیکیشن نهادینه شده است.


اکسبیتو.png

اکسبیتو (exbito)

اکسبیتو یک صرافی معتبر ایرانی است که امکانات متعددی را به کاربران بازار ارز‌های دیجیتال ارائه می‌دهد. با توجه به تحریم‌های تحمیل شده و عدم دسترسی هموطنان ایرانی به پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های وابسته، تیم اکسبیتو تلاش کرده تا بهترین و دقیق‌ترین امکانات را برای کاربران داخلی ایجاد کند. اپلیکیشن ارز دیجیتال اکسبیتو علاوه بر ارائه ابزار‌های تحلیلی، دارای دو ویجت به نام‌های دیده‌بان بازار و پنجره شناور است. این ویجت‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند تا بر‌حسب سلیقه، تغییرات لحظه‌ای قیمت ارز‌های دیجیتال را رصد کرده و در بهترین زمان وارد معامله شوند. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار آسان است و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است.


WeBull

برنامه وی‌بول اپلیکیشنی برای انجام معاملات در بازار کریپتوکارنسی است. این صرافی برای انجام معاملات، از کاربران کمیسیون دریافت نمی‌کند. به جز انجام معاملات، این برنامه قابلیت‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به وجود ابزارهایی برای تحلیل تخصصی بازار اشاره کرد. به عبارتی همه چیز برای تحلیل بازار، از اخبار گرفته تا نمودارهای مختلف در اختیار کاربر قرار دارند. شیوه‌های مختلف ایجاد سفارش برای خرید یا فروش یک ارز نیز در این برنامه وجود دارد. استفاده از این برنامه به هیچ عنوان دشوار نیست و با یک بررسی ساده زیر و بم آن دستتان خواهد آمد.


Blockchain.com

برنامه سایت blockchain.com برای جذب کاربر به ازای مقدار ارزی که توسط کاربر وارد برنامه می‌شود، 10 درصد به او پاداش می‌دهد. با این برنامه می‌توانید به راحتی بعد از احراز هویت سرمایه خود را وارد کرده و به معامله بپردازید. طبق گفته سایت بلاکچین این برنامه از امنیت بالایی برخوردار است و کاربران با خیالی آسوده از آن استفاده می‌کنند. اگر یک اپلیکیشن خوب برای معامله می‌خواهید که در کنار امنیت بالای دارایی‌هایتان یک پاداش 10 درصدی هم به شما اعطا کند، حتما به سراغ برنامه سایت بلاک چین بروید. برنامه سایت بلاکچین یکی از معروف ترین اپلیکیشن های حوزه ارزهای دیجیتال است.


voyager.png

Voyager

Voyager یکی دیگر از پلتفرم‌های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. با برنامه کاربردی این سایت می‌توانید از قابلیت‌های مختلف آن در گوشی موبایل خود بهره ببرید. علاوه بر این می‌توانید به خرید ارزهای دیجیتال بپردازید و با ذخیره آن‌ها در برنامه Voyager پاداش سالانه دریافت کنید. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن وجود سیستمی برای انجام خودکار معاملات و واریز و برداشت آسان است. علاوه بر این Voyager ابزارهای متنوع و قدرتمندی در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید، به اخبار دسته اول دسترسی داشته باشید. یکی از ویژگی‌های مثبت این اپلیکیشن این است که به ازای هر‌کسی که با کد معرف شما وارد برنامه شود و 100 دلار معامله کند، 50 دلار جایزه خواهید گرفت.


Delta

اپلیکیشن صرافی دلتا یک برنامه کاربری برای استفاده آسان معامله‌گران ارائه کرده است. این برنامه برای محافظت از دارایی کاربران از قابلیت‌های امنیتی مختلفی بهره می‌برد. کارمزد پایین، پشتیبانی کاربران و ابزارهای چندگانه برای تحلیل بازار از جمله ویژگی‌های برجسته این برنامه کاربردی هستند. این اپلیکیشن یک گزینه عالی برای کسانی است که تازه به دنیای کریپتوکارنسی وارد شده‌اند و می‌خواهند از راهی آسان و بدون پیچیدگی به خرید ارزهای دیجیتال یا فروش آن بپردازند. با استفاده از این برنامه می‌توان به شیوه‌های مختلف بیش از 100 آلتکوین را خرید و فروش کرد. با سبدهای پیشنهادی این برنامه می‌توانید چند ارز را به صورت همزمان خریداری کنید.


exodux.png

Exodus

اکسودوس یکی از برنامه های کاربردی است، که برای دریافت سود از سرمایه‌گذاری استیبل‌کوین «دای» مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه با همکاری کامپوند فاینانس به سرمایه‌گذاران استیبل‌کوین دای (DAI) با توجه به میزان داراییشان سود ارائه می‌دهد. اکسودوس در واقع یک کیف پول ارز دیجیتال است که این خدمت را نیز ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید از ویژگی‌های این برنامه بهره ببرید می‌توانید پلن‌های کسب سود را در سایت آن مطالعه کنید.


Blockfolio

یکی از مواردی که برای سرمایه‌گذاران کریپتوکارنسی ضروری است داشتن اطلاعات کافی از سرنوشت پورتفولیویی است که برای خود تدارک دیده‌اند. بلاک‌‌فولیو که آن را با نام FTX هم می‌شناسند، برای همین کار طراحی شده است. این برنامه کار خود را از سال 2014 آغاز کرده است و پیش از آن که FTX آن را خریداری کند بزرگترین برنامه مدیریت پورتفولیو در دنیای ارزهای دیجیتال بود. بعد از خرید بلاکفولیو توسط FTX امکانات این صرافی نیز به اپلیکیشن اضافه شد، که شامل خرید و فروش ارزهای دیجیتال، استیکینگ و استفاده به عنوان کیف پول ارز دیجیتال است. علاوه بر این‌ها امکانات خود بلاک‌فولیو شامل اخبار، سیگنال خرید و فروش، مدیریت پورتفولیو و دنبال کردن بازار نیز می‌شود.


سخن پایانی


در نظر داشته باشید که برای معامله در ارزهای دیجیتال بهتر است حتما سراغ اپلیکیشن‌ها و صرافی‌های معتبر بروید. برخی اپلیکیشن‌ها علاوه بر این که در زمینه معامله‌گری کیفیت خوبی دارند، خدماتی هم برای مدیریت پورتفولیو و تحلیل بازار ارائه می‌دهند. می‌توانید همزمان از چند برنامه کاربردی استفاده کنید تا همه امکانات لازم را در اختیار داشته باشید. درباره اپلیکیشن‌هایی که خدمات معامله نیز ارائه می‌دهند باید گفت، هرچه تعداد کاربران آن‌ها بیشتر باشند، به خاطر بالا بودن حجم معاملات برای انجام معامله‌هایتان زمان کمتری انتظار خواهید کشید. این موضوع را هم از طریق سایت خود برنامه‌ها و هم از طریق دیدن تعداد دانلود آن‌ها می‌توانید متوجه شوید.