هر تریدری که بخواهد در بازارهای مالی به موفقیت برسد باید از ابزارهای متعددی استفاده کند. این موضوع حتی برای تریدرهای بزرگ نیز صادق است. اغلب کسانی که در بازارهای مالی سود می‌کنند با استفاده از ربات‌ها و دیگر ابزارهای کمکی این کار را انجام می‌دهند. هرکدام از ابزارهایی که در سطح اینترنت وجود دارند با هدف خاصی به وجود آمده‌اند. اگرچه در میان این ابزارها موارد رایگان هم وجود دارد اما معمولا ابزارهایی که به صورت پولی به کاربران ارائه می‌شوند، بیشتر هستند و کیفیت بهتری هم دارند. یکی از پلتفرم‌های کاربردی که تریدرها از آن برای بهبود بخشیدن به معاملات روزانه خود کمک می‌گیرند Trade Ideas است. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی کامل پلتفرم Trading Ideas بپردازیم. با اکسبیتو همراه باشید.


پلتفرم Trade Ideas چیست؟

پلتفرم Trade Ideas چیست؟

می‌توان گفت همان چیزی که در سایت این پلتفرم نوشته شده بهترین تعریف از آن است. در سایت این پلتفرم آمده: «به تریدرها در همه سطوح کمک می‌کنیم تصمیم‌های بهتری بگیرند» .


این پلتفرم شامل مجموعه‌ای از ابزارهاست که استفاده از آن‌ها در کنار یکدیگر به تریدر کمک می‌کند تا در معاملات خود موفق شود و علاوه بر این، با اسکن لحظه‌ای بازار فرصت‌های معاملاتی که منجر به سود می‌شوند را شناسایی و به تریدر گزارش می‌دهد. تحلیل و بررسی‌های این پلتفرم با استفاده از یک موتور به نام Holly Grail صورت می‌گیرد که قادر است در چند دقیقه میلیون‌ها حالت ممکن را آنالیز کند. این پلتفرم از استایل‌های چندگانه معامله نیز پشتیبانی می‌کند.


از آنجایی که ممکن است استفاده از این پلتفرم برای کاربران جدید چالش برانگیز باشد، Trading Ideas آموزش‌هایی به صورت عمیق و مفهومی به کاربران ارائه می‌دهد تا بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. این آموزش‌ها شامل تک تک قابلیت‌های سایت می‌شود و اجازه نمی‌دهد هزینه عضویت کاربران هدر برود.


پلتفرم Trading Ideas برای تریدرهای حرفه‌ای، کسانی که به دنبال ترید اتوماتیک هستند و همینطور تجارت مبتنی بر هوش مصنوعی عالی است. این ابزار تا حدی عالی است که حتی برخی از بزرگان ترید، استفاده از آن را برای انجام معاملات روزانه ضروری می‌دانند. مشکل اکثر تریدرها حتی حرفه ای ها، این نیست که نسبت به نمودارها دانشی ندارند بلکه مشکل از عدم توانایی آن‌ها در تحلیل و درک حجم زیادی از داده‌های پیچیده است.


به لطف هوش مصنوعی، Trading Ideas این مشکل را تا حدودی برطرف می‌کند. هوش مصنوعی قادر است در کمترین زمان ممکن میلیو‌ن‌ها داده اطلاعاتی را بررسی کند و نهایتا فرصت‌های پیش رو را به شما ارائه دهد. بعد از این که فرصت‌ها را مشاهده کردید، موضوع مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک اهمیت پیدا می‌کند. حتی اگر در بهترین فرصت‌های معاملاتی، ریسک و سرمایه خود را اشتباه مدیریت کنید، احتمال ضرر کردنتان وجود خواهد داشت.


در معاملات روزانه حتی ثانیه‌ها هم تاثیرگذار هستند و تعیین خواهند کرد سود یا ضرر بزرگی نصیبتان شود. استفاده از پلتفرم‌هایی نظیر Trading Ideas می‌تواند استرس از دست دادن همین ثانیه‌ها را برای تریدر از بین ببرد. وجود استرس در معامله‌گران شایع است و تاثیرات منفی خود را بر روی معامله و حتی سلامتی تریدر می‌گذارد.


برای سرعت بخشیدن به روند معاملات ویژگی One Click Trading در این پلتفرم تعبیه شده که معامله‌گر با استفاده از آن می‌تواند با یک کلیک، سهام مورد نظر خود را بخرد یا بفروشد. این قابلیت کاربر را از استفاده از یک پلتفرم معاملاتی جداگانه بی نیاز می‌کند.


پلتفرم Trade Ideas چه ویژگی‌هایی دارد؟

پلتفرم Trade Ideas چه ویژگی‌هایی دارد؟

حال که با چیستی این پلتفرم آشنا شدید نوبت به آن می‌رسد که ببینید چه قابلیت‌هایی برایتان فراهم می‌کند. همانطور که در بالا اشاره کردیم برای این که بتوانید از این قابلیت‌ها به درستی استفاده کنید آموزش‌های کاملی در سایتِ خودِ پلتفرم وجود دارد. با تمرین در استفاده از هر کدام از این قابلیت‌ها، نهایتا موفق خواهید شد تریدهای روزانه خود را بهبود ببخشید.


  • نمودار

بسته به این که سطح کاربری اکانتی که خریداری کرده‌‌‌اید چیست، می‌توانید از 10 تا 20 نمودار شبیه سازی شده را مشاهده کنید. این نمودارها قابلیت تنظیم هشدار قیمت نیز دارند. اگرچه این پلتفرم مانند تریدینگ‌ویو به صورت تخصصی مربوط به نمودارها نیست ولی در نمودارهای آن یکسری اندیکاتورها و ابزار وجود دارد که به کاربر برای داشتن تحلیلی دقیق‌تر کمک می‌کند. با استفاده از این نمودارها می‌توان تشخیص داد که بازار در چه مسیری حرکت می کند.


  • اسکنرها (پوینده‌ها)

اسکنرهای این پلتفرم برای یافتن بهترین فرصت‌های معاملاتی به کاربر کمک می‌کنند. این اسکنرها در واقع به دنبال سهام هایی می‌گردند که معیارهای خاص آن‌ها را در خود گنجانده باشد.


  • Brokerage Plus

ویژگی بروکریج پلاس بیشتر مورد استفاده تریدرهای حرفه‌ای بوده استفاده از آن برای تریدهای روزانه و با بهره‌گیری از داده‌های آنلاین صورت می‌گیرد. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند به صورت همزمان در ده‌ها بروکر مختلف برای خرید یک سهام سفارش‌گذاری کند. این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.


  • کانال‌ها

در این بخش تعدادی طرح‌بندی‌های از پیش تعیین شده وجود دارد که شامل پیش از بازار، رسانه اجتماعی، کریپتو، حجم معاملات و... می‌باشد. کاربران می‌توانند از میان این‌ها تم مدنظر خود را انتخاب کنند تا ضمن داشتن طرح‌بندی شخصی‌سازی شده، دسترسی سریع به اطلاعات داشته باشند.


  • مسابقات لحظه‌ای سهام

این ویژگی آنالیز داده‌ها را یک سطح ارتقا بخشیده است. این قابلیت منحصر به فرد، انجام معامله را ساده کرده و به عنوان روشی تعاملی و جذاب برای تجسم عملکرد سهام مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی سهام‌ها مثل ماشین مسابقه‌ای نمایش داده می‌شوند، کاربران می‌توانند به آسانی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند. با این کار به راحتی می‌توان سهام‌های برنده را تشخیص داد و تصمیم‌های درست اتخاذ کرد.


  • معامله با هوش مصنوعی

یکی از اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های ارائه شده توسط این پلتفرم معامله با هوش مصنوعی است. با استفاده از ربات Holly AI می‌توانید لیستی بلند بالا از سهام‌ها را در کمترین زمان ممکن آنالیز کنید. از دیگر ویژگی‌های این هوش مصنوعی انجام ترید دمو پیش از انجام ترید واقعی است تا با استفاده از آن بتوان رفتار کاربران را آنالیز کرد. اگرچه این معاملات را نیز باید تحت نظر نگه داشت. با استفاده از این هوش مصنوعی حجم کارهایی که یک تریدر باید به صورت روزانه انجام دهد بسیار کاهش پیدا می‌کند. در میان تریدرهای حرفه‌ای استفاده از هوش مصنوعی رواج دارد و آن‌ها به این ربات‌ها بسیار اهمیت می‌دهند زیرا توانایی‌های انسان در تحلیل داده‌ها محدود است و باید برای پیشبرد کار خود به هوش مصنوعی روی بیاورد.


  • دیگر امکانات پلتفرم

امکاناتی که تاکنون برشمردیم تنها بخشی از خدماتی بود که سایت Trade Ideas به شما ارائه می‌دهد. علاوه براین، قابلیت‌های دیگری نیز مانند چت روم، شبیه ساز معامله، معامله با یک کلیک، اخبار، بخش مقایسه استراتژی‌ها و... وجود دارد. امکانات این سایت آنقدر متنوع هست که شاید تمام آن‌ها هم به کار شما نیاید. باید ببینید در میان این ابزارها و قابلیت‌ها کدامشان با استراتژی‌های شما سازگارتر هستند.


پلتفرم Trade Ideas برای چه افرادی مناسب است؟

پلتفرم Trade Ideas برای چه افرادی مناسب است؟

با توجه به این که ابزارهای ارائه شده توسط Trade Ideas متنوع است همه می‌توانند از قابلیت‌های این پلتفرم استفاده کنند. با این حال استفاده از این پلتفرم ممکن است برای برخی مناسب‌تر باشد. در ادامه به افرادی اشاره خواهیم کرد که استفاده از این پلتفرم به آن‌ها توصیه می‌شود.


  • تریدرهای حرفه‌ای

کسانی که چند سال است روزانه ترید می‌کنند و به اندازه کافی در این راه تجربه کسب کرده‌اند، اولین گروهی هستند که باید از این پلتفرم بهره ببرند. ابزارهای پلتفرم Trade Ideas می‌تواند به کسب سود تریدرهای حرفه‌ای از بازار سرعت ببخشد، چرا که آن‌ها زیر و بم کار را بلد هستند و تنها کافی است داده‌های تحلیلی با سرعت و کیفیت بالاتری در اختیارشان قرار بگیرد. بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای در خواندن و تحلیل داده‌ها متبحر هستند، تنها مشکلشان این است که مقدار داده‌های موجود در بازار بسیار زیاد است و آن‌ها وقت کافی برای بررسی همه آن‌ها ندارند. اینجاست که پلتفرم Trade Ideas به کمک آن‌ها می‌آید و داده‌ها را برایشان تحلیل می‌کند.


  • تریدرهای روزانه

پلتفرم Trade Ideas برای تریدرهای روزانه‌ای که به اطلاعات لحظه‌ای از بازار نیاز دارند تا تصمیم‌های سریع اتخاذ کنند بسیار عالی است. پیشنهادات هوش مصنوعی و سیستم تنظیم هشدارها به خصوص برای تریدر‌هایی مناسب است که دوست دارند از معاملات فروش سود به دست بیاورند.


  • نوسان‌گیرها

ابزارهای تحلیلی دقیق این پلتفرم به نوسان گیرها کمک می‌کند تا فرصت‌های کسب سود را هرچه بیشتر و بهتر پیدا کنند. این پلتفرم همچنین ابزارهایی برای بک تست گرفتن و آزمایش استراتژی‌های مختلف دارد که بسیار برای نوسان‌گیرها کاربردی است. فرصت‌های معاملاتی که هوش مصنوعی Trade Ideas معرفی می‌کند بر اساس ترند نزولی یا صعودی بازار هستند و ساز و کار منطقی دارند.


  • معامله گران الگوریتمی

قابلیت‌هایی نظیر بروکریج پلاس بهترین ابزار برای کسانی هستند که پیرو استراتژی معامله الگوریتمی هستند. کاربران می‌توانند استراتژی‌های خود را طراحی کنند و با اتوماتیک کردن روند کار باقی مسیر را به دست ربات Trade Ideas بسپارند. با این روش با کمترین دخالت، معامله‌گر به صورت خودکار از بازار کسب سود می‌کند.


  • علاقه‌مندان به معامله با هوش مصنوعی

همانطور که اشاره کردیم خدمات مربوط به هوش مصنوعی پلتفرم Trade Ideas بی نظیر است. هوش مصنوعی این پلتفرم برای کسانی که می خواهند پیشنهادات خوب برای انجام معامله دریافت کنند بسیار کمک کننده است. علاوه براین، holly AI می‌تواند سطح کیفیت استراتژی‌های معاملاتی را نیز ارزیابی کند.


  • معامله‌گرانی که به دنبال آموزش و جامعه تریدرها هستند

این پلتفرم دارای یک کتابخوانه بزرگ آموزشی برای کسانی است که می‌خواهند درباره معامله‌گری آموزش ببینند. علاوه براین یک چت روم نیز طراحی شده تا معامله‌گران بتوانند با همکارانشان ارتباط برقرار کنند. کسانی که می‌خواهند به طور همزمان هم یاد بگیرند، هم مهارت هایشان را افزایش دهند، هم ترید کنند و نهایتا با جامعه معامله‌گران ارتباط داشته باشند، با Trade Ideas به این هدف خواهند رسید.


  • معامله‌گرانی با زمان محدود

بسیاری از معامله‌گران هم حرفه‌ای هستند هم استراتژی‌‌‌‌های خوبی دارند، ولی وقت کافی برای انجام معاملات روزانه را ندارند. این افراد نمی‌توانند تمام حواس خود را در طول معاملات روزانه به بازار جمع کنند. ابزارهایی نظیر هشدار لحظه‌ای، پیشنهادات معامله هوش مصنوعی و معامله خودکار به این افراد کمک می‌کند تا از بازار جا نمانند.


هزینه‌های عضویت در Trade Ideas چگونه است؟

هزینه‌های عضویت در Trade Ideas چگونه است؟

سایت Trade Ideas دو مدل اکانت کاربری برای عضویت در این پلتفرم تعیین کرده است. این دو مدل استاندارد و پریمیوم هستند. قابلیت های اشتراک پریمیوم از مدل استاندارد بیشتر است و طبیعتا قیمت بیشتری هم دارد. اشتراک استاندارد این پلتفرم به صورت ماهانه 118 دلار و در صورت خرید سالانه 999 دلار است.


قیمت اشتراک اکانت پریمیوم به صورت یک ماهه 228 دلار و در صورت خرید سالانه 1999 دلار است.


پیشنهاد ورود و خروج، شبیه ساز آنی معامله، اتاق لایو ترید، استریم ایده‌های معامله به صورت آنلاین، نمودارهای شبیه‌سازی شده، دستیار معامله بصری بر اساس نمودار، هشدار قیمت، Channel bar، هوش مصنوعی holly AI، هوش مصنوعی دستیار معامله بر اساس نمودار و دستیار مدیریت ریسک خدماتی هستند که به خریداران اکانت پریمیوم ارائه می‌شوند. در مقابل، اکانت استاندارد پیشنهاد ورود و خروج و 5 مورد آخر این لیست را ندارد.


همانطور که مشاهده می‌کنید قیمت اکانت‌های استاندارد و پریمیوم این سایت بسیار بالاست. این نشان می‌دهد کسانی از این پلتفرم استفاده می‌کنند که به کسب درامد خود از بازار سهام باور و مدت‌هاست در بازارهای مالی حضور دارند.


سخن پایانی


در این مقاله به نقد، بررسی و معرفی پلتفرم Trade Ideas پرداختیم. اگرچه همه افراد موفق در بازارهای مالی از پلتفرم های اینچنینی استفاده نمی‌کنند ولی بهره گیری از این پلتفرم ها تا حدود زیادی شانس پیروزی در معاملات و کسب سود از این بازارها را افزایش می‌دهد. اگر خواستید در این پلتفرم اشتراک خریداری کنید، می‌توانید با جستجو در وب کدها تخفیف پیدا کرده و از آن‌ها برای کاستن هزینه‌های اشتراک بهره ببرید.