تریدرها تا زمانی که بیت کوین به محدوده قیمتی ۲۰,۰۰۰ دلار بازگردد، دیدگاهی خنثی نسبت به اولین ارز دیجیتال بازار و آلت کوین ها دارند. فروشندگان ارزهای دیجیتال که می‌خواهند قیمت رمزارزها را در کف قیمتی نگه‌دارند، در راستای افزایش سود خود تلاش می‌کنند تا قیمت بیت کوین (BTC) را به کمتر از ۱۹ هزار دلار برسانند. تحلیلگران در هفته‌های اخیر شاخص MVRV-Z را که معیاری برای اندازه گیری چگونگی بالا و پایین رفتن قیمت بیت کوین است را بررسی می‌کنند. این شاخص که قیمت‌گذاری منصفانه را تعیین می‌کند، سقوط قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کرده است.


به گفته الکس کروگر، اقتصاددان، تاجر و کارآفرین، حجم بیت کوین در ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۱) به بالاترین حد خود رسیده است. معمولاً، بالاترین حجم در یک روند نزولی نشان‌دهنده تسلیم در بازار است که دره‌های نموداری را ایجاد می کند. اگر بیت کوین از الگوی تاریخی بازار خرسی ۲۰۱۸ پیروی کند، این تحلیلگر بازار رسیدن به کف قیمتی این ارز دیجیتال را پیش‌بینی می‌کند. با این حال،‌ بازار امروز دوشنبه ۱۳ تیر ماه روندی به نسبت صعودی را طی کرد.

چارت قیمت ارزهای دیجیتال

با توجه به ارتباط تنگاتنگ بین بیت کوین و شاخص سهام S&P 500، تریدرهای کریپتو باید به عملکرد بازارهای بورس در آمریکا توجه کنند، چون این احتمال وجود دارد که بازار همچنان تحت تاثیر آخرین جلسه فدرال رزرو ایالات متحده و گزارش مشاغل ژوئن باشد.


آیا قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد و بازار کریپتو صعودی می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نمودار پنج ارزی را بررسی کنیم که در این هفته نباید از آن‌ها چشم برداشت. این تحلیل‌ها را تحلیلگران سایت کوین‌تلگراف نوشته‌اند.



تحلیل قیمت بیت کوین/تتر

کندل بیت کوین در ۱ جولای (۱۰ تیر)، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان به فروش ارزهای خود ادامه می‌دهند تا زمانی که میانگین‌های متحرک نمایی ۲۰ روزه به قیمت ۲۱,۳۹۶ دلار برسد. هرچند خرس‌ها قیمت بیت کوین را به کمتر از ۱۹,۶۳۷ دلار رسانده‌اند، اما نتوانستند اقدام بیشتری را در زمینه کاهش شدید قیمت انجام دهند.


نمودار قیمت بیت کوین در ۱۳ تیر ۱۴۰۱

از سوی دیگر، خریداران ارز دیجیتال که هدفشان بالا بردن قیمت است و به گاوها مشهورند، سعی می‌کنند قيمت را به ۱۹,۶۳۷ دلار و بالاتر بازگردانند. اگر گاوها موفق شوند، قیمت بیت کوین را دوباره به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، پس از یک توقف به ۲۲,۰۰۰ دلار و بالاتر می‌رسد که نشان‌دهنده یک روند رو به رشد است. پس از آن این جفت ارز (بیت کوین/تتر)، یک رالی را به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه با قیمت ۲۵٬۹۳۸ دلار شروع می‌کنند.


در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی پایین‌تر بیاید، نشان‌دهنده آن است که خرس‌ها کنترل را در دست گرفته‌اند. پس از آن فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را تا سطح ۱۸,۶۲۶ دلار کاهش دهند. اگر این کار را بکنند، این جفت ارز (بیت کوین/تتر) می‌توانند به سمت محدوده حمایتی مهمی بین ۱۷,۹۶۰ دلار و ۱۱۷,۶۲۲ دلار حرکت کنند. این محدوده حمایتی برای خریداران ارزشمند است، زیرا اگر نتوانند قیمت را بالا ببرند، احتمال سقوط قیمت بیت کوین به محدوده ۱۵,۰۰۰ دلار وجود دارد.


نمودار و وضعیت قیمت بیتکوین ۱۳ تیر ۱۴۰۱

نمودار ۴ ساعته این ارز دیجیتال نشان می دهد که خرس ها به طور تهاجمی از ۲۰-EMA یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع می کنند. هر دو میانگین متحرک شیبی نزولی دارند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه منفی قرار گرفته، که نشان‌دهنده شکست قیمت و رسیدن به قیمتی پایین‌تر از ۱۸,۶۲۶ دلار است. در چنین شرایطی خرس‌ها می‌توانند قدرت بازار را به دست بگیرند.

این دیدگاه نزولی می تواند در کوتاه مدت منجر به فشار قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود. پس از آن این جفت ارز (بیت کوین/تتر) امکان افزایش تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه وجود دارد. در این شرایط، خرس‌ها با یک چالش سخت مواجه خواهند شد. اگر قیمت بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برود، قیمت بیت کوین ۲۱,۰۰۰ دلار و پس از آن به ۲۲,۰۰۰ دلار خواهد رسید.


تحلیل قیمت شیبا/تتر

شیبا اینو (SHIB) در محدوده قیمتی نزدیک به میانگین متحرک نمایی ساده و نمایی معامله می‌شود.


نمودار قیمت شیبا در ۱۳ تیر ۱۴۰۱

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با ۰/۰۰۰۰۱۰ دلار بیشتر شود، احتمال افزایش قیمت وجود دارد. قیمت شیبا در صورت افزایش قیمت، احتمالا ۰/۰۰۰۰۱۲ دلار و پس از آن ۰/۰۰۰۰۱۴ دلار خواهد شد. برخلاف این فرضیه، اگر قیمت به ۰٫۰۹ دلار برسد، سرمایه‌گذارانی که شیبا اینو را با قیمتی بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خریداری کرده‌اند، به دام می‌افتند.


وضعیت قیمت ارز BTC در ۱۳ تیر ۱۴۰۱

تحلیل قیمت متیک/تتر

ارز پالیگان یا متیک، از یک مقاومت سربار قوی در سطح قیمتی ۰/۶۱ دلار در ۲۶ ژوئن رد شد و خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۸ ژوئن (۷ تیر) رساندند. یک واگرایی مثبت جزیی باعث شد تا گاوها اجازه ندهند که خرس‌ها به سوددهی برسند.


نمودار قیمت پالیگان در ۱۳ تیر ۱۴۰۱

از زمانی که پالیگان/تتر در محدوده قیمتی نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه معامله می‌شود، گاوها در تلاشند تا قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند. اگر آن‌ها موفق شوند،‌ احتمال بالا رفتن قیمت و ۰/۶۱ دلاری شدن پالیگان وجود دارد. شاخص مقاومت نسبی واگرایی مثبتی را نشان می‌دهد و این موضوع به دلیل از دست دادن قدرت خرس‌هاست.پیش‌بینی می‌شود قیمت متیک به ۰/۶۱ دلار برسد و رشد قابل توجهی را تجربه کند.


برخلاف سناریوی صعودی، اگر قیمت از سطح فعلی کمتر شود و به زیر ۰٫۴۱ دلار سقوط کند، نشان دهنده آن است که رشد اخیر احتمالا تجمع بازار خرس ها بوده است. پس از آن فروشندگان با قدرت خود سعی می‌کنند قیمت را به ۰/۳۱ دلار برسانند.


وضعیت قیمت متیک ۱۳ تیر ۱۴۰۱

خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی و 20 -EMA رسانده‌اند، اما نمی‌توانند سطح روانی ۰/۵۰ دلار را رد کنند. این امر فروش را بیشتر و قیمت را به ۰٫۴۵ دلار می‌رساند. به احتمال زیاد قیمت بار دیگر به ۰/۴۱ دلار می‌رسد. طبق سناریوی صعودی، اگر قیمت از سطح فعلی خارج شود، یعنی فشار خرید در کف قیمتی افزایش یافته است. سپس گاوها تلاش دیگری برای پاک کردن مقاومت سربار در ۰/۵۰ دلار انجام خواهند داد. اگر موفق شوند، این جفت ارز متیک/تتر می‌تواند به ۰٫۵۵ دلار و سپس به ۰٫۶۱ دلار برسد.

تحلیل قیمت اتم/تتر

بعد از يه روند طولاني مدت، ارز اتم (ATOM) یا کازماس، در حال تلاش برای تشکیل یک فرم نزولی است. خریداران قیمت را به ۷/۸۴ دلار رسانده‌اند که در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. این در حالی‌ست که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه این ارز دیجیتال ۸/۸۱ دلار است.


نمودار قیمت کازماس ۱۳ تیر ۱۴۰۱

وضعیت میانگین‌ متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی از کاهش فشار فروش خبر می‌دهد و این احتمال وجود دارد که با افزایش خرید، قیمت اتم روند صعودی را به سرعت طی کند. اگر خریداران قیمت بالاتر از SMA 50 را حرکت صعودی در نظر بگیریم، جفت ارز اتم /تتر، می‌توانند به سمت ۱۰/۸۴ دلار و سپس به ۱۲/۵۰ دلار حرکت کنند. توقف و نزدیکی بالاتر از این سطح می تواند تغییر روند بالقوه را نشان دهد. اگر قیمت از سطح فعلی پایین‌تر بیاید و کمتر از ۶/۲۹ دلار شود، این روند صعودی می تواند در کوتاه مدت باطل شود.

تحلیل قیمت اتم (کازماس) ۱۳ تیر ۱۴۰۱

نمودار ۴ ساعته قیمت اتم نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال روندی صعودی دارد. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و بالاتر از ۸٫۳۸ دلار برود، گاوها می‌توانند مقاومت ۸٫۷۵ دلار را به چالش بکشند. توقف بالاتر از این سطح می تواند منجر به از سر گرفتن روند نزولی و ۹ دلاری شدن این ارز دیجیتال شود. اگر قیمت اتم روندی نزولی را طی کند و کمتر از میانگین‌های متحرک شود، پیشنهاد خواهد شد که خرس ها همچنان در سطوح بالاتر به فروش خود ادامه دهند. پس از آن این ارز دیجیتال ممکن است به ۷٫۱۸ دلار و سپس ۶٫۸۹ دلار حرکت کنند.


تحلیل قیمت ایپ/تتر

خریداران ایپ کوین ، در روزهای اخیر توانستند قیمت این رمزارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، اما این افزایش قیمت دوام زیادی نداشت. خرس ها قیمت را به کمتر از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساندند، اما نشانه مثبت این است که گاوها هنوز تسلیم نشده‌اند.


نمودار قیمت ایپ کوین ۱۳ تیر ۱۴۰۱

میانگین‌های متحرک و RSI کاهش فشار فروش را نشان می‌دهند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از EMA 20 هدایت کنند، می‌توانند از این ارز دیجیتال سود ببرند. جفت ارز ایپ / تتر پس از آن می‌توانند به میانگین ساده ۵۰ روزه که در آن انتظار می رود خرس ها دفاع قوی ای را پیش بگیرند. بر خلاف این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی پایین تر بیاید و به زیر ۴٫۲۱ دلار کاهش یابد، توقف بعدی احتمالا ۳٫۸۵ دلار است.


تحلیل قیمت ایپ‌ کوین ۱۳ تیر ۱۴۰۱

نمودار ۴ ساعته یک شکل گیری مثلث متقارن که نشانه‌ی بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان است را نشان می‌دهد. هر دو میانگین متحرک مسطح هستند و RSI در نزدیکی نقطه میانی است. اگر قیمت کمتر از این مثلث شود، خرس‌ها برتری خود را ابراز کرده اند. پس از آن این دو ارز به ۳/۷۸ دلار می‌رسند. البته اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر رود و بالای مثلث بشکند، این جفت ارز می‌توانند به ۵٫۳۸ دلار و بعد از آن تا ۵٫۵۷ دلار افزایش یابند.


امیدواریم این مطلب تحلیلی برایتان مفید واقع شود. نظرات بیان شده در این مقاله تنها دیدگاه‌ تحلیلگران کوین تلگراف است. همان‌طور که خودتان می‌دانید، هر نوع سرمایه‌گذاری‌ با سود و زیان همراه است و شما باید تحقیقات لازم را انجام دهید.