در این مقاله تحلیلی، مانند هر هفته پنج رمزارزی که نباید در این هفته از آن‌ها چشم برداشت را به شما معرفی می‌کنیم. این گزارش تحلیلی، ترجمه‌ای از مقاله‌ی ۵ ارز برتر هفته سایت کوین تلگراف است. نمودارها نشان می‌دهد که بیت کوین مجدد به سمت سطح حمایت خود حرکت می‌کند و اگر این اتفاق بیفتد، ارزهای UNI، ICP، AAVE و QNT می‌توانند به سمت بالا حرکت کنند.


وضعیت بازار ارزهای دیجیتال ۲۰ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین (BTC) در آخر هفته شرایط صعودی خود را از دست داده و دلیل آن محتاط بودن سرمایه گذاران در مورد داده‌های تورم مصرف کننده ایالات متحده است که در روز ۱۳ جولای (۲۲ تیر ماه) منتشر می‌شود است. تحلیلگران پیش‌بینی می کنند که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه جولای بالاتر از سطح ۸/۶ درصدی ماه می (اردیبهشت ماه) می‌رود.


به دلیل عدم قطعیت کلان، سرمایه گذاران مطمئن نیستند که اصلاح بیت کوین تمام شده است. با این حال، مدیرعامل شرکت Fidelity Investments معتقد است که بیت کوین به سطح بازار صعودی خود در سال ۲۰۱۳ بازگشته است. این سرمایه‌گذار رمزارزی بر این باور است که بیت‌کوین در حال حاضر ارزان و برای سرمایه‌گذاری مناسب است.


به دلیل نوسانات اخیر قیمت بیت‌کوین، نظرات سرمایه‌گذاران هم نسبت به این ارز دیجیتال متفاوت است. برخی معتقدند اولین ارز دیجیتال بازار در موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری قرار دارد و عده‌ای تصور می‌کنند که احتمال سقوط قیمت وجود دارد. این نگاه منفی به بیت‌کوین از این بابت است که تحلیل شاخص ریسک ذخایر، که تمایل بلندمدت دارندگان را نشان می‌دهد، در ماه جولای به پایین ترین حد خود رسیده است.


آیا بیت کوین یک رالی صعودی را آغاز می‌کند یا سقوط می‌کند؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

تحلیل قیمت بیت کوین/ تتر

بیت کوین در روز هفتم جولای (۱۶ تیر) از الگوی مثلث متقارن خارج شد، اما گاوها نتوانستند حرکت را در سطوح بالاتر حفظ کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها تسلیم نشده‌اند و تلاش می‌کنند از سطح مقاومت بالای ۲۳۳۶۳ دلار دفاع کنند.


نمودار قیمت بیت‌کوین ۲۰ تیر ۱۴۰۱

خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت بیت‌کوین را در محدوده‌‌ای کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه با قیمت ۲۱۲۳۰ دلار حفظ کنند. اگر آن‌ها موفق شوند، جفت بیت کوین/ تتر می تواند به خط حمایت مثلث کاهش یابد.


اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان می دهد که گاوها به خرید در سطوح پایین تر ادامه می‌دهند. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از مقاومت پیش‌رو در ۲۳۳۶۳ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۴۶۹۲ دلار) قرار دهند. در صورت موفقیت گاوها، احتمال شروع یک روند صعودی جدید وجود دارد. در مقابل، اگر قیمت به پایین‌تر از سطح حمایتی برود، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این جفت ارز را به زیر ۱۷۶۲۲ دلار بکشند.


قیمت بیت‌کوین ۲۰ تیر ۱۴۰۱

خرس‌ها قیمت را کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (20-EMA) کردند، اما یک نکته مثبت این است که گاوها در تلاش برای دفاع از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (50-SMA) هستند. این نشان دهنده تجمع در سطوح پایین تر است. اگر گاوها قیمت را به بالای 20-EMA برگردانند، این جفت ارز ممکن است تا ۲۲۵۰۰ دلار افزایش یابند.


از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کمتر شود، احتمال ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه افزایش می‌یابد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، جفت ارز بیت کوین/ تتر به قیمت ۱۹۳۰۰ دلار می‌رسد. مسطح شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی (RSI) درست زیر نقطه میانی، برای گاوها یا خرس‌ها نفع خاصی ندارد.


تحلیل قیمت یونی سواپ/ تتر

یونی سواپ سطح مقاومت ۶/۰۸ دلارش را رو به بالا شکست و براساس الگوی سر و شانه معکوس یک حرکت صعودی را تکمیل کرده است. خرس‌ها در تلاش هستند تا قیمت را به زیر سطح شکست برگردانند.


نمودار قیمت یونی سواپ ۲۰ تیر ۱۴۰۱

اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، یعنی این افزایش قیمت و رسیدن به سطح قیمتی ۶/۰۸ دلار احتمالا تله گاو است. تقابل فروشندگان و خریداران یونی سواپ می‌تواند قیمت را به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵/۳۹ دلار) بکشاند. اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، احتمال افزایش قیمت و رسیدن به ۶/۶۲ دلار وجود دارد. در صورتی که این صعود اتفاق بیفتد، این جفت ارز می‌توانند شتاب بیشتری بگیرند و هدف بعدی قیمت ۸/۸۷ دلار شود.


اگر قیمت به زیر سطح میانگین‌های متحرک شکسته شود، نشان‌دهنده ضعف حرکت صعودی است و پس از آن جفت ارز یونی سواپ/ تتر می‌تواند برای چند روز در این محدوده باقی بماند.

قیمت یونی سواپ ۲۰ تیر ۱۴۰۱

براساس سناریوی صعودی، در صورتی که خرس‌ها قیمت را به زیر سطح شکست ۶/۰۸ دلار برسانند، بازگشت قوی 20-EMA نشان دهنده خرید تهاجمی در سطوح پایین‌تر است. در نتیجه، خریداران تلاش دیگری برای بالا بردن قیمت و رساندن آن به سطح قیمتی ۶/۶۲ دلار و از سرگیری روند صعودی انجام خواهند داد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و کمتر از 20-EMA شود، یعنی خرس‌ها در تلاش هستند تا گاوها را به دام بیندازند. سپس این جفت ارز می‌تواند به سطح 50-SMA سقوط کند و اگر این سطح نیز شکسته شود، قیمت یونی سواپ حدود ۴/۴۳ دلار خواهد بود.


تحلیل قیمت اینترنت کامپیوتر/ تتر

قیمت ارز اینترنت کامپیوتر (ICP) در روز ۸ جولای (۱۷ تیر) از سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه (۶/۴۸ دلار) بیشتر شد که این موضوع نشان‌دهنده تلاش سرمایه‌گذاران این رمزارز برای تشکیل یک کف قیمتی تازه است. میانگین متحرک به تکمیل یک تقاطع صعودی نزدیک است و شاخص مقاومت نسبی نیز در منطقه مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد فروشندگان عمده‌ی این ارز دیجیتال ممکن است کنترل خود را از دست بدهند.


نمودار قیمت icp  در ۲۰ تیر

اگر قیمت از میانگین‌های متحرک بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها سطح را به سمت حمایت تغییر داده‌اند. این مسئله می‌تواند درها را برای افزایش احتمالی به سطح روانی ۱۰ دلار باز کند، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره چالش بزرگی را ایجاد کنند.


از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین های متحرک برسد، نشان می‌دهد که خرس ها به فروش تهاجمی در سطوح بالاتر ادامه می دهند. جفت ارز اینترنت کامپیوتر/ تتر می‌تواند به ۵ دلار کاهش یابد که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل می‌کند.


وضعیت قیمت ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر در ۲۰ تیر ۱۴۰۱

سایه‌های بلندی که روی چندین کندل بالای ۷ دلار وجود دارند، نشان‌دهنده این موضوع هستند که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و به فروش خود در این رالی ها ادامه می‌دهند. خرس‌ها قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (20-EMA) رسانده‌اند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها به شدت در این شیب خرید کردند. این نشان‌دهنده تقاضا در سطوح پایین‌تر است.


خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارزICP/ تتر به ۶/۷۰ دلار و سپس ۷ دلار افزایش می‌یابد. برخلاف این فرض، اگر قیمت از مقاومت پیش‌رو کمتر شود و به زیر سطح قیمتی ۶/۳۰ دلار سقوط کند، این جفت ارز از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کمتر خواهد شد.


تحلیل قیمت آوه/ تتر

بازیابی آوه در روز ۹ جولای (شنبه ۱۸ تیر)، قیمت را به ۷۹ دلار و سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رساند. این مسئله به معنای تغییر احتمالی روند این ارز دیجیتال است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه این ارز دیجیتال با قیمت ۶۸ دلار شروع به افزایش کرده است و شاخص مقاومت نسبی در منطقه مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها به دنبال کنترل بازار هستند.

وضعیت قیمت ارز آوه در ۲۰ تیر ۱۴۰۱

اگر گاوها قیمت را بالاتر از SMA 50 روزه نگه دارند، جفت ارز آوه/ تتر می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت مقاومت روانی در ۱۰۰ دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع قوی عمل کند، اما اگر گاوها کاهش بعدی را بالاتر از SMA 50 روزه متوقف کنند، یعنی خریداران به زمین بازی بازگشته‌اند. این جفت ارز پس از آن می‌تواند تا ۱۲۰ دلار افزایش یابد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت کمتر از SMA 50 روزه باقی بماند، نشان می‌دهد که خرس‌ها به فروش خود در رالی ادامه می‌دهند. سپس، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این جفت را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ببرند و گاوهای تهاجمی را به دام بیندازند.


نمودار قیمت آوه ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نمودار ۴ ساعته آوه نشان‌دهنده روند افزایشی قیمت این رمزارز است. فروشندگان به دنبال آن هستند که قیمت را کاهش دهند،‌ اما خریداران همچنان تلاش می‌کنند تا قیمت را بالا ببرند. اگر قیمت افزایش یابد و به بالای سطح قیمتی ۸۳ دلار برسد، این جفت ارز می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۹۳ دلار افزایش یابد. هدف الگوی این راه اندازی صعودی ۱۱۰ دلار است.


خرس‌ها باید قیمت را به زیر 20-EMA برسانند تا این دیدگاه مثبت را باطل کنند. تلاش فروشندگان برای کاهش قیمت می‌تواند درها را برای سقوط احتمالی به محدوده میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه باز کند.


تحلیل قیمت کوانت/ تتر

قیمت کوانت در چند روز گذشته به شدت افزایش یافته است. این روند صعودی پس از اینکه خریداران قیمت را به ۶۷ دلار رساندند، افزایش یافته و همچنان ادامه دارد.


نمودار قیمت کوانت تیر ۱۴۰۱

میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده تغییر روند احتمالی است. حرکت صعودی با یک مانع قوی نزدیک به ۹۰ دلار روبه‌رو است.


اگر قیمت از این مقاومت پایین بیاید اما از متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۴ دلار) بازگردد، به این معناست که معامله‌گران در حال خرید هستند و از فشار فروش کاسته شده است. این موضوع می‌تواند چشم انداز یک رالی را تا سطح روانی ۱۰۰ دلار افزایش دهد. این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل می‌شود، اگر قیمت در مسیر نزولی قرار گیرد و به زیر سطح قیمتی ۶۷ دلار بازگردد.


پیش‌بینی قیمت ارز کوانت در ۲۰ تیر ۱۴۰۱

فروشندگان در تلاشند تا حرکت صعودی را در ۹۰ دلار متوقف کنند، اما میانگین‌های متحرک صعودی هستند و شاخص مقاومت نسبی در منطقه مثبت قرار دارد. همه‌‌ی این نکات مثبت حاکی از آن است که خریداران کنترل بازار را به دست گرفته‌اند. اگر قیمت از 20-EMA برگردد، خریداران می‌توانند دوباره قیمت را به ۹۰ دلار برسانند. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی در کوتاه مدت خواهد بود.


در صورتی که قیمت کاهش یابد و کمتر از 20-EMA شود، سناریوی صعودی باطل و فشار فروش سبب ریزش قیمت به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خواهد شد.


لازم به ذکر است که نظرات بیان شده در این مقاله تحلیلی که از سایت کوین تلگراف ترجمه و تدوین شده است، تنها پیش‌بینی ۵ ارز دیجیتال در بازار رمزارزها بوده و سیگنال نیست. همان‌طور که می‌دانید،‌ هر سرمایه‌گذاری و معامله‌ای با ریسک همراه است و شما باید هنگام تصمیم‌گیری با چشم باز و تحقیق بازار معامله کنید.